Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä tuntuu ikävältä, kun ei ole kenellekään tärkeä

Vierailija
09.07.2015 |

Kukaan ei aidosti ikävöi, ei kysy kuulumisia. Muutama kaveri joskus, mutta vain velvollisuudentunnosta, ettei suhde kuihdu täysin kokoon. 

Kukaan ei hymyile ajatuksesta, että saa tehdä kanssani jotakin. Kukaan ei ymmärrä minua, ei ole kaivanut sitä syvintä minua esiin. Kaikki on niin pinnallista. Mennään kahville juoruamaan, ryypätään, sekoillaan humalassa. Tunnetaanko me edes toisiamme oikeasti?

Olen niin yksinäinen, vaikka ympärilläni on ihmisiä. Haluaisin vain sen yhden sielunystävän. Minulla oli joskus sellainen. Se, jonka kanssa ymmärtää toista jo pelkän katseen perusteella. Se, jonka kanssa olo on lämmin ja turvallinen. Se yhteenkuuluvuus. Minulla on ikävä sitä, että tuntee olevansa jollekin oikeasti tärkeä. Elämä ei tunnu miltään, kun ei ole sitä ihmistä, jolle haluaa rientää kertomaan elämän ilot ja surut. Ei kuuntelijaa. Pelkkää tyhjyyttä.-

N19

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:27"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:24"]

Älä takerru lapsuuteesi, hyvä ihminen! Lapsuuden ystävyyssuhteeet ovat oma juttunsa, niistä ei mukaan tule montakaan, hyvä jos yksi, usein ei yhtään. Nuoruus on se aika, kun tyypillisesti luodaan läpi elämän kestävät ihmissuhteet.

[/quote]

No tuo ystävyys kesti 9-vuotiaasta 18-vuotiaaksi, vaikea sitä on unohtaakaan. Nyt olen solminut vain pinnallisia kaverisuhteita, niitä ystäviä tuli peruskoulussa.

Ap

[/quote]

Ei sun sitä unohtaa trvitse, tietenkään. Se ihmissuhde on vaikuttanut sinuun ja muokannut sinua ja nyt on aika mennä eteenpäin ne muistot mukana. Muistoihin ei kuitenkaan saa jäädä liiaksi kiinni roikkumaan, sillä se estää sua syleilemästä edessä olevaa elämää.

[/quote]

Tuo on kyllä totta. Roikun paljon menneissä ja murehdin kaikkea.

Ap

Vierailija
22/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todennäköisesti läheisriippuvainen. Mulla ei ole yhtään kaveria mutta ei mun onnellisuus ole muista ihmisistä kiinni. Yksinkin voi olla onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muutq sano. Olen kai mä läheisilleni tärkeä mutta haluaisin että joku välittäisi minusta itseni takia ja sen takia mitä minulla ois ns. tarjottavana eli kiltti ja järkevä, nätti rakastava nainen...

Vierailija
24/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:28"]

On sulla vielä nuoruuden etu tallella. Paljon uusia tuttavuuksia tapaamatta vielä. Murehdi sitten, kun olet yhtä vanha kuin minä ja samassa tilanteessa. m41

[/quote]

Mitäs etua nuoruudesta muka on? Tuntuu lähinnä taakalta, täälläkin voivotellaan kuinka nuori olen. Tuntuu suorastaan vihjailulta kuinka tietämätön ja kokematon vielä olen, ja että kaikki tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä.

Ap

Vierailija
25/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:32"]

Ap on kyllä todella nuori, ihan vanhaa täriä liikuttaa kun muistelee itseään tuon ikäisenä. Tuon ikäisenä nimittäin jokainen käsitteelliseen ajatteluun kykenevä vellloo weltschmerzissään ja sen lisäksi kuvittelee olevansa ainoa joka niin tekee. Ja se kaikki on ihan normaalia, kunhan sitten kuitenkin uskaltaa alkaa elää, kuten tuossa yllä jo ansiokkaasti kehotettiin.

[/quote]

Kuinka ''aletaan elää''? En pääse tästä Weltschmerzistäni millään eroon. 

Ap

[/quote]

Aika, tuo ihmeellinen parantaja, auttaa. Ja odotellessa kannattaa tutustua opiskelijaelämän runsaaseen tarjontaan kiinnostavilta osin, tai etsiä niitä kiinnostuksen kohteita. Siitä se alkaa, se mitä elämäksi kutsutaan. Aktiivisuus on avainsana, se ettei jää yksin kämpille suremaan.

Vierailija
26/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:37"]

Olet todennäköisesti läheisriippuvainen. Mulla ei ole yhtään kaveria mutta ei mun onnellisuus ole muista ihmisistä kiinni. Yksinkin voi olla onnellinen.

[/quote]

En mäkään kavereita kaipaa mutta parisuhdetta kyllä. -24

Vierailija
27/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:38"]

On sulla vielä nuoruuden etu tallella. Paljon uusia tuttavuuksia tapaamatta vielä. Murehdi sitten, kun olet yhtä vanha kuin minä ja samassa tilanteessa. m41

[/quote]

Mitäs etua nuoruudesta muka on? Tuntuu lähinnä taakalta, täälläkin voivotellaan kuinka nuori olen. Tuntuu suorastaan vihjailulta kuinka tietämätön ja kokematon vielä olen, ja että kaikki tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä.

Ap

[/quote]

Esim itse löysin ekan tyttöystävän vasta joskus 23v+. Etköhän sinäkin törmää viel vaikka kehen, vaikka nyt oiskin vähän yksinäistä.

m31

Vierailija
28/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:37"]

[/quote]

Kuinka voin olla riippuvainen jostakin, mitä minulla ei edes ole? 

Ap

Vierailija
29/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap

[/quote]

Youth is a gift wasted on young.

Vasta nelikymppisenä oikeasti tajuaa, mitä kaikkea todella olisi voinut ja pitänyt tehdä kun oli hehkeä parikymppinen jolla kaikki mahdollisuudet auki. Muttei elämä onneksi ole ohi nelikymppisenäkään.

Vierailija
30/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:41"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Esim itse löysin ekan tyttöystävän vasta joskus 23v+. Etköhän sinäkin törmää viel vaikka kehen, vaikka nyt oiskin vähän yksinäistä.

m31

[/quote]

Mutta kun ei se yksinäisyys lähde vaikka johonkuhun törmäisinkin. Minulla on kavereita, perhe, juttua yhden pojan kanssa. Mikään näistä ei täytä sitä ihmeellistä tyhjiötä minussa, joka kaipaa aitoa välittämistäv joltakin. Kyse on ilmeisesti jonkinlaisesta yhteydestä, jota en ole löytänyt. Tätä on niin hankala selittää...

Ap

Vierailija
31/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä muutq sano. Olen kai mä läheisilleni tärkeä mutta haluaisin että joku välittäisi minusta itseni takia ja sen takia mitä minulla ois ns. tarjottavana eli kiltti ja järkevä, nätti rakastava nainen...

[/quote]

Samaistun.

Ap

Vierailija
32/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap

[/quote]

Youth is a gift wasted on young.

Vasta nelikymppisenä oikeasti tajuaa, mitä kaikkea todella olisi voinut ja pitänyt tehdä kun oli hehkeä parikymppinen jolla kaikki mahdollisuudet auki. Muttei elämä onneksi ole ohi nelikymppisenäkään.

[/quote]

Mitä niin erikoista minä sitten voin tehdä, mitä nelikymppinen ei?

Ap

Vierailija
33/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:28"]

[/quote]

Ap
[/quote]
No se etu, että näettävää ja koettavaa on luvassa nuoruuteen liittyvien aktiviteettien muodossa, koulut ym. riennot. Ei tämän ikäisillä enää ole ovet auki maailmaan. Tämä on sellaista hiljaista hiipumisen aikaa.
m41

Vierailija
34/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina on kaveri

Vierailija
35/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:28"] On sulla vielä nuoruuden etu tallella. Paljon uusia tuttavuuksia tapaamatta vielä. Murehdi sitten, kun olet yhtä vanha kuin minä ja samassa tilanteessa. m41 [/quote] Mitäs etua nuoruudesta muka on? Tuntuu lähinnä taakalta, täälläkin voivotellaan kuinka nuori olen. Tuntuu suorastaan vihjailulta kuinka tietämätön ja kokematon vielä olen, ja että kaikki tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä. Ap [/quote] No se etu, että näettävää ja koettavaa on luvassa nuoruuteen liittyvien aktiviteettien muodossa, koulut ym. riennot. Ei tämän ikäisillä enää ole ovet auki maailmaan. Tämä on sellaista hiljaista hiipumisen aikaa. m41

[/quote]

Tulee biletys jo korvista yli, haluaisin vain elää rauhallista ja tasapainoista elämää. Typerää kännisekoilua. Opiskelu on kyllä mukavaa, pidän uuden oppimisesta ja itseni haastamisesta. Mutta opiskella voi minkä ikäisenä tahansa.

Ap

Vierailija
36/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:44"]

[/quote]

Ap

[/quote]

m31

[/quote]

Mutta kun ei se yksinäisyys lähde vaikka johonkuhun törmäisinkin. Minulla on kavereita, perhe, juttua yhden pojan kanssa. Mikään näistä ei täytä sitä ihmeellistä tyhjiötä minussa, joka kaipaa aitoa välittämistäv joltakin. Kyse on ilmeisesti jonkinlaisesta yhteydestä, jota en ole löytänyt. Tätä on niin hankala selittää...

Ap

[/quote]

No voisin neuvoo, että kävisit vaikka kirkossa yms; mutta tuskin kuuntelet ja etsit kuiteskin jotain muuta hörhötäytettä elämääsi.

Vierailija
37/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:54"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:38"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:28"] On sulla vielä nuoruuden etu tallella. Paljon uusia tuttavuuksia tapaamatta vielä. Murehdi sitten, kun olet yhtä vanha kuin minä ja samassa tilanteessa. m41 [/quote] Mitäs etua nuoruudesta muka on? Tuntuu lähinnä taakalta, täälläkin voivotellaan kuinka nuori olen. Tuntuu suorastaan vihjailulta kuinka tietämätön ja kokematon vielä olen, ja että kaikki tämä johtuu vain ja ainoastaan siitä. Ap [/quote] No se etu, että näettävää ja koettavaa on luvassa nuoruuteen liittyvien aktiviteettien muodossa, koulut ym. riennot. Ei tämän ikäisillä enää ole ovet auki maailmaan. Tämä on sellaista hiljaista hiipumisen aikaa. m41

[/quote]

Tulee biletys jo korvista yli, haluaisin vain elää rauhallista ja tasapainoista elämää. Typerää kännisekoilua. Opiskelu on kyllä mukavaa, pidän uuden oppimisesta ja itseni haastamisesta. Mutta opiskella voi minkä ikäisenä tahansa.

Ap

[/quote]

Jos nyt jo alat elää rauhallista ja tasapainoista elämää etkä selvitä, mikä se on se juttu, joka antaa elämällesi tarkoituksen ja merkityksen, kuivut ihan pystyyn ja olet täysin urautunut jo kolmikymppisenä. Jos ainoa, mitä keksit haluta ja koet tärkeäksi on vakava ihmissuhde, altistat itsesi kaikenlaiselle kuppaukselle, väkivallalle ja hyväksikäytölle siinä ihmissuhteessa, ehkä jo siinä ensimmäisessä johon päädyt.

Opiskelijaelämä on paljon muutakin kuin biletystä, eikä sen tarvitse olla sitä lainkaan jos et halua. Voit hakeutua ylioppilaskunnan lehteen, ties minkälaisiin maailmanparannusryhmiin tai opiskelijauskovien porukoihin mitä yliopistot on väärällään, opiskelijavaihtoon mahdottomiin vinkuintioihin jne ja nähdä, mitä maailmassa on. Älä nyt hissukoidu ehdoin tahdoin nyt, kun kaikki on vasta alussa.

Vierailija
38/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 01:02"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Jos nyt jo alat elää rauhallista ja tasapainoista elämää etkä selvitä, mikä se on se juttu, joka antaa elämällesi tarkoituksen ja merkityksen, kuivut ihan pystyyn ja olet täysin urautunut jo kolmikymppisenä. Jos ainoa, mitä keksit haluta ja koet tärkeäksi on vakava ihmissuhde, altistat itsesi kaikenlaiselle kuppaukselle, väkivallalle ja hyväksikäytölle siinä ihmissuhteessa, ehkä jo siinä ensimmäisessä johon päädyt.

Opiskelijaelämä on paljon muutakin kuin biletystä, eikä sen tarvitse olla sitä lainkaan jos et halua. Voit hakeutua ylioppilaskunnan lehteen, ties minkälaisiin maailmanparannusryhmiin tai opiskelijauskovien porukoihin mitä yliopistot on väärällään, opiskelijavaihtoon mahdottomiin vinkuintioihin jne ja nähdä, mitä maailmassa on. Älä nyt hissukoidu ehdoin tahdoin nyt, kun kaikki on vasta alussa.

[/quote]

Mutta onko noistakaan mitään iloa, jos ei ole niitä välittäviä ihmisiä ympärillä...

Ap5

Vierailija
39/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samat fiilikset itelläkin

Vierailija
40/59 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 01:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 01:02"]

[/quote]

Ap

[/quote]

[/quote]

Mutta onko noistakaan mitään iloa, jos ei ole niitä välittäviä ihmisiä ympärillä...

Ap5

[/quote]

Voithan sä sitten odotella itseksesi solussasi, että kolme sydänystävää ja unelmien siippa saapuvat tyhjästä, soittavat ovikelloasi ja taluttavat sut yhdessä unelmiesi ihmemaahan ja alkavat kanssasi rikkaan merkityksentäyteisen elämän ja siippa sen lähisuhteen. Kyllä se tokin on mahdollisuus, tosin odotuksesesta saattaa tulla pitkähkö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi