Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karkaako muiden lapset pihalle ilman lupaa?!?

02.08.2009 |

Meillä on nyt uusin villitys pojilla,6v ja kohta 4v, että karataan ulos ilman äidin tai isän lupaa. Sitä voi tapahtua monta kertaa päivässä, kun oikein innostuvat. Asumme omakotitalossa rauhallisella alueella, että sen puoleen ei karkaaminen ole vaarallista, mutta minun hermoja se raastaa!!! Sit jos pojat näkee että tulen perässä ja olen kieltänyt menemästä ulos, niin ne kiipeää äkkiä puuhun niin korkealle että en ylety niihin. Kuulostaa kauhukakaroilta...

Annan poikien leikkiä keskenään ulkona niin että katson ikkunasta tasaisin väliajoin ja teen samalla kotihommia sisällä. Pojat on saaneet olla ulkona tosi paljon nyt kesällä, mutta itse en jaksa aamusta iltaan sitä ulkona olemista ja vahtimista. Välillä pitää olla sisälläkin! Olen raskaana ja väsynyt... pojat järjestää toimintaa ihan tarpeeksi. Mutta tuo karkailu käy hermoilleni jo liiaksi. Meillä on vielä sellaset ulko-ovet ja lukot että lapset saa ne itse auki. Huono juttu.

Karkaako kenenkään muun lapset tälleen vai onko nää meiän pojat ainoita jotka on sen keksineet?!?!?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voisitkohan asentaa ovien yläreunaan pienet haat niin, etteivät pojat saa ovea auki itse. Itse olen laittanut sellaisen parvekkeen oveen kaiken varalle, koska sen saa muuten auki kuka vaan.

Vierailija
2/2 |
03.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5v ja 3v pojat. Sanoisin, että 6v pitäisi jo tajuta pyytää lupa. Eli sen sijaan, että mietit, miten estät karkaamisen tekemällä sen mahdottomaksi, miettisin itse samassa tilanteessa, miten saisin pojan tajuamaan, että niin ei tehdä. Meillä 5v saa leikkiä yksin omakotitalon pihalle ja menee sinne omin nokkineen, mutta pyytää kyllä aina luvan. Jos menisi omin päin luvatta, seuraisi jokin rankaisu ja ankara keskustelu. Esim. ulkoilu kielletty koko loppupäiväksi ehkä toimisi? yritä saada lapsesi kunnioittamaan sinua ja noudattamaan kieltojasi ja pelaamaan yhteisillä säännöillä. Sinulla sen ikäiset, että 4v alkaa jo aika hyvin "Tajuta", mikä on oikea ja väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla