Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistään odottavat

02.08.2009 |

Hellurei,

Hieman olen kaipaillut palstalle ensimmäistä lastaan odottavien pinoa. Nyt sellainen taitaa olla vain Oulun seudun äideille...?

Mites on, onko meitä muun maan (tai maiden) ensikoita palstalla muita kuin minä, ja kiinnostaisiko vaihtaa kuulumisia eri raskauden vaiheissa olevien ekakertalaisten kanssa?

Kyselee Zeria rv 18+6

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkki Irish79

oma ja miehen ikä 30 molemmilla

paikkakunta P-savo

kuinka pitkään lasta toivottu (tähän ei tietysti ole pakko vastata jos ei halua) yritystä 06/07 saakka, väliin mahtuu 2keskenmenoa toinen rv11 ja toinen rv9(10)

laskettu aika 19.11.2009

Hankinnoista olette puhuneet. Me ollaan ostettu vaunut vasta. Muita hankintoja tässä pitäis pikkuhiljaa alkaa tekemään. Paljon saadaan sukulaisilta ja tuttavilta kun on noita vauvoja ympärillä ;) Mulla on kunnostettavana hoitopöytä joka on meillä suvussa joitakin vuosia kiertänyt ja saa kelvata myös meille. Eipähän tule toista samanlaista vastaan, on käsityönä tehty.

Itseasiassa mun äitini osti ne vaunut, koska oli ne mulle kuulemma luvannut jo oltuaan itse nuori. Appivanhemmat olis kans moiset halunneet sitten ostaa kun kuulivat että äitini ne oli jo hommannut... pitää heille kuulemma nyt keksiä jotain hankittavaa. En laita vastaan jos ostavat, koska tuntuu tuota rahaa menevän aika paljon noihin pienempiinkin hankintoihin ;)

Mites teillä onko vanhemmat/appivanhemmat höyryämässä? Meillä tää on miehen vanhemmille eka lapsenlapsi ja he kyllä ottavat suht iisisti ainakin päällepäin. Oma äiti osallistuu paljon, vaikka jo 3lapsenlapsi on tulossa... olen ainoa tyttö, johtuisko siitä ja sit noista keskenmenoista joista äiti tietää. Toista ukkia meillä ei enää ole, isäni on jo rajan toisella puolella ;( Olis kyllä varmasti ihan hulluna tähänkin tulokkaaseen ;)

Neuvolan lääkärillä kävin eilen. Kaikki ok, kohdunkaulaa hyvin ja kohdunsuu kiinni ja kiinteä. Painoa tullut edelliseen vain reilu kilo ja muutenkin ok arvot... Pikkunen siellä istui masussa ja heilui niin ettei menannu lääkäri saada napavirtausta mitattua ;) Tää on kova liikkumaan.

Irish rv26

Vierailija
22/67 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa olla vanhin ja lisäksi meillä minä olen miestä vanhempi =)

nimim. Epeli09

Ikä 38v mies 33v

Yritys aloitettu: n 9kk aikasemmin, aika hormoonipolille oli huhtikuun lopussa, onneksi jäi käyttämättä aika =)

LA 29.11.2009 (mieluusti ottaisin kaksi viikkoa aikasemmin kyl =))

On jo tullut ostettua turvakaukalo, vaatteita, leluja muutama, puklurättejä (kuviollisia ja värillisiä, jotta erottaa vaipparäteistä, jos nyt tulee kestovaippailtua edes...) ja sitten on tullut tehtyä itse vaunupeite ja nyt on työnalla villainen asu tulokkaalle. Lisäksi vakuutus hommattiin pikkaiselle. Et meil ainski on kyl mopo karannu käsistä tuon shoppailun suhteen =) Vielä pitäis sänky ja hoitopöytä ostaa ja sit babysitteri. Mut jospa nuo nyt sitten vasta ens kuun loppupuolella. Listan oon jo tarvittavista asioista tehnyt. Mies muuten tunsi liikket ekan kerran tiistaina, eli rv 24+2, kerrankin maltto pitää kättänsä tarpeeks pitkään masulla! Tätä kirjottaessa on pikkuisen jumppatauko taasen, ihania nuo liikkeet - *tumps* =) Malttamattomana odotan, että pääsis toisen jo näkemään.

Synnytyspelkopolilla tuli käytyä eilen ja toivottavasti saan pelkoni voitettua ennen h-hetkeä.

Mun kumpu on nyt tollain jalkapallo tuos edessä, söpö kun mikä - ainakin omasta mielestä =)

Epeli09 rv 24+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä tosiaan ollaan vielä ihan alkumetreillä.

Toivottavasti, ihan turhaan laittelen itelleni kauhukuvia keskenmenosta.Nyt kun ei ole pahoinvointia ollut pariin päivään niin tietenkin se on selvä merkki siitä. Ärsyttävää, kumpa vois vaan ottaa ihan rennosti, mutta minkäs sitä itelleen voi:/ Mitään vuotoa tai outoa kipua ei ole ollut.Perus vatsan vihlontaa sillon tällöin.

Vierailija
24/67 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tänään lääkärissä ja neuvolassa. Kaikki oli masussa hyvin. Pikkuinen potki niin että "heitti" parikertaa lääkärin kättä pois =) on tää kova liikkuun, mutta hyvä vaan! Sairaslomalle pääsin (pääsin, koska työt ei kiinnosta enään yhtään) jalka- ja selkäkipujen vuoksi ja nyt sitten kotona olen siihen asti kun masuasukki syntyy.

Painon noususta joku kyseli ja mahan kasvusta. Mulla maha alkoi kasvamaan rv 18 tienoilla, mutta siitä se sitten lähtikin kasvamaan oikein kunnolla. Kuukaudessa tuli painoa 8 kiloa ja maha kasvoi oikein kunnolla. Neuvolassa huomautteli vähän painosta, mutta tänään kun oltiin niin oli paino vähän laskenut, hyvä niin tasottuu välillä =)

Meillä siskot ja mies yrittää hidastaa mun osto vimmaani, mutta turhaan. Eiköhän se melkein kaikilla esikoista odottaessa samanlaista intoa ole ? En ole mitään turhaa ostanut, mielestäni. Joku mainitsi kestovaipat? Meidän olisi tarkoitus kokeilla kestovaippoja, miehenikin innostui asiasta oikein kunnolla. Tietoa niistä ei ole hirveästi, mutta pitäisi ruveta ottaan asiasta enemmän selvää. Tänään ilm. kansalaisopiston kestovaipan tekokurssille, jos muutaman vaipan itse tekisi ja loput ostaisi. säästäisi siinäkin vähäsen.

Niin ja isovanhemmista. Mun äiti on mukana ihan täysillä, ostanut jo kaikkea ja kestovaippoja mun kanssa rupeaa väsäilemään ja kyllä se oli itsellensä pari vauvalehteä ostanut =) sitten se on kovasti suunnittelemassa meille turvallisempaa vessaa ja saunaa (on kuulemma vaaralliset ja epäkäytännölliset).

Miehen äiti sitten on ihan yhtä innokkaana mukana, mutta asuu vähän kaukana. Eilen tuli iso kasa tavaroita mitä se on hankkinut ja sanoi että kaikki villavaatteet mitä tarvitaan niin hän tekee mielellään. Ihanaa että molemmat on täysillä mukana.

huh tuli tekstiä. No nyt on aikaa kirjoitella sitten. Hyvää viikonloppua kaikille.

Vierailija
25/67 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. Suvska

iät itse 26, mies 28

paikkakunta Haapajärvi

LA 8.9.2009

nimim. rockprincess

Ikä 23, mies 25

Paikkakuntana Lahti eli synnytän PHKS:ssa.

Yritettiin lasta n.puoli vuotta, sitten tärppäsi!

Laskettu aika: 11.9 eli kuukausi enää jäljellä :)

nimim. Jenni

Ikä: 20v miehen 24v

Yritys aloitettu: ei ollut mitään yritystä, mutta iloinen ja tervetullut yllätys :)

LA: 22.9.2009 ei oo enää pitkä aika :D

nimim. Tiina82

ikä 27 mies 33

paikkakunta Seinäjoki

yritystä vuosi ennen tärppäystä, ekalla Clomikierrolla..

LA 6.10.2009

nimim. Glenda88

ikä 20

paikkakunta Vaasa

LA lokakuu

nimim. riina

Ikä: 22v. miehen 24 v.

Paikkakunta: Hämeenkyrö (tampereen lähettyvillä jos hämeenkyrö ei sano kenellekkään mitään)

Yritys aloitettu: Meille kävi näin mukavasti että ei edes keritty suunnitella lasta. Vasta ruvettiin puhumaan että molemmat haluaa joskus lapsia. Ajateltiin että tulee sitten kun on tullakseen ja heti tärppäs.

LA: 11.11.2009

nimimerkki Irish79

oma ja miehen ikä 30 molemmilla

paikkakunta P-savo

kuinka pitkään lasta toivottu: yritystä 06/07 saakka, väliin mahtuu 2keskenmenoa toinen rv11 ja toinen rv9(10)

laskettu aika 19.11.2009

nimim. Epeli09

Ikä 38v mies 33v

Yritys aloitettu: n 9kk aikasemmin, aika hormoonipolille oli huhtikuun lopussa, onneksi jäi käyttämättä aika =)

LA 29.11.2009 (mieluusti ottaisin kaksi viikkoa aikasemmin kyl =))

nimim. Ninukki

ikä 21 mies 25

Yritys aloitettu: Emme oikeastaan edes yrittäneet. Puhuimme asiasta ja annoimme sen tapahtua jos on tapahtuakseen :) Ja niin sieltä sitten onkin tulossa super ihana yllätys!

La: 8.12.2009

nimim. Firesun

Ikä 27 mies 25v

Yritys aloitettu: aikamoinen vahinko oli, mutta nyt jo iloinen sellainen

LA 12.12.2009

Nimim. Vau2009

Iät: minä 23, mies 24

Kauanko toivottu lasta: no tärppäys ainakin ekasta "yrityksestä"

LA 27.12.2009

Synnytyssairaala: TAYS

nimim. Zeria

ikä 31 mies 35

Yritys aloitettu: kesällä 2006, keskenmenot 12/2006 (rv 13), 05/2007 (rv 13) ja 10/2007 (rv 10)

La: 28.12.2009

Nimim. marikal

Ikä 24 (mies 26)

Paikkakunta Vaasa

LA 16.01.2010

Nimimerkki: Supu3

Ikä: 21 vuotta ja mies 25 vuotta

Yritys aloitettu: 2007 keväällä, keskenmeno 08/07 (rv 11)

La: 18.1.2010

nimim. Sona

oma ikä 20, miehen 20

paikkakunta Hämeenkyrö (haa, löytyi toinenkin näköjään! :))

ehkäisy jätetty vuoden maaliskuussa pois, melkein heti sitten tärppäsikin.

LA 1.2.2010

nimim. Titta85

Ikä 23 mies 25

LA 18.3.2010

nimim. Heidi89

LA: 19.3.2010 ;)

Vierailija
26/67 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavastihan meitä on jo täällä paikalla :)

Glenda: ohhoh... aikamoinen tilanne siulla. Onneksi siulla on tukiverkostoa ympärillä, etkä ole yksin. Ja apuja saa kun vain osaa/uskaltaa kysyä, jos liian synkäksi elämä käy. No onneksi kohta saat oman pienen ihanuuden päiviä piristämään :)

Titta: tsemppiä! Tuo alkuvaihe on piinaavaa, mutta yhtä hyvin kaikki voi mennä ihan nappiin, kuin että jotain menisi pieleen ts. itse ei mitenkään pysty asiaan vaikuttamaan. No kokemuksesta tiedän, ettei tuo auta yhtään kun pelottaa ja jännittää, mutta ainoa mikä auttaa on aika. Tätähän sanotaankin odotukseksi (ja sitä se totta vie tuntuu...)

Riina: Eli saitkos sitten heti s-lomaa äitiyslomaan asti? Mukavaa kyllä että saat nyt rauhassa valmistautua uuden tulokkaan vastaanottamiseen. Millaista työtä muuten teet (jos saa udella?)

Muitakin piti kommentoida, mutta enpäs enää muista että mitä piti sanoa... Uusille tervetuloa ainakin :)

Mutta tosiaan niitä neuvolakuulumisia: Painoa oli tullut (loman takia) ihan liikaa, mutta verenpaineet ja hemppa oli normaalit. Sf-mitta oli just käyrällä, eli 15,5 cm (tämä helpotti kovasti kun olen jännännyt että onko pieni siellä kuitenkaan kasvanut riittävästi..) Hyvä sydänkaiku kuului heti, joten kaikki pitäisi olla ok. Saatiin myös kutsu synnytysvalmennukseen (vaikka itse h-hetkeen tuntuu olevan vielä niiiiin pitkä aika.)

Mutta palataanpas taas

T: Zeria 20+3

Vierailija
27/67 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

nimim. Ninukki

ikä 21 mies 25

Yritys aloitettu: Emme oikeastaan edes yrittäneet. Puhuimme asiasta ja annoimme sen tapahtua jos on tapahtuakseen :) Ja niin sieltä sitten onkin tulossa super ihana yllätys!

La: 8.12.2009

Tää on kyllä kiva tää juttu ku tämmönen on tänne perustettu. Olen kauan aikaa jo halunnutkin päästä juttelemaan muiden ensiodottajien kanssa. Itse olen jo käynyt molemmissa ultrissa ja kaikki oli todella hyvin. Todennäköisin sukupuolikin saatiin selville :) Eilen olin neuvolassa taas pitkästä aikaa ja kaikki oli sielläkin oikein hyvin. Oma painoni oli vaan ehkä pikkusen noussut liikaa, mutta turhaan sitä murehtimaan.

Itse olen töissä kaupassa kassalla. Voitte vaan kuvitella kuinka rankkaa se on vaan istua ja ihmetellä siinä kassalla monta tuntia päivässä kun on näitä ihania raskauden aiheuttamia alaselkäkipuja ja muutenkin väsynyt olo. Missä vaiheessa te muut olette jääneet äitiyslomalle jos työ on tuntunut raskaalta? Ja miten se on onnistunut?

Olisi kauheasti kysyttävää, mutta kirjottelen sitten uudemman kerran kun tulee lisää asiaa mieleen :)

Ninukki 23+2

Vierailija
28/67 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa tulevat mammat! :)

Nimim. marikal

Ikä 24 (mies 26)

Paikkakunta Vaasa

LA 16.01.2010

Kiitos viestiketjun perustajalle! Täällä odotellaan innolla esikoista. Raskaus on tähän mennessä ollut erittäin helppo. Ensimmäisen kolmanneksen aikana en tuntenut minkäänlaista pahoinvointia, ei mielialamuutoksia jne. Nyt rv 17+5 takana ja kipuja ei ole juuri vieläkään. Iltaisin nukkumaan mennessä alavatsaa pistää, mutta hieromalla ja rauhassa makaamalla kipu on äkkiä poissa. Mitä tämä tietää? :) Helppo alkuraskaus ja vaikea loppuraskaus? Olen jo nähnyt kauhukuvia loppuraskaudesta, synnytyksestä..

Tänään neuvolassa kuultiin taas vauvan sydänäänet, jotka oli erittäin vahvat ja muutenkin tuntui pitävän vilskettä, näin täti sanoi. On tullut itse jo oltua huolissaan siitä kun ei kipuja juurikaan ole, mutta on kuulemma normaalia. Rakenneultra onkin muutaman viikon päästä ja sitä odotetaan innolla. Isän kanssa aiomme myös kysyä lapsen sukupuolta, toivottavasti pienokainen vain pysyisi sitten aloillaan :)

Ninukki: Itse olin yökerhossa töissä, lopetin työt juuri viikko sitten. En kuitenkaan kipujen takia vaan kai sitä vain tulee oltua ylihuolehtivainen. Työpaikkana kuitenkin paikka, jossa riehuvat känniset ihmismassat, tiedä koskaan mitä tapahtuu. Otan varovaisesti :) Työni oli kuitenkin yötyötä ja silloinhan tarvitaan unta! :) Pomo otti asian hyvin vastaan ja toivotti onnea odottamiseen, ehkä sitten joskus jatkan jos haluan palata yöelämään asiakaspalvelemaan.

Mulla on muuten iskenyt ihan kammottava shoppailuhimo! Vauvoille kaikki on niin ihanaa ja söpöä! Haluun ton, ton, ton, ton, haluun nää kaikki! >:) Mistä hoitoa tähän? heh.

Jaksamisia kaikille!

Marikal rv 17+5

Vierailija
29/67 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki hyvin, vaikka välillä iskeekin paniikki mahd. kohtukuolemasa..en tiedä mistä tuokin välillä tulee. Oon hyvin onnellinen vauvan potkuista, vaikka ottais kipeetäkin ja tää tuntuu olevankin iltavauva :)) Kirjotin jo tuonne odotuspuolellekin asiasta..

Oon ite sairaanhoitaja ja vielä 2 vkoa töitä..täytyy sanoa, että töissä kuluu aika paremmin ja saa muutakin ajateltavaa. Työ on kuiteskin aika iisiä välillä, saa istua, seistä ja kävellä vaihtelevasti paljonkin..nosteltavia ei useinkaa oo..

Rakenneultras ei selvinny sukupuoli, mutta tyttötunne on hyvin vahva..tytön vaatteitakin oon ostellu, mutta myös molemmille sopivia vaatteita..ihan sama kumpi tulee :))

Painon nousu kans ressaa täällä..kun sitä on ennestäänkin..5 kg tullut tähän mennessä ja toki se heittelee, turvotustakin on. RR pysyneet hyvinä, Hb ok, välillä matalampi välillä korkeempi. SÄ 150 olleet koko ajan..eli kaikki hyvin ja mitään syytä ei ole pelätä mitään! Närästää vaan tosi usein, pahoinvointia ei alussa ollut juuri olleskaan..

Marikal: sulla onki semmonen työ, että on hyvä jäädä ajoissa pois! Yövuorot nostaa verenpainetta ja ei koskaan tiedä, koska joku narkkari/känninen päättää käydä päälle!!!

On tullu osteltua myös jotakin jo, kaukalo ja vaatteita..sänky ja hoitopöytä saadaan ja vaunut käydään hakemas kuun lopus..

-Tiina & Jörö vko 33-

Vierailija
30/67 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen jäänyt sairaslomalle jo kesäkuun alussa pahan iskias vaivan takia. Ei ollut töissä haittaa, mutta niin kova rasitus, ettei työpäivän jälkeen pystynyt tekemään mitään ku oli paikat niin kipeänä.. Aluksi sain vain viikon pätkiä sairaslomaa ja aina kyllä yritin että olisin jaksanut ainaki heinäkuun loppuun, mutta ei. Olen lähihoitaja ja todella raskaalla osastolla töissä.

Meillä on jo kaikki ostettuna ja valmiina. Enää puuttuu vaan pikkunen :)

Jenni ja möykky rv 34+3

Vierailija
31/67 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uutena tälle palstalle ilmottaudun esikkoa odottavana:)

Nimim. Vau2009

Iät: minä 23, mies 24

Kauanko toivottu lasta: no tärppäys ainakin ekasta "yrityksestä"

LA 27.12.2009

Synnytyssairaala: TAYS

Sukupuolesta ei ole tietoa, eikä aiota selvittääkään etukäteen. Sillä tiedolla ei mitään tehdä, eikä sillä ole mitään merkitystä, joten pysyypähän yllätyksenä loppuun asti:) Hyvin vahva poikaolo mulla kyllä velloo, mutta nähtäväksi jää;)

Mitään kummempia hankintoja ei olla vielä tehty. Vaunut ostettiin työkaverilta käytettyinä, lahjaks saatiin lampaantalja. Muutoin olen jättäny hankinnat vielä tulevaisuuteen. Tässä on kuitenkin aikaa odotella:)

Liikkeet tuntuu oikein mukavasti, pikkunen potkii toisinaan ku viimestä päivää, mutta en valita, jokainen potku kun on elonmerkki ja merkki siitä, että kaikki on kunnossa.

Että tällästä täällä:)

Vau2009 rv 20+5

Vierailija
32/67 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh.. oon ihan pyörällä päästäni. Me ollaan päätetty että kokeillaan kestovaippoja. No rupesin sitten netistä selaamaan ja siellä on miljoona vaihtoehtoa. ota niistä nyt sitten selvää. Sitten vielä olen ilm. kestovaipanteko kurssille ja pitäisi sinne osta materiaalia, mutta niitäkin on tuhat ja miljoona vaihtoehtoa.

Olen siis ravintola-alalla töissä kokkina. Ja sain sairaslomaa heti loppuun asti. Lääkäri kysyi että sano ihan suoraa haluatko jäädä kokonaan töistä pois. Ensin puhuttiin vähän siitä kuinka olen jaksanut, mutta lääkäri sanoi että itte sen tiedän jaksanko vai en. On kyllä ihana olla kotona. Koira pitää huolen että ei ole tylsää, kokoajan sais leikkiä vaan =)

Tuohon shoppailu intoon ei auta mikään, heh ainakaan mun kohdalla. Voisin pyöriä kaupoissa kokoajan. ja ensviikoks onkin suunniteltu jo pari shoppailureissua ja sit kuun lopussa ikeaan. Mulla auttoi yhdeks päiväks se että kävin ostaan kasan kaikkea vaatetta, mutta seuraavana päivänä teki mieli hakea taas lisää.. huh huh.. tuntuu että kaikki mikä liittyy masuasukkiin tekisi mieli ostaa, vaikka olis vaan ruokakaupassa. hullua tää on.

Osalla oli vahva veikkaus sukupuolesta. mistä teille semmonen on tullut ? sisko meinaan sano että sillä oli molemmilla keroilla vahva tunne että kumpi tullee (pieleen meni molemmilla kerroilla). mutta mulla ei ole mitään tunnetta että kumpi olisi. No näitä on tietysti että sisko kattoi mun neuvola kortista sydämen sykkeen ja sanoi että varma tyttö ja ulkomailla vanhat naiset sanoi että se on varma tyttö tulee. (mahan muodosta arvasivat). Meillä aluksi olisi haluttu tietää kovasti että kumpi tulee, mutta nyt ei edes haluttais tietää enään, on jotain jännitystä sitten!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille. pakko mennä koneelta välillä pois rupee niin selkä puutumaan.

Vierailija
33/67 |
14.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei marika missä päin vaasa asukelet?

ois mukava tavata iten oon vasta vähä aikaa sitten muuttanut tänne vaasaasn ja oon vailla kavereita..??

kuinkas muuten olet jaksellut??

Glenda 32+5

Vierailija
34/67 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Ninukki, marikal ja Vau2009

Päivitän teidät tuohon edelliseen listaan.

Mutta, tänään kävin siis ostamassa ihan ekat mammavaatteet! Olisihan noita voinut ostella jo aiemmin, mutta keskenmenojen takia kaikki hankinnat pelottaa... Silloin tämä raskaus tulee konkreettisemmaksi ja jos jotain menee pieleen niin pettymys on sitäkin suurempi.. Vauvalle ei olla uskallettu hankkia vielä yhtään mitään.

Facebookissa äsken paljastin juuri nuo mammavaateostokset, eli sielläkin asia tuli nyt sitten julki ja voi jee kun jännittää, että iloitsenko kuitenkin nyt liian aikaisin... Noh enää 5 yötä rakenneultraan TOIVOTTAVASTI kaikki on hyvin..

Riinakos se mietti kestovaippailua? Samaa olen miettinyt myös täällä. Ja aikamoinen viidakkohan tuo tuntuu olevan. Bongasin kotipaikkakunnaltani kestovaippa- ja kantoliinayhdistyksen joka lainaa kokeiltavaksi kestovaippapakkauksen tykötarpeineen, että voi ensin rauhassa tutustua kestovaippailuun ennen omien hankkimista. Myös kantoliinaa lainaavat kokeiltavaksi. Selvitäppäs onko lähiseudullasi samanlaista tahoa, ja heiltähän voi kysellä muutenkin neuvoja.

Mutta palataas taas pitänee mennä kohta saunomaan ja sitten oman kullan kainaloon leffaa tuijottelemaan :)

Zeria 20+5

Vierailija
35/67 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa tulla ja kiilata kärkeen.. :)

nimim. Suvska

iät itse 26, mies 28

paikkakunta Haapajärvi

LA 8.9.2009

Masu on jo valtava, mutta mukana kulkee ;) Äitiyslomallaki oon jo pari viikkoa ollut, mut siitä huolimatta aamua iltaa reippaasti käynyt miehen apuna navettatöissä lypsyllä ym. Alkuraskaus oli tosi vaikea, valtavia verenvuotoja viikolle 20 asti, jotka onneksi todettiin viimein hematooman aiheuttamiksi eikä istukan repeämäksi tms.. Vaivoja on ollu muutenki joka lähtöön ja muille asti jakaa, nyt viimeiset pari kk mennyt ihan kivasti, ei turvotuksia, selkäkipuja tms. Vaaville oikeastaan kaikkki hankittu, hoitopöytää ei mut aluks kokeillaan pärjätäänkö ilman sitä.. Ja emme tiedä kumpi tulee, itsellä ihan poikaolo, mut masu on kuulemma tyttömasu :) Sittenpä näkee. Ja synnytykseen lähtö voi tulla pian milloin vain, nyt rv 36+4.

Vierailija
36/67 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, jopa on h-hetki lähellä! Lisäänpäs siut heti listalle.

Onpas sinulla ollut hurja odotus, onneksi kaikki on kuitenkin mennyt hyvin. Selvisikö verenvuodon aiheuttaja heti alkuun? aika piinaavaa silti. Ja että navettatöissä, niin no eihän tämä raskaus mikään sairaus ole, mutta etpä tuota itseäsi kovin helpolla näytä päästävän :) No itsekin olen hihhuloinut mustikkametsässä (vaikken vuosikymmeniin ole moista harrastanut) ja muissa säilöntäpuuhissa, niin että neuvolastakin tuli jo kehotus ottaa iisimmin..

Vauvan sukupuolesta miulla on sekalaiset fiilikset. Sormustestillä (ja kristalliheilurilla) näyttää aina poikaa, mutta unissa on aina tyttö. Sanoinkin miehelle, että jospas hänestä tuleekin homppeli, niin menee sitten oikein molemmat XD No tervetullut on hän oli millainen tahansa :)

Zeria

Vierailija
37/67 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan tulla aika listan kärkeen:)

Nimim. Max

Ikä 32, mies 33

Paikkakunta Kirkkonummi

LA 09.09.09

Odottelen jo kovasti että saisin pitää vauvaa sylissä. Mitään supistuksia ei ole vielä ollut mutta välillä vihloo alapäässä ja tuntuu ihan kun olisi kuukautiskipuja. Turvotusta on jaloissa ja sormissa muuten vointi on hyvä. Synnytys alkaa jo jännittämään.......

Mukavaa illan jatkoa teille kaikille!

Halauksia, Max 36+3

Vierailija
38/67 |
15.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkki; Maatta

ite oon 22 v ja mies 30v

paikkakunta on jyväskylä, eli ksks synnytän

laskettu aika 10.9

Aika viime tipassa minäkin tulen mukaan, ei vaan ole ollut aiemmin aikaa kirjotella. Raskaus on mennyt nyt loppuvaiheessa aikas tavala huonosti, ensin tuli raskausdiabetes joka on onneksi pysynyt tasapainossa ruokavaliolla. Sitten jäin saikulle selkäkipujen takia, teen fyysistä työtä joten ei oikein enää pystynyt. Nyt sitten viikolta 33 on alkanu olla raskausmyrkytyksen oireita ja jouduin tällä viikolla olemaan yhden yön sairaalassakin seurattavana. onneksi päästivät vielä kotiin lepäämään,ei mikään kiva paikka se osasto ole. Nyt sitten seuraillaan oireita ja ens viikolla menen taas sairaalaan tutkimuksiin raskausmyrkytyksen takia sekä perätilan vuoksi (koittavat vissiin kääntää).. Olo on kyllä itsellä ollut onneksi hyvä, innoissaan odottelen jo että tyttö syntyy :)

Kiva on tosiaan lukea miten muilla on menny, itellä kun rupee jo tuskastuttamaan omat ongelmat nii on hyvä tietää että voi se mennä helpomminkin ;)

Maatta rv 36+2

Vierailija
39/67 |
16.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit Zeria et selviskö vuodon syy jo heti alussa.. No eipä tietenkää, vasta jotai 18vkolla. Kyllä sitä eräänki kerran itkettiin sikiön menetystä 100km sairaalamatkalla, ku keskenmenoahan sitä aina epäiltiin.. Eikä lääkärit paljo toiveita antanu alkukuukausina vaik aina löytyki sit vilkas sikiö ultrassa. Henkisesti erittäin rankkaa, vasta joskus kesäkuulla alko uskoa ja toivoa et meille voi todella syntyä elävä ja terve vauva :) Ensimmäiset tarvikehankinnatki tehtiin vasta juhannuksen korvilla. Nyt vaan iski päälle jo kerran parantunu flunssa, silmät vuotaa, nenä umpitukossa ja kurkku ku raastinrauta. Olo on ku satteenpieksämällä lehemänpaskalla, suoraan sanottuna. Mieski sai lähteä yksin iltanavettaan, mä vähä yritän levätä ja meen vasta myöhemmin juottamaan vasikat ym pientä, toki ukko neki hoitas mut sit mä en näkis sitä ku ruokapöydässä ja nukkumassa :/ Lomittaja navettaan saadaan vasta syyskuun alusta, toivottavasti masuasukki pysyy yksiössään siihen asti ettei tarvi ite yksin lähteä pikkuista maailmaan päkistämään. Ne lehmät ku on vaan PAKKO aina ajallaan hoitaa.

Asiasta kukkaruukkuun, mulleki sormustesti näyttää aina poikaa :)

Nuhanenä Suvska 36+5

Vierailija
40/67 |
17.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei kaikille :)

Hui kun kuulostaa hurjalta Suvska! Onneksi kaikki on nyt paremmin ja loppu jo häämöttää.

Maatalle kanssa toooooosi paljon voimia sinne :)

Itselläni on ollut ihan samanlainen ostovimma päällä melkein siitä asti kun kuulin pikkuisen tulosta. Hankintoja on täälläkin jo tehty jonkinverran. Vaunut, pinnasänky ja joitakin vaatteita on jo hankittu. Tekisi niin kovasti mieli ostella jo nyt vaatteita kun niitä katselee tuolla kaupoilla, mutta pitää vielä sinnitellä siihen saakka kun saa varmemman tiedon sukupuolesta :) Onko täällä ketään joka olisi käynyt 4D-ultrassa? Millaista se oli? Ja missä se kannattaa käydä tekemässä?

Itse olen kanssa mietiskellyt, että ottaisiko käyttöön kestovaipat. Olisihan ne tietenkin ympäristöystävällisemmät, sekä taloudellisesti kannattavammat, mutta sitten tietenkin alkaa miettiä sitä pesurumbaa mitä tulee varmasti muutenkin todella paljon. Minkä kautta pääsee itse niitä tekemään? Olisi hauska kokeilla jos siihen vaihtoehtoon päädytään :)

Onko kellään kokemusta rautakuurista? Tuliko pahoinvointia tai vatsan väänteitä? Itse jouduin juuri aloittamaan kyseisen kuurin ja olen siitä asti nyt voinut aika pahoin joka päivä. Inhottavaa kun muutenkin tuntuu, että voimat alkaa olemaan enemmän lopussa. Onko kellään mitään hyviä vinkkejä tai kokemuksia miten selvitä tästä? :D

Tsemppiä taas kaikille odotukseen! Kirjotellaan taas lisää.

Ninukki 23+6