* Pidempään tuhdanneiden ELOKUU*
Kommentit (181)
Kuulostaa kyllä hyvälle sun tilanne. Toivotaan että tulisi plussa! Musta tuntuu, että kukaan ei plussaa JA tää pino vaan kerää lisää onnettomia, huoh. Kauheesti joukko kasvanut, mutta hyvä että on joku paikka missä jakaa tuntoja.
Jep, tästä tuli kp1.
Noh, uutta matoa koukkuun parin viikon päästä. :)
Tilasin tänään 7kpl digitaalisia ovistestejä. Vanhojakin on 4 jäljellä, jos laitteen paristot vaan kestää. Ovelasti ovat suunnitelleet niin, että aina pitää tilata koko vekotin uusiksi, myöntävät sen oikein pakkauksessaan.
Isona minusta tulee käyttövarmojen ja edullisten ovulaatiotestien valmistaja. :)
Isona minusta tulee käyttövarmojen ja edullisten ovulaatiotestien valmistaja. :)
toivottavasti susta Inna tulee pian iso :) niin päästään testaamaan sun ovistestejä :)
Ja kiitos Inkeri tsempeistä...toivotaan parasta...mutta...kun se vain negaa näyttää...no, sunnuntaina testailen taas, jossei tätiä kuulu...
Vilja
Inna: Kiva se on kun joku huolehtii, ei haitaa yhtään :) Ja monesti kun vauvakuumeesta on kyse ja siitä kauheasta oman nyytin kaipuusta niin ihminen ei välttämättä ajattele järjellä asioita jne.. niin silloin on hyvä kun toiset puuttuvat. Mutta voin vakuuttaa että minä olen asian tarkkaan harkinnut ja siksi päätynyt jatkamaan yrittämistä kun ei pitäisi hengenvaarallisesta jutusta olla kysymys kohdallani. Ja eniten on tullut oman tyttären takia tämä asia tarkkaan mietittyä ja harkittua. En todellakaan haluaisi hänen jäävän äidittömäksi. Enkä ryhtyisi mihinkään sellaiseen mikä siihen voisi johtaa.
inkeri: toivotaan että se yksi kerta osui juuri oikeaan saumaan :) Mulla oli just samanlaiset tunnelmat silloin ennen kun kävin lääkärissä. Odotin juurikin sitä että nyt alkaa uusi vaihe tässä asiassa. Tsemppiä jatkoon!
Vilja: Joo saisi jo jollekkin plussa siihen testiin pärähtää! Toivon niin kovasti että sun negat muuttuisivat pian plussaksi! Sehän on täysin mahdollista. Niin kauan kun ei sitä tätiä kylään kuulu niin... peukut on kovasti täällä nyt pystyssä sinulle!
Minäkin voisin alkaa sitten noita Innan ovistestejä tilaileen.. ja meillehän tietenkin olisi ainakin 50% alennuksella :)
niin ja viljalle vielä että käyppäs aina päivittelemässä meillekkin tietoa mitä siellä sun kropassa tapahtuu! Kiva kun on itellä tää tylsä vaihe niin saa muiden kroppia sitten jännätä ja "tutkiskella"
Kävin tänään ostoksilla ja mulla tuli sitte yhtäkkiä mieleen autossa mitä mun piti jollekkin teistä kirjottaa! mutta en nyt sitte enää muista yhtään mitä se oli ja kelle :) no palaan asiaan jos se jossain vaiheessa putkahtaa takaisin tajuntaan..
Kun saan muuten lääkärin seuraavan kerran puheyhteyteen niin meinaan siltä kyllä kysellä tuosta mitä jo kirjoittelin tänään.. Et pelkään noiden muutosten uusimista kun ne ei näytä lopullisesti häipyvän vaikka kaikki aina saadaan pois... Että missäköhän välissä sitten "luovutetaan" niiden poistelemisen kanssa ja joudutaanko me sitten turvautumaan mahdolisesti noiden mun alakerta vermeiden poistoon (tietenki ne yritetään mahdollisimman kauan säilyttää kun olen näin nuori ja lapsihaaveita vielä on.. muuten ne varmaan jo alkais sitä vaihtoehtoa mulle ehdottelemaankin) kiinnostaa vaan kauheasti tietää että miten tässä mahdollisesti saattaa käydä!
Jos muuten raskaaksi tulen niin mun raskautta kai seurattais tarkemmin ettei siellä ala kohdunkaula lyheneen liian aikasin ko mulle on tehty useampia niitä poistoja sinne. ko ne on poistanu sieltä niitä muutoksia niin siinä on tavallaan poistettu mun kohdunkaulaa ja se sen seurauksena on jo normaalia lyhyempi. näin olen asian ymmärtänyt.
-Nelli
Nyt mää muistan mitä mun piti kirjotella ja kelle :)
Kiharapäälle piti toivotella onnea matkaan! Tuleppas kertomaan miten siellä ulkomaan näyttelyissä meni!
Omaan napaan ei sitten yhtään mitään!
Nelli: meidän koira meni kasvattajan kanssa sinne.. Voi olla, että yritän itse joskus lähteä jonnekin, jos rahat riittää..
Mutta maanantaina pitää jälleen hakea neiti kotiin Helsingistä..
KP
Eka kuva on meidän neidista 7 viikon ikäisenä
Toinen kuva n. 7 kk ikäisenä ekan trimmaamisen jälkeen..
nelli: koiramme vain lähti.. Saamme varmaan tänään jotain infoa miten meni ja sitten huomisesta omat infot..
Kyllä tulen sitten kertomaan huomenna illalla.. Kun tullaan laivalta..
KP
Lisään huomenna kotona sen 7 viikon ikäisen kuvan.. Kun olen nyt meidän läppärillä reissusa..
muoks. Meidän koiramme on ollut tänään Valko-Venäjän Juoniori Voittaja 2009 ja lisäksi sai ensimmmäisen sertin..
Tähän saakka saanut laatuarvosteluiksi ERINOMAISIA
Ihan pikaisesti vaan kuulumisia:
Flunssassa vieläkin. Lämmöt laskivat tänään (36,8), joten eiköhän se täti sieltä saavu parin päivän päästä. Pessimistikö?? :D
Rinnat on kyllä sivuilta kipeät, joten enpä tiedä sitten. Tiistaina selviää miten käy.
Hyvää sunnuntaita! :)
Kp 26/n.28 Yk 24?
2poj@näidille tsemppiä, joskos sä ottaisit sen plussan?? :)
Koska mulle sitä plussaa ei vain tulee...tänään testi tehty, negaa näyttää, ei edes mitään haamun haamua...:/ mutta eipä sitä tätiäkään kuulu...olen kyllä löytänyt yhden uuden "raskausoireen", nimittäin mulla on koko ajan niin kuuma!! tavallisesti olen hirmuinen vilukissa, mutta nyt on noin viikon ajan ollut koko ajan kuuma...mutta, negaa se vain näyttää, kai se on uskottava siihen :( mikähän mussa on vikana...no, keskiviikkona olen menossa sinne lääkärille...
Vilja, kp 41/34
onnittelut täältäkin kiharapään koiruudelle.. Mahtava suoritus :)
2pojanäiti: Toivotaan nyt kuitenkin vielä että se plussa tulis!
Vilja: No on se jo kumma ko sieltä ei tuu mitään.. plussaa eikä tätiä! Toivottavsti siellä lääkärissä vähän edes selvenis että missä mättää! (ja sun nega-testeistä huolimatta toivon että selviäs lääkärissä että oletkin raskaana :D)
Tänne ei vieläkään mitään uutta. Täti on edelleen paikalla vaikka 5pvä jo lähenee loppuaan! Himputti ko nykyään kestää niin kauan nää vuodot, varsinkin jos laskee vielä ne tiputtelupäivät mukaan.
Kävin tänään pentutapaamisessa sen kasvattajan luona mistä koira kesällä otettiin! oli peräti ajatukset ihmeen kauan aikaa muualla ko tässä missä ne aina on, tiätte kyllä :) Mutta eiköhän sinnekkin sitten tullut joku muutaman kk-ikäisen vauvan kanssa (ei siinä sinänsä mitään, aivan ihana ja suloinen vauveli oli)! Siinä se meni sitte taas ajatukset just tähän yhteen ja ainoaan asiaan. Kerrankin kun olin ajatellut että nyt saa muuta mietittävää.
Nelli kp 5/28
Laivalta palattu..
Nelli kiitos! Mutta vielä parempia uutisia tänään.. Sai tänään toisen sertin ja neidistä tuli Valko-Venäjän Junior Valio..
Huomenna hakemaan meidän ihana, hyvä koira kotiin..
KP
Loistava homma! Niin sitä pittää :D tulipas mukavia uutisia!
Muutaman viikon päästä olis täällä lähellä mätsärit ja just tässä mietiskelen veisikö tuon pikku pojun sinne harjoittelemaan..
Ensin kaikille uusille tervetuloa mukaan ja plussaonnea!
Niinkun testi ennen matkaa näytti, täti tuli kylään lomalla. En ihan äkkiä muista että olis ollu noin kamalaa tätiä vuosiin... Kierto "venyi" 26 pvn mitaiseksi joka on mulle paljon. Täti sitten taas, huoh, oksensin 2 pvää kovissa vatsakivuissa. Mies oli kovin hädissään kun ei voinut mitenkään oloa helpottaa. Ajattelin että olisiko kuitenkin voinut olla esim keskenmeno, mutta toinenkin testi oli silkka nega, eli tavan tädistä oli kysymys. Vatsa oli vajaan vkon ihan arka ja toipuminen muutenkin oli hidasta (normaalisti täti kestää 2 pvää).
No se meni onneksi ohi ja nyt uusi kierto menossa, kp 9 ja tikuttelu alkoi tänään. Alkavalla viikolla pitäisi sitten oviksen tulla.
Oli kovin omanapainen viesti, luin kyllä kaikki loman aikana tulleet viestit. Lapsen menettäneiden osalta ei voi kun mennä hiljaiseksi, kovin elämä koettelee. Tätikin on vaivannut monia, pidetään kuitenkin vielä toiveet yllä niistä plussista.
Nyytikki, kp 9/21-26
Vilja: ootan kyllä ihan kuumeisesti, että mitä se lääkäri sanoo. Pidän kovasti peukkuja että oliskin nappula ja vähän hidas vain tuottamaan hormonia.
Nellille tosi paljon tsemppiä, varmasti itse tekisin ihan samoin. Tuntuu, että tuo on sellainen päätös, että ei voi pelkällä järjellä mennä.
2poj@näiti: tää muuten lyhentää omaakin odottelua, kun saa jännätä muiden puolesta :) pidän peukkuja sulle.
Nyytikille ja muillekin: Noinniin jäin miettimään, kun näitä viestejä lukee ja niin monilla on "raskausoireita" ja "aavistuksia" ja kuukautiset myöhässä ja vaikka mitä. Useinhan lukee lehdissä ja muistan että bilsan kirjassa myös, että suurin osa raskauksista päättyy ennenkuin edes tietää olleensa raskaana. Niin mietin sitten, että eiköhän tässä nyt näin pitkän tuhtaamisen jälkeen tunne kehoansa aika hyvin, jotta saattaa se olla että on ollut pieni myky mutta ei sitten vaan jatkunut. Että onhan se toisaalta hyvä uutinen että jotain tapahtuukin...kai.
Mulla on ovulaatio käsillä. Avaan tässä vähän vanhaa kysymystä, ootteko joku kokeillut niitä miniaspiriineja? Mikä se oli, miten ne vaikuttaa? Kun mä söin niitä viime kierrossa ja ainakin nyt jotain tuntui tapahtuvan. Tiedä sitten, johtuiko niistä. Myrmica
Edellinen punktio oli täysin kivuton, joten odotin samaa tältä. Vaan eipä se sitten ole samanlainen edes samalla ihmisellä eri kerroilla. Tällä kertaa teki kipeää, sain lisää kipulääkettäkin. Ja punktion jälkeen kivut vielä yltyi siellä lepäilyhuonessa niin että piti piikittää lisää kipulääkettä. Sen jälkeen olo onkin ollut parempi, kohtalaisen kovin menkkamaisia kipuja enää.
Ja tulokseen: 8 munasolua saatiin punktiossa talteen. Huomenna soittelevat moniko niistä on hedelmöittynyt. Mies hoiteli oman osuutensa hommasta samaan aikaan kun itse olin punktiossa. Nyt vaan toivotaan että simpat hoitaisi oman osuutensa.
Jotenkin vaan en vielä uskalla iloita tuosta saaliista vielä. Viimekerran pettymys on yhä liian lähellä. Toki olen iloinen, mutta odotan huomista soittoa riemuitsematta vielä sen enempää.
Moona
Hei vaan...
En oo ehtinyt teille kirjoittelemaan, mutta lukemassa olen kyllä kaikkien kuulumisen käynyt. Aika outoja Vilja nuo sun oireet...
Mutta heti omaan napaan: Tutkimukset on nyt aloitettu. Hoitajalla kävimme terveyskeskuksessa yhdessä. Hän kyseli kaikkea mahdollista ja päällisin puolin kaikki on hänestä ok (paino, ikä, ei sairauksia, elämäntavat jne...). Papan ottivat ja labrassa pitää käydä ottamassa loppukierron verikokeet kp:nä 23-25 ja alkukierron verikokeen kp:nä 3-5 ja klamydia-testin takia virtsakoe + vielä joku muu verikoe (kierron vaiheella ei väliä). Miehen pitää viedä simppanäyte yksityiselle. Sitten kun nämä näytteet on otettu/viety, aikaa varaamaan lääkärille, joka kertoo tulokset, tekee mulle vielä sisätutkimukset ja painelemalla katsoo onko kaikki ok. Ja päätetään jatkotoimista. Ja meidän molempien on oltava silloin paikalla.
Hoitaja oli tosi mukava ja moneen kertaan toisti, että välttämättä mitään vikaa ei löydy, vaan toisilla vaan kestää tämä raskautuminen. Toivotaan, että mahdollinen "vika" on helposti hoidettavissa tai että meillä vaan jostain syystä kestää tämä (toivottavasti ei liian kauaa). Niin ja Inkeri, mulle sanottiin, että kuukautisten aikana ei saisi tuonne ekalle lääkärikäynnille mennä, koska tekee sisätutkimuksen silloin. Ymmärsin, että aukiolotutkimusta ei tehdä vielä silloin. Kysyn vielä siitä, kun varaan aikaa lekurille.
Eli semmosta... Ihan ok fiiliksillä ollaan. Kiireiden takia en ole hirveesti ehtinyt vauva-asiaa tässä kuussa ajatella, enkä ole jaksanut tikutellakaan. Peitto on kyllä heilunut laskennallisina ovispäivinä.
Moona: Hyvä, että punktio on ohi, toivotaan hyviä tuloksia!
Miniaspiriineista ei kokemusta.
Nellille tsemppiä! Varmaan vaikea päätös, mutta olet varmasti miettinyt asiaa monelta kannalta, ja päätöksesi kuulostaa mielestäni ihan järkevältä ja hyvin perustelit sen. Vaikea sanoa, miten itse vastaavassa tilanteessa toimisin....
Tervetuloa uusille! Ja plussia kaikille!
- Ennuli -
yk 13, kp 16/27-28
nyytikki: harmi että sen tädin piti sitten tulla!! ja vielä noin ankarasti.. Mullaki on yleensä aina aivan kamalat kivut eikä se oksentaminen ole tosiaankaan kaukana ko tekee niin julmetun kipeää. tosi inhottavaa! Ja vielä just sun lomalla tuollanen :( Miten teillä loma muuten meni? Toivottavasti saitte kaikesta huolimatta nautittua reissusta..
myrmica: En ole kokeillut noita miniaspiriineja. Jotain olen niistä jsokus lukenut ja kuullut mutta ei mitään muistikuvaa miten niiden piti vaikuttaa.
Moona: Nyt on peukut tosi korkealla että kävis mahdollisimman hyvin hedelmöittymisien kanssa teillä! Olis kyllä kiva jos kaikki 8 hedelmöittyis ja jäis niitä sitten siirron jälkeen vielä pakkaseenkin.. ei tarttis uudestaan tuota punktiota aivan heti. Tai siis paras mahdollinenhan olis ko sitä ei tämän kierron jälkeen tarttis enää ollenkaan :)
Ennuli: kiva että olette saaneet nyt tutkimuksia käyntiin. Tulehan ilmoittelemaan sitten löytyikö mitään mikä olisi voinut raskautumista hidastuttaa.
tänne ei vieläkään mitään kummempaa. Täti alkaa poistua, tiputtelulla mennyt tämä päivä. Ehkäpä sitä tänään vielä pääsisi ukon kimppuun iltasella :) Sitä lääkärin yhteydenottoa odottelen.. ei ole kuulunut vielä mitään! Hidasta hommaa..
Nelli
Nelli: toi on just niin tota, kun yrittää saada ajatuksia pois, niin jostain se aina joku pikkunen putkahtaa muistuttamaan. musta tuntuu, että telkkaristakaan ei enää muuta tule kun raskaanaolevia, synnyttäviä ja pikkuvauvojen äitejä!! Murr...
Nyytikki: menkkakivut on ehkä hirveimpiä maailmassa! joutuu muutenkin kärsimään siitä, ettei vauvaa tullut, sitten vielä vuodot ja kauheat kivut päälle! mulla myös nimittäin tosi kivuliaat menkat...
Moonalle toivotaan parasta!!!
Ja tänne ei kuulu sitten niin mitään eikä ketään...huomenna lääkäriin, vähän jänskättää...
Nellin ja Myrmican tavoin toivon, että sieltä vauva löytyisi, mutta en kyllä taida siihen silti uskoa...mulla on kyllä sellainen teoria, että täti tulee huomenna, kun lääkäriaika on huomenna...
Vilja, kp 43/34
tuli tuosta mieleen että menkat alkais huomenna ko sulla on kerran se lääkärikin silloin.. Mulle on käyny just niin.
Mulla on oikeastaan aina ollu säännölliset menkat se n. 28 pvä muutamilla päivillä saattanu vaan heittää. kerran sitten kävikin niin ettei menkkoja alkanu kuulumaan meni mmuutama kuukausi niitä odotellessa ja kävin jo neuvolassaki missä ne yritti kuunnella sydänääniä siltä varalta jos siellä sitte vaavi olis masussa ko ei kerran menkkoja ole. Eihän sieltä mitään kuulunu eikä r-testitkään plussaa näyttäny. Odottelin vielä pari viikkoa ja varasin sitte ajan yksityiselle lääkärille. No sitten kun koitti lääkäripäivä niin eiköhän ne menkat ilmestyny aamullan :) kolmisen vai olikohan se jopa että nelisen kuukautta ne oli poissa ja sit just sinä päivänä ko oli lääkäri niin hanat aukes :)
koskaan ei oikein selvinny että minkä takia ne oli noin paljon myöhässä. Lastakaan en siihen aikaan yrittänyt, että onneksi ei tarttenu montaa kuukautta sitä miettiä että jos nyt kuitenkin olisin raskaana... sit oliski tosi korkealta tippunu alas.
mutta joo.. tulipahan taas pitkästi riipustettua ko piti ihan lyhyesti kertoa että kyllä ne osaa sillon alkaa ko sinne lääkäriin on menossa :D
koulusta olen just kotiutunut ja nyt vielä telkkua katteleen ennen nukkumaanmenoa!
Nelli
siitä on kyllä tosi kauan kun tässä ketjussa on plussia tullut...:/ tuntuu, että koko ajan on jollain täti-päivät :(
Inna: Voimia!! jos tosiaan täti sulle tänään tullut...tiedätkö, suosittelen kyllä noita ovistestejä, koska meille kävi just nyt niin, että kun olin yhden kierron tikuttelematta ja yritettiin muutenkin olla ajattelematta asiaa jne., niin eiköhän sitten just tule tämmöinen, ettei tätiä kuulu...kunpa olis tikutellut, niin tietäisi, milloin ovis on ollut...
Myrmica: mulla myös rinnat turvonneet ja mielialan vaihtelut hurjia, tavarat lentää ja sitä rataa...ja mulla myös tunne, että olisin raskaana...tosin on kyllä aikaisemmin ollut, vaikka toisin on sitten kuitenkin käynyt... mutta pienen pieni toive kuitenkin jäljellä..
Nelli: paljon voimahaleja...kurja tilanne sulla..ja voin kyllä sanoa, että varmasti ajattelisin aivan samoin kun sinä, enkä pitäisi mitään taukoa. toivotaan kuitenkin, että kaikki menee hyvin!
Mulla on ollut ihan kivuton päivä tänään, tätiä ei kuulu eikä näy...ens ke tosiaan mulla aika yksityiselle...menkat tosiaan jo viisi päivää myöhässä, mutta tiedän kyllä tapauksen, joissa raskaustesti on näyttänyt negaa vielä tässä vaiheessa...tiedä sitten, kuinka yleistä sellainen on...blaaah...odottamista, odottamista...
Vilja, kp 39/34