Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksin eilen 6 km 40 min,

Vierailija
01.08.2009 |

olen siis entinen semisohvaperuna ja nyt olen kolme viikkoa lenkkeillyt ahkerasti. Eilen tuli kellotettua aika ensimmäistä kertaa, joten vertailupohjaa ei ole. Millaista vauhtia muut juoksette? Onko tuo aika siis ok aloittelijalle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alottelijan kantsii juosta mielummin liian hiljaa kuin kovaa. Tee itelles viikko ohjelma jossa juokset 3 eri pitusta ja eri vauhtista lenkkiä. yhden sellasen missä meet lyhkäsen kovaa, toisen sellasen missä meet pitkän hiljaa ja yhden sellasen mukavan hötsäilylenkin. Ite tunnet parhaiten.

Vierailija
2/8 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmat lenkit olenkin hölkötellyt hitaammin, mutta kummasti eilen kesken lenkin alkanut rankkasade lisäsi vauhtia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsemppiä vaan jaktoa ajatellen. Kyllä sen kropassa huomaa 50 vuotiaana miten on elämänsä elänyt. Juuri silloin, kun elöämän pahimmat kiireet ovat ohi, ei olisi kiva jäädä oman ruuminsa vangiksi

Vierailija
4/8 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän tauon jälkeen ei taas muistanutkaan, kuinka hienot kicksit liikunnasta saa :)

Vierailija
5/8 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen siis yleensä 6 km lenkkiä ja aikaa menee n. 40 min. Se ero on vaan suhun, että olen harrastanut säännöllistä liikuntaa yli 10 vuotta ja lenkkeillyt myös lähes saman verran, mutta juoksija mä en ole, eikä musta sellaista tulekaan. Eli mun mielestä hyvin, jos 3 viikon jälkeen juoksemisen aloittamisesta jaksat juosta 6 km.

Vierailija
6/8 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen tuon matkan ja aikaa menee vain 10 minuuttia kauemmin joten ei vauhti päätä huimaa.

Vierailija
7/8 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen tuon matkan ja aikaa menee vain 10 minuuttia kauemmin joten ei vauhti päätä huimaa.

Juokseminen ja hölkkääminen on näin harrastusmielessä sama asia. Kuntojuoksijan ei ole tarkoituskaan juosta mitään verenmaku suussa ja maitohapot jaloissa-vauhtia, vaan sellaista vauhtia, jota jaksaa juosta pitkään helposti. Välillä voi toki tehdä vauhtilenkkejä, mutta peruskuntolenkit on olennainen osa juoksijan harjoitusohjelmaa. Juokseminen on kuitenkin monella osa-alueella paljon tehokkaampaa kuin kävely, joten hidaskin juoksu on fiksumpaa kuin nopea kävely, jos vain jalat kestää.

Vierailija
8/8 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokseminen ja hölkkääminen on näin harrastusmielessä sama asia. Kuntojuoksijan ei ole tarkoituskaan juosta mitään verenmaku suussa ja maitohapot jaloissa-vauhtia, vaan sellaista vauhtia, jota jaksaa juosta pitkään helposti. Välillä voi toki tehdä vauhtilenkkejä, mutta peruskuntolenkit on olennainen osa juoksijan harjoitusohjelmaa. Juokseminen on kuitenkin monella osa-alueella paljon tehokkaampaa kuin kävely, joten hidaskin juoksu on fiksumpaa kuin nopea kävely, jos vain jalat kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän