Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten kymmenen käskyä vanhemmille!! (lukekaas nämä)

Vierailija
01.08.2009 |

1.MINÄ OLEN VASTA LAPSI,

sinun kauttasi minä olen olemassa. Älä hylkää minua, sillä minulla ei ole muita vanhempia.

2.ÄLÄ TURHAAN MOITI MINUA,

sillä mitä enemmän moitit, sitä vähemmän sanasi minulle merkitsevät.

3.MUISTA PYHITTÄÄ AIKAA myös minulle, sillä miten käytät aikasi, niin jaat sydämesi, ja jollet sinä minua rakasta, ei minusta koskaan tule ihmistä.

4.KUNNIOITA POIKAASI JA TYTÄRTÄSI,

jotta myös hän oppisi kunnioittamaan elämää sekä itsessään että muissa olennoissa.

5.ÄLÄ TAPA TUNTEITANI, AJATUKSIANI JA YRITYKSIÄNI

vähättelemällä, välinpitämättömyydellä, uhkailulla tai pilkkaamalla, sillä minun pienet asiani ovat minulle suuria, etkä sinäkään osannut pienenä kaikkea.

6.ÄLÄ TEE AVIORIKOSTA, sillä siitä minä kärsin eniten.

7.ÄLÄ YRITÄ VARASTAA ELÄMÄÄNI

asettamalla kannettavakseni sinun täyttämättömiä toiveitasi, kaunojasi tai harhojasi, sillä minun on tehtävä omat erehdykseni.

8.ÄLÄ ANNA VÄÄRÄÄ TODISTUSTA TODELLISUUDESTA

tyrkyttämällä omaa katsomustasi, sillä minun tulee saada uskoa, vaikket sinä uskoisi, toivoa, vaikket sinä toivoisi, sillä varsin pian minä tulen huomaamaan, ettet sinä ole kaikkitietävä, eikä se sinun arvoasi vähennä, jos olet antanut minulle mahdollisuuden.

9.ÄLÄ HIMOITSE ASIOITA,

jotka eivät ole sen arvoisia, sillä sinun halusi eivät voi olla vaikuttamatta minun elämääni.

10.ÄLÄ ANNA MINULLE KAIKKEA, mitä haluan,

sillä vapaamielisyytesi on niin usein vain välinpitämättömyyttä, anteliaisuutesi huonoa omaatuntoa, suvaitsevaisuutesi ihanteiden sortumisesta syntynyttä voimattomuutta, taipuvaisuutesi laiskuutta, joustavuutesi periaatteettomuutta ja mukavuudenhaulua.

Oli niin ihanat,että halusin tänne nämä kirjoittaa, voi olla että moni on nämä lukenut!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille...

Vierailija
2/11 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja MLL:n joissain tilaisuuksissa. On törkeää esittää omanaan muiden valmiita teoksia. SIIS LÄHDE, SENKIN VARAS, AP!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän ap väittänytkään näitä itse keksimikseen!

Vierailija
4/11 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin seurakunnissa jaetaan näitä kastetilaisuudessa vanhemmille.

Vierailija
5/11 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä selitä minulle satuolennoista ja kasvata uskomaan asioihin, joita ei ole olemassa, mutta joilla on hallittu ja tapettu ihmisiä vuosituhansia."

Vierailija
6/11 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"anteliaisuutesi on huonoa omaatuntoa"

Omalla kohdalla se on ainakin syvää rakkautta.

Vierailija
7/11 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla peilinä ja auttaa miettimään omaa vanhemmuuttaan. Jollekin toiselle voi kolahtaa tämä kohta ja joutuu tunnustamaan, että on ostellut tavaraa ja hakenut lapsen hyväksyntää, kun tuntee riittämättömyyttä ja huonoa omaatuntoa. Hienoa, että sinulla anteliaisuus on vain rakkauden osoitusta!

EN ymmärrä tuota kohtaa "anteliaisuutesi on huonoa omaatuntoa" Omalla kohdalla se on ainakin syvää rakkautta.

Vierailija
8/11 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan vakiateistinen viesti on kuitattu.

"Älä selitä minulle satuolennoista ja kasvata uskomaan asioihin, joita ei ole olemassa, mutta joilla on hallittu ja tapettu ihmisiä vuosituhansia."

Vierailija
9/11 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
10/11 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli hyvä teksti olisi hyvä jos moni aikuinen lukisi tämän.Kyllä vähän panee miettimään mutta hyvällä tavalla.

Vierailija
11/11 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani tutustumassa ATK-koulutukseen Kiipulan aikuiskoulutuskeskuksessa syksyllä 1992 kirjoitin tämän kymmensormiharjoituksena toistakymmentä kertaa. Kirjoitusharjoituksia oli iso nipullinen vaan tämä tuli aina valittua ja kirjoitettua "vielä kerran". Kieliasusta tulee mieleen Pikku Prinssin Kettu.