Haluan takaisin 80-luvulle!
Silloin oli paljon vapaampi ja aidosti sosiaalisempi ilmapiiri. Nykyaika on hirveää, ahdistavaa kyttäystä ja kyräilyä.
Kommentit (55)
80-luku oli pahuutta suoraan perseestä! Sieltä missä ei aurinko paista.
Ihmiset oli ennakkoluuloisia ja rasistisia. Koko Suomi oli vassari, mutta nykyisen persun kuuloinen. Naiset oli yhtä aurinkoisia kuin Riikka Purra. Ilme oli sama psykopaatti.
Kaikkea vihattiin. Kaikki oli meidän vihollisia. Ruotsalaisia siedettiin nipin napin ja nekin haukuttiin homoiksi. Kaikki vihasi suomalaisia ja suomalaiset kaikkia.
Musiikki oli pelkkää sontaa. Pois lukien Lapinlahden linnut.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluaisin, musiikki oli ihanaa ja tuntuu että ihmisillä oli paljon hauskempaa T. 99 syntynyt.
Ei ollut hauskempaa. Oli ankeampaa. Tytöillä ja naisilla varsinkin, kun seksivitseille ja lähentelylle piti vaan naureskella. Olin kasarilla ylökoulussa ja siellä oli todella raakaa väkivaltaa. Pienempien päitä pestiin vessanpytyssä ja rinnakkaisluokkalaisia hakattiin henkihieveriin. Viinaa juotiin ihan eri tahtia kuin nykyisin nuoret juo. Asuntolainan korko vanhemmillani oli 16% ja kasarin lopussa sitten alkoi lamakin, työt meni monelta. Aika vaan joillain kultaa muistot.
Niin minäkin. Vaikka valikoimaa ei ollut monessakaan suhteessa paljoa, oli elämä yksinkertaisempaa.
En jaksa tätä ideologista pakkosyöttöä ja somesaastetta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset oli ennakkoluuloisia ja rasistisia. Koko Suomi oli vassari, mutta nykyisen persun kuuloinen. Naiset oli yhtä aurinkoisia kuin Riikka Purra. Ilme oli sama psykopaatti.
Kaikkea vihattiin. Kaikki oli meidän vihollisia. Ruotsalaisia siedettiin nipin napin ja nekin haukuttiin homoiksi. Kaikki vihasi suomalaisia ja suomalaiset kaikkia.Musiikki oli pelkkää sontaa. Pois lukien Lapinlahden linnut.
Nyt meillä sitten on sateenkaariporukka, joka vihaa kaikkia muita paitsi sateenkaariporukoita.
Ne ne vasta lutukoita mussukoita on.
Olin lapsi ja nuori vuodet 1980-1990 joten muistot ovat sen oloisia. Tämä 2000-luvun puoli on täynnä hyvää ja tietty valinta on pitänyt tehdä että ei keskity roskaan ja ahdistukseen.
Oli hyvää aikaa mutta myös moni asia parantunut niistä ajoista.
Vierailija kirjoitti:
Olin lapsi ja nuori vuodet 1980-1990 joten muistot ovat sen oloisia. Tämä 2000-luvun puoli on täynnä hyvää ja tietty valinta on pitänyt tehdä että ei keskity roskaan ja ahdistukseen.
Minustakin 2000-luvun puoli on enemmän täynnä hyvää. Ilmapiiri on vapautunut. Vaikka vapautta on ehkä liikaakin, se on silti vähemmän ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea vihattiin. Kaikki oli meidän vihollisia. Ruotsalaisia siedettiin nipin napin ja nekin haukuttiin homoiksi. Kaikki vihasi suomalaisia ja suomalaiset kaikkia.Musiikki oli pelkkää sontaa. Pois lukien Lapinlahden linnut.
Nyt meillä sitten on sateenkaariporukka, joka vihaa kaikkia muita paitsi sateenkaariporukoita.
Ne ne vasta lutukoita mussukoita on.
Nämä on näiden lapsia ;)
80-luku oli hieno vuosikymmen.
Parasta siinä oli musiikki ja elokuvat.
Oi kultainen 80-luku...
parasta 80-luvussa oli että olin sillon itse nuori enkä elämään kyrpiintynyt keski-ikänen akka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluaisin, musiikki oli ihanaa ja tuntuu että ihmisillä oli paljon hauskempaa T. 99 syntynyt.
Ei ollut hauskempaa. Oli ankeampaa. Tytöillä ja naisilla varsinkin, kun seksivitseille ja lähentelylle piti vaan naureskella. Olin kasarilla ylökoulussa ja siellä oli todella raakaa väkivaltaa. Pienempien päitä pestiin vessanpytyssä ja rinnakkaisluokkalaisia hakattiin henkihieveriin. Viinaa juotiin ihan eri tahtia kuin nykyisin nuoret juo. Asuntolainan korko vanhemmillani oli 16% ja kasarin lopussa sitten alkoi lamakin, työt meni monelta. Aika vaan joillain kultaa muistot.
Entä pojilla ja miehillä?
Oliko 80-luvulla pojilla ja miehillä hauskempaa vai ankeampaa kuin nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luku oli hieno vuosikymmen.
Feministit puolustivat naisten oikeuksia ja sukupuolten välisen tasa-arvoa 70-luvulla.
Naisten oikeudet ja sukupuolten välinen tasa-arvo alkoikin parantua silloin ja on mennyt koko ajan hyvään suuntaan.
80-luvulla oli nousukausi ja vahva pyrkimys oikeudenmukaisuuteen.
Vaikka siellä olikin hyvien ihmisten lisäksi myös ehkä joitain "epäasiallisesti käyttäytyviä ihmisiä" ei se tee vuosikymmenestä huonoa.
Ne "epäasiallisesti käyttäytyvät ihmiset" olivat vain yksittäisiä hölmöjä ihmisiä, joiden perusteella ei kannata tehdä mitään yleistyksiä.
80-luku oli monelta osin hyvä vuosikymmen; niin miehelle kuin naisellekin.
Satuolentoihin uskominen ei myöskään sitä vapautta tuo. Ihan kaheleita kaikki uskovaiset.