Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++SYYSKUUN SYDÄMET VKO32++++

03.08.2009 |

Uuteen viikkoon jälleen, yhtäkkiä tuntuu että aika meneekin nopeeta.. :)

myym 32+1

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

nyt kaikki onkin palannut lomilta, tai sitten porukka vaan aktivoituu kun synnytys lähenee. Mukavaa :)

Täällä ei mitään uutta. Miehen loma loppui, joten olen lasten kanssa kotosalla. Jotain ostoksia ekaluokkalaiselle pitäis käydä tekemässä, muuten päivät menee pääasiassa kotosalla. Mutta kuten sanottu, aika ei kylläkään käy pitkäksi.

En tiedä onko raskauden takia pinna vähän kireellä, vai miksi en tahdo jaksaa tuota lasten kaveriporukkaa. Yritän pitää muksut ulkona leikkimässä, kun on niin hyvä ilmakin, hermot menee jos keittiössä pyörii 7 alle kouluikäistä. Ihanaa kun lapsilla on kavereita, mutta siivoaminen+komentaminen triplaantuu kun lapsimäärä kasvaa. Tosin meno varmaan rauhoittuu kun koulut ja hoidot alkaa. Sitä odotellessa..

Eilen vauva oli tosi rauhallinen, niin että jo vähän huolestuin. Tänään on taas onneksi ihan normaalipäivä. Ehkä sille ei riittänyt eilen energiaa, kun söin vaan kevyttä porkkanasosekeittoa ja kaurapuuroa. Tänään kannoin kaupasta sitten kassikaupalla kunnon sapuskaa, niin johan potkii.

Harakkahuttu 33+1

Vierailija
22/47 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyötä vaan kaikille,

Piti nousta koneelle, kun uni ei tullut silmään vessareissun jälkeen. Hetki tässä ja toivon, että pääsen vielä nukkumaankin.

Lääkäri oli eilen ja hyvin tuntui kaikki olevan. Ei mitään merkkejä synnytyksen alkamisen suuntaan eli kanavaa jäljellä 'hyvin' ja kohdun suu tuntui olevan kiinni. Oli sellainen rauhallisen hidastahtinen lääkäri, jolta oli vaikea saada selkeitä kommentteja oikein mistään. Ihan pätevän oloinen, mutta sellainen harkitsevainen ja jotenkin vähän hidas. :)

Vauvan asento aiheutti päänvaivaa. Lääkäri tunnusteli pitkään ja totesi, että hänen mielestään saattaisi ehkä olla pää alaspäin, muttei ollut täysin varma. Paikalle kutsuttu kätilökin tunnusteli ja hänen tulkintansa oli, että alhaalla olisi pylly ja ylhäällä pää eli perätilassa. Sain lähetteen synnärille ylimääräiseen ultraan ja sitä aikaa nyt sitten odotan. Mikäs siinä, mukava päästä kurkkaamaan vielä kerran masuun. Kätilö meinasi, että vauva olisi jo laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt. Itse olen ajatellut joka tap. että pikkuinen pyörii vielä jonkin verran mahassa, eli tilaa vissiin on. Potkut on tuntuneet niin eri puolilla väliin ja se hikka, mistä kyselinkin aiemmin, on tuntunut välillä alhaalla oikealla, välillä aivan ylhäällä tai keskivaiheilla ja nyt taas viimeksi aivan alhaalla. No, ultrassahan se nähdään, miten päin siellä ollaan ja täytyy sitten miettiä asiaa enemmän, jos tarvis on.

Painoa oli tullut nyt aika paljon lisää ja kokonaisnousu alkaa olla se 20 kg, mitä aiemmissakin raskauksissa on kertynyt. Tällä kertaa mennään tod.näk. sen ylikin. Turvotusta ei silti pahemmin ole ja kaikki arvot oli ok, joten eipä kai haittaa tuo. Imetyksen myötä lähtekööt sitten kilot taas pois! ...toivon...

Närästys on muuten hieman helpottanut. Olen syönyt iltasella viiliä - en tiedä olisiko siitä ollut apua. Rennietä ei ole kummiskaan tarvinnut ottaa.

Jep, minustakin hauskaa, kun pino on aktivoitunut. Itsekin mukana, kun lomareissut takana ja synnytys alkaa lähestyä. Asia enemmän mielen päällä ja mukava lukea ja jakaa ajatuksia aiheesta. Just nyt ehkä silti mieluummin vielä nukkuisin. :) Tulee muuten rankka päivä lasten kanssa huomenna. Taidan mennä petiin...

Nurmeliini 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ens pe käynnistetään jos ei ole ruuhkaa, jipii! Ja jos on niin sit kai la. Epiduraali laitetaan kai heti ku aiemmat synnytykset on ollut nopeita ja nyt sitä kivun lievitystä on pakko saada. Koko arvio 3300g. Iloinen c 36 ja 3

Vierailija
24/47 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon naurata... viimeiset kolme yötä olen valvonut lähes kokonaan, vasta aamuyöllä/aamulla on uni tullut pariksi tunniksi. En tajua mistä johtuu, mut aika rankkaa totuttelua vauva-arkeen jos jatkuu koko loppuajan tällaisena! Tänään meni sit päivä ihan sumussa ja itkua väänsin yksinäni ihan joka asiasta. Onneksi ei tarvi mitään ihmeellistä tehdäkään. Pelottaa mennä kohta nukkumaan jos sama toistuu taas. No, onneks on leffoja ja lehtiä iso pino jos käy aika tylsäksi :)

Mua on kans mietityttänyt toi vauvan hikka ja liikkeet. Ultran ja kätilön mukaan vauva on ollut raivotarjonnassa ja melko alhaalle laskeutuneena jo jonkin aikaa, muutaman viikon ainakin, mut silti esim hikka tuntuu välillä alhaalla, välillä kyljessä ja välillä ihan ylhäällä. Ja kätilö sanoi että vaikka vauva tuntuu olevan tosi eläväinen, se pyörii enää vain akselinsa ympäri, eli ei pitäisi kääntyä perätilaan. tai jos kääntyykin niin sen kyllä tuntisi varmasti, sen verran iso kuitenkin jo on.

Viime yönäkin oli 4-5 hikkakohtausta ja eri paikoissa... Outoa?

Eipä tähän hätään muuta ihmeellistä... Kertokaa voinneistanne ja synnytysmietteistänne - niitä on ensikertalaisen niin mukava lukea :)

Elina ja Kuuno 34+2

Vierailija
25/47 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Elina,

Tuo valvominen taitaa kuulua asiaan, minä ainakin vaan nousen suosiolla ylös enkä yritäkään edes nukkua...usein tuleekin sitten syötyä vähän yöpalaa ja luettua lehtiä. Pahinta on jos yrittää nukkua/pysyä sängyssä väkisin, alkaa vaan kaikenlaiset asiat pyörimään mielessä. Toivottavasti saat levättyä tai nukuttua päivisin, kyllä se siitä tasoittuu, kropan tapa varmaan valmistaututa tulevaan. Tärkeintä on että saa nukkua silloin kun nukuttaa, edes hetken.

Hikasta kirjotin aikasemmin, mutta olen myös huomannut että viime päivinä tuntunut kovin ylhäällä kyljessä, vaikka vauva on mielestäni pää alaspäin. Niin kuin sanoit, varmasti tuntisi jos vaihtaisi perätilaan. Jos vaikka siirtyy vaan enemmä poikittain tai jotain? Minä en tiedä omasta vauvasta miten laskeutunut on, mutta viimeksi nlassa sanoivat kuitenkin että on pää alaspäin.

Tsemppiä ja älä turhaan huoli unettomuudesta, luonnon ihmeellisyyksiä sekin niinkuin kaikki muukin tässä siunatussa tilassa :-)

Syysbebis 36+0

Vierailija
26/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kierrätyskeskuksesta pinnasängyn, halvan, missä oli säädettävä pohja, eli just sitä mitä halusinkin =) Nyt olen maalannu sen lasten kanssa, hassun näköinen =)

@@mu@@, voi, minäkin halusin jo päästä synnyttämään =) Onko sulla jokin syy että ne käynnistää synnytyksen noin aikasin? Sinä siis kohta näet oman ihmeen, tuuthan kertomaan vointeja ja miten synnyts meni?

Supistuksia tulee joka päivä ja joka käänteessä, siihen alkaa jo pikkuhiljaa tottua... Toivottavasti ne sit oikeesti myös lyhentää sitä synnytystä tällä kertaa, viimeks sitä ei kyllä huomannu. 1.9 on ä-polilla käynti, tekevät painoarvion ja sit ne varmaan tsekkaa kohdunkaulan tilanteen.

Mullakin hikka tuntuu ihan siellä alavatsassa, toivon mukaan vauva on nyt sitten pää alaspäin, ja pysyykin niin =)

Zoya 33+5

Vierailija
27/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut paljon keskustelua, kivaa! Kai se on sitä kun porukka alkaa jo oleen kotona ja lomat lomailtu niin on enemmän aikaa.

Sims, tuskin sun vauvalla on mitään hätää, jos kerran sanoivat ettei enää tässä vaiheessa voi löytyä rakenteellisia vikoja. Aivan varmasti kaikki on hienosti, äläkä vaan ala stressaileen liikoja! (helppohan se on noin sanoa...)

Olipa ihanaa lukea, että monella muullakin alkaa jo olla kaikki vauvaa varten valmiina! :) Sitä tuntee ittensä vähän friikiks, ku on jo pinnasänky pedattuna oottamassa, mutta minkäs teet kun odottaa niin kovasti sitä pientä jo tulevaks tänne.. :)

Tämmönen tosi "oleellinen" juttu pitää kysyä teiltä konkareilta, joilla siis jo ennestään lapsia: ekoja vaippoja kun ostaa kotiin, niin ootteko ostanu niitä 1 vai 2 kokosia? kun ne 1 on jotain 2-4kg ja 2 jotain 3-6kg, niin ajattelin että jos vauva syntyy ihan normaaliaikaisena ja painoisena, niin painaa todennäköisesti lähemmäs neljä kiloa, niin onko parempi suoraan olla noita isompia vaippoja..? (Haa, puuttuu multa vielä siis jotain kun vaippoja ei ole! ;)

Määki oon nyt vähän saanut osaani tuosta unettomuudesta. Pari edellistä yötä oon nukkunut tosi huonosti ja levottomasti. Saan kyllä illalla unta, mutta sitten heräilen n. tunnin välein ja katon kelloa ja käyn pissalla ja etenki aamuyöstä on sitte jo vaikea saada unta enää.. ja tää kuumuuskin ahdistaa yöllä! Mut huonomminki vois olla, vielä pärjään..

Nyt alkais viimenen työviikko (tänääki siis menossa töihin) ja sitten loma!! Ootan sitä kyllä jo ihan hirveesti! Ihanaa päivää kaikille! :)

myym 33+0

Vierailija
28/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

Vaipoista, mä ostin paketin sitä ensimmäistä kokoa, lisänä on sitten kestovaippoja, meinasin vielä sitten ostaa paketin 3-6kg vaippoja lisäksi. Eipä tuossa pienessä paketissa ollut kauhean montaa vaippaa ja vastasyntyneellä niitä kuitenkin tulee aika tiuhaan vaihdettua. ja jos jää ylimääräisiksi noita ihan pieniä niin ne voi antaa vaikka sukulaislasten nukeille vaipoiksi...

Mulla on alapäätä vihlonut taas pari iltana tosi kovaa. Eilen teki pari kertaa tosi kipeää...kyllä pisti miettimään, että mitenhän sitä taas pärjää synnyksessä tai kun alkaa tulemaan kipeitä supistuksia...

Ninnu 36+6

Vierailija
29/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkonen hellepäivä tulossa tänään, ko aamulla kasin maissa mittari näytti jo +24, huh huh! No ei se auta, ko kestää. Tulee vaan niin vetämätön olo, ko lämpöä on liiaksikin. Onneksi ens viikolla jo hieman viilenee ja tulee vesisateet.

Kyllä nää viikot ja päivät alkaa todellakin käyä vähiin, ko Angelmomilla kohta sektio ja Chilitin menee jo perjantaina käynnistykseen.

Harakkahuttu: Kyllä tää pinnan oleminen kireellä johtuu paljonkin raskaudesta - täällä meinaa kans mamma, jonka pinna on aika tinnissä ;) Tosin eihän se nyt oo mikään ihmekkään, ko alkaa jo paikkoja kolottaa ja tulee kaikenlaista remppaa plus tää hemmetin kuumuus. Arhg! Ootan vaan niin innolla, että vauva syntyy ja fiilikset tasaantuu. Tsemppiä!

Elina: Toi valvominen on luonnon oma tapa järjestää mamman sisäistä kelloa vauvan tuloon ja rytmiin. Ihme kyllä, mulla ei oo noi valvomiset vielä alkaneet. On sen verta ite vissiin sippi, että nukun pääsääntösesti koko yön, tosin veskissä pitää käyä tossa viiden maissa aamusta. Ja voin kertoa, että vauvan asennon vaihtaminen pt:aan tai päinvastoin TODELLAKIN tuntuu tai siis sen kyllä huomaa. Ite jo eilen tohkeissani ootin jätkän kääntymistä, ko alko sellanen mylläys, mutta eipä tainnu vielä kääntyä - onneksi on vielä aikaa.

Myym: Ite oon ostanu 2-4 kiloon niitä vaippoja, koska niitä todellakin menee todella paljon - tyyliin joka vaipassa löysät kakat. Eli en usko, että aivan turhaan ostat, jos ostat niitä pienempiä vaippoja :) Ja hyvä, ko tuli puhe vaipoista, pitis tännekkin käyä ostamasssa paketti, että on sitten valmiina.

Oma olo on inhottava edelleen, kiva juosta pikkuneitien perässä, ko alapää huutaa hoosiannaa. Tuli kyllä sellanen olo tossa viikolla, että saa luvan mennä vähintään pari vuotta, ennenko tai jos raskaudun vielä tai ainakin pitää olla talvi, ko on maha muhkeimmillan. On sen ärsyttävä olla.

AJ 33+ (tai 34+ ultran mukaan)

Vierailija
30/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

mitä kaikkea "pientä" pitää osata ostaa ennen vauvan tuloa, esim. vanupuikkoja, vanulappuja, vesipulloja, vaippoja jne. Mitä kaikkea te olette ostaneet? Mulla on tarkoitus huomenna lähteä kaupunkiin katsomaan noita viimeisiä hankintoja, mutta mitä kaikkea mun tulisi osata ostaa? Auttakaa ensikertalaista :)

Viime yö meni kuumuudesta kärsien, heräilin vähän väliä kun oli kuuma ja jouduin käymään juomassa ja sen seurauksena nelisen kertaa yön aikana vessassa. Illalla tuli nimittäin juotua vettä aika paljon, joten sekin vaikutti siihen, että yöllä sai rampata veskissä. Huonon nukkumisen syytä aiheutti myös omalta osaltaan mies, joka oli "poikien" kanssa rilluttelemassa, tuli kotiin puoli neljän aikaan, jolloin minäkin heräsin, kun koira äännähteli, kun isäntä tuli kotiin. Noh, syötiin siinä neljän aikaan aamulla "aamupalaa" ja jutskattiin, mitä kaupungilla oli näkynyt.. Eihän tuo ollu kamalassa kunnossa, hyvä kait se on joskus päästää mieskin rilluttelemaan, kun vielä voi. Itseä ei todellakaan kiinnostaisi lähteä minnekään, enkä jaksaiskaan, ennemmin menen nukkumaan, jos sitäkään pystyy tekemään. Mutta ei pidä valittaa...

Ihana päivä taas tulossa ja taidan mennä istumaan aurinkoon pariksi tuntia, kun ensi viikolle on luvattu sadetta ja viilenevää! Vielä olisi viikko kesälomaa, sitten pitäisi jaksaa vääntäytyä viikoksi töihin, mutta luulen, että saattaa jäädä vääntäytymättä, jos käyn hakemassa saikkua tuon alaselän takia, jota vihloo. Mutta sen näkee sitten viikon päästä mikä on tilanne.

Mukavaa, aurinkoista päivää vaan kaikille :)

Suski 32+5

Vierailija
31/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, kaikkea uutta ja ihanaa rakastava ihminen, ostin retro vaunut vauvalle. Yllätin jopa itseni! Nyt meillä on sitten uudet ja vanhat vaunut. Mallistoa 2008 ja 1980 tai jotain :D

Täytyy kyllä myöntää, että nuo retrot kääntää katseita. Ne on todella hyvässä kunnossa ja uudistettu sisältä! UPEAT. Meillä on gessleinin kolmipyöräset yhdistelmät, joten kiva olla nelipyöräsetkin! Ja miten tilavat ne on sisältä! Sinne mahtuu lampaantalja poikineen!

Vaikka back to reality, vaunujen osto ennen vauvan syntymää on vanhan kansan mukaan huono enne.. mutta eikö kaikki muutkin äidit osta vaununsa valmiiksi??

Toivon syntymään 22 päivää jäljellä :)

Vierailija
32/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juu, SUSKI:

Minä olen velvoittanu oman äitini ostamaan kylpyammeen, pyllypyyhkeitä ja rasvoja yms.

Siis sitten vasta kun vauva on parkaissut ja turvallisesti sylissä :)

Ja muutenkin kiva, että hän saa sit ostaa vauvalle lahjaksi jotain todella tarpeellista. Täytyy vaan laittaa lista, että tulee kaikki tarpeelliset... ;D

Sektion jälkeen sitä ammetta tuskin lähetään marketista ostamaan...

Vierailija
33/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosiaan vahingossa tuo.:) Kamalat helteet, hiki vaan valuu eikä oikeen viitti lähteä ulos ku on ihan litimärkä hiestä heti. Eikä hellettä auta se, että kauhea flunssa ollu jo muutaman päivän, ei jaksais tehä yhtään mitään..

Suski: Itekki olen ensikertalainen. Kaveri vei mut ostoksille ja mukaan tuli ainaki vanupuikkoja, pesuaine, vaippoja, tuttipullo, ensilusikka ja talkkia.. (nämä tuli nyt ainaki mieleen).

Mie lähen sohvalle makoileen tätä flunssaa pois.

Jenni ja möykky 33+5

Vierailija
34/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEippa Suski!

Kävinpä juuri eilen ostamassa tärkeimmät, ja tämmöistä jäi koriin: talkki, vauvaöljy (tosi hyvä mahavaivaisen hieronnassa),vaipat, liivinsuojia, maxi terveyssiteitä, apteekin intiimipesuainetta, vauvasaippuaa, kylpymittari, pikkupyyhkeitä, kosteuspyyhkeitä, vauvan kuumelääkettä, vanupuikkoja ja pumpulia. Niin, ja Bebanthen rasvaa ei sovi unohtaa, tosi hyvää rikkoutuneelle iholle. Korvakuumemittari olikin entuudestaan ja vauvan hiusharja.

Tutteja ja pulloja pitää vielä ostaa muutama ja pullon pesuharja...JOkohan siinä oli kaikki :p Ostin niitä pienimpiä vaippoja, mutta kun nyt muistelen, niin meidän esikoinen siirtyi aika pian siihen seuraavaan kokoon...eli ne vielä kauppalistalle!

Syysbebis 36+1

Vierailija
35/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä hankintoja on vähän vielä tekemättä...

mutta esim vanupuikot käy samat kuin aikuisten, kuin myös pumpuli, joten niitä en ole ostamassa erikseen.

Bebanthenia on kaapissa ja kuumelääkettä ei ihan pienelle edes saa vielä antaa...

Kylpypesu-ainetta pitää vielä hankkia ja tosiaan noita MAXI terveyssiteitä itselle jälkivuotoon ja liivinsuojia.

Tuttipullo ja muutama pieni tutti, ei oikeasti kannata montaa ostaa, kun ei sitten tiedä mikä malli on hyvä...

Niin ja varuilta tuttelia pari purkkia, on huomattavasti kivempi, että ne on varuilta kaapissa, jos vaikka tarvitsee, mulla ainakin helpotti imetyksen aloitusta kun tiesin että ne on varuilta kaapissa.

Rintapumppuja kannattaa katsella vähän etukäteen, meillä sai mies käydä sellaisen sitten ostamassa kun maito nousi kunnolla rintoihin. Ja pehmeät ja isot imetysrintaliivit on hyvä olla, tai kunhan on tarpeeksi isot rintaliivit...

Korvakuumemittarin mummo osti meille, mutta sitäkään mä en oikein tykännyt käyttää, tai ihan pienellä on kyllä ok, mutta se tulos näyttää niin eriä, että menee hetki opiskella tutkimaan sitä...

tuolta vielä löytyy pientä vinkkiä...

http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/tarvike4a.html

Kuulostaa ehkä vähän tylyltä mun ostoslista, mutta esikoiselle tuli vain ostettua niin paljon kaikkea turhaakin härpäkettä heti alkuun tuli hankittua...

Vierailija
36/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin tuskallisen kuumaa, että! Tää jätkäkin tuntuu tulevan kohta navasta läpi ja se jos mikä tuntuu tooodella tuskalliselta. Lapsivesikin varmaan kohta kiehumispisteessä ;) Ei pitis valittaa, mutta alkaa jo riittämään.

Hankintoja olitte listanneet. Noi pari tetraa Tuttelia tai Nannia on tosi hyvä olla kaiken varalta olemassa ja toi tuttikin on hyvä olla olemassa, kaiken varalta. Turhaa on ehkä hankkia mitään pesuainetta vielä vauvalle, koska öljy pesuveteen riitää vallan hyvin. Vauvan iho on kuitenkin niin ohutta ja hentoa, ettei sitä oikein kestä heti alussa pesuaineilla läträtä. Kosteuspyyhkeitä on kans hyvä hommata, nii saa pyllynkin pikapestyä, ko niitä löysiä kakkoja tulee päivässä usein. Rintakumesta voi olla jollekki apua, jos liian matalat rinnanpäät ja sitten tieten se Lansinoh-rasva eli lampaanrasva on hyvä rikkoutuneille rinnanpäille ja siitä ei ole mitään haittaa vauvalle. Tässä näin äkkiseltään, mitä tuli mieleen.

Vierailija
37/47 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti menee mulla nämä raskausviikot kalenteriviikkojen mukaan :) Tänään on siis 32+6.

Ultrassa sanottiin että lapsivesi on vähäsen vähentynyt, mutta ei mitään hälyttävää. Ei sitä kuitenkaan vuodakaan, mistä lie johtuu. Olen juonut paljon vettä ja toivonut että on kaikki normaalisti seuraavassa ultrassa, kun jostain luin että määrä voi vaihdella ja kannattaa sitä vettä justiin juoda riittävästi.

Yhtäkkiä tuntuu olevan tosi paljon tekemistä kun vasta viikko sitten tuntui elämä niiiiin tylsältä. Jotenkin nyt vasta tajusin että hui, kohta se jo oikeasti syntyy! Aika helposti nykyään väsähtää joten hitaasti hyvä tulee. Tavaroita olen nyt alknu hankkia, pinnasänky pitäisi maalata ja koota, pestä vaatteet ja sen sellasta. Rattaat ja patjan juuri tilasin, ja isyyspakkaukseen olen keräillyt kaikenlaista pientä. Suurin osa tarvikkeista saadaan lahjana, meille järjestetään baby shower syyskuun alussa. Ei kyllä malttaisi odottaa niin pitkälle ennenkun saa kaiken paikalleen ja valmiiksi! Vanhemmilla lapsilla on molemmilla synttärit tulossa myös syyskuussa, ja ex yrittää juhlia väkisin änkeä päivälle joka ei meille sovi. Ei millään jaksaisi kinata asiasta, mitenkähän sille saisi mahtumaan kuljuun että kun ei käy niin ei vaan käy. Me ollaan menossa käymään maistraatissa vihittävinä ensi viikolla, jotenkin jäänyt sekin asia viime tinkaan. Ja sitten tuleekin mun äiti jo meille asustelemaan vähäksi aikaa, kiva että on apuna kun mies paljon poissa työn kanssa ja isommat lapset saa mummulta jatkuvaa huomiota kun äiti on väsyksissä yövalvomisten kanssa.

Viileämpiä ilmoja toivotellen!

Wied

Vierailija
38/47 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...samat kujeet :)

Harvinaista, että heti maanantaina ehtii tänne naputtelemaan, mutta nyt sairaslomalla on vaan aikaa... Miten te kotona olijat saatte aikanne kulumaan? Meillä isommat lapset jo ala-asteikäisiä, eikä paljon seuraa kaipaa. Kohta alkaa koulukin, joten tulee aika hiljainen koti päivisin. Ukko töissä, niinkuin suurin osa kavereistakin. Ei tässä ihmeitä voi tehdä, kun heti alkaa supistamaan :( Odottelen lähinnä, että tuo remontti joskus loppuisi että pääsisin laittamaan vauvan kamppeita paikoilleen ja pesemään pikkupyykkiä. Luultavasti saan vielä kunnian sisustaa lastenhuoneetkin. Olen kohta lukenut kaikki kirjaston kirjatkin :)

Ehkä pitäisi osata nautiskella vaan ja olla möllöttää. Olen kuitenkin luonteeltani sellainen touhutäti että aina pitää olla jotain kaappia inventoimassa tai lenkille lähdössä. Mutta kohta tähän saa pikkunyytin jonka kanssa voi kyläillä ja lenkkeillä ja vaan ihastella uutta elämää :)

Sims 33+3

Vierailija
39/47 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iski sitten eilen ensimmäinen kunnon "vaiva" - kävely on yhtä tuskaa, nivusiin sattuu, painaa lonkkiin eli eilinen meni totaalisesti vaappuessa, ko ankat! Saas nähä, onko koko loppuaika tämmöstä vai meneekö vielä ohi lepäämällä...

Sims: Kyllä ite saan ajan erittäin hyvin kulumaan kotona :) On esmes noi nuoremmat lapset, kotihommat ja tietysti netti ;) Toki välistä turhauttaa, jolloin mentävä ihmisten ilmoille ja kavereiden seuraan. Ja nyt alko meillä terassin teko eli sekin vielä. Ja nukkunut oon ite viime aikoina usein päikkäreitä - on vain hyväksi :) Ite kans tykkään olla liikkeessä ja touhuta, mutta onneksi oon oppinut vähän "chillaan".

Eipä tänne ihmeitä, torstaina vasta nla. Mutta onneksi kesä näyttää jatkuvan ja on luvattu lämmintä +25 koko viikoksi tänne meille.

Vierailija
40/47 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ainakin mennyt aika tosi hitaasti päivisin miehen ollessa töissä. Laskee aina vaan tunteja siihen kun mies tulee kotiin :)

Neljäs kirja on pistetty lukuun ja varmaan kaksi kerkiää lukemaan lisää ennen kun pieni putkahtaa maailmaan.

En sitten tiedä kuinka normaalia on mutta itsellä' on ainakin ollut päivittäin hirveää paineentunnetta alhaalla, kävely tuottaa vaikeuksia. Ja monesti jos olen liikenteessäkin liian pitkän aikaa niin heti tulee kuukautiskivun kaltaisia kipuja alaselkään, tai siis täysin samanlaisia!

Viikonloppu meni mukavasti matkoilla, oltiin katsomassa miehen kanssa Neste oil Rallya Jyväskylässä ja mökkeiltiin.

Ylihuomenna olisi sitten taas neuvola, jee! :)

Ei tässä enää montaa viikkoa jäljellä ole, ja tosiaankin kun siltä tuntuu että vauva on todellakin valmis tulemaan ulos hetkenä minä hyvänsä niin tässä nyt enää odotellaan :D

Voimia kaikille näille viimeisille viikoille, aika mennyt todella nopeasti loppujen lopuksi!

Rockprincess ja Pikku Möykky 34 + 3