Maistraatissa vihittyä paikalla??
Elikkäs suunnitelmissa olisi maistraattivihkiminen ja tarvisi neuvoja.. Miten olette hoitaneet oman vihkimisenne? Ensin soitto vai käynti ja esteettömyyden tutkinta (vai miksi sitä nyt sanotaan) maistraatissa? Kuinka paljon ennen vihkimistä hoidettava? jne jne?
Kommentit (5)
mutta täytyy sanoa etten kyllä yhtään muista kauanko siihen esteiden tutkintaan meni. Oiskohan ollut pari viikkoa?
ei tarvitse etukäteen soittaa. Esteettömyyden tutkinnassa menee pari viikkoa, joten sen verran etukäteen ainakin. Me taidettiin hoitaa jo pari kuukautta ennen vihkimistä.. Olin ajoissa myös varaamassa itse vihkiaikaa ja olivat jopa vähän ihmeissään, ei ollut työvuorolistoja tms. useamman kuukauden päähän (me mentiin naimisiin joulukuussa, joka on varmaan hiljainen, kesäaikaan kannattaakin varmaan olla ajoissa liikkeellä jos haluaa tietyn päivän ja kellonajan).
kun haluttiin just se tietty päivä (esikoisen synttärit). sitten n. kuukausi ennen vihkimistä käytiin täyttämässä se esteettömyydentutkimislappu ja näyttivät samalla sen tilan missä vihkiminen tapahtuu. siinä esteettömyydentutkimisessa menee 2viikkoa mutta ajattelin hoitaa ajoissa. ei siinä oikein sitten muuta olekaan. :)
helmikuussa maistraatissa naimisiin, oltiin jo oltu 11v yhdessä ja lapsia kaksi. täytin samana päivänä 30v... no mut aiheeseen, käytiin n 2vko aikasemmin siellä täyttämässä parerit ja vihkiminen sopi meidän haluamana päivänä, meillä ei ollut omia todistajia vaan sieltä kaksi henkilöä jotka saa pyydettäessä. vihkimisen saa valita pitkän tai lyhyen kaavan mukaan ja sitten sanotaan perinteisesti tahdon, meillä oli myös shampanjaa mukana ja siellä skoolattiin, sitten jatkoille kylpylään ja pienet juhlat kotona vkon päästa.
.Tulostettiin netistä ne esteettömyystutkimuspaprut ja täytetiin valmiiksi.
Vietiin sit ne maistraattiin jossa virkailijan kanssa sovittiin kellonaika ja päivä vihkimiselle.
Pari viikkoa siis menee esteettömyyden tutkintaan.
Itse toimitus kesti vaan muutaman minuutin, eli siitä kun mentiin maistraattin sisään ja tultiin ulos meni vaan yhteensä noin 10 min.Tilaisuuden jälkeen mentiin ravintolaan syömään.