* Pidempään tuhdanneiden ELOKUU*
Kommentit (181)
Esikko on eskarissa, joten mä ehdin vapaapäivän kunniaksi istuskella aamun netissä...=)
Tervetuloa Pola! Kuten sanottu, me otetaan kaikki mukaan, joskaan emme halua kenenkään tähän pinoon joutuvan.. Pahoittelut keskenmenosta, se on kamalaa, että vielä noilla viikoillakin joutuu sen kokemaan...=( Saako kysyä, että alkoiko raskaus luomusti? Toivotaan teillekin pikaista plussaa...=)
Nelli: Luulisi, että jos ovista näyttää monta päivää, niin se oviskin siellä jossain vaiheessa olis...=) Eli peukut pystyssä, että se olis hyödynnetty...;)
Omaa takalistoa: Ihan ´huviksi´ testasin aamulla ja negahan se.. OIkein kun mielikuvitusta käytti ja valossa käänteli, niin viivanpaikka (saattoi) näkyä.. Tiedän, hulluhan minä...;) Mutta negaksihan se on silti tulkittava...
Mutta jotain hyvääkin! Se aika polille tuli loppukuulle!!=) Saatiin miehen kanssa oikein peräkkäiset ajat... Ja kyllä meidän lapuissa luki, että ekalle käynnille tultaisiin yhdessä...
Ei kai siinä muuta...
Sofi kp30
Joukko tuntuu vaan kasvavan, mikä ei tietysti ole hyvä... mutta onpahan täällä sitten enemmän väkeä joille itkeä tätä epätoivoa. Ja kivasti on toisiamme tsempitetty.
Sofi: pahoittelut negasta. Hyvä että saitte tutkimusajan noinkin nopeaan! Mäkin olen monet kerrat yrittänyt saada tahdonvoimalla viivan ilmestymään r-testiin ja kun oikein tarpeeksi tuijottaa niin alkaa se kontrolliviiva kahdentua kun silmät alkaa harittaa ;-)
On niin ei-raskaana-olo että niinhän se taitaa taas kerran huonosti käydä. Ensi kierron ajattelin pitää taukoa yrityksestä ja ehkäpä pysyttelen poissa myös täältä. Vois tehdä hyvää tälle hattaralle pääkopalle.
eewokki kp 23/28-29 ehkä
Minunkin puolesta tervetuloa uusille!
Eewokki, usko pois, se on parempi, jos mitään turhia raskausoireita ei ennen tätiä tule, on pettymys sitten ehkä vähän pienempi tädin saapuessa, kun ei ole kaikkea mahdollista ehtinyt ajatella... Siitä syystä tässä kuussa kaikki mahdolliset oireet on jätetty huomioimatta (niitä kyllä on, mutta ei niistä sen enempää)!
Täällä odotellaan tätiä. Kp 31/27-28 menossa. Mutta kun ovulaatio tikkujen mukaan tuli n. viikon myöhässä, ei tädin vielä kuuluisikaan tulla vaan vasta ensi su/ma. Ensi viikolle varasin sen ekan ajan tutkimuksiin, mutta joutunen sitä nyt siirtämään, ellei ihan lähipäivänä (tänään tai huomenna) täti tule.
Hmm... Vai voisikohan kiinnittymisessä erittyä hormonia sen verran, että näyttäisi ovistestissä plussaa, ja tädin myöhästyminen johtuisikin raskaudesta...? Tätä vaihtoehtoa en kyllä uskalla ajatella!
Noh, voisi se täti jo tulla, niin pääsisin tästä odottelusta taas uuteen kiertoon ja tutkimuksiin, sekä tilaamaan ovistestejä...
Tuosta useamman päivän ovisplussasta: muistaakseni jostain luin, että ovis lasketaan siitä, kun ekan kerran ovistesti näyttää plussaa (en muista kerroinko tämän jo).
Plussia kaikille!
- Ennuli -
On se vaan niin, ettei näitä juttuja yleensä tajua sellainen, joka tekee (ja saa) niin monta lasta kuin haluaa ja silloin kun haluaa...
Sofi: kyllä se eka raskaus ihan luomusti lähti. Joudun matkustelemaan aika lailla töiden puolesta, niin voi olla, etten ole ollut aina oikeassa maassa oikeaan aikaan. Ja mulla oli muutenkin menkat aivat sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen, aluksi piti käynnistääkin se teroilla. Sittenpä se raskaus aika pian alkoikin, kun kierto tasaantui.
Toivotaan nyt, että sulla se ihan haalean haalea viiva vahvistuisi!
Nelli: toivotaan, että nyt on tärpännyt. Olette ainakin olleet ilmeisen aktiivisia;-)
Moona: kuulostaa kyllä varsin raskaalta tuo tilanne! Mutta koita tsempata kaikesta huolimatta!
Oli vaikka mitä monelle muullekin sanottavaa, mutta kun ei pysty muistamaan tässä kirjoittaessa kaikkea.
ON: Vuotoa ei kuulu vieläkään! Jo viikon on tuntunut siltä, että kohta alkaa, ja parina päivänä kivutkin ovat olleet melko pahoja. Mutta kun en tosiaan tiedä, miten pitkä kierto on tulossa (nyt kp 32, ennen ekaa raskautumista 30). Enkä viitsinyt tässä ekassa normaalissa km:n jälkeisessä kierrossa mitään ovista tikuttaa, kun ois vaan tullut kamala ressi, jos sitä ei ois löytynytkään. Kävin kyllä viime viikolla gynellä, jonka mukaan olisin tässä kierrossa ovuloinut (mistä ne senkin näkee), muttei osannut sanoa, milloin.
Ääh, en mä tiedä. Onhan se niinkin, että jos ja kun se plussa joskus tulee, niin paniikki siitäkin tulee...
Kiitos, että jaksatte näitä tilityksiäni!
Pärjäilkää!
Pola
Tervetuloa uusille!!
Plussatkaa nyt joku jooko??
Mullakin loppui jännittäminen, ei tuu huhtivauvaa, eikä varmaan mitään muutakaan tätä menoa...
T: MAHO KP 1
Samoissa p**** fiiliksissä... Tuli perkules kesken päivän, mikä on harvinaista.. Mut ainakaan ei venyny kierto!
T: Toinen maho kp1
Pola: Tervetuloa mukaan pinoon! Toivottavassti törppäisi tässä kierrossa. Keskenmeno on kamala asia, varsinkin kun on jo riskialttei aika ohitettu. :( Kaikkea sitä joutuu jotkut kokemaan. Tasan ei käy elämässä onni, eikä mäno muukaan asia. Uusi plussa voisi kuitenkin vähän surua lievittää.
Nelli: Onneksi ovisplussat loppui, saa vähän levätä peittojen heiluttelusta. ;) Toivotaan että tuottaa tulosta.
Pahoittelut Masunasu ja Sofi tädistä. Hetken päästä taas uutta yritystä!
Joku sentään vielä täällä kai myös piinailee, mutta plussia saisi kyllä tulla!
ON: Odottelua. Jotenkin epäilen, että hormonit siellä tulevana maanantainakin vielä jyllää. Ei mitään vaihdevuosioireita. Huoh.
Moona
Lomat on loppu ja arki iskenyt vasten kasvoja... On ollut puhti poissa tämän kirjoittelun suhteen, mutta ehkä se tästä:) Sen verran olen kuitenkin saanut aikaiseksi, että varasin lääkärin n.3vko päähän... Jos vaikka saisi jonkun tolkun näihin kuukautisvuotoihin... Aika on sen takia noin myöhään, koska odottelen kuukautisia alkavaksi vkoloppuna tai alkuviikosta...
Me soitettiin eilen polille ja saatiin miehen simppatestin tulokset. Tai sen verran saatiin tietää että vastaus oli normaali. Arvoista ei tietoa (Ei niillä arvoilla kauheasti väliä ko vastaus oli normaali, mutta meinaan pyytää ne arvot sieltä vielä kirjallisena) Nyt sitten vaan odotellaan että soittaako sieltä lääkäri vai laittaako ne kirjettä kotiin. Ja varmaankin seuraava aika saadaan sinne 2-3 kuukauden päähän sitten. Miten jaksaa odottaa? Vikaa lähdetään sitten minusta selvittämään, on niin turhauttavaa että aikaa kulunut "hukkaan" kun siellä ei voinut lääkäri uskoa kun sanoin että minun mielestäni mulla ei ole kaikki kohdallaan (kauheita kipuja ja tuo jopa 14 vrk kestävä tiputtelu-menkkavuoto). Ei se ole kuin normaalia.. (Vieläki niin suututtaa) Ja vielä kun kuitenkin ultrassakin näkyi monirakkulaisuutta!
Ennuli: kiitti tuosta tiedosta että ovis laskettais siitä ekasta plussasta.
Pahoittelut masunasu ja sofi :(
mulla on koulu jatkunut ja selvästi on alkanut olemaan paljon vähemmän aikaa notkua täällä vauvapalstoilla.. ihan hyväkin ;) Ja nytkin mulla tuossa tehtävät vieressä joiden tekeminen pitäisi nyt aloitella kun sai tuon pikkuneitosen sänkyyn nukkumaan! Eli alanpa nyt hommiin että pääsen vielä tänä iltana nukkumaankin hyvissä ajoin. Huomenna saan taas pari ihanaa hoitolasta tänne :)
Nelli (tulee taas kommentoimaan muiden juttuja paremmalla ajalla)
Minulla on ottanut lapsettomuushoitojen ja kolmen vuoden yrityksen jälkeen todettu keskeytynyt keskenmeno niin koville, että jouduin tänään käymään ihan ammattilaisen kanssa juttelemassa. Asiaa ei auta yhtään, että raskaustestiin tulee yhä kaksi viivaa...Raskaushormoni taitaa poistua elimistöstä vaan liian hitaasti. No ainakin pääsin jo jatkotutkimuksiin keskenmenojen jälkeen, kerron niistä lisää huomenna.
Hii.
Piinaviikkoa..tavallaan. Ens vkonloppuna pakko testata koska kosteat juhlat tiedossa. La olis kp 28, joten jos näkyy jotain haamun haamuakaan niin jätän driksut väliin.
Plussat on ollu aika tiukassa tässä pinossa. Pahoittelut niille, jotka ovat taas joutuneet itsensä kokoamaan uudestaan. Se on kovaa kuukausi kuukauden perään.... Ja pari ansaittua plussaakin sitten kaikenlisäksi päättynyt onnettomasti.
Rizza ihan hyvä kun menit juttelemaan. Itselläni on kanssa ollut joskus muutamia vuosia sitten vaikeita asioita käsiteltävänä ja onneksi ymmärsin kääntyä ammattilaisten puoleen, vaikka kynnys oli korkea. Asiat pitää käsitellä ajallaan ja niiden patoaminen ja pahan olon kieltäminen aiheuttaa vain vahinkoa. Toivottavasti saat apua.
Tässä kuussa ollaan kyllä panostettu ovikseen ihan kympillä. Mulla oli tosi selvät oviskivut ja niiden aikana jyystettiin niin että savu nousi. ;) Toiv joku simppa olis löytäny perille.
Tässä kuussa oon myös syöny noita vitamiineja ja mieskin suostunut syömään omansa ilman mitään mohinaa. Katsotaan nyt onko niistä ollu mitään apua. Gyne kaikesta huolimatta jo varattuna ens kuun alkuun, jolloin mahdolliset menkatkin sitten ovat jo loppu. Jos siellä jotain syytä näkyisi tähän hedelmättömyyteen.
Työt koulujen alkamisen myötä alkanut myös minulla. Tämä vko meni tosi nopeasti ja toiv seuraava yhtä nopeaan. Eikä oli kyllä liiemmälti ollut aikaa eikä energiaa tähän vauva-asian miettimiseen. Tekee ihan hyvää. Vaikka tiedän, että loppuviikosta olen jo ihan tulisilla hiilillä testaamisen kanssa. ;)
Aloitin myös vatsa-peppu-kiinteytys jumpan, joten luonnolliseti raskaudun tässä kuussa ennen kun löllöt katoavat persuksista ja jumppa jää kesken... ;) ;)
mötky jolla kp varmaankin 21/30
Pahoittelut Masunasulle ja Sofille! :(
Nelli, onpa jännä, ettei tuota sinun pitkää tiputtelua olla lähdetty tutkimaan. Tiputteleeko sinulla ennen menkkoja? Se ainakin viittaa keltarauhasen vajaatoimintaan, ja se on todella helposti korjattavissa lugesteronilla.
Mötky, teillä tuntuu olevan todella hyvät mahdollisuudet onnistua tässä kuussa, kun oviksen aika on käytetty tehokkaasti hyväksi. :)
Kun meillä miehen simppatestin tulokset aikoinaan tuli ja oli normaalit, syytin itseäni, että vika on sitten minussa. Näin ei kuitenkaan aina ole, sillä minusta ei ole löytynyt mitään vikaa tähän päivään mennessä, vaan me olemme selittömästi lapsettomia. Nyt sitten koeputkihedelmöitykset ovat onnistuneet ja niillä jatkamme.
Minun täytyy kyllä kehua, että minulla on aivan ihana mies. Mukisematta on aina käynyt simppoja antamassa ja varsinkin näissä rankemmissa hoidoissa se on vähän pakko, kun minultakin kerättiin munasoluja. Punktio oli sen verran kivulias kokemus, että miehet kyllä pääsee helpolla. Nytkin keskenmenon jälkeen aina kehoittaa lepäämään, jos vähänkään tuntuu siltä ja hän on sitten laittanut ruokaa ja siivonnut.
Olen onnellinen, sillä sain tällä viikolla tietää, että pääsen tutkimuksiin keskenmenojen takia. Minulle laskettiin olevan jo kolme keskenmenoa, sillä 1. IVF-hoidon tuoresiirrossa tapahtui kiinnittymistä, mutta vuoto alkoi plussasta huolimatta pari päivää myöhässä. Itse olen kuvitellut sen olevan nega, mutta se sitten laskettiinkin keskenmenoksi, joten kävin antamassa verinäytteen tukostaipumuksien ja hyytymistekijöiden tutkimista varten. :) Helpottaa vähän päästä yli heinäkuun keskenmenostakin, kun saa muuta ajateltavaa ja toivoa tulevaan. Jos syyskuussa pakastealkionsiirrosta tulisi plussa, niin alkaisin automaattisesti syömään miniaspiriniä tukosten ehkäisemiseksi.
mitä tarkoitatte tuolla MAHO:lla?
Tänne ei kuulu ihmeempää..
Huomenna miehen isän 60 v. juhlintaa, mennään ravintolaan syömään..
KP
Varmasti ihan hyvää tekee sinulle tuo keskusteleminen ammattihenkilön kanssa.. Ei siitä luulisi ainakaan haittaa olevan. Paljon olet joutunut valitettavasti kokemaan ja suuri virhe olisi jättää kaikki "sisällensä kasvamaan". Toivottavasti alkaa jutteleminen helpottamaan kokemaasi tuskaa jossain vaiheessa. Paljon jaksuja sinulle!
Tuntuu että elämä on oikeasti niin epäreilua välillä. Esimerkiksi minun tilanteeni tässä vaiheessa ei ole mitään verrattuna tuollaiseen mitä sinulla on matkan varrella ollut.. (vaikkei ehkä ole järkevää vertailla kellä on ollut ns. rankinta, mutta näin tämä asia minun mielestäni ainakin omalla kohdallani on, niin enköhän sen voi ääneen silloin sanoa kun itsestäni on kysymys) Sinulla todella pitkä yritys, sitten ilo ja taas todella korkealta alas! Itsestä tuntuu oma tilanne joskus niin pahalta mutta sitten taas kun miettii että paljon pahemminkin voisi mennä. Tuntuu ihan väärältä ja hävettää surkutella omaa oloaan.. (joo ja tiedän että minulla on kuitenkin siihen oikeus) :) Mulla on vaan niin surkumieli siitä mitä jouduit kokemaan.
Kyselit siitä tiputtelusta.. mulla alkaa tiputella n. viikko ennen menkkoja ja sitten alkaa kunnon vuoto ja taas lopuksi tiputtelee. Nytkin tällä viikolla ollut ovis ja hyvinkin saattaa jo huomenna alkaa tiputella! Että oikein hyvä.. Ei lääkärin mielestä siinä ole mitään vikaa vaan se on normaalia ikääntymisestä johtuvaa (niin ja minähän olenkin JO 25v. VANHA) Itsekkin olen tuota keltarauhasen vajaatoimintaa epäillyt, mutta ei auta sanoa minua hoitaville lääkäreille yhtään mitään (ja ei muuten ole sekään auttanut että ihan itkenytkin asiaa olen heille.. eivät muuta mielipidettään)
Nelli kp 21/28
KP: Maho tarkoittaa hedelmätöntä, sitä tässä tunnutaan olevan...
Rizza: Hyvä juttu, että kävit juttelemassa! Sen verran rankkoja asioita kuitenkin joudutte läpikäymään, että ei niitä kannata sisälleen kasata!
Ei kummenpaa.. Töistä just tulin.. Mulla alkaa koulu vasta syyskuun alus.. On muuten tosi niukat menkat toistamiseen! Tarkoittaako se sitä, että mulla olis ohuet limakalvot??
Sofi
Rizzalle voimia asioiden läpi käymiseen!
Sofi: Mulla myös niukat menkat. Ultralla on monet kerrat asiaa todennettu kierron eri vaiheissa IVF:n takia. Limakalvo ei kasva kunnolla, mutta ei myöskään vuodon myötä ohene niin paljon kuin normaalisti. Syitä niukkohin menkkoihin voi olla siis monia. Mulla kunnon vuoto kestää yleensä päivän, korkeintaan 2. Tiputtelut siihen päälle ennen ja jälkeen.
ON: Odottelen jo maanantaita uusin voimin. Toivon että hoito voidaan sitten aloittaa. Epäilen sitä kuitenkin.
Moona
Tänne ei kans erikoista..
Oltiin lasten kanssa laivalla ja kivaa oli!
Tässä kierrossa ei taida olla kauheesti toiveita, ei kauheesti yritystä eikä laskemista..
Eikä mitään oireitakaan , jälleen kerran :(
Terkuin, haaveilija-79 kp 23/ 28-30
Pahoittelut tädin yllättämille. :(
Omaa napaa sen verran, että ovispäivä taitaa olla käsillä piakkoin; h-hetki luultavasti tiistaina jos ei nyt kierto ole ihan sekaisin. Eilen jomotti alavatsaa ihan vietävästi, olisko munis lähtenyt liikkeelle kun tänään ei jomotukset ole niin kovia? Eilen jonkin verran kosteutta, mutta tänään kuivaa.. Ota tästä nyt taas selvää. Ja minulla oli jokin aika sitten prolaktiiniarvo koholla, tai ainakin kesäkuun alussa oli normaalin rajoissa (yläökantissa). Ja nyt siis taas tulee rinnasta maitotippoja kun puristaa. Blääh.. Gyne kyllä sanoi ettei haittaa, mtuta vähän itse epäilen, koska voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa. No, ei auta kun yrittää. Vaikka ei pahemmin "nappaa" kun kaksi vuotta yritystä tuli täyteen.
Mistä muuten menkat eli kp1 lasketaan alkaneeksi kun menkat alkaa yöllä? Kun siis vuotoa tuli ihan kunnolla. Vai vasta seuraavasta päivästä?
Kaikille kovasti peukutuksia!! :) bdbdbdbd!
Kp 12 tai 13/n.28
Pahoittelut masunasu ja sofi negasta!!!!!!!!!!!!!
Rizza keskustelu kyllä tosiaan auttaa, hienoa et oot rohkaistunut apua hakemaan! Toivotaan, että saatte tutkimuksista jotain vastauksia ongelmiinne ja tietenkin toivotaan sitä plussaa! :)
Toivotaan moona, et sun hormoonit osais nyt olla aloillaan!
Tervetuloa pola. Vaikea kokemus sulla, onnea kovasti uuteen yritykseen. Mikä sulla on muuten nyt tilanne? Minä olen vanha tuhtaaja, sain vasta muutama viikko sitten THE plussan.
Nelli ompas teillä pitänyt urakoida oikein olan takaa huh huh ;)
2poj@näiti, löysit sinäkin tänne. Täällä on kyllä upeaa juttu seuraa! Laskisin tädin tulleen uuden päivän puolella. Tsemppiä ovisteluun
Tuon pienen tuulahduksen tuolta o-puolelta (terveisiä vaan sofille :)). Jos jostakin tuntuu pahalle, niin hypätkää tää kappale yli. Masun kasvattelu sujuu aamusta iltaan pahoinvoivissa merkeissä. Olo on välillä sietämätön ja ei voi, kun yrittää katsoa vähän tuonnemmaksi, jotta jaksaa. Väsymys on kovaa ja masu on näin 3. kerran kunniaksi oikein ryöpsähtänyt. Matalalentoa olen pitänyt ja pidän ainakin sinne np ultraan, kun ystävällä todettiin siinä vaiheessa kesk. km, niin varovaiseksi ja nöyräksi on olon vetänyt.
Tuolla o-puolella kirjoittelu ei ole niin kivaa kun teidän kans täällä. Odottavat äidit tuppaa joskus olemaan aika omanapaisia, heh... se on harmillista :(. Tulkaahan äkkiä kaikki sinne niin pistetään sit pystyyn se meidän tuhtaajien oma pino :)
Lämpimin ajatuksin plussatuulia puhkuen ja onnensäteitä kaikille lähetellen,
kisu (8+1)
Tänne ei kuulu oikein mitään...
KP