Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: paskin viimeksi lukemasi kirja?

Vierailija
31.07.2009 |

Mulla varmaan Lauren Weisbergerin uusin. Ihan silkkaa kakkaa koko kirja. Yleensäkin kyseisen kirjailijan tuotannossa ärsyttää että eri tahoja pilkataan ilman sen suurempaa syytä. Esim. että antoi ex-työpaikastaan todellisuuteen perustumattoman kuvan ja kirja päätyi elokuvaksikin. Ainoa motiivi tuntuu olevan oma rahapussi...

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai jo niin maailman kyyniseksi koulima, etten jaksa kestää tuollaista nyyhkimistä. Olisi se Wertherikin voinut vaikka yrittää päästä yli moisesta epätoivoisesta rakkaudesta sen sijaan, että henkensä otti. Vaikka se taisi kyllä olla vähän vajaa tyyppi jo valmiiksi...

53

Vierailija
62/65 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bestseller. Lapsellista moskaa. Aihe ois kiinnostanut (historiallinen mysteeri, vähän Dan Brown -hengessä, tosin eihän sekään osaa kirjoittaa...), mutta oli vaan niin kökösti kirjotettu!

Oli siinä kai jotain ajatusta, mutta jäi sellainen olo että rahastetaan Da Vinci -koodin jälkimainingeissa. Eikä sekään kirja tosiaan ole kaiken sen hehkutuksen arvoinen, ihan vetävä juoni ja uutta ajatusta (ainakin näin valtaosalle), mutta todella kökösti kirjoitettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nimittäin käynyt niin, että jotkut kirjat ovat lopustaan riippuvaisia ja vasta kun olen lukenut kirjan kokonaan, osaan sanoa oliko kirja hyvä vai ei. Arvostan siis juonen rakentumista, ilmeisesti.

Esimerkiksi Sadan vuoden yksinäisyys olisi jäänyt pelkäksi sotkuksi ellen olisi lukenut sitä loppuun saakka. Onneksi luin!

Viimeksi petyin Richard Masonin kirjaan Yhdessä, jonka loppu ei vastannut odotuksia.

Leena Lehtolaisesta en minäkään välitä enkä Coelhosta.

Ei mua jää harmittamaan, vaikka lukisinkin kirjan joka ei ollutkaan hyvä, kokemuksia kaikki kuitenkin!

Vierailija
64/65 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Da Vinci -koodi on yks maailman yliarvostetuin kirja. Todella pitkäveteinen, samat asiat selitettiin ja alleviivattiin moneen kertaan ja loppu oli jotain järkyttävän noloa siirappia. Leffa oli sata kertaa parempi :-)

Paolo Coelhosta olen aina tykännyt. Luin ensin 11 minuuttia ja jäin ihan koukkuun. Myös Alkemistista tykkään ja olen lukenut sen tosi monta kertaa. Löydän siitä joka kerta jotain, joka sopii kulloiseenkin elämäntilanteeseen.

Älkää olko niin kyynisiä ;-)

Bestseller. Lapsellista moskaa. Aihe ois kiinnostanut (historiallinen mysteeri, vähän Dan Brown -hengessä, tosin eihän sekään osaa kirjoittaa...), mutta oli vaan niin kökösti kirjotettu!

Oli siinä kai jotain ajatusta, mutta jäi sellainen olo että rahastetaan Da Vinci -koodin jälkimainingeissa. Eikä sekään kirja tosiaan ole kaiken sen hehkutuksen arvoinen, ihan vetävä juoni ja uutta ajatusta (ainakin näin valtaosalle), mutta todella kökösti kirjoitettu.

Vierailija
65/65 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maku taitaa erota aikalailla tähän ketjuun vastanneista: Reijo Mäen Varekset ovat mulle ihan mainiota viihdettä kun kaipaan kevyttä hömppälukemista (kieltämättä parantaneet tasoaan alkutuotannosta tähän päivään). Samaan kevytviihteeseen menee Himoshoppaaja-kirjat. Dan Brownin koko tuotannosta olen tykännyt kovasti. Milan Kunderan "olemisen sietämätön keveys" oli yllätyksekseni lukunautinto, vaikka minulla onkin sellainen asenne, että jos kirja on arvostettu/vakavasti otettu/palkittu/klassikko se on todennäköisesti minulle liian haastava:)

Jo Nesbon Lepakkomiestä luin sinnikkäästi yli sata sivua, mutta siihen se jäi. Ihan tautisen tylsää paikallaan junnaamista. Ja kyseinen dekkaristi on joku supersuosittu ja palkittu pohjoismainen dekkaristi. Pyh.

Eilen illalla ahmin Torey Haydenin Aavetytön yhdellä istumalla. Oli todella mielenkiintoinen kirja. Nyt luen Katri Mannisen "Loma Losissa"-kirjaa -ihan kuin lukisi jotain Reginan novellia :)