Voitteko selittää mitä mieheni näki?
Eilen hän viimein kertoi minulle, mitä oli nähnyt monta viikkoa sitten keskellä yötä, herättyään vessaan.
Kun hän tuli vessasta, hän oli vilkaissut kaksivuotiasta tytärtämme, joka nukkuu meidän välissä öisin, ja siinä hänen katsoessaan, tyttäremme nousi nopeasti istumaan, hieroi silmiään ja sitten katsoi miestäni ja hymyili. Vasta sitten mieheni oli tajunnut, etä tyttö edelleen nukkuu sängyllä ja hahmolla, joka nousi ylös siitä tyttömme kohdalta oli siivet! Aivan pienet siivet selässä. Sitten näky oli kadonnut.
Kaikkein uskomattominta on, että mieheni, joka ei ikinä usko mitään, eikä heilahda mistään, meni tästä aivan "sekaisin", siis hyvällä tavalla. Hän sanoo, ettei ikinä ole kokenut vastaavaa, että hän on tuntenut olonsa sen jälkeen aivan uskomattomaksi, vahvaksi ja rauhalliseksi ja samoin hän on uudelleenarvioinut koko elämänkatsomustaan. Emme siis ole mitään uskovaisia, vaikka kirkkoon kuulummekin, mieheni vielä vähemmän kuin minä.
Hän oli pelännyt, että pidän häntä hulluna, ja vasta eilen hän lopulta varovaisesti kertoi, mitä oli nähnyt. En epäile hänen kertomustaan, niin valtavasti se on häneen vaikuttanut, sen voi nähdä selvästi. Itse aloin itkeä ja puhuimme asiasta läpi yön.
Pitkä sepustus, mutta kysyn asiaa täältä, sillä mieheni ei anna minun puhua tästä kellekkään muulle.
Näkikö hän enkelin? Vai tyttäremme jossain eri olotilassa tai hahmossa? Joka tapauksessa mieheni sanoo, että sai sen tunteen, että hän näki olennon "vahingossa", ettei sen ollut edes tarkoitus varsinaisesti näyttäytyä, mikä sitten olikin.
En voi uskoa, sen olleen pelkkää unta, ei kai uni voi noin kääntää ihan tasapainoisen ihmisen elämää noin ylösalaisin?
Emme noin ylipäätään usko mihinkään yliluonnolliseen, itse en ainakaan ole koskaan nänhyt mitään sellaista, mutta tämä on OUTOA.
Mitä pitäisi ajatella?
Kommentit (53)
Raamatussa enkeleillä ei ole siipiä. Olen myös kuullut muilta kertomuksia heidän näkemistään enkeleistä (miespuolisia ovat olleet) eikä niillä ole ollut siipiä. En osaa kertomasi perusteella sanoa, mitä miehesi näki. En toki voi poissulkea sitäkään mahdollisuutta että kyseessä todella oli enkeli. En myöskään osaa sanoa, miksi miehesi näki mitä näki. Ainakin se herätti hänet miettimään uskonasioita ja se on hyvä asia. Kristillisessä uskossa Jeesus on se jossa on pelastus, enkelit ovat sanansaattajia. Kannattaa lukea Raamattua, sieltä voi aueta jotain uutta.
ovat varmasti syy, miksi ap:n mies ei halua kokemukseta laajalti puhua. Miksi on niin suuri tarve purkaa toisen kokemus osiin ja todeta, ettei kokemus ollut oikea ja todellinen, pelkkää lumetta vain?
26 tässä vielä... tajuan oikein hyvin mitä ap yritti selittää. Ap:n mies on nähnyt valveunentai harhan, johon mielikuvitus on ehkä myöhemmin vielä lisännyt mausteita ja sitten se tulkitaan uskonnolliseksi näyksi "enkeliksi". Miettikäähän miksi näitä enkeleitä ja muita hahmoja nähtäisiin yleensä yöllä kun herätään unilta. Jos niitä oikeasti olisi, voisi niitä nähdä vaikka kesken kiireisen työpäivän. Ja miksi hemmetissä ne tulisi johonkin makkarin kattoon leijumaan tai sängyn jalkopäähän tuijottelemaan. No, minä olenkin ateisti. Toistaikseksi ainakin.
Miettikäähän miksi näitä enkeleitä ja muita hahmoja nähtäisiin yleensä yöllä kun herätään unilta. Jos niitä oikeasti olisi, voisi niitä nähdä vaikka kesken kiireisen työpäivän.
Että näitä nähdään YLEENSÄ yöllä. Oletko nähnyt jotain tilastoja, mihin aikaan vuorokaudesta ihmisillä on eniten yliluonnollisia kokemuksia? Sellainen seikka näihin kuitenkin liittyy, että saadakseen yhteyden henkimaailmaan, ihmisen pitää olla rentoutunut. Sen vuoksi tuskin kukaan näkee mitään tällaista "kesken kiireisen työpäivän". Silloin ei ole aikaa vastaanottaa tällaisia kokemuksia.
Eräs ihmisen rennoimmista olotiloista lienee juuri herättyään, mutta en itse allekirjoittaisi tuota, että näitä nähdään eniten yöllä. Minun vaikuttavimmat kokemukseni (3 kpl) ovat illalla, kun olen jo rauhoittunut nukkumaanmenoa varten, mutta en ole vielä unessa. Minulla on lisäksi 1 kokemus, joka ajoittuu aamuyölle heräämisen jälkeen, mutta se oli lyhytkestoinen eikä niin vaikuttava kuin noi 3 illalla tapahtunutta.
epilepsiakohtauksen aikana. Epilepsiakohtauksethan voivat joskus tulla nimenomaan heräämisen yhteydessä, joten olisko kyse jostakin epileptisestä?
jos hän olisi kertonut sinulle ap:n kuvaaman kokemuksen?
Oliskohan miehelläs aivokasvain? Onko hänellä aamuisin päänsärkyä?
voi olla kyse eturauhansen hyvänlaatuisesta liikakasvusta jos yölläkin täytyy nousta vessaan. Siihen auttaa Curbisal-rohdosvalmiste, mutta ensin kannattaa käydä lääkärissä.
saavat minut kokemaan ns. unihalvauksia, (kuulemma hyvin herkillä ihmisillä voi tulla outoja unia) ja ties mitä hahmoja huoneessa. Pitäisikö minun nyt uskoa mm. jonkun "henkioppaan" seisseen sängyn päässä, ja antaneen minulle voimia, kun voimakkaat väristykset kulkivat päästä jalkoihin? ;)
Psykoosilääkkeellä näistä pääsee. Sori vain.
että miehesi näki tyttärenne suojelusenkelin.
Olen iloinen miehesi puolesta, että koki tällaisen.
Suojelusenkelinhän miehesi onnistui näkemään. Aikuiselle harvinaista. Ja palstalta saat paskaa niskaan oikein urakalla, mitään tällaistahan EI VOI olla olemassa eikä varsinkaan kukaan nähdä. Mutta minä olen vahvasti enkeliuskovainen ja näen itse usein henkiolentoja jne. Mahtava kokemus miehellesi, olkaa onnellisia!
Äitini on nähnyt myös, samoin pappani :)
mutta jospa miehesi silmät olivat vessareissun jälkeen tottuneet valoon, ja pimeään tullessaan näkee vähän mitä sattuu? Näin minulle ainakin käy usein. Ainakin jos "pelkää" lapsen heräävän ja nousevan ylös kun käy itse vessassa, niin helpostikos hänet sitten näkee istumassa kun palaa reissulta? Ja ne siivet... Nekin oli varmaan vaan sitä valon ja varjon leikkiä :)
Aika ihana kokemus silti, ei siinä mitään :)
Mukava kuulla myös, että miehesi arvomaailma on muotoutumassa uudelleen.
että minä näen aina joskus unia, jotka ovat niin vaikuttavia, että saatan olla viikonkin aikalailla ihmeissäni ja sekaisin unen sisällöstä.
Jos miehelle tuli näystä hyvä olo, silloin lapsella ei ole hätää. Henkimaailma kommunikoi ihmisen kanssa muilla kuin meidän tuntemilla aisteilla ja sillä on hyvin suuri merkitys, millainen olotila tai tunne itselle tulee kohtaamisesta. Jos tulee hyvä olo, henkiolento on hyvä ja mitään pahaa ei ole tapahtumassa. Jos kokemus on ahdistava, silloin voi olla huolissaan.
Tuo suojelusenkeli kuulostaa "järkevältä". Olet varmasti oikeassa. Kiitos sulle, mua jäin asia ahdistamaan (vaikka ei mulle sattunutkaan), mutta ei enää =)
T.5
Jos miehelle tuli näystä hyvä olo, silloin lapsella ei ole hätää. Henkimaailma kommunikoi ihmisen kanssa muilla kuin meidän tuntemilla aisteilla ja sillä on hyvin suuri merkitys, millainen olotila tai tunne itselle tulee kohtaamisesta. Jos tulee hyvä olo, henkiolento on hyvä ja mitään pahaa ei ole tapahtumassa. Jos kokemus on ahdistava, silloin voi olla huolissaan.
löydy... miehesi on todennäköisesti nähnyt unta.
tajuan oikein hyvin mitä ap yritti selittää. Ap:n mies on nähnyt valveunentai harhan, johon mielikuvitus on ehkä myöhemmin vielä lisännyt mausteita ja sitten se tulkitaan uskonnolliseksi näyksi "enkeliksi". Miettikäähän miksi näitä enkeleitä ja muita hahmoja nähtäisiin yleensä yöllä kun herätään unilta. Jos niitä oikeasti olisi, voisi niitä nähdä vaikka kesken kiireisen työpäivän. Ja miksi hemmetissä ne tulisi johonkin makkarin kattoon leijumaan tai sängyn jalkopäähän tuijottelemaan. No, minä olenkin ateisti. Toistaikseksi ainakin.