Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä taidemalli pääkaupunkiseudulla? Ei laiha. Kuka ryhtyisi?

Vierailija
31.07.2009 |

Löytyisikö porukkaa, joita kiinnostaisi alastonmallin piirtäminen pääkaupunkiseudulla omakustannushintaan?

On niin kamalan kallista käydä järjestetyillä kursseilla ja opettaja ei aina ole tarpeellinen.

Hesassa pyöri Paulingin huvilalla sellainen kurssi jonakin kesänä ja aina oli tupa täynnä porukkaa.

Jos porukkaa löytyisi niin mä voisin vaikka järjestää lukaalin ja mallin.

Taidemallina oleminen on muuten ihan kivaa hommaa. En vain tiedä mitä heille tällä hetkellä maksetaan ja mitä mahdollinen lukaali maksaisi.

Olen ihan tosissani. Pitäkää tämä ketju hengissä - jospa se poikisi jotakin. Syksykin lähestyy.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viesti on parin vuoden takaa, mutta mikseipä siihen voisi vastata. :)

Ne taiteen harrastajat, jotka ovat nyt elävän mallin kurssilla (piirustus, maalaus, kuvanveisto), voisivat kysellä taidemalliltaan, että lähtisikö hän malliksi heidän omallekin ryhmälle vaikka lomien aikaan. Ja sitä kautta monelle, jotka eivät muutoin voisi tulla tai mahtuisi kursseille, tulisi tilaisuus päästä piirtämään.

Palkkaa maksetaan yleensä n. 10 eur/tunti, joka on 45 minuutin oppitunti, esim. 2 h:n ajalta tulisi täten kolmen oppitunnin palkka. Lisäksi saatetaan maksaa matkakulut.

t. miespuolinen taidemalli pk-seudulta, joka voisi tehdä enemmänkin töitä

Vierailija
2/22 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista. Vanha ketju, mutta olisiko mallin piirtämisestä kiinnostuneita? Kesällä ei ole mitään kurssejakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä täältä ei kannata seuraa etsiä, mutta olisiko vinkkejä, mistä kannattaa?

4

Vierailija
4/22 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/22 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Itselläni olisi kiinnostusta mallina toimimiseen. Olen aiemmin toiminut mallina muutamalle helsinkiläiselle taiteilijalle. Minkälainen tilanne olisi kyseessä?

Terveisin

30-vuotias miesmalli

Vierailija
6/22 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos porukkaa on paljon, niin eikö olisi helpointa, että jokainen halukas poseeraa vuorollaan?

Vierailija
7/22 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiva nostella wanhoja ketjuja.

Vierailija
8/22 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia piirtäjiä olisi kyseessä? Onko aikaisempaa kokemusta aihepiiristä?

Vierailija
9/22 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin silloin tällöin tulla malliksi. Olen 57-vuotias normaalivartaloinen mies. 

Vierailija
10/22 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oma kalenteri aika täynnä, mutta aina kun kalenteriini mahtuu, niin tulen tosi mielelläni malliksi.

Vierailija
11/22 |
09.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetaanko tuosta jotain?

Vierailija
12/22 |
10.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä kiinnostaisi ihan hirveästi ryhtyä taidemalliksi. En vain tiedä mistä löytyisi ponnahduslauta kyseiseen duuniin. Olen jonkun verran maalaillut itsekin.

Olen 22v jo lapsen saanut nainen. Pitkät luonnolliset hiukset sekä suht. normaali vartaloinen pyöreänpehmeä ja naisellinen. Alastomuus on minulle ok. Olisi ihanaa olla sensuelleissa kuvissa mitkä korostaisivat erityisesti näitä piirteitä. Tai olla vain osana taustaa, kiinnostaisi erityisesti olla kuvattavana/maalattavana urbaanissa ympäristössä, luonnossa (kunhan on hyttysmyrkkyä) tai vaikka fantasiamaailmoissa.

Tarvittaessa jonkun verran meikkaus/maskeeraus taitoa löytyy. Mikä olisi paras tapa edetä jos ei ole yhtään kokemusta mallintöistä??

Vierailija
13/22 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi tarvetta taidemallille (nainen) Tre/Pirkanmaa suunnalla. Piirrän harrastuksena croquis-kuvia ja voisin piirtää mallista vaikka kerran viikossa tai parissa. Opiston kursseilla mun kohdalle on osunut enimmäkseen miesmalleja, joten siksi tuo toive naismallista. Olisiko täällä ketään kiinnostuneita? 

Vierailija
14/22 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hiilikynämies maksaa? Mistä tiedän, ettet ole vaarallinen? Missä tämä tapahtuisi? Onko iällä merkitystä? T. nainen, mallina toiminut

Vierailija
15/22 |
11.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa voin suunnilleen saman verran kuin taidekoulut maksavat malleille. 

Vaarattomuudestani saa käsityksen kai vain tapaamalla ja tutustumalla. Voidaan vaikka käydä kaupungilla kahvilla, niin kyllä siinä aika pian näkee ihmisestä olennaiset asiat. 

Piirtäminen tapahtuisi mun kotona, mallin kotona tai jossain muussa tilassa. Hyvän sään vallitessa myös ulkona voisi piirtää. Koolla, ulkonäöllä yms. ei ole väliä. Teineistä en ole kiinnostunut, eli täysi-ikäinen olisi syytä olla. Yläikärajaa ei ole. 

Jos kiinnostaa, niin mailia voi pistää osoitteeseen hiilipiirtaja at gmail piste com niin jutellaan lisää.

Vierailija
16/22 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin toki voinut olla aikaisemmin tarkempi tuosta mallin palkkiosta. Yleensä taidekoulujen taksa on jotain 15 - 20 euron luokkaa per tunti, eli suunnilleen sillä hinnalla olen taidemalleja etsimässä. Sähköpostilla tavoittaa hiilipiirtaja at gmail.com. 

Vierailija
17/22 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona...haet kuitenkin siis alastonmallia, eikö?

Vierailija
18/22 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että vielä kysyn, mutta tuo tarjouksesi, hiilipiirtäjä: onhan selvää, että kyse on tosiaan vain mallina toimimisesta, seksi ei ole mukana kuviossa millään tavalla?

Olisi helpompi lähteä jonkun harrastajapiirin malliksi. Tapahtuu jossain koululla tms ja paikalla useampia ihmisiä.

t. mallina ollut N

Vierailija
19/22 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, vain mallin hommista on kyse ja se ei sisällä seksiä. Malli toimii mallina ja minä piirrän kuvia muutaman metrin päässä. Sen lähemmäksi mallia mulla ei ole tarvetta päästä. Olen onnellisesti varattu mies ja mun kohdalla tässä ei siis ole kyse mistään pervoilusta tai muusta epämääräisestä. Olen myös hyvin joustava sen suhteen, että millaisia asentoja piirretään ja kuuntelen mielelläni mallin mielipiteitä. Tarkoitus on, että tämä on kaikille osapuolille mukava juttu. 

Vierailija
20/22 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut mallintöitä, minusta on mukavaa olla hyödyksi

Jos on tarvetta jussiboy88 at gmail piste com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme