Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++SYYSKUUN SYDÄMET VKO32++++

03.08.2009 |

Uuteen viikkoon jälleen, yhtäkkiä tuntuu että aika meneekin nopeeta.. :)

myym 32+1

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuhan tänne mukaan =)

Seksiä joka päivä!! Huh =) Noh, se on jotain mitä kaipaan, nyt kun odottaa yksin...

Joku kyseli petidinistä. Enää sitä ei käytetä kai niin paljon, eikä sitä kai anneta sen jälkeen kun on auki 5 cm (niin sanottiin mulle viimeks ku synnytin), koska lapsi voi olla muuten tokkurassa lääkkeestä, ku istukka ei oo ehtiny puhdistaa pois kaiken. Mä sain sitä ekan synnytyksen aikana, mulle ei tullu paha olo, ja auttoi mukavasti kipuihin, melkein nukahdin. Parisen tuntia se vaikutti, ihan kun melkein kaikki puudutteet auttaa. Mut se on niin yksilöllistä miten mikäkin puudute vaikuttaa kehenkin. Ilokaasu on ollu paras ystävä molemmissa synnytyksissä, ottaa sen terävämmän kipupiikin pois. Muuta en oo sitten kokeillutkaan.

Tää mun lapsi painaa mun lantioluuta, tuntuu inhottavalta. Vauva on melkein aina oikealla puolella, ja painaa jatkuvasti sitä kohtaa mikä näkyi silloin aikoinaan ennen raskautta ku makas selällään. Vauuva liikkuu ihan kiitettävästi, jopa niin että sattuu! Suppareita tulee joka päivä, levossakin. Miten muualla, tutkiiko terkkari neuvolassa kohdunsuun tilanneta?

Nyt suihkuun ja nukkumaan, huomenna voisin mennä kattomaan kaupungin tarjontaa kestovaipoista =)

Zoya 32+6

Vierailija
2/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! :)

Zoya, meillä ainakaan neuvolassa ei oo kohdunsuuta tutkinut kuin lääkäri ihan normaali tarkastuksessa. Ei mulla kyllä oo ollut tarvetakaan, mutta näin oon ymmärtänyt niiden puheista, et jos jotain extratarvetta olis, niin terveydenhoitajat laittavat lääkärille.

Tuo seksiä joka päivä sai mutkin huokailemaan.. Mies varmasti ottais sen ihan innoissaan vastaan!! :) Mutta mun täytyy myöntää, että mulla on ollut halut koko raskauden ajan ihan nollassa, jopa pakkasen puolella... aina ajattelen, että no tänään teen ite aloitteen, mutta sitten se jää.. ja mies ei oo hirveesti aloitteita tehnyt kun on tajunnut, ettei mua tällä hetkellä kauheesti kiinnosta. Ei se (ainakaan vielä) oo siitä mitenkään valitellut, mutta itseä asia silti vaivaa, kun sitä on normaalin sijaan pari kertaa kuussa. Enkä edes tiedä mistä tää haluttomuus johtuu, hormonimuutoksista tai oman kropan muutoksista (jotka ei siis niin miellytä mua..)?!? Miten muilla??

myym 32+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään ei ole paljoa seksiä harrastettu koko raskauden aikana, ei tee mieli yhtään. eipä toi äijäkään ole kauheen innoissaan, ei kauheemmin pidä naisista jotka on raskaana.. :)

ensi viikolla on neuvolalääkäri, saa painoarvioo vaavelista ja saan tietää annetaanko pikkusen olla niin kauan masussa vai käynnistelläänkö lasketun ajan tienoilla. synnytyspelko on ruvennu pukkaan pahasti päälle, tai ei niinkään itse synnytys pelota vaan ponnistaminen. esikoisesta jäi niin kauhea kammo ja eilen neuvolassa sanoin että en halua isoa vauvaa synnyttää..

vielä oli aikaa laskettuunkin, ja kaikki kamatkin rupee valmiina olemaan. sairaalakassia aattelin ruveta pikkuhiljaa laittamaan, meinaatteko muuten jotain evästä mukaan ottaa? itellä ei esikoisen synnytyksessä ollut mukana kun vettä..

viikot täällä siis 35+3 :)

Vierailija
4/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olisin itse ainakin onneni kukkuloilla jos seksiä joka päivä saisin. Nyt vaan ei tule edes muistaneeksi viime kertaa, eikä syy ole siinä ettei haluttaisi mutta nyt kun on tuo herpes ruvenut vaivaamaan niin ei uskalla sitä harrastaa ettei mieheen tartu. Ja kondomin kanssa, no thanks! :)

Mies on ainakin itse sanonut minulle kun asia on mua vaivanut että ei se seksi ole tärkeintä nyt vaan se että vauva syntyy kohta. hänen mielestään hellyyttä voi osoittaa muullakin tapaa, söpöä... :D

Vierailija
5/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo tämä lämpöaalto saisi loppua! Tai paistaisi edes aurinko, mutta kun on vaan pilvistä ja tihkusta ja hemmetin kuuma!!!

Uusille tervetuloa!

Meillä ei terkkari seuraa kohdunsuuta, mutta laittaa lääkärille jos katsoo aiheelliseksi. Mulla seurattiin yhteen väliin joka viikko, ajattelin jo että jatkuvasti kopeloinnista varmasti pehmenee ja lyhenee :)

Halut ei tosiaan oo ollu huipussaan... Seksi tässä nyt viimesenä on mielessä ku joka paikkaa kolottaa ja kaikenmaailman tulehduksiakin on ollu, "älä tee mitään" -määräyskin oli yhessä vaiheessa ni ei edes uskaltanu. Miestä kyllä vähä käy sääliksi ku joutuu olemaan ilman, mutta eiköhän tuo hengissä selviä :) Ei oo kyllä onneks vonkaamassakaan, varmaan repisin peliverkkarit lopullisesti jos sellastakin joutuis sietämään. Jotenki hermot kireellä koko ajan, johtunee näistä kaikista ongelmista ku huolestuttaa meneekö kaikki hyvin!?

Sairaalakassia en oo vielä pakannu, ajattelin että isäntä saa kamat haettua äkkiä kotoakin vaikken sitä ehtis ajoissa pakkaamaankaan. Sairaalaan ei oo ku pari kilsaa. Eväitä on kai pakko pakata, insuliinit määrittelee meikäläisellä sen, en tiedä saako siellä sairaalassa miten ruokaa? Synnytysvalmennuskin on vielä käymättä, toivottavsti sitä ei peruta. Joku täällä jo puhui että sikainfluenssan takia ei jossain järjestetä tutustumiskäyntiä ollenkaan.

Vierailija
6/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusille tervetuloa =)

Elina: Petidin on vähän jo vanhanaikanen puudute, jota harvemmin käyttävät, kuulemma. En kyllä nyt muista satavarmasti, mutta mulle sitä taidettiin antaa 13 vee sitten. Kaks viimistä synnytystä on menny spinaalin avulla ja se jos mikä on loistava! Ja sillä varmaan mennään seuraavakin...Ja tiiätkö, on aivan normaalia pelätä tulevaa, mutta auttaisko sua jutella peloistasi nlassa tai ä-polilla? Että saisit ylimääräsen ressin aiheen pois mielestäsi :)

Suski: Omasta kokemuksesta voin sanoa, että aivan hyvin kerkee vauvasi vielä kääntymään :) Mulla kakkonen käänty vasta vkolla 36-37 pää alaspäin.

Syysbebis: Missäpäin asustelet, ko sulla on noin harvassa noi nlakäynnit? Protskuja, valkuaista pissassa kannattaa seurata, päänsärkyä, onko turvotusta - nää merkkejä toksemiasta. Ja liikelaskentaa kannatta tehä :) Nää nyt tuli näin äkkiseltään mieleen.

Vau, mulla kans osu silmään toi seksiä joka päivä ;) Ei onnistu meillä, tosin mulla on aina raskauden aikana halut muutenkin hukassa. Mies onneksi sen tietää, joten ei paniikkia, mutta itteä ärsyttää, ko normisti kyllä seksi maistuu ;)

Zoya: Meillä terkka EI koskaan kato alakerran tilannetta, lääkärissä ainoastaan :/

Piuke: Hih, mulla menny melko nopeesti kaks edellistä synnytystä (5 h ja 2 h), ettei siinä nälkä kerkee tulla eli eväät ei oo ollu ikinä mielessä.

Täällä jatkuu kans noi ärsyttävät tuntemukset nivusissa, mutta ei se auta, ko kestää.

Kestetään yhessä :)

Vierailija
7/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä kohta Savoon miehen sukulaisia moikkaan, 4-5 tunnin automatka vähän kauhistuttaa... mut pakko oli tulla kommentoimaan tuota seksiasiaa :)

Mies on kyllä koko ajan hokenut kuinka ihana ja haluttava nainen on raskaana, ja aluks oli kovinkin innoissaan. Juuri silloin mulla oli tietty ajatukset jossain ihan muualla. Nyt sille on tullut sit se vaihe että se alkaa kokea vauvan niin konkreettisena asiana, että seksi ei enää kiinnostakaan. Luulee jotenkin vahingoittavansa sitä vaikka tietää kyllä ettei se niin ole. Kummasti sit mun halut taas kasvaa sitä mukaa kun sen vähenee... Ehkä itellä on sellainen tunne ettei se halua mua, vaikkei se ihan niinkään taida olla. On vaan vähän outo tilanne kun yleensä tuo mies on aina valmiina :)

Kyllä se ihan mukavasti on pehmittänyt tilannetta kertomalla kuinka on lähentynyt mua henkisesti paljon enemmän ja hellii sit senkin edestä!

Eiköhän me tytöt tästä selvitä :)

Vierailija
8/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

Pitkä on ollut päiväkin tänään sen puoleen, etten ole juuri ehtinyt makoilemaan (saati nukkumaan), mutta jaksan vielä hetken istua koneella. Selkä juilii hieman ja näin iltaa kohden on ruvennut närästämään. En tiedä, ottaisko Rennietä taas. Olen parina iltana ottanut ja se on auttanutkin. Oletteko muut syöneet? Lääkeselosteessa luki, että pitäisi neuvotella lääkärin kanssa ennen kuin syö raskaana, mutta uskalsin ihan omin luvin kokeilla kun oli pahempi närästyshetki pari iltaa taaksepäin.

Torstaina lääkärintarkastus ja odotan sitä, että saa kuulla, mikä on tilanne kohdunsuulla jne. Viime päivinä on tullut supistuksia jo enemmän. Ei mitään säännöllisiä, mutta kuitenkin jotain. Alkaa kieltämättä jännittää synnytys ja pitäis varmaan miettiä vielä rauhassa noita kivunlievitystapoja. Kahdella aiemmalla kerralla olen saanut epiduraalin. Nyt ehkä haluan miettiä vaihtoehtoja - mutta toisaalta, jos on iso vauva taas tulossa, ei kai kannata kivulla itseään rääkätä. No, katsotaan, mitä tuleman pitää. En halua suunnitella liiaksi etukäteen.

Joku kyseli eväistä synnytyslaitoksella. Tuli mieleeni, kun olin esikoista hakemassa, oli mulla suklaalevy varattuna itselleni kassissa. Sen popsi lopulta synnytyksen aikana mieheni, jota alkoi pitkän epiduraalipiikin näkeminen heikottaa sen verran, että poistui hetkeksi salista ja kävi syömässä suklaan. :) Tuli tarpeeseen siis!

Nyt ei tule just muuta kirjotettavaa mieleen. Täytyy laittaa loppuviikosta lääkärikuulumisia. Mukavia päiviä!

Nurmeliini 35+3

Vierailija
9/47 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja terveisiä saunasta - piti tulla vielä käväseen täällä ja noista närästyshommista jotain vähän..

Mulla ei auta Renniet kauan aikaa ja kun se Multitabsin raskausajan närästystabukin on lopetettu vähäisen kysynnän vuoksi, löysin sitten avun niinkin yllättävältä taholta, ko PIIMÄSTÄ!!! Otan heti ison lasillisen rasvatonta piimää, kun tunnen kurkussa närästyksen alkavan. Ja avot! kohta ei enää närästä ja pysyy jonkin aikaa närästys poissa. Eihän mikään lääke oo oikeastaan koskaan turvallinen elimistölle ja piimässä kuiten on kalsiumia eli on hyväksi myös senkin takia :) Eli täällä liputetaan nyt kovasti rasvattoman piimän puolesta, että siitä vain kokeilemaan kaikki närästyksestä kärsivät mammat =)

Vierailija
10/47 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.rennie.fi/narastys-ja-raskaus

Mä olen ainakin jo kuukauden ajan syönyt rennietä ihan säännöllisesti, ensin päiväkahvin yhteydessä ja nyt sitten noin 3tbl päivässä, joskus enemmän joskus vähemmän, huomaa heti jos jää ottamatta kun sen verran närästää...Vielä kun osaisi piimää juoda...

Eilen oli päänsärkyä, meni kyllä lääkkeillä ohitse, mutta toivottavasti oli vain ilmasta johtuvaa...Nyt ei ainakaan vielä jomota. Huomenna on kuitenkin neuvola, niin pääsee tarkastamaan verenpaineet ja muut, tähän astihan verenpainekin on ollut tosi matalalla...

Eipä kait ihmeempiä...

Ninni

Vierailija
11/47 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin ostaa piimää. Itse asiassa tykkäänkin siitä, mutta ei vain tule ostettua usein. Ja on tosiaan muutenkin hyvää mahalle, kunhan otan laktoositonta. :) - Taisin muuten joskus lukea/kuulla jostain, että yksi keino närästyksen välttämiseen olisi juoda illalla ennen nukkumaan menoa lasi maitoa. Piimän happamuus voi tehdä siitä vielä paremman.

Tuli muuten pitkästä aikaa tällä viikolla muitakin mielihaluja syömisiiin. Ostin greippejä ja ne maistuivat taivaallisen hyviltä! Eipä ollut noitakaan hedelmiä tullut syötyä aikoihin. Hapanta sekin, eli sitä kai elimistöni nyt janoaa.

Hikasta vielä haluan kysellä, kun sitä aika usein omalla masukillanikin on. Tietääkö joku, voiko hikan paikasta päätellä vauvan asennon? Tuntuuko ne nykäykset siis vauvan suun kohdalla vai selän tai muun? Tänä aamuna hikka pamppaili aivan alhaalla ja ajattelin, josko vauveli olisi sitten pää alaspäin. On kyllä pyörinyt vielä aika paljon ympäri (jos olen oikein tulkinnut).

Nurmeliini 35+4

Vierailija
12/47 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin sen vielä äsken ja siellähän se kerrottiin selvästi, että voi syödä huoletta raskausaikana. Sitrushedelmiä kehotettiin välttämään - no, greippiä silti syön jos vielä mielihalu iskee... :)

Onneksi närästykseni ei ole ihan kamalan pahaa. Iltasella ennen nukkumaanmenoa yleensä alkaa polttelua kurkussa tuntua. Täytyy kokeilla sitä piimää iltapalaksi ja rennietä ehkä päälle.

Nurmeliini

Vierailija
13/47 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän selibaatissa, tää laps pidetää sisällä sektiion asti :D

Yhtään ei miehen nesteet tule kypsyttelemään kohdunsuuta. XD

Kuumuus on kurjaa. Ja tuntuu, että kun on oikein kuuma, ei vauvakaan liiku super innokkaasti.

Ja lonkat; ankkakävely on tuttua. Ja mikä viheliäintä, tuntuu että kaupassa ihmiset kävelee päälle! Kun ei ite viihtis aina väistellä, onhan siitä iso vaiva! "tankkeri lähtee sivuaskeleilla väistämään".

Yhdenkerran sain erään miehen kärryn kintuilleni, kun kävelin omaa rauhallista tahtiani. Nahka lähti ja karsee kipu. Ja ukko vaan möllötti, ei pyytäny anteeksi!!

Rennie on tuttu kaveri. Ilman sitä ei ole unta, eikä liiemmin pysty syömään. Jopa kotitekoiset mehut närästää. Tummaa leipää en voi syödä, enkä rasvaisia ruokia. Limsat on kans inhottavia.

Kyllä tää joutenolo on kans tympeetä. Vai onko? Minusta on.

Toivo 35+3, 26 päivää olis vielä..

Vierailija
14/47 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia-Joel: Kiitos neuvoista, asutaan Ruotsissa ja ero raskaudenseurannassa on valtava Suomeen verrattuna….samoin kuin synnärikäytännöt. Kotiin passitetaan 6h synnytyksestä jos kaikki ok, ja vauva pitää sitten viedä näytille sairaalaan pari kertaa ensimmäisen viikon aikana. Lääkäriä muuten en ole tavannut koko raskauden aikana, eikä yhtään sisätutkimusta tehdä kun vasta synnärillä (oletan että tsekkaavat edes kohdunsuun tilanteen…heh) No, maassa maan tavalla :-)

Tuosta närästyksestä; minä sain kanssa neuvon että maito on parempi närästykseen kuin happamat piimä ja jogurtti, ja usein tuleekin juotua maitoa kun polte alkaa tuntua. Minulla ainakin auttaa. Tosin siitä saakin sitten helposti ummetuksen joka vaatii omat hoitokonstinsa. Nythän närästys onkin kait pahimmillaan kun kohtu on niin korkealla, eli kohta toivottavasti helpottaa - kaikilla vaivasta kärsivillä!

Nurmeliini: Hikka tuntuu voimakkaimmin selän kohdalla, ainakin meidän vauvalla (kova hikkailemaan) ja selän ja takapuolen tuntee jo vatsaa tunnustelemalla. Meidän vauva on ollut viime ajat selkä oikeassa kyljessä ja “vaatii” minua nukkumaan tietyssä asennossa, muuten alkaa armoton huiskinta ja potkinta…Annoin periksi ja nyt olenkin nukkunut sohvalla puoli-istuvassa asennossa…mulla ei siis mitään auktoriteettia, vaikka pikkunen vasta mahassa, huh!

Angelmom: Tsemppiä, ihanaa kun sulla on loppulaskenta päällä. Nauti ajatuksesta että kohta sulla on vaunu-tankkeri jolla voit jyrätä muiden päälle jos siltä tuntuu ? Toivon että omatkin n. 31 päivää olisi yläkanttiin. Viikkoa ennen ajattelin aloittaa teholiikkumisen – jos siis olo sallii – ja tähdätä ihan viimestään laskettuun päivään!

Vointeja kaikille,

Syysbebis 35+4

Vierailija
15/47 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, aurinkoista päivää vaan kaikille :) Ihana ilma, istun täällä takapihan terassilla ja kirjottelen samalla, kun aurinko lämmittää selkää :)

Kävin taas ennen puolta päivää koirulin kanssa lenkillä ja otin sen jälkeen aurinkoa reilun tunnin. Sit pitikin imuroida ja äsken tein pizzataikinan kohoamaan, kun mies puhui eilen, että olispa kiva, jos tekisit nyt lomalla pizzaa, kun en muista edes että milloin sitä oon viimeks tehny, saatikka syöny. Varmaan kaks kuukautta sitten!

Seksistä ollaan täällä näköjään paljon keskusteltu, noh meillä homma on menny niin, että oli varmaan kuukauden paussi seksihommissa, kun mulla oli melkein jatkuva hiivatulehdus ja halusin hoitaa sen pois, ennenkun mitään sekstailua meidän makkarissa tapahtuu ja mieshän sen ymmärsi. Samoin halut oli hukassa, ei tehny yhtään mieli, vaikka mies ehdottikin, että josko nyt voitas vähän, mutta mä sanoin että ei..

Nyt viime viikon ja tämän viikon aikana onkin sitten ollu seksiä melkein joka päivä ja ihan hyvä niin :) Ainoa hankaluus on tuo masu, joka rajoittaa aika paljon hommaa, mutta ainakin tähän asti kaikki on sujunu hyvin :) Saas sitten taas nähdä, että miten kauan tätä kestää, seksiä siis, mutta ihan kiva näin, että sitä kuiteskin on isosta masusta huolimatta.

Vauvanhuonekkin olis järjestyksessä, viikonloppuna olis tarkotus pestä pikkupyykkiä, sitä kun on aika paljon kertynyt, kun on tullut osteltua vaatteita.

Huh, polttaapa aurinko tosiaan selkää, pakko kai siirtyä pois auringosta, ennenku se palaa, niskaa tuntuu jo melkosesti kuumottavan. Ja täytyy kait lähtä sitä pizzaa kohta vääntämään.

Lepposia kesäpäiviä vaan kaikille :) Muistakaa syödä jäätelöä ja nauttia olosta!

Suski 32+1

Vierailija
16/47 |
05.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmeliiniko se oli kun hikasta kyseli? Mulla neuvolassa viimeks tunnustelivat, että vauva on ihan selkeästi jo pää alaspäin ja vähän laskeutunutkin, ja mulla vauvan hikka tuntuu nimenomaan tuolla tosi alhaalla! Eli saattais se sunki vauva olla pää alaspäin. :)

Kysyköhän joku vai oliko muuten vaan puhetta noista pikkupyykkäilyistä.. mulla on jo kaikki valmiiks pestynä, ja silitettynä vauvan hoitopöydän laatikossa, oon aina sitä mukaa pessyt, kun on tullut ostettua/saatu/lainattu. En tosiaankaan tiedä mitä teen sitten kun jään ens viikon jälkeen pois töistä, kun on kaikki jo aika valmiina!? Neuvolan tätikin on nauranut mulle että tulee aika pitkäks ku oon tämmönen, että kaikki on valmiina. Kun totesin viime käynnillä, että aion alkaa sit viikolla 38 tekeen kaikkea mikä käynnistäis synnytyksen, niin sanoi että toivoo kyllä mulle ajoissa syntyvää vauvaa kun muuten pitkästyn ihan tosissaan... ;D ja yks ystävä tässä taannoin totes että SULLA ei oo vielä sairaalakassia valmiina?! aloin tekeen sitä heti. Niin ja asutaan sairaalan pääovesta n. 300metrin päässä, että ne ehtis ehkä hakea/pakata siinä ennen lähtöä.. :) nimim. "vaunut jo toukokuussa hankkinut";D

myym 32+3

Vierailija
17/47 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään äitiyspolilla ja sain melkein sydänslaagin... Kätilö otti sydänkäyrää vauvasta ja alkoi sitten hetken päästä kuuntelemaan, että "ihan kuulostais kuin olis jotain lisälyöntejä tai jotain, huomaatko itse?" No enhän minä nyt mitään ollut huomannut! Hänpä sitten haki oikein toisenkin kätilön kuuntelemaan joka myös oli samaa mieltä, mutta rauhoitteli että näillä viikoilla saattaa jotain ylimääräistä kuuluakin. Istuin siinä sitten 45 min että "saadaan kunnon käyrä". Onneksi oli joku ylilääkäri vuorossa ja hän tuli sitten ultralla katsomaan sydämen sykettä. Hän lohdutteli että ei näillä viikoilla enää mitään rakennevikoja löydy jos ei tähänkään mennessä ole mitään ihmeitä kuulunut ja että oikein hyvä käyrä tuli. Lisälyönnit eteisperäisiä joita kuulemma joillain ihmisillä vaan on, ihan harmittomia. Painoarvio oli 2,5kg joten arveli että laskettuun aikaan mennessä olisi 3,7kg. Saapi syntyä ajoissa sanon minä :)No joka tapauksessa, odotan nyt sitten sydäntautista vauvaa kun aina pitää pahinta pelätä :( Pitäisi kai uskoa ettei hätää ole, mutta minkäs teet!

Mulla vauvan hikan huomaa kun maha alkaa tasaisesti nykimään, hauskaa seurattavaa.

Myym: Ihanaa luettavaa kun olet jo touhunnut kaiken valmiiksi ja odotat uutta tulokasta innolla!! :)

Sims 33+6

Vierailija
18/47 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää päivät menee vikkelästi. Mulla oli eilen nla ja oma terkka tullu lomilta, onneksi. Sf-mitta sai normaalit mittasuhteet ja nyt mennään 31. Kaikki oli ok ja jätkä istuu edelleen.

Nurmeliini: Mulla tuntuu hikka tossa mahan puolessa välissä/yläosassa ja tää just pt:n takia.

Syysbebis: Noi erot on tuttuja, siis neuvoloiden välillä ja just toi, että synnäriltä pääsee lähtemään jo 6 h synnytyksen jälkeen , jos kaikki ok. Kaverini just viime viikolla sai vauvan ja samana päivänä kotiin. Ite en ihan tohtis, vaikka pitääkin käyä sitten vauvan kans muutama päivä synnytyksen jälkeen "näytillä".

Myym: Täällä on kans kaikki valmiina vauvaa varten :) Ainoastaan pitää nuorin siirtää pinniksestä omaan sänkyyn, ennen vauvan syntymää. Ja muutenkin tytöt omaan huoneeseen nukkumaan. Eli tässä vain ootellaan vauvan syntymää ja sitä, että saa vauvanvaatteet käyttöön :)

Sims: Ite oon kuullu, että noi ylimääräset lyönnit on monesti harmittomia ja toivotaan sitä myös teän vauvan kohalla.

Nyt mulle tuli kaks pikku apulaista tähän koneele, joten parempi lähettää tää viesti...

Vierailija
19/47 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin neuvolassa sanoivat, että on pää alaspäin kun hikka tuntuu alhaalla. Jänään tuntuistahan se on :)

Myym: Mailläkin alkaa olla jo kaikki valmiina pikkuista varten.:) pikkupyykkiä on vielä vähän, mutta pikkunen olis jo tervetullut. jos vielä syyskuuhun kuitenkin oottelis, voi mennä aika pitkäksi tosiaan. :)

Supistukset on rauhottunut kun itsekin rauhotuin, Kauheasti tuosta miehestä on apua, kun ei itse saa tehdä mitään.:) Mut mökkihöperöksi täällä tulee.. Ulkonakaan ei voi olla ku ihan järkyttävät helteet! Kirjoja pitäis käydä lainaamassa niin sais ajan hyvin kulumaan.

Oho joka päivä seksiä? Meillä on jo pitkä aika viime kerrasta. Mies pelkää kovasti että vahingoittaa pikkuista, vaikka olen yrittänyt selittää ettei sille siitä mitään tule. No ei itselläkään niitä haluja ole pahemmin ollut.

Hyviä vointeja kaikille!

Jenni ja möykky 33+2

Vierailija
20/47 |
06.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen viikon jälkeen pinoudun minäkin. Raskaus on edennyt hyvin. Tänään kävin synnytystapa-arviossa ja selvisi että tilaa on vauvan syntyä, mutta vauva edelleen perätilassa, joten joudun maanantaina menemään synnärille kääntöyritykseen. Toivottavasti onnistuu, muuten on melko varmasti sektio edessä jollei sitten vielä kääntyile itsestään. Vauva on aika pieni, kokoarvio oli tänään 2441 g ja viikkoja mulla on nyt 35+6. Ei ole sitten ainakaan sokerivauva, vaikka olikin sokerirasituksessa kaikki arvot koholla. Mutta omissa mittailuissa arvot on pysyneet kurissa jos vaan on malttanut syödä oikein. (enkä kyllä oikein ole, herkut maistuu vähän liian hyvin)

Malttamattomana jo odottelen syyskuun alkua. Mulla on jo kaikki valmiina vauvaa varten, joten pikkusen on jo tekemisen puute tässä pelkästään odotellessa. Onneksi mies on nyt kesälomalla, niin ei tarvitse yksin kökkiä kotona.

Eilen oltiin synnytysvalmennuksessa ja oli ihan mielenkiintoista näin ensikertalaiselle. Eihän siellä nyt varsinaisesti kauheesti uutta asiaa tullu, mitä ei olis jo ennestään tiennyt, mutta jotenkin se konkretisoi sitä mitä tuleman pitää. Ensi viikolla onkin sitten vauvanhoito-osuus valmennuksesta.

Meli ja Nasu 35+6