Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistään odottavat

02.08.2009 |

Hellurei,

Hieman olen kaipaillut palstalle ensimmäistä lastaan odottavien pinoa. Nyt sellainen taitaa olla vain Oulun seudun äideille...?

Mites on, onko meitä muun maan (tai maiden) ensikoita palstalla muita kuin minä, ja kiinnostaisiko vaihtaa kuulumisia eri raskauden vaiheissa olevien ekakertalaisten kanssa?

Kyselee Zeria rv 18+6

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun minäkin mukaan esikoisen odottajiin.. :)

nimimerkki: Maria-84

oma ja miehen ikä: 24/41

kuinka pitkään lasta toivottu: Itse olin haaveillut pitempään, ja sangen yllättäen kerrasta tärppäsi.. ;) Varsinkin, kun itsellä on endometrioosi-diagnoosi...

laskettu aika: 8.2.10

Mitäs tähän nyt laittaisi.. ;) No, meillä mennään siinä vaiheessa, että np-ultra on ohitse ja odottelen innolla rakenneultraa tulevaksi, kovasti haluaisin jo tietää,kumpaa sukupuolta pikkuinen on.. Tässä vkl aloin huomata ensimmäisiä liikkeitäkin, että niin tämä vain edistyy.. Pahoinvointia ei enää juurikaan ole, kuvotusta välillä ja ruoka alkaa maistua todella hyvin, jatkuvasti saisi olla syömässä.. (tai no.. ainakin ns. pikkunaposteltava jaroskaruoka, "oikean" ruuan kanssa meinaa välillä olla vieläkin hankaluuksia)Välilevynpullistuman oireilu vei sairaslomalle kolmeksi viikoksi, onneksi alkaa nyt olla jo hitusen voiton puolella, juuri mitään särkylääkkeitä kun ei saa syödä tään raskauden vuoksi, niin olo on ollut aika mielenkiintoinen välillä..

Hankintoja ei kauheasti ole vielä tehty, lähinn ne ovat painottuneet tuonne kestovaippa-osaston puolelle.. Kiva kuulla, että jotkut muutkin yrittävät niiden kanssa etiäppäin.. :) Vanhempani lupasivat ostaa vaunut, ja hoitopöytäkin taidetaan saada sukulaisilta.. Tämä tuleva vauva on ensimmäinen lastenlapsi, joten tuleva täti ja eno sekä isovanhemmat ovat kovasti innoissaan..

Nyt varmaan unohdin puolet muistettavista asioista, mutta ehkä sitten ensi kerralla.. ;)

Maria-84 15+3

Vierailija
42/67 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maria84: tervetuloa mukaan:)

Ninukki: Me menemme 4d-ultraan 17.9 Helsinkiin FEMEDA nimiseen paikkaan. Olen kuullut paljon hyvää tuosta paikasta ja itse 4d-ultrasta ylipäätään ja varsinkin lääkäristä joka tuon suorittaa. En tietysti vielä enempää osaa siitä sanoa kun vasta syyskuussa ollaan sinne menossa.

Meillä oli tänään neuvola ja jännitti todella paljon että kuuluvatko ne sydänäänet vai eivät. Johtunee siitä että olen saanut keskenmenon 07/2007 ja huomattiin juuri neuvolassa kun sydänäänet eivät kuuluneet..Mutta nyt ne kuuluivat:)

Hankintoja on tehty, olen ostanut unisex vaatteita ja tahtoisin kovasti ostaa jo sängyn ja vaunut mutta toinen puolisko on sitä mieltä että ne jätetään vasta myöhemmäksi. Olemme kyllä vastikään muuttaneet ja kämppä on vieläkin hieman sekainen niin ehkä on järkevämpää ettei tänne vielä tuo mitään lasten tavaroita.

Supu3 18+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans ensiodottaja o/.

Olen 28 vuotias nainen eteläsuomesta. Mieheni on 31v. Yrittämään alettiin kesäkuussa ja luulinkin ettei ihan heti tarvi plussia testailla. Noh, menihän siinä pari kk.

Ehkäisyn olen lopettanut jo pari vuotta sitten, mutta yritettiin tosissaan vasta nyt.

Raskausviikkoja takana vasta 5, enkä ole vielä neuvolaakaan varannut.

Ehkä ensiviikolla sitten.

Vierailija
44/67 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaihtui juuri uusi viikko..merkillistä, että raskauden aikana viikkoni olen elänyt tiistaista maanantaihahin eikä ma-su :))

Neuvolassa kaikki hyvin, painoa tullut n. 5-7 kg vaihtelevasti..riippuen suolaisen ruuan syömisestä. RR ok, Hb ok..nyt vaan odotellaan. Lääkärineuvola parin vkon päästä. Ens viikko vielä töitä :))))

Huomenna mennään kattoon vaunuja, muuten alkaakin olla kaikki. Löysin aivan ihanan Nalle puh pinnasängyn suojan ja pussilakanan. Olisin halunnut muumisuojan, mutta ei sellaisty löydy..vaatteita on tullu ostettua jo aika paljon, jos oon halvalla löytänyt. En oo oikeestaan normihinnalla ostanu paljo yhtäkään..koko ajan vois ostella vaatteita :)) ym. vauvalla, itelle ei tuu ostettua mitään juurikaan..

Tiina ja Jörö rv 34

Vierailija
45/67 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit kokemuksia rautakuurista, minulla on kokemusta siitäkin :) pahasta.. Oon saanut syödä rautaa ja #skantaa kettinkiä niinku sanotaan :D lähes koko raskauden ajan.. Pahoinvointia ei minulla onneksi lisännyt, mutta vatsan toiminta meni seis kun kuurin aloitin ja sittemmin pysynyt kohtuullisena kun vain juonut reilusti vettä ja ollut jonkunkaan verran liikkeessä.. Toki onneks tuo veden juonti on varmaan osavaikuttajana siihen, ettei turvotusta ole olut nimeksikään, mutta tuntuu että vietän päivästä eniten aikaa juuri vessassa :) Yöllä saa käydä pari kolme kertaa ja navettatöiden aikanakin (n.3h/krt) täytyy käydä.. Välillä se on et ei jaksas muuta ku nukkua, silloin vaan pitää yrittää levätä sen minkä pystyy, ja toisinaan on päiviä, kuten tänää, että ab-kuurista (poskiontelontulehdus) ja loppuraskaudesta huolimatta tekee ja touhuaa vaikka mitä, kuten leipoo leipää ja keittelee marjapuurot ja ryövää anopilta viinimarjat pensaista :) Ei vaiskaa, kuulemma hyvä jos saa ne sieltä pois ettei mätäne pensaisiin :) Niin että odottakaa vaan loppuraskautta kun maha on NIIN ISO ettei ovista tahdo mahtua ja ei muistakaan miltä omat varpaat näytti... :D Voimia vaan kaikille tasapuolisesti, eletään päivä kerrallaan.

T. Suvska 37+0 (kääk, viikon päästä masuasukki jo täysiaikainen!)

Vierailija
46/67 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan mukaan Max, Maatta, Maria84 ja Pinkleg! Laskeskelin, että siulla taitaa olla laskettu aika toukokuussa? Korjaa jos on väärin (tai laita ihan tarkka aika mieluummin)

Ja huh, että teitä alkaa olla aika kiva rypäs teitä syyskuun h-hetkeä odottavia 8.-11.9 joka päivälle omansa!

Ajattelin jatkossa että laitan (tai kuka aloittaakin uuden pinon) listan ensikoista aina uuden pinon ensimmäiselle sivulle, niin kulkee mukavasti mukana. Vai toivoisitteko että esittelypino olisi ihan omana avauksenaan? Entä aloitetaanko ensi viikosta viikkopino, vai syyskuussa kuukausipino? Mielipiteitä :) ?

Mutta tässä jälleen kaikki me ensikot!

nimim. Suvska

iät itse 26, mies 28

paikkakunta Haapajärvi

LA 8.9.2009

Nimim. Max

Ikä 32, mies 33

Paikkakunta Kirkkonummi

LA 09.09.09

nimimerkki; Maatta

ite oon 22 v ja mies 30v

paikkakunta on jyväskylä, eli ksks synnytän

laskettu aika 10.9

nimim. rockprincess

Ikä 23, mies 25

Paikkakuntana Lahti eli synnytän PHKS:ssa.

Yritettiin lasta n.puoli vuotta, sitten tärppäsi!

Laskettu aika: 11.9 eli kuukausi enää jäljellä :)

nimim. Jenni

Ikä: 20v miehen 24v

Yritys aloitettu: ei ollut mitään yritystä, mutta iloinen ja tervetullut yllätys :)

LA: 22.9.2009 ei oo enää pitkä aika :D

nimim. Tiina82

ikä 27 mies 33

paikkakunta Seinäjoki

yritystä vuosi ennen tärppäystä, ekalla Clomikierrolla..

LA 6.10.2009

nimim. Glenda88

ikä 20

paikkakunta Vaasa

LA lokakuu

nimim. riina

Ikä: 22v. miehen 24 v.

Paikkakunta: Hämeenkyrö (tampereen lähettyvillä jos hämeenkyrö ei sano kenellekkään mitään)

Yritys aloitettu: Meille kävi näin mukavasti että ei edes keritty suunnitella lasta. Vasta ruvettiin puhumaan että molemmat haluaa joskus lapsia. Ajateltiin että tulee sitten kun on tullakseen ja heti tärppäs.

LA: 11.11.2009

nimimerkki Irish79

oma ja miehen ikä 30 molemmilla

paikkakunta P-savo

kuinka pitkään lasta toivottu: yritystä 06/07 saakka, väliin mahtuu 2keskenmenoa toinen rv11 ja toinen rv9(10)

laskettu aika 19.11.2009

nimim. Epeli09

Ikä 38v mies 33v

Yritys aloitettu: n 9kk aikasemmin, aika hormoonipolille oli huhtikuun lopussa, onneksi jäi käyttämättä aika =)

LA 29.11.2009 (mieluusti ottaisin kaksi viikkoa aikasemmin kyl =))

nimim. Ninukki

ikä 21 mies 25

Yritys aloitettu: Emme oikeastaan edes yrittäneet. Puhuimme asiasta ja annoimme sen tapahtua jos on tapahtuakseen :) Ja niin sieltä sitten onkin tulossa super ihana yllätys!

La: 8.12.2009

nimim. Firesun

Ikä 27 mies 25v

Yritys aloitettu: aikamoinen vahinko oli, mutta nyt jo iloinen sellainen

LA 12.12.2009

Nimim. Vau2009

Iät: minä 23, mies 24

Kauanko toivottu lasta: no tärppäys ainakin ekasta "yrityksestä"

LA 27.12.2009

Synnytyssairaala: TAYS

nimim. Zeria

ikä 31 mies 35

Yritys aloitettu: kesällä 2006, keskenmenot 12/2006 (rv 13), 05/2007 (rv 13) ja 10/2007 (rv 10)

La: 28.12.2009

Nimim. marikal

Ikä 24 (mies 26)

Paikkakunta Vaasa

LA 16.01.2010

Nimimerkki: Supu3

Ikä: 21 vuotta ja mies 25 vuotta

Yritys aloitettu: 2007 keväällä, keskenmeno 08/07 (rv 11)

La: 18.1.2010

nimim. Sona

oma ikä 20, miehen 20

paikkakunta Hämeenkyrö (haa, löytyi toinenkin näköjään! :))

ehkäisy jätetty vuoden maaliskuussa pois, melkein heti sitten tärppäsikin.

LA 1.2.2010

kuinka pitkään lasta toivottu: Itse olin haaveillut pitempään, ja sangen yllättäen kerrasta tärppäsi.. ;) Varsinkin, kun itsellä on endometrioosi-diagnoosi...

nimim. Titta85

Ikä 23 mies 25

LA 18.3.2010

nimim. Heidi89

LA: 19.3.2010 ;)

nimim. Pinkleg

ikä 28 mies 31

paikkakunta eteläsuomi

kuinka pitkään lasta toivottu: kesäkuusta 09 (Ehkäisyn olen lopettanut jo pari vuotta sitten, mutta yritettiin tosissaan vasta nyt)

LA: toukokuu 2010?

Vierailija
47/67 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken piti juosta miehen viereen sohvalle, kun juniori potkutteli niin vimmatusti. Tänään ensimmäistä kertaa itse tunsin potkut kädellä, mutta tietysti pieni heti rauhoittuu kun iskän koura koettaa kokeilla. Mutta voi sentään miten mukavaa :)

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta nyt olen niin täpinöissäni näistä potkuista etten muista enää mitään :D

Zeria 21+1

Vierailija
48/67 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ole ihania Zeria ne pienet hennot eka potkut

Vierailija
49/67 |
21.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zeria: ihana kun pikkunen alkaa potkimaan ja mönkimään jo niin lujaa että päälle tuntuu ;) Odotas kun kuperkeikat näkyy päällepäin. Se vasta hassun näköistä on ;D

Mun piti tulla täpinöissäni kertomaan että olen niin iloinen kun saan vihdoinkin tehdä OMALLE vauvalle sukkia ;D Oon ikäni neulonu pikkusukkia ja aina toisille. Nyt saan omalle tehdä... ensimmäinen on jo valmis ja ihana miten pieni sukka onkaan.... kaikesta sitä hulluuksissaan intoutuu =) Ei malttais puikoista luopua ja lähteä töihin...

Irish 27+1

Vierailija
50/67 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi esikoistaan odottava!

nimim. emppu1

ikä 24, miehen ikä 24

paikkak. Kouvola

Yritys aloitettu helmi/maaliskuussa. Onnekkaita oltiin kun melkein heti tärppäsi!

LA 23.12.

Mukavaa seurata muidenkin esikoisen odotusta! Itselläni tähän asti kaikki mennyt loistavasti. Eilen alkoi kauhea flunssa. Olen raskauden myötä tullut vähän neuroottiseksi, etenkin kun on tullut luettua kaikkia kauhujuttuja sikainfluenssasta. Onneksi masussa tuntuu kovasti liikettä. Rakas lapsi vähän keventää äidin mieltä. :)

Liikkeet tosiaan tuntuu jo aika voimakkaasti. Mieskin sai eilen potkun korvaan. :)

Kestovaipoista olette täällä puhuneet! Aihe kiinnostaa mua tosi paljon mutta tuntuu vielä tosi sekavalta. Olen myös ilmoittautunut kestovaippakurssille, jos siellä asiat vähän selkenisi. Ajattelin etten osta vielä isoa kasaa vaippoja kun ilmeisesti eri lapsille sopii eri vaipat. Otan sitten vauvan synnyttyä yhteyttä paikalliseen kestovaippayhdistykseen. Heiltä saa edullisesti ison kasan vaippoja lainaan niin pääsee sitten kokeilemaan mitkä sopii parhaiten.

Mulla ei ole vakituista tai pitkäaikaista työsuhdetta. Keikkahommia teen lähihoitajana. Töitä pitäisi kovasti tehdä mutta kyllä mä jo kovasti odotan äitiyslomaa!

emppu1 rv 23+4

Vierailija
51/67 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkki: Parichat

oma ja miehen ikä: Oma ikä on 22 ja mihen 26

kuinka pitkään lasta toivottu (tähän ei tietysti ole pakko vastata jos ei halua) : tavallaan vahingossa. Ollaan oltu yhdessä viis vuotta ja kauhea vauva kuume oli kun läheiset tuttavat olivat raskaina. Ehkäisy lopetettiin mutta, piti kyl heti aloittaa uudestaan kun huomattiin taloustilanne. Ja mun piti lähteä opiskelemaan, mut sit se kaikki jäi. Ja ollaan iloisia lahajsta jota kannan masussani=)

laskettu aika: Laskettu aika on 18.11.09

Nyt on menossa rv27+4.

Mitään kummosempia vaivoja ei ole ollut eli välillä tuntuu, että olen päässyt todella vähäisellä kivuilla ja vaivoilla. Ainoa mikä rasittaa on raskas työ. Saa nähä kauanko jaksan tehä..

Vierailija
52/67 |
23.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös esikoistaan odottava 31-vuotias "nuorineitonen" =D. Helsingissä myös asustetaan ja kovin jo odotellaan esikoisen maailmaan tuloa. Mulla nyt viikot 37+1. On tämä vaan jännää aikaa ja kaikista kivuista huolimatta ihanaakin.

Tsemiä kaikille kanssaodottajille=)

-Tiia-

Vierailija
53/67 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kiva tällainen esikko pino, kun välillä tuntuu tuolla huhtikuun pinossa, että olen aivan idiootti, kun esim. odotan ekaa neuvolaa, jossa "ei tapahdu yhtään mitään ja se on aivan turha." Jospa täällä jaksettaisiin jännittää ja iloita pieniäkin juttuja.=)

Elikkäs

Nim: Orkidea

Ikä: minä -87, mies -86

Lasta toivottu: Yritys aloitettu 7/09, ekasta kierrosta tärppäsi

LA: 8.4.2010

Täällä ollaan siis aivan raskauden alussa, viikot tänään 7+4. Olen viimeisen viikon viettänyt aamun pää pöntössä. Kuutena aamuna seitsemästä olen oksentanut..=( Ällöön oloon ei auta muu kuin syöminen tai uni. Unikin yleensä vain sen ajan, kun todella nukkuu. Heti kun herää, huonovointisuus alkaa uudestaan ja kestääkin yleensä koko päivän. Tuntuu, ettei ole voimia tehdä mitään.

Välillä tuntuu, ettei pitäisi lukea ollenkaan näitä foorumeita, kun tuntuu, että jokainen on saanut keskenmenon...Se on tällä hetkillä peloista suurin. Pelkkä ajatuskin tuntuu aivan kamalalta. Onneksi tämä kuukausi, jonka olen vauvasta tiennyt, on mennyt yllättävän nopeasti. Ehkä siis aika hurahtaa jatkossakin yhtä mukavasti.

Eka neuvola viikon päästä ja innolla jo odotan, mitä tietoa siellä saa ja millon pääsee ultraan.=)

-Orkidea ja kuutti 7+4-

Vierailija
54/67 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin on ensimmäinen vauva (ensimmäinen raskauskin) tulossa, la 1.2.2009 eli tänään 17+1 rvko. Vauvaa on kuumeiltu ja toivottu jo monta vuotta, olosuhteiden pakosta kuitenkin E-pillerit lopetettiin vasta 11/08 ja oikeastaan yritys aloitettiin vasta kevättalvella 2009, käytännön pakosta, mies kun oli niin paljon työmatkoilla... Eli aika nopeasti sitten lopulta tärppäsi, parin kierron kuluttua. Asutaan Kaarinassa, synnytys TYKSissä ja ikää mulla 29 ja miehellä 30.

Olen selvinnyt todella vähällä, mulla kun ei ole koko raskausaikana ollut pientä alkuväsymystä lukuunottamatta mitään vaivaa... Uä tehty jo 3 kertaa alun selvittelyjen takia, la oli epäselvä epäsäännöllisten kuukautisten takia. 3 viikon päästä on sitten rakenne uä ja viikon päästä on th neuvola taas.

Tuntuu vielä kovin epätodelliselta, kun kaikki vanhat vaatteet menee päälle eikä mitään tunnu vielä, liikkeitä tms. Ehkäpä tässä seuraavan kuukauden aikana sitä alkaa uskoa vauvan tuloon, kun maha alkaa todella kasvaa ja jotain alkaa toivottavasti pian tuntuakin :)

Ostoksia on tehty jo paljon... Ehkä vähän naurettavankin paljon :) Vaatteita on muuten, mutta villatakit vielä puuttuu, amme, vaunut, rattaat, kaukalo, sitteri, perintökehto, hoitoalusta, huopa, lelukori!, seinälle kiinnitettävä pussukkahylly, itkuhälytin ja vaikka mitä muuta pientä on jo hankittu... Enää pitäis oikeastaan maalata lastenhuoneen seinä ja hankkia hoitopöytä ja myöhemmäksi ajaksi pinnasänky. Vauvan tavaroiden hankkiminen on kyllä niin kivaa, että niitä taitaa tulla osteltua vähän liikaa :) Pitänee säästää jotain hankintoja myös joulu- ja äitiyslomalle!

Ihanaa odotusta kaikille!

Vierailija
55/67 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kesti aika pitkälle ennen kuin raskaus alkoi näkyä. Ihan parissa viikossa tuo maha tuli tohon eteen. Sitä oli tosin odottanut sen verran etten mä siitä mitenkään yllättynyt. On vaan ihanaa kun alkaa näyttää vauva-mahalta. :) Mulla alkaa maha olla nyt sellanen että ihmiset tuijottaa sitä mutta ei kehtaa kuitenkaan suoraan kysyä olenko raskaana. Ymmärtäähän sen, oishan se noloa jos en olisikaan!

Me ollaan myös tehty paljon hankintoja. Ihanaa ostella kaikenlaista. Tulee vaatekaupoillakin melkein käveltyä suoraan lastenvaateosastolle. :)

Olinpa muuten viimeksi laittanut väärät viikot viestiin! Olin jo viikon edellä. :)

emppu1 22+6

Vierailija
56/67 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin eilen oli sitten ultra ja kaikki oli oikein hyvin. LA muuttui yli viikolla, eli uusi laskettu aika on 9.3.2010

Ihana oli nähdä pikkuinen liikkumassa ja sydän sykkimässä. Vielä ei ole uskallusta ostaa mitään tavaroita, mutta kun se aika koittaa en varmaan voi hillitä itteäni;)

Vierailija
57/67 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Minäkin liityn tähän pinoon, kiva kun on niin paljon eri vaiheissa olevia esikoisen odottajia :)

Tässä hieman tietoja:

Nim: Santsuli

Ikä: minä 24v, mies 27v

LA: 26.11.2009

Lasta toivottu: Yritys aloitettu 12/08, tärppäsi siis yk3

Meillä eletään vaihetta, jossa maha paisuu pikkuhiljaa suuremmaksi ja suuremmaksi ja olo käy tukalammaksi ;) Selkä on kovin särkyinen, mutta oon onneksi kuitenkin pystynyt olemaan vielä töissä ja työtehtäviä on muokattu vähän kevyemmiksi.

Vauvan potkut on jo tosi vahvoja ja niitä tuntee ihan päivittäin! Se tuo mukavan turvallisen tunteen vauvan hyvinvoinnista.

Palstalla oli aikaisemmin puhetta hankinnoista; me ei olla hankittu vielä yhtikäs mitään! Meillä on vielä kuukauden päästä muutto edessä, niin ei olla haluttu haalia tavaraa turhaan kannettavaksi. Saadaan suurin osa tavaroista ystäväperheeltä lainaksi ja mieli jo tekis päästä hypistelemään vaunuja ja muita. Äitiyspakkauksen tulokin kestää kun paperit seisoo lomailevalla palkanlaskijalla...

Mitenkäs muuten, meinaatteko ottaa äitiyspakkauksen vai rahan? Itsestä ainakin tuntuu että on ihan hyödyllinen ottaa se pakkaus kun esikoista odottaa.

Nyt ihan asiasta toiseen,,, onko kukaan muu huomannut näkevänsä aivan pimeitä unia raskausaikana? Mä nään normaalistikin paljon unia, mut nyt niistä on kyllä tullut outoakin oudompia :) Välillä oikeen miettii et onko omassa pääkopassa kaikki ihan kunnossa kun jostainhan ne unet alkunsa saavat ;)

Viime yönä taisi kyllä järkyttävällä salamoinnilla ja sen aiheuttamalla säpsymisellä olla osansa painajaisiin..

Tällasia miettii Santsuli rv 27+0

58/67 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1035505/esikoisen_la…

tervetuloa esikoista odottelevat myös tuonne =) olis suunnilleen samassa tilanteessa olevaa vertaistukea sitten =)

ihanaa ja turvallista raskautta myös kaikille muille =)

Vierailija
59/67 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan mukaan Emppu1, Parichat, Tia78, Orkidea, Aurora29 ja Santsuli. MonnY olet myös tervetullut tähän pinoon vaikka tuon huhti/toukokuupinon lisäksi, täällä toki ollaan kaikki eri vaiheessa raskautta, mutta yhtä kaikki ekaa kertaa asialla :)

Tässäpä taas päivitettyä listaa meistä Tia78:n ja Pinklegin la:t olen suunnilleen katsonut kalenterista tarkentakaa toki jos haluatte :)

nimim. Tia78

ikä 31

paikkakunta Helsinki

laskettuaika syyskuussa

nimim. Suvska

iät itse 26, mies 28

paikkakunta Haapajärvi

LA 8.9.2009

Nimim. Max

Ikä 32, mies 33

Paikkakunta Kirkkonummi

LA 09.09.09

nimimerkki; Maatta

ite oon 22 v ja mies 30v

paikkakunta on jyväskylä, eli ksks synnytän

laskettu aika 10.9

nimim. rockprincess

Ikä 23, mies 25

Paikkakuntana Lahti eli synnytän PHKS:ssa.

Yritettiin lasta n.puoli vuotta, sitten tärppäsi!

Laskettu aika: 11.9 eli kuukausi enää jäljellä :)

nimim. Jenni

Ikä: 20v miehen 24v

Yritys aloitettu: ei ollut mitään yritystä, mutta iloinen ja tervetullut yllätys :)

LA: 22.9.2009 ei oo enää pitkä aika :D

nimim. Tiina82

ikä 27 mies 33

paikkakunta Seinäjoki

yritystä vuosi ennen tärppäystä, ekalla Clomikierrolla..

LA 6.10.2009

nimim. Glenda88

ikä 20

paikkakunta Vaasa

LA lokakuu

nimim. riina

Ikä: 22v. miehen 24 v.

Paikkakunta: Hämeenkyrö (tampereen lähettyvillä jos hämeenkyrö ei sano kenellekkään mitään)

Yritys aloitettu: Meille kävi näin mukavasti että ei edes keritty suunnitella lasta. Vasta ruvettiin puhumaan että molemmat haluaa joskus lapsia. Ajateltiin että tulee sitten kun on tullakseen ja heti tärppäs.

LA: 11.11.2009

nimimerkki: Parichat

oma ja miehen ikä: Oma ikä on 22 ja mihen 26

kuinka pitkään lasta toivottu: tavallaan vahingossa. Ollaan oltu yhdessä viis vuotta ja kauhea vauva kuume oli kun läheiset tuttavat olivat raskaina. Ehkäisy lopetettiin mutta, piti kyl heti aloittaa uudestaan kun huomattiin taloustilanne. Ja mun piti lähteä opiskelemaan, mut sit se kaikki jäi. Ja ollaan iloisia lahajsta jota kannan masussani=)

laskettu aika: Laskettu aika on 18.11.09

nimimerkki Irish79

oma ja miehen ikä 30 molemmilla

paikkakunta P-savo

kuinka pitkään lasta toivottu: yritystä 06/07 saakka, väliin mahtuu 2keskenmenoa toinen rv11 ja toinen rv9(10)

laskettu aika 19.11.2009

Nim: Santsuli

Ikä: minä 24v, mies 27v

LA: 26.11.2009

Lasta toivottu: Yritys aloitettu 12/08, tärppäsi siis yk3

nimim. Epeli09

Ikä 38v mies 33v

Yritys aloitettu: n 9kk aikasemmin, aika hormoonipolille oli huhtikuun lopussa, onneksi jäi käyttämättä aika =)

LA 29.11.2009 (mieluusti ottaisin kaksi viikkoa aikasemmin kyl =))

nimim. Ninukki

ikä 21 mies 25

Yritys aloitettu: Emme oikeastaan edes yrittäneet. Puhuimme asiasta ja annoimme sen tapahtua jos on tapahtuakseen :) Ja niin sieltä sitten onkin tulossa super ihana yllätys!

La: 8.12.2009

nimim. Firesun

Ikä 27 mies 25v

Yritys aloitettu: aikamoinen vahinko oli, mutta nyt jo iloinen sellainen

LA 12.12.2009

nimim. emppu1

ikä 24, miehen ikä 24

paikkak. Kouvola

Yritys aloitettu helmi/maaliskuussa. Onnekkaita oltiin kun melkein heti tärppäsi!

LA 23.12.

Nimim. Vau2009

Iät: minä 23, mies 24

Kauanko toivottu lasta: no tärppäys ainakin ekasta "yrityksestä"

LA 27.12.2009

Synnytyssairaala: TAYS

nimim. Zeria

ikä 31 mies 35

Yritys aloitettu: kesällä 2006, keskenmenot 12/2006 (rv 13), 05/2007 (rv 13) ja 10/2007 (rv 10)

La: 28.12.2009

Nimim. marikal

Ikä 24 (mies 26)

Paikkakunta Vaasa

LA 16.01.2010

Nimimerkki: Supu3

Ikä: 21 vuotta ja mies 25 vuotta

Yritys aloitettu: 2007 keväällä, keskenmeno 08/07 (rv 11)

La: 18.1.2010

nimim. Aurora29

ikä 29, mies 30

paikkakunta Kaarina (TYKS)

Vauvaa on kuumeiltu ja toivottu jo monta vuotta, olosuhteiden pakosta kuitenkin E-pillerit lopetettiin vasta 11/08 ja oikeastaan yritys aloitettiin vasta kevättalvella 2009, käytännön pakosta, mies kun oli niin paljon työmatkoilla... Eli aika nopeasti sitten lopulta tärppäsi, parin kierron kuluttua

LA 1.2.2010

nimim. Sona

oma ikä 20, miehen 20

paikkakunta Hämeenkyrö (haa, löytyi toinenkin näköjään! :))

ehkäisy jätetty vuoden maaliskuussa pois, melkein heti sitten tärppäsikin.

LA 1.2.2010

nimim. Titta85

Ikä 23 mies 25

LA 9.3.2010

nimim. Heidi89

LA: 19.3.2010 ;)

Nim: Orkidea

Ikä: minä -87, mies -86

Lasta toivottu: Yritys aloitettu 7/09, ekasta kierrosta tärppäsi

LA: 8.4.2010

nimim. Pinkleg

ikä 28 mies 31

paikkakunta eteläsuomi

kuinka pitkään lasta toivottu: kesäkuusta 09 (Ehkäisyn olen lopettanut jo pari vuotta sitten, mutta yritettiin tosissaan vasta nyt)

LA: huhtikuu 2010?

Vierailija
60/67 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestejä ja uusia odottajia oli tosiaan tullut mukavasti lisää, kunhan saadaan ekaksi nämä esittelyt käytyä niin päästää kunnolla turisemaan eikös :) Miulla ainakin on mielessä kymmeniä asioita mihin olis kiva saada mielipiteitä..

Emppu1 Onko flunssa jo hellittänyt? Toivottavasti ei sentään ollut sikalentsua? Miuta myös on tuo tauti vähän pelottanut ja sen takia hautasin haaveet vielä yhdestä reissusta miehen kanssa kahdestaan. Ehtiihän tuota varmaan sitten kolmisinkin :)

Kestovaipoista täällä myös puheltu. Aion niitä kyllä kokeilla, mutta herranjestas että vaihtoehtoja onkin paljon. Ei ole mitään käsitystä mikä olis paras vaihtoehto (ja tosiaan ilmeisesti se vauvan koko ja rakennekin vaikuttaa mikä toimii parhaiten) Otan ehkä myös jossain vaiheessa yhteyttä paikalliseen kestovaippa- ja kantoliinayhdistykseen, sieltä varmasti saa vinkkejä.

Parichat: Oletkos vielä jaksanut töissä? Millaista työtä teet, olisiko työtehtäviä mitenkään mahdollista muuttaa? Miulla on ollut ihana mahdollisuus muuttaa omat työtehtävät täysin (nyt pelkkää toimistotyötä) ja osan viikkoa saan tehdä jopa etätyötä kotoa ja osan viikkoa kotiani lähinnä olevassa toimipisteessä. On helpottanut väsymystä todella paljon. Mutta tosiaan ainahan se on työstä riippuen erityisäitiysrahan mahdollisuus tai sairaslomaa jos työ käy liian raskaaksi.

Aurora29: tiedän todella tuon epätodellisen tunteen. Mie kanssa odottelin pitkään tätä mahaa, vieläkin tuntuu että onko se nyt oikea vauvamaha vai oma elintasorengas vaan, mutta onhan se selkeästi kiinteempi ja tuossa edessä. Potkut on IHANIA, ootappas vaan :) Mutta tosiaan kun ei vielä näitä ulkoisia merkkejä ollut oli kotidoppleri kultaakin arvokkaampi laite. Sillä sai aina halutessaan tarkistettua että pieni on vielä matkassa.

Santsuli: Onpahan sentään joku toinenkin joka ei vielä ole hankintoja tehnyt ;) Teillä onkin ihan järkevä syy, muutot on tarpeeksi rankkoja muutenkin joten järkevämpää tehdä ylimääräiset hankinnat sitten sen jälkeen. Miuta on pelottanut tehdä hankintoja noiden keskenmenojen takia. Mutta kaipa se pitää jossain vaiheessa tosiaan rueta miettimään mitä sitä oikein tarvitaankaan.

Ja tosiaan villejä unia on nähty täälläkin lähes joka yö! Olen jopa kirjannut joitakin niistä ylös, niin hulluja ne on olleet. Monissa unissani on nyt lunta, mistäköhän se kertoo (vai vaan siitä että odotan ihan älyttömästi vaan talvea :)

Kysyit myös äitiyspakkauksesta, kyllä me meinaamme ainakin sen ottaa. Onhan se ihan järkevää kun ei vielä ole mitään ennalta valmiina.

Titta85 Onnea hyvistä ultrakuulumisista! On varmaan ihanaa kun laskettu aika läheni?

Ja sitten vielä omia kuulumisia

Viikko sitten käytiin rakenneultrassa ja tippa tuli linssiin väkisin kun pieni siellä heti alkuun näytti meille peukkua (ja lopussa kieltä :) Kaikki näytti olevan kunnossa, sukupuolta ei kysytty. Istukka on takaseinässä ja tulee melko alhaalle. Voi kuulemma aiheuttaa vuotoja ja jos ei nouse, niin estää sitten alatiesynnytyksen. Tilanne tarkistetaan uudestaan viikolla 30.

Lauantaina käytiin päiväreissulla Viipurissa ja ostin sieltä (kamalan pellavakangasmäärän lisäksi) ihka ekan vauvanvaatteen. Sunnuntaina tuli sitten itku, kun vessakäynnillä tuli väriä paperiin (maanantaina myös) Heti tuli mieleen että ei kai taas!! Ja sekin että kun uskaltaa vähän iloita niin heti tulee takapakkia. No maanantain jälkeen vuotoja ei ole ollut ja pieni on myllertänyt ihan kiitettävästi masussa joten nyt ei auta kun ottaa rauhallisesti ja seurata tilannetta. Terkkarilta sain muutaman viiko siivous ja seksikiellon, joista tuo eka ei ainakaan harmita yhtään :)

Tänään on taas ollut hyvän mielen päivä joten eiköhän tämä tästä :) Kävin lainaamassa kirjastosta Suomalaisen vauvakirjan ja herranjee mikä infopaketti se onkaan! Hurjasti tietoa just noista hankinnoista (mitä kaikkea pitääkään vielä hankkia) ja synnytyksestä ja lastenhoidosta ja vaikka mistä. (Miulle tuli kyllä järkytyksenä että jälkivuoto kestää 5-6 viikkoa tai jopa pidempään :O)

Jaahas mutta nyt pitää välillä lopetella, palataanpas taas

Zeria ja pieni 22+3