Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Pidempään tuhdanneiden ELOKUU*

Kommentit (181)

Vierailija
141/181 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään..

Koiramme lähtee huomenna Valko-Venäjälle koiranäyttelyyn ja menemme isännän kanssa lauantaina laivalle...

***KP 17/28-35 YK 23***

Kihis

Vierailija
142/181 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se onkaan aina yhtä kurjaa ja surullista, kun se täti saapuu...voimia sinulle ja muillekin "tädin uhreille"...

Täällä mennään jo kp 37, eikä mitään kuulu...aamulla oli aivan järkyttävän kovia kipuja alavatsassa, samoin oli lauantaina ja vähän sunnuntainakin...mutta tänään tosiaan niin kovat kivut, juuri kun olin lapsia (miehen siis) lähdössä viemään p-kotiin ja itse pitkästä aikaa keikkatöihin (opiskelin enimmäkseen), että eipä sitä sitten mihinkään päässyt, kun ei voinut muuta kuin maata sängyllä...onneksi mies oli vielä kotona ja vei sitten lapset p-kotiin.

Kävin sitten lääkärillä, ja siinä vaiheessa kun vastaanotolle pääsin, niin kivut oli jo huomattavasti vähentynyt. Eipä sieltä mitään mistään löytynyt, ottivat virta- ja verinäytteet ja tekivät sisätutkimuksen. Kohdun kohdalta painettaessa sattui...tiedä sitten...pitäisi varmaan yksityiselle mennä, että saisi tuohonkin jonkun selvyyden....toisaalta pelottaa, että mistä tuollainen voisi johtua...

Vilja, kp 37/34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten TAAS kurkku kipeä, blaah..

Viime viikolla oli pienempi lapsista kipeä ja nyt on esikoinen, niin ettei ihme että minäkin saan saman taudin. Mutta onneksi ei flunssaa ole tullut, kurkku on vaan tosi kipeä ja on lämpöä. Ensi tiistaina selviää alkaako menkat vai ei.

Oireista sen verran, että rinnat on kipeät sivuilta ja turvoksissa. Mutta voi johtua siitäkin että imusolmukkeet on turvoksissa kurkku kivun takia(?), luulen. Menkkajomotukset ovat hellittäneet. Nyt kun oikein tarkkaan lasken, niin kun kp 21 oli kovat jomotukset, niin silloinhan oli 6 päivää oviksesta, eli kiinnittymistäkin voisi olla. Kohdunnapukka on tosi alhaalla mutta kiinni. Mutta yleensä laskee alas juuri ennen menkkoja. Joten eipä tiedä vielä... Lämmöt on koholla, mutta liittyy varmaan tähän influenssaan.

Vähän luulen, että sairastelun takia ei ehkä onnistunut. En vaan jaksaisi enää yrittää.:( 2 vuotta nyt yritetty. Vai pitäisikö sitä vaan uskoa ettei onnistu ja nämä kaksikin riittää ihan hyvin..?

Pahoittelut Nelli tädin saapumisesta. :(

KP: minäkin olen ollut monta vuotta sitten koiranäyttelyissä mukana, mutta nyt enemmänkin minut vanhempani harrastaa koiranäyttelyitä ja käy myös niissä ulkomailla.

Mukavaa loppuviikkoa! :)

Kp 23/n.28, yk 24

Vierailija
144/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista. Toivottavasti tulis nyt tähän ketjuun plussaa niin saatais yhdessä mielialaa ylös. Ihanaa silti, että täällä on porukkaa jotka tietää miltä tuntuu kun kuukautiset jälleen kerran alkaa.

Sofi: kiitos viestistä, kyllä se lääkäri katsoi limakalvon paksuutta, eikä sanonut mitään. Aloin jo miettiä, että jos mun elimistö hylkii sitä alkiota. Kysyn vielä kun käyn seuraavaksi, kiitos sulle ja onnea kiertoon.

Vilja: Mulla on ihan sama ollut nyt jo useamman kerran. Oon joutunut ottamaan särkylääkettä ja gynellä jouduin käymään kun kohtu oli ihan kosketusarka ja kuukautiset myöhässä. Mua myös pelottaa, mitä se voi olla. Nehän voi usein olla merkki alkavasta raskaudesta myös. Mun lääkäri Väestöliitolla käski tulla, kun niitä seuraavan kerran tulee jotta voi katsastaa mikä vialla. Suosittelen sulle samaa.

Voi Sirusade, tulin ihan surulliseksi sun puolesta ja muiden lapsensa menettäneiden puolesta myös. Tuon kivun täytyy olla tosi kova, mutta hyvä että pystyy suremaan ja ei turruta itkua. Toivon kovasti, että teille tulisi pian hyviä uutisia.

Mulla ovulaatio kai kohta taas tulossa. Suhde maistuu vähän puulta ja ei jaksais ees miettiä seksiä. Töissä kiireitä ja välillä tuntuu kuin oltais ihan kämppiksinä. Kai tästä ovulaation myötä taas jaksaa innostua. -Myrmica

Vierailija
145/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuisiko tänne mukaan?

Olen 30v, mieheni 39. Miehellä on kaksi lasta edellisestä liitosta, yhteistä olemme yrittäneet 09/2008 alkaen, eli kohta vuoden.

Toukokuussa jo hetkeksi tärppäsikin, mutta viikko plussan jälkeen tuli keskenmeno.

Keskenmenon jälkeinen kierto ei tuonut tärppiä ja sitä seuraavassa ovulaatio vaihtui follikkelikystaan, joka kivuista päätellen puhkesi. Tämän diagnoosin tein ihan itse... :)

Nyt on kolmas km jälkeinen kierto (yhteensä 10. yrityskierto) lopuillaan, tätiä odottelen any day now. Tänään menossa kp 30/30-34. Ovista en tässä kierrossa bongannut.

Perustutkimuksissa kävin helmikuussa (aukkari + verikokeet) ja mitään erityistä vikaa ei löytynyt. Miestä en ole painostanut simppatestiin, toistaiseksi luotamme aiempiin referensseihin, jotka asustavat meillä joka toinen viikonloppu.

Olisiko täällä tilaa tällaiselle tapaukselle? :)

Vierailija
146/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näiti: Ootko tossa kohdunnapukassa huomannu selkeää eroa kierroissa joissa oot raskautunut? Jostain sen tutkailusta luin jossain kohtaa, mutta mulla ainakin on ollut ihan eri tuntunen eri kierroissa, enkä ole ollut raskaana. Joten lopetin napukan tutkailun.

Vilja: Kuullostaa kummalta kovat kipusi. Tekivätkö lääkärillä verestä raskaustestiä? Eikö kokeista selvinnyt mitään? Ultrattiinko kohtu?

Sofi: Mukavalta kuullostaa hempelyviikonloppu ilman "pakkoseksiä". Pitäisi itsekin osata unohtaa useammin tämä lapsettomuus ja nauttia vaan hellistä hetkistä.

Yksitysellä klinikalla käydään lapsettomuushoidoissa Turussa. Tutkimuksiin lähdettiin 6kk yrityksen jälkeen, joten julkiselle ei oltaisi edes päästy... itse asiassa vieläkään ei ole vuotta yritystä takana, joten turhaan yhä yritettäisiin kun vikaa löytyi. Hoidoista voi multa kysellä mitä vaan, vastaan mielelläni. Toisin meidän hoidoissa hypättiin suoraan IVF:ään kun munatorvet on tukossa niin muu ei auta.

Inkeri: Jaksamisia lääkäriajan odotteluun. Jos jotain vikaa löytyy, niin kannattaa ajatella positiivisesti että sitten on vielä toivoa hoidoilla. Jos vikaa ei ole niin sekin on hyvä, raskauden pitäisi siis olla mahdollista. Tosin varmaan ainakin aukiolotutkimus vielä tehdään jos sulta vasta verikokeita otettu.

Nelli: Voimia uuteen kiertoon! Hormonit voi heitellä kun niin kovin raskautta toivoo. Naisen keho ei ole kone, joka toimisi joka kierto samalla tavalla. Harmi näin, positiivisia uutisia täällä edes jollekin jo toivoisi!

Asteri: Tsemppiä tutkimuksiin ja hoitoihin! Hienoa että teillä on jo aika polille.

Kiharapää: Nauti laivalla olosta, hauskaa matkaa! :)

Myrmica: Jaksamisia ovispäivien puurtamiseen!

Inna: Tervetuloa mukaan!

ON: IVF etenee. Ultrassa jälleen tänään käyty. Oli sitten 5. (!) ja viimeinen ennen punktiota, joka maanantaina. Rakkuloiden määrää en edelleenkään halunnut tietää. Ei tule sitten mitään pettymyksiä kun ei tiedä edes mitä odottaa. Toivon mukaan tällä kertaa edes muutama kunnollinen munasolu saataisiin.

Vatsa alkaa olla todella kipeä ja turvonnut. Vatsan ympärys on kasvanut 10cm. Kävelyn tärinä tekee kipeää. Tänään ja huomenna vapaata, viikonloppuna pitäisi kyetä töihin... vaikka lääkäri lupasi saikkua tarvittaessa, niin aion mennä töihin jos suinkin pystyn. Enhän ole sairas vaan kipeä ainoastaan. Kahtena päivänä vielä pistelen kahta hormonia, lauantaina irrotuspiikki ja sitten odotellaan maanantaita. Tänään vielä miehen tyhjennyspäivä ja sitten vietämme selibaattia maanantaihin, että saadaan priimaa spermaa. :)

Moona

Vierailija
147/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on aukiolotutkimus?? Tehdäänkö se heti ensimmäisellä lääkärikerralla?? Pitäisikö mun sitten vaihtaa aikaa, kun luultavasti osuu juuri tätipäivät siihen hollilleen..

inkerillä kyselyikä

Vierailija
148/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeri: Vaikka en nyt ole Moona, niin laitan viestiä kun olin aukkaritutkimuksessa just keväällä.

Ensimmäisellä lääkärikäynnillä sovittiin verikokeiden ja aukiolotutkimuksen aikataulut. Ei siis tarvitse vaihtaa aikaa. Muutaman kerran otettiin verikokeet kierron sisällä ja aukkari oli muistaakseni kuukautisten jälkeen aika pian. Ei voi varmaan tehdä vuodon aikaan.

Aukiolotutkimuksessa lääkäri laittaa ohuella kapillaarilla emättimen kautta vettä (tai sitten se oli jotain varjoainetta) kohtuun. Sitten kohtuun ohjataan kapillaarilla ilmaa, jonka kulkua voi seurata ultralla monitorista. Kuplien juoksusta näkyy, ovatko putket auki vai ahtaat tms. Nopea toimitus kokonaisuudessaan. Toisille aiheuttaa kuukautiskipujen kaltaista kipua, toisille on kivuton.

Kannattaa harjoitella rentoutumista ja pyytää vaikka miestä muistuttamaan rentona olemisesta. Leuan rentouttaminen rentouttaa koko kehon kuulemma. Mitä enämpi zen, sen helpompaa.

Upea keksinto, kun noin yksinkertaisella toimenpiteellä saadaan paljon lisäinfoa.

Tsemppiä siihen lääkärikäyntiin :) Myrmica

Vierailija
149/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin aloittaa rentoutusharjoitukset heti =)

Vierailija
150/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäinen lääkärikäynyt varattiin kierron puoliväliin (tai mihin vaan paitsi menkkojen aikaan). Sillä kerralla keskusteltiin lääkärin kanssa kummankin tausta: Onko lapsia, onko sairauksia, lääkkeitä käytössä, miten kierto menee, onko käyttänyt e-pillereitä jne. Saatiin kotiin täytettäväksi kaavakkeet ennen ensikäynytä. Ensikäynnillä tehtiin myös ultra-tutkimus. Katsottiin, että kohtu ym elimet on paikallaan. Salamma mitattiin limakalvon paksuus ja katsittiin että kaikki näyttää siltä kun kuuluukin siihen kierron vaiheeseen.

Sen jälkeen mies antoi simppa-näytteen ja minä kävin verikokeilla kierron eri vaiheissa 2 kertaa. Ensin loppukierrosta ja sitten alkukierrosta.

Myrmica jo kertoikin aukiolotutkimuksesta. Siihen käsketään ottaa särkylääke kotona ennen tutkimusta. Paikalla on lääkäri ja hoitaja. Kohtuun meno katetrilla ei satu. Veden ja ilman ruiskutus vuorotellen teki itselleni ainakin menkkamaisia kipuja, tosin aika voimakkaita sellaisia. Kai siihen vaikuttaa onko munatorvet tukossa vai ei. Minulle lääkäri sanoi, että jos tutkimuksessa näkyy, että torvet on auki, silloin ne on 100% varmasti auki. Mutta jos ilma/ vesi ei niihin virtaa, on silti pieni todennäköisyys että munatorvet on kuitenkin auki. Mutta niin pieni kuitenkin, että hoitoja suositellaan jos ei varmuutta saada.

Tutkimuksen jälkeen ei pitäisi olla kipuja. Mutta terveysside kannattaa varata mukaan, sitä nestettä kun valuu vielä vähän tutkimuksen jälkeen ulos. Ja mies ehkä kannattaa ottaa myös mukaan jos mahdollista. Itse kävin tutkimuksessa yksin ja vasta illalla pystyttiin keskustelemaan miehen kanssa... siihen asti surin yksin sitä että torvet on tukossa eikä luomulapsia tule.

En tiedä onko rentoutusharjoituksista apua. Mutta ainahan kannattaa kaikkea kokeilla. Itselläni kivut olivat niin hetkellisiä ja melko kovia, että ei siinä ehtinyt rentoutusharjoituksiin keskittyä. Lääkäri tosin piti pieniä taukoja että sain välillä hengähtää. Mutta se on äkkiä tosiaan ohi, ehkä15min kestää. Joten ei kannata stressata etukäteen. :)

Moona

Vierailija
151/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainaaan vielä jännitä tutkimukset, hyvä vaan kun asia etenee. Mutta kiva, kun tietää vähän mitä siellä on odotettavissa. Ja voin miehellekin kertoa niin on sekin mukana tässä jutussa ainakin teoriassa :D

Vierailija
152/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, kun jouduit yksin kuulemaan tuon tuloksen Moona. Varmaan oli iso pettymys, vaikka hyvä saada tietoo, kun sitten ei ainakaan turhaan tusvaa vuosikausia ilman hoitoja.

Ihme, miten eri tavalla nuo kivun tuntemuksetkin menee. Mulla ei toimenpide sattunut juuri lainkaan, tuntui samalta kuin papa-koe. Jälkikäteen tuli kuitenkin sitten kuukautiskramppien kaltaista.

On muuten ollut tosi huvittavaa, kun mun miehellä on ollut melko outoja käsityksiä hedelmällisyydestä ja kuukautisista ja naisen anatomiasta. Oon välillä piirtänyt sille kuvia, että tässä nyt on tää munasarja ja sitten on nää johtimet. Ja että, ei, nainen ei siis kuukautisten aikaan ole juoksussa niinkuin koirat...(no ei nyt ihan näin pitkällä olla). On siis ollut ihan hauskaakin tämä. Välillä lähentelee harrastustoimintaa.

Vierailija
153/181 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrmica: "Kiva" kuulla, että jollain kokemusta samasta. Sinullakaan ei kuitenkaan ollut edes arvausta, mistä johtuu? Itse varasin ajan yksityiselle, ensi viikon ke olen sinne menossa... oliko Moona joka kysyi siitä raskauden testaamisesta...lääkäri sanoi "meidän pikatestin mukaan et olisi raskaana". en tiedä, tekevätkö testejä muusta kuin verinäytteestä? Sekä virtsa- että verinäytteen annoin.

Inna: Tervetuloa! Toivottavasti et viivy kauaa :)

Tätiä ei vieläkään näy...sunnuntaina aioin vielä tehdä raskaustestin (koska yksi on vielä jemmassa), koska silloin on "meidän vauvan" nimipäivä :) meillä siis puhutaan mahdollsesta joskus tulevasta vauvasta nimellä...ehkä vähän epätoivosta joo, mutta meillä tulossa Emil :) (huom! tulossa - ei EHKÄ tulossa :))

Vilja, kp 38/34

¨

Vierailija
154/181 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blah. Tämä perjantai näyttäisi tuovan mukanaan kp ykkösen.

Eilen illalla kohdunkaulaa kokeillessa tuli jo vähän verta, tänään alkanee kunnon vuoto. Aloitin aamuni buranacocktaililla, ettei tarvitse ainakaan krampeista kärsiä.

Onneksi toive onnistumisesta oli tässä kierrossa aika pieni, joten en nyt ihan taivaalta pudonnut. Pienet tihru-itkut piti kuitenkin vääntää ennen nukahtamista.

Käskin miestä laittaa jo kalenteriin ylös, että meillä tehdään vauvaa JTP- ja JP-menetelmällä ajanjaksolla 9.-19.9. Yritti leikkiä humoristia ja keksiä ties mitä menoja just sille ajalle. Ei tainnut edes aavistaa, miten lähellä oli leijonanaaraan huumorikynnyksen ylitys ja brutaali hyökkäys. :)

Mietin tässä vielä vaihtoehtoja, jotka ovat:

a) ostan digitaalisia ovistestejä ja tarkkailen kaikki mahdolliset oireet oviksesta (kohdunnapukka, limat jne.)

b) en tutki mitään oireita, paneskelen vaan uskollisesti 10 päivän ajan oviksen oletettuna ajankohtana.

Saattaa olla, että toteutuu tuo ensimmäinen vaihtoehto, koska tämä ovis tulee taas siltä keskenmenneen raskauden puolelta ja siellä ei ainakaan viime kierrossa tapahtunut ovista, koska munis vaihtui follikkelikystaksi (edelleen tämä on vain oma diagnoosini, mutta oireet oli aika selvät). Ja nuo follikkelikystat ovat kuulemma aika yleisiä km jälkeen.

Noniin. Teinpä sitten päätöksen jo nyt! :)

Eli ei muuta kuin digitestejä tilaamaan. Se on taas yhdet 31 euroa vauvaprojektipankkiin.

Iloista perjantaita kaikille kaikesta huolimatta. Huomenna tämä tyttö vetää rapuja ja snapseja kaksin käsin. Unohtuu kivut ja murheet.

Pieni haaste tosin tuli: menkkamaha ja vaipat ei mahdu ajattelemiini housuihin.

Nyt siirryn päivittämään kuukautis-Exceliäni, joka ystävällisesti kertoo, että jos tästä kierrosta ei tärppää, vietämme vauvaprojektin vuosijuhlaa.

Jos joku haluaa lisätä listaan, Innan rivi on jotakuinkin tällainen:

Inna 30v., mies 39v.

Esikoista yritetään (miehellä 2 lasta).

Innan perustutkimukset tehty 02/09, kaikki ok.

Keskenmeno yk7, 05/09

Kierto 30-34 päivää.

Yk11 menossa.

Vierailija
155/181 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai me saadaan ne vauvat!!! Mä oon tänä aamuna ihan myönteisenä ja toiveikkaana. Ovulaatio tekee tuloaan, viikonloppu ja mieskin näytti tosi rakkaalta heti herätessä.

Inna: tervetuloa!

Vilja: kävin ultrassa, kun sain ekan kerran niitä kipuja. Gynen mielestä näytti silloin siltä, että kohdussa olis joku myooma tai muu tihentymä. Kuukautiset alkoi myöhässä ja Väestöliiton lääkäri ei enää havainnut sitä. Epäily siis on, että alkio oli siellä tarrautumassa mutta sitten ei raskaus alkanut.

Että pidetään peukkuja notta sun kivut viestii raskautumisesta. Laitahan viestiä, kun tulee uutisia. Mulla on ollut joka kerralla myös raskausoireet: rinnat turpeena ja kipeenä jo aika pian ovulaation jälkeen, pientä etomista ja "tunne" siitä et oon raskaana.

Toi verikoe on kai kaikkein tarkin testi mitä voi olla, vai mitä muut on mieltä? myrmica

Vierailija
156/181 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inna: pahoittelut uuden kierron alkamisesta. Tuo digitaalinen ovistesti on varmaan ihan hyvä valinta vaikka onkin kallis. Ainakin saa selvän vastauksen onko plussa vai nega.

Oon samaa mieltä myrmican kanssa että veritesti kertoo varmimmin mitä siellä kehossa tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Toivotaan että Viljalla tapahtuu :)

Ja sitten ooännää... Kävin silloin heinäkuun puolivälissä siellä lääkärissä tämän lapsettomuusasian vuoksi ja niiden syövän esiastemuutosten mitä multa oli hoidettu pois. Ensimmäinen kontrolli mulla oli nyt silloin heinäkuussa ja papa otettiin. Mun piti vastaukset saada kuukaudessa (ja miehen simppatestin vastaukset piti saada 2 viikossa siitä ko näyte toimitettu) No kummastakaan ei ole vastauksia kuulunut vaikka nyt on puolitoista kk papasta ja kuukausi simppanäytteestä menny. (simppanäytteestähän me ollaan sinne jo soiteltu ja kysytty hoitajalta vastaus joka oli normaali, mutta mitään lääkärin kommenttia ei olla siihen saatu, eikä näin ollen vielä uutta aikaakaan polille) Ja sitten varsinaiseen asiaan...

Elikkäs soitin sinne eilen että missä ne vastaukset viipyy ja olenko saanut vielä uusia aikoja että saatas asiaa eteenpäin. mukava hoitaja sitten kertoi ettei lääkäri ole vielä näitä katsonut ja sen vuoksi mulle ei ole soitettu tai laitettu vastauksia kirjeellä. Pyysin siltä sitte vastauksen siitä mun papasta ja siellä oli taas muutoksia! :( Voihan vee sentään..

Eli mulle tulee varmaan sitte taas kerran "raskautumiskielto" lääkäriltä siihen saakka että muutokset on hoidettu. En meinaa tuota kyllä noudattaa, koska ne muutokset ei niin nopeaa pitäisi muuttuä pahemmiksi etteikö voisi mahdollisen raskauden jälkeen hoitaa. Mutta tutkimuksia tai mitään hoitoja ne ei varmastikkaan aloita sitten vähään aikaan. Näin uskoisin koska aina aikaisemmin lääkäri on mulle sanonu että ei suosittele nyt raskautumista vaan hoidetaan nämä ensin pois. Harmittaa niin vietävästi :(

Nelli

Vierailija
157/181 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla yhtä rasittava kuin lääkärisi, mutta kannattaisi silti ehkä vielä harkita muutosten hoitamista alta pois. Kohdunkaulan syöpä on yleinen nuortenkin naisten kuolinsyy ja olettaisin, että haluaisit kuitenkin elää pitkään lapsesi kasvua seuraamassa...

TIEDÄN, että viikonkin viive tuntuu pskalta, kuukaudesta tai useammasta puhumattakaan, mutta terveydellä ei kannata leikkiä.

Ja jos muutokset todetaan raskauden aikana pahoiksi ja poistoa vaativiksi, vauva kohdussa on vaarassa poiston yhteydessä tulehdusriskin ja kohdunkaulan sörkkimisen vuoksi.

Äläkä ärsyynny minuun, haluan olla mukavampi kuin lääkärisi, mutta huolen vuoksi kirjoitin! :)

Vierailija
158/181 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista.. Enkä ärsyynny :) Ite olen tuota kyllä paljon mielessä pohtinut mitä kirjoitit. Ja aivan varmasti olisin muutokset hoitamassa ennen raskauden harkitsemista jos ne olisivat astettakin pahempaa luokkaa. Mulla on muutokset lievimmästä päästä (onneksi). Ja tiedän että ne voi muuttua hetkessä pahemmiksi, mutta en usko että raskauden aikana niin pahaksi että syöpään asti mentäisiin.

Suosituksien mukaan ensimmäisessä muutoksen poiston jälkeisessä kontrollissa pitäis tähystää kohdunkaula ja ottaa papa. Näin minulle tehtiinkin ensimmäisen kerran, nyt kun heinäkuussa kävin niin ei tähystetty, otettiin vain papa. Ekalla kerralla mulla oli papa puhdas mutta tähystyksessä näkyi muutokset. ja nyt tämän toisenkin ensimmäisen kontrollin muutosten hoidon jälkeen olisin halunnut että tehdään molemmat juuri sen takia kun minulla ei aikaisemminkaan papassa mitään näkynyt. Ja mainitsin lääkärille että miksi ei tehty molempia? Hänen mukaansa ei ollut tarvetta tähystää. jos vaikka minulla jotain muutosta olisikin ja se ei papassa näkyisi niin kyllä se ehtisi hänen mukaansa jäädä kiinni sitten vuoden päästä olevassa seuraavassa kontrollissa.. Ei ehdi muuttua mihinkään syöpään saakka. ja nyt kontrollien välissä minulla on kuitenkin ollut lupa tulla raskaaksi?

Eli hyvin olisi voinut käydä nyt niin että tuota muutosta ei olisi edes nyt näkynyt (vaikka se siellä onkin) ja seuraava kontrolli olisi ollut vasta vuoden päästä. Tänä aikana olisin muutoksista huolimatta voinut lapsen saada.

Mulla vielä sellainen juttu kun nämä muutokset uusii ja uusii koko ajan.. Huolettaa aika mahottomasti. Mulle on jo niin monta kertaa hoidettu kohta tuota kohdunkaulaa ettei ihme jos joudutaan parin vuoden päästä poistamaan se kokonaan kun nämä uusimiset ei lopu vaikka aina saadaan kaikki pois. Pelkään ihan vietävästi etten voi saada enää lapsia jos en nyt saa.

Pitää asiasta keskustella lääkärin kanssa ja katsoa mihin nyt päädytään.. Aikaisemminkin lääkäri on ollut tietoinen että en ole ehkäisyä käyttänyt silloin kun noita muutoksia on hoidettu eikä hän ole ollut siitä huolissaan, ehtii raskauden jälkeen hoitaa, ei ole niin pitkä aika kuitenkaan raskaus. Suositus vaan on ollut että ei raskaaksi. Eikä varmasti hoitoja aleta antamaan.

Ja kiitos Inna vielä..tiedän että tarkoitit kommentillasi hyvää ja olet huolissasi!

Vierailija
159/181 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavan vastapallon pistit, taivuin kannallesi. :)

Onhan se tosiaan noinkin, että ei se raskaus ole kuin 9kk ja jos muutos on "hyvästä" päästä, sen kanssa voi hetken elää. Huoli-Inna täällä vaan murehti taakkaasi :)

Onnea yritykseen ja voimia noiden toistuvien muutosten kanssa!

Vierailija
160/181 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs Viljalla tilanne edistynyt??

Meillä tais mennä tämä kierto hukkaan, ei jaksanut sekstailla kuin yhden kerran ovisviikolla. Toki sekin riittäisi, mutta nyt oon pessimisti :D Olen jo siirtynyt ajatuksissani odottamaan, mitä lääkäri sanoo ja jotenkin toivon, että siitä alkaa uusi vaihe tässä asiassa.

Mukavaa viikonloppua kaikille rapujuhlineen kaikkineen!!

inkeri kp17/26-28