Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* Pidempään tuhdanneiden ELOKUU*

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en tännekään ole paljon kirjoitellut. olen siis yrittänyt pitää sen "pakkovauvanteon" pois mielestä, olla miettimättä kiertopäiviä ja oviksia ym., mutta väkisinhän niitä kiertopäiviä on tullut laskeskeltua...ovistikkuja en kyllä ole tälle kierrolle hankkinut. ja toisaalta meillä kyllä rakastellaan ihan "tavallisestikin" jokatoinen-jokakolmas päivä....että saa nyt nähdä sitten...

minä se olin, joka kyseli niistä kotitestin hedelmällisyystesteistä. näitä tarkoitin:

http://www.kotitesti.fi/hedelmällisyystesti_cat_423.html?jsh_id=71cbc94…

nuo naisten testit nyt ovat niin halpoja, että sellaisen voisin hyvinkin tilata, mutta miesten testillä on jo vähän enemmän hintaa. mikäli ovat ihan huuhaata...kellään kokemuksia?

paljon tsemppiä ja plussatuulua KAIKILLE! erityisesti nyt KP:lle ja masunasulle, teillä jännät päivät menossa!

käyn täällä kyllä melkein päivittäin kurkkimassa, mutta yritän nyt olla hirveästi miettimättä omaa tilannettani, siksi harvaksemmin kirjoittelen tässä kierrossa...

Vilja, kp:ta en tiedäkään, mutta tiedän kyllä, että ovisaika menossa/just tulossa...

Vierailija
42/181 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tuulista ja stempeistä.. Yritän olla ajattelematta.. Mutta toisaalta niin paljon toivon..

Mutta nyt alan tekemään lähtöä, niin meidän äiti voisi korjata mulle huomiseksi koiranäyttelyyn siistit kaprit. Ettei tarttisi ostaa sitä varten nyt vaatteita..

Eli huomenna meillä on koiranäyttely ja esitän ekaa kertaa oikeassa koiranäyttelyssä meidän koiran.. Mun pitäisi osata tänään pestä ja karstata se kunnolla.. Siis karstaamalla fäänauksen yhteydessä..

Mutta kotona käymään ja kaverille lapsen vahdiksi..

KP

***KP 35/28-35 YK22***

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli simppatestin tulokset samana päivänä, aamulla vein näytteen ja jo 5aikaan soitti lääkäri. En sitten ole perehtynyt onko niitäkin testejä miten montaa eri sorttia...

Vierailija
44/181 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen kaverilla lapsen vahtina, kun hän odottaa heidän toista lasta ja he halusivat mennä miehensä kanssa kahdestaan ultraan. Joten tulin tänne.. Lapsen laitoin äsken nukkumaan ja silleen..

Oma tilanne edelleen auki..

Saa nähdä milloin ratkeaa.. En jotenkin uskalla toivoa sitä raskautta, ettei tule niin suuri pettymys..

Mun kaveri sanoi, että olen raskaana, mutta en uskalla siihen uskoa..

KP

Vierailija
45/181 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Rizza ja kukas muu se olikaan (ei nimimrekki nyt muistu mieleen)! =)

Lyhyesti vaan että täti saapui sitten kunnolla kylään. No ei kun vaan sitten uutta yritystä tässä kierrossa. Miehen simpat pitäisi tutkia, mutta mies ei halua. Kävin yksityisellä gynellä ja suositteli simppojen tutkimista. Mutta minkäs teet kun mies ei suostu..

Hyvää viikonloppua! Ja tsemppiä! =)

Kp 3/n.27-28, yk 23??

Vierailija
46/181 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas luettavaa kertynyt tänne.

Tervetuloa mukaan Caffee82. Mikä tilanne, alkoiko menkat?

Sofi: Ei yksi tulehduskipulääke ole niin vaarallinen. Ei se kiinnittymistä estä. Tietenkin on suositeltavampaa olla ilman jos ei suurta tarvetta ole.

Mötky: Ei ovulointi ole kiinni kivuista. Silloin joskus kun vielä jaksoin testata ovista, niin en joka kerta sitä tuntenut, mutta testin mukaan kuitenkin ovuloin. Välillä mullakin huippukipeitä oviksia niin että jouduin kerran olemaan jopa saikulla sen takia. Nykyisin kun en enää testaile, ovis tuntuu joka kerta vaikken edes laske päiviä enkä teidä missä kohtaa kiertoa mennään! Vatsa myös turpoaa hieman oviksen aikaan. Senkin olen huomannut vasta nyt kun ei sillä ole mitään merkitystä onko ovista ja milloin.

Masunasu ja Ennuli: Törkeitä neuvoja olette saaneet lapsen tekoon. Ne jotka on raskautunu helposti ei sitä tajua kuinka vaikeaa tämä on. :(

2poj@näiti tervetuloa tähän pinoon, jossain muussa pinossa ollaan jo törmättykin joskus. Hassua ettei miehesi suostu simppatestiin. Pelkääkö että joitain vikaa löytyy vai ällöttääkö näytteen anto? Toivottavasti suostuu kuitenkin että asioihin tulisi selvyyttä.

Inkeri: Tsempit ensi viikon hoitojen aloitus keskusteluun. Siitä se lähtee sitte. :)

Anu: Tervetuloa pinoon. Simppatestejä on käsittääkseni kahta laatua. Toinen on siemennesteen silmämääräinen katsominen, hoituu päivässä. Toinen tarkempi tarkastelu, jossa menee kauemmin.

Rizza: Jaksamisia jälleen uuteen yritykseen.

Kiharapää: Alkaa olla jännät paikat, toivotaan että olisit raskaana!

Kaikille muillekin tsemppiä ja voimia vauvan odotuksen odotukseen.

ON: Procren depot-jarrupiikko pistetty viime su. Suurempia vaihdevuosioireita ei onneksi ole tullut. Joku jossain sanoikin, että tuosta voi päätellä millaiset vaihdevuodet on aikanaan edessä. Ja jos samalla lailla menee kun äidilläni aikanaan, niin eipä juuri edes sitten huomaa. Mutta toivottavasti vaikuttaa kuitenkin oikealla tavalla tuo piikki.

Menkkoja tässä jo odottelen. Pitäisi alkaa su. Yleensä on ollut 2-6pv tiputtelua sitä ennen. Sitä ei kuitenkaan vielä kuulu. Eilen oli kovat alavatsanipistykset (erilaiset kuin menkkakivut), mutta ne meni ohi yhdellä tulehdiskipulääkkeellä. Tänään ei enee mitään. Toivottavasti EN ole raskaana, sillä procren depot pilaisin sen. Ja tuskimpa sellaista ihmettä tapahtuisi kun on torvet tukossa. Kun menkat tästä sitten alkaa, niin siitä lähtee sitten seuraava IVF-koitos.

Moona

Vierailija
47/181 |
07.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla kirjotin ummet ja lammet, mutta en tietenkään kopioinut ja kaikki katos.. Että ketutti!!

Vilja: Ei kokemusta noista testeistä, mutta se miehen testi on aika kallis, meinaan simppatestin saa jo melkein samaan hintaan! Mun mielestä ei siis kannata! Se naisen testi on taas sen verran halpa, että ihan piruuttaankin vois kokeilla...

Kiharapää: Jännää.. peukut ja varpaat pystyssä, että plussaat!!!=) Ja onnea näyttelyyn! Jonkin verran esittäny kans koiria, se eka kerta siinäkin jännittää, sitten se menee kun vettä vaan...=)

Anu ja 2pojanäiti ja coffee tervetuloa! 2pojanäidin muistankin, ollaan oltu samoissa kk-pinoissa.. Meillä mies oli vähän haluton siihen testiin aluksi, mutta suostui kun sai antaa näytteen kotona ja mä vähän avustin...;) Onnistuisko teillä sama?

Rizza: Hienoa, että pääsette pian uuteen yritykseen! Voimia, te käytte varmasti melkoisen tunneskaalan läpi, kun toivutte menetyksestä ja toivotte onnistumista!

Moona: Kun se oliskin vaan se yksi lääke, mutta se oli koko paketti buranaa, eikä se varmaan hyvää tehny...=(

Onko teillä muuten mones ivf tulossa?

Inkeri ja Ennuli: tsemiä ekaan hoitokertaan!!! Meilläkin sama edessä, aika polille pitäisi tulla piankin! Meille eka aika on yhteinen, lääkäri halus miehen mukaan, koska "tämä koskettaa häntäkin..." Niin tiedän...;)

Nelli: onnea rihmaston löytymiseen ja toivottavasti saatte uutisia pian!!

Sitten omaa napaa: taudista selvitty! Monta päivää meni kuumeillessa, kokeista ei löytynyt kuin jonkin tulehduksen merkkejä..

Mutta yhtään mitään oiretta ei ole, vaikka oviksen jälkeen on AINA tissit kipeytynyt.. Eli aika lailla uskon ton sairastelun pilanneen mahkut, sinänsä harmi, kun toivon vyöhyketerapiasta tähän kiertoon...=(

Mutta ihana gyne mulla.. Soitteli toissailtana perään ja kysyi, että olimmeko osanneet tulkita simppatestin tuloksia ja kertoili niistä. Sitten lupasi varmistella, että polille menee kaikki tiedot ja me saisimme ajan sieltä pian.. Olin ihan positiivisen yllättynyt...=)

Näin muuten viikolla oudon unen. Synnytin siinä poikavauvan. Unessa vauvalla oli niin selvät kasvonpiirteet, että aamulla jo hetken luulin sen olleen totta..

Mutta Plussia kehiin! Kiharapää ja masanasu, meidän toivo on seuraavana teissä...=)

Sofi kp:t on yli 20 vai miten se meni...

Vierailija
48/181 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää meille peukkuja, että pärjätään huomenna/tänään (la) näyttelyssä sekä et olisin raskaana..

KP

ehtii varmaan koneelle huomenna vasta illalla..

Vierailija
49/181 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin vaan käväseen.. Kiva että sofi on parantunut taudista! Ja tosiaankin KP on sulle peukut pystyssä ;) Molemmissa asioissa.. Ja eikös se masunasulla ollu myös aika loppupuoli menossa.. Sinnekkin peukut pystyssä!

Anu: Mitä te saitte tuomioksi siitä miehen simppanäytteestä? Jos kehtaat kertoa? Meille sanottiin että kun tuo testaus tehdään "lapsettomuus" -asiassa niin siitä tutkitaan sellaisia juttuja joissa kestää jonkin verran. Ja ihan näytteestä riippuen se kesto. Eli voi vaihdella eri näytteillä kauan sen testailu vie (riippuen siitä mitä ne siitä sitten katsovat). Jos sisätaudit tai urologi on lähetteen antanut (muussa tarkoituksessa) niin näytettä ei testata niin "tarkkaan" ja tuloksen saa nopeempaa.

ON: Ei vielä ovista tikkuun eikä sylkitestiin.. Uskoisin että siitä simppatestistä me ei kuitenkaan ihan nollatulosta saada ;) Luulisin että jos täys nollatulos olisi ollut niin siitä se tieto oltaisiin heti saatu? Ainaki mun logiikalla.. mitä sitä enää kauempaa tutkimaan jos näyte on pelkkää ***** :D

Täällä on ollut niin kauniit ilmat että ei paljon ole koneella ehtinyt istumaan (hyvä vain)! Nytkin lähdemme uintireissulle ja palaan varmaan huomenna tai sunnuntaina sieltä ;)

Nelli kp 13/28 yk 14 (Lähtee uimaan peukut pystyssä...hmmm..mitenköhän onnistuu, tuun sitten kertomaan)

Vierailija
50/181 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: Meille antoin neuvolan lekuri lähetteen siihen näytteeseen ja ilmoitti että kaikki oli kunnossa, toverit liikkuu jne kuten kuuluukin eli siis "vika" on minussa. Odotettavissa olikin kun hormonit on päin seiniä, oviksista ei tietoakaan... :/

Vierailija
51/181 |
08.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moona -> Jep, menkat alkoi kunnolla torstaina, kolme päivää myöhässä, tosin tiputtelua tuli jo neljä päivää ennen kun alkoi "kunnon vuoto". Tuleeko sullakin tiputteluvuotoa? Mistä sellainen voi johtua..? Mulla kans tiputtelee aina 4-7 päivää ennen menkkojen alkamista. Ärsyttävää sellanen! En taas tiedä yhtään miten pitäis laskea kiertopäivät ja koska pitäis alkaa tikutella...Ehkä alan laskea torstaista koska sillon mulla alkoi tutut, mutta ei niin kivat, menkkakivutkin. On tää naisen elo välillä sitten niin ihanata :P

Vierailija
52/181 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat ei ole vielä alkaneet..

JUN ERI 3 oli meidän tulos tänään.

Ystävämme ja hänen koiransa kilpaili myös meitä vastaan ja sai ROP-tuloksen, ei tulosta ryhmäkehässä.. Oli todella kivaa nähdä, että joku edes pärjää..

Nyt nukkumaan.. pitkä päivä takana..

KP

Vierailija
53/181 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caffee82: Mulla tiputtelua joka kierrossa 2-6pv ennen kunnon vuotoa. Lapsettomuuslääkärin mielestä se on aina huolestuttavaa jos on tiputtelua, ts. ei ole normaalia. Sanoi syyn olevan usein endometrioosi tai heikko hormonitaso (vuoto alkaa liian aikaisin kun hormonit ei jaksa pitää limakalvoa kasassa). Onko sulla lyhyt kierto? Mulla joka toinen kierto 25 ja joka toinen 27pv. Ja endometrioosia mitä ilmeisimmin tiputtelun taustalla.

Lääkärini ohjeisti laskemaan kiertopäivät joka kerta kunnon vuodon alkamisesta. Toisenlaisiakin ohjeistuksia on, ja periaatteessa on aika sama laskeeko kierron alkavaksi tiputtelusta vai kunnon vuodosta, kunhan sen laksee aina samoin. Tiputtelu voi vaan alkaa eri tavalla, joskus runsaampana ja joskus monta päivää ihan vaan pienenä tuhruna. Joten selkeempää se on laksea kunnon vuodosta.

ON: Alkaa pikku hiljaa hämmentää oma tilanne. Tämän kierron olisi pitänyt olla 25pv. Nyt on kp26. Tiputteluvuotoa ei kuulu, joten menkat ei ala ainakaan vielä kahteen päivään. Alavatsaa on nipistellyt omituisesti 4pv. Yleensä menkkakivut alkaa aina vasta sitten kun kunnon vuotokin. Raskaana ei pitäis voida olla, koska torvet on todettu olevan tukossa. Ja eniten tässä mietityttää, että mitä osuutta asiaan on Procren depotilla, jonka pistin viikko sitten... sen vaikutuksen aikana (4vko) ei missään nimessä saisi raskautua, mutta menkat pitäisi tulla kyllä normaalisti. Menkat on aina tulleet tismalleen silloin kun kuuluu. Tiistaina varmaan selvittelen asiaa tarkemmin jos ei vuoto siihen mennessä ala.

Moona kp26/25, yk13 ja 1v hääpäivä! :)

Vierailija
54/181 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toivotaan, toivotaan, että olisit pieniin päin...=) Ja ihan hyvä tulos teillä oli näyttelystä! Varsinkin, jos vasta junnuissa olitte..=)

Moona: voisiko, että tuo hormoniruiske olisi sekoittanut pakkaa?? Ei kyllä sano mitään tuo ruiskeen nimi, mutta olisko mahdollista, että sillä on tuollaisia vaikutuksia? Todella surkeaa tuuria meinaan olis, että nyt raskautuisit, kun ei sais...

Ja onnittelut hääpäivän johdosta!!!!=)

ON: Sen verran katsoin, että kp on26, mutta suuria toiveita ei ole, tuntemuksiakaan ei ole minkäänmoisia... Mutta sen tulin kertomaan, että kelakorvaus tuli, joten simppatestin hinnaksi tuli 38 euroa, ei paha...

JOs ruuan laittais uuniin, sitte mennäänkin koko perheen voimin uimarannalle, nää voi olla viimisia hellepäiviä...=)

Sofi

Vierailija
55/181 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: joo Junioreissa vasta ollaan, koska meidän koira on vasta iältään 10 kuukautta.. Ei ole vielä mahdollisuutta osallistua näyttelyissä mihinkään muuhun luokkaan..

Täällä ehkä menkat alkamassa.. Jos alkaa niin kyllä petyn..

KP

Vierailija
56/181 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Taidanpa soittaa sinne hoitajalle uudelleen, ja kysyä, josko kuitenkin ottaisin tuon miehenkin sinne ekallekin hoitokerralle mukaan. Vaikea minun on hänen puolestaan kysymyksiin vastailla...

Hän ei onneksi ole yhtään pistänyt vastaan tulevaa simppatestiä ajatellen, mutta ajattelin kyllä autella häntä, jos tuntuu vaikealta! =)

Kaikin puolin oireeton olo (niin menkkoja kuin raskauttakin ajatellen) täällä muuten, tätiä odotellaan ensi viikolla ma - su välisenä aikana (ovulaation bongasin tikuilla n. viikon myöhemmin kuin normaalisti, joten en ihan tiedä koska tätiä pitäisi odotella). Oireeton = kaikki todelliset ja kuvitellut vatsannipistelyt ym. oireet on tässä kierrossa viime kierron suuren pettymyksen takia jätetty huomioimatta!

- Ennuli -

Vierailija
57/181 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tulin tänään takaisin kotiin. Appivanhempien luona oltiin yksi yö. Käytiin läheisellä hiekkarannalla uimassa. Lämmintä oli ja nyt on nätti rusketus! Oviksen bongailu jossain rannalla/reissussa oli oma vaikeutensa mutta hätä aina keinot keksii ja tikkuun tuli pissailtua ;)

Sen sylkitestin mukaan ovis plussa olis tullu eilen kp 14.. mutta illalla tikussa ei ollut kyllä yhtikäs mitään (ihan haaleen haalee haamu)! Tänä aamuna sitten sylkitestin rihmastot oli selvästi jo häipyneet (ja toivonikin jo menetin ja ajattelin että olin huonosti tulkinnut sitä sylkitestiä.. että siinä ei kuitenkaan plussaan saakka sitä rihmastoa olisi ollut edellisenä aamuna kun kerta pissasta en saanut illalla plussaa) Mutta sitten kuitenkin suureksi yllätykseksi sainkin tänä iltana liuskatestiin selvän ovis-plussan! Jee :) Eli yhteenvetona.. sylkitesti plussa kp14 ja pissatesti plussa kp 15 (tuli ihmeen myöhään tuo pissatesti plussa..ennen olen saanut plussan siihen kp13-14, mutta pääasia että kuitenkin sain) Saa nähä siirtyykö menkat päivällä tuon päivän heiton takia ovisplussassa :/

Caffee ja Moona: mulla myös riesana tuo tiputtelu ennen tätiä.. mutta mulle vaan lääkäri sanoi että ihan normaalia ikääntymisestä johtuvaa! (No joo olenhan minä "jo" 25v.) En oikein usko tuohon höpötykseen vaan omasta mielestäni ei kuulu tiputtelu asiaan eikä mihinkään 25v ikäsen muka ikääntymiseen! Mulla saattaa tuo tiputtelu alkaa jo viikko ennen menkkoja! Niin ja Moonalle hyvää 1v. hääpäivää! (Näin myöhässä)

KP: Voi kunpa sun menkat ei alkais ollenkaan!

Sofi: Ei vaan jääny kyllä paha hinta simppatestille! (Tulispa meän vastaukset pian!)

Ennuli: Ihan hyvinhän sun mieskin sinne vois lähteä..kuiteski asia koskettaa ihan yhtälailla sun miestä vaikkei hoitajan mielestä miehen sinne tarttiskaan tulla! Mullaki mies haluaa aina olla mukana kaikessa vaikkei häntä "tarvittaisikaan".. onhan tämä yhteinen projekti vaikkei onnistuisikaan lasta saada alulle siellä vällyjen välissä. Yhdessä halutaan kuitenkin niin paljon tätä lasta "tehdä" kuin vaan mahdollista :)

Niin joo ja onnistuttiin onneksi myös sen ovistikuttelun lisäksi myös muussakin tarpeellisessa asiassa vaikka päivät menikin rannalla ja yö anoppilassa :D

Nelli kp 15/28

58/181 |
09.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aktivoineen kirjoittajat, toivottavasti aktivoi myös plussat!

Näköjään muidenkin miehillä tekee tiukkaa antaa simppanäytettä... vaikka enemmän, paljon enenmmän, meitä naisia sorkitaan ja kaikenmaailman hormooneilla piinataan. Oman miehen pehmittäminen vielä kesken, ei uskalla mennä testiin, jos siltä joku vika vaikka löytyisikin. Sille on helpompi ajatella että vika on mussa.

Lisää omaa napaa: tässä kierrossa mahdollinen ovis kp 12 (ei tasavahvaa viivaa, mutta selkeä muutos edellisiin päiviin) ja tietenkin meni työvuorot niin ristiin että yhden laukauksen varassa on tämä kierto.

Ainakin Terolutit tehny sen että keltarauhanen aktivoituu aikasin, nytkin rinnat jo tosi arat vaikka menossa kp 15. Mahassakin nippailee ilkeästi. Nää oireen on pahentunu kierto kierrosta Terolutien aikana, eikä tässä vaiheessa mitään raskausoireita vois ollakaan.

Ihanaa että koiraharrastus pitää ajatukset muualla, karvatassujen kanssa saa kyllä ajan kulumaan ja niiden touhuja katsellessa pienet asiat saa hymyilemään.

Vierailija
59/181 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP 1/28-35 YK 23

Vierailija
60/181 |
10.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmistuksen harmistus!!!! Nyt suututtaa...