Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskaltaisitko jättää 4v yksin kotiin kattomaan videoita lähikaupassa käynnin ajaks?

Vierailija
02.08.2009 |

aikaa menis 5-10min.. Lapsi itse haluis jäädä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanikäinen lapsi enkä jättäisi yksin hetkeksikään taloon, vaikka hän onkin "luotettava" ja melko rauhallinen. Eri asia jos pesen kellaria kuin jos poistun talosta...

Vierailija
42/46 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä, että omaa lastani en jättäisi kotiin alle kouluikäisenä mutta itse olen kulkenut tarhasta kotiin (1 km) 5-vuotiaana ja tullut tyhjään kotiin tyytyväisenä. Eikä kukaan kyseenalaistanut juttua. Niin ja tottakai käytiin kaupassa ja joskus jopa uimassa kavereiden kanssa alle kouluikäisenä.

Hengissä edelleen mutta samaa ei tee mun lapset!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi fiksu poika, mutta saattaisikin yht'äkkiä kesken ohjelman hoksata, että äitihän meni kauppaan, oikeastaan minäkin olisin sittenkin halunnut. Osaa laittaa vaatteet päälle, avata lukossa olevan oven ja kävellä kauppaan. Entäs sitten, kun tiet menevätkin ristiin. Minä olen jo kassalla maksamassa, kun poika lompsii sisään, eikä huomata toisiamme.

Omakotitalon pihalla käyn kyllä laittamassa pyykkiä kuivumaan, vien roskat ja haen postin. Mutta poika tietää, missä olen, joten isompi hätä ei ehdi tulla. Suurempi ongelma oikeastaan se, kun on 3-kerroksinen talo, ja imuroin vaikka kellarissa ja lapsi leikkii yläkerrassa omassa huoneessaan, niin en tosiaankaan kuule, jos joku vahinko sattuisi. No, onneksi voi laittaa sitten miehen imuroimaan, kun tulee kotiin...

Vierailija
44/46 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän voi jäädä, nin miksi ei? Varmistat tuhanteen kertaan ennen lähtöä että mukanasi on avaimet ja kännykkä.

Meillä on on vajaa 4-v. ja ollaan harjoiteltu että jää joskus pariksi minuutiksi kun vien roskat (kun isikään ei ole kotona).

Lapsesi ymmärtää mistä on kyse ja jos itse varmistat että aika ei ole liian pitkä, max 10-15 min - se voi olla ihan ok.

Nykyään ollaan niin kauhean herkkänahkaisia kaikkeen tällaseen. Eikä aika moni meistä "nykyvanhemmista" ole muka juoksennellut vanhempien tietymättömissä?

No joo, nykyään ei voi kaupungissa missään voi jättääkään lasta näkyvistään.

Vierailija
45/46 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaani uskaltaisin jättää vasta nyt, juuri 4 v täyttäneen samoin.

Vierailija
46/46 |
04.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako toimia, jos kotoa syttyy tulipalo? Pääseekö ulos asunnosta, osaako soittaa hätänumeroon ym. Mitä jos joku murtautuu kotiin, miteen toimisi ym. Noita asioita on hyvä käydä läpi pienenkin lapsen kanssa ennen kuin jää yksin kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi