Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paljon mummon rasittamista lastenlasten hoitamisella?

Vierailija
31.07.2009 |

Meillä lapset 13v, 3v ja 1v. Miehen vanhemmilla on 3 muutakin lastenlasta, mutta he asuvat kaukana (500km). Me asumme 5km:n päässä.

Esikoinen on n. joka toinen vkonloppu mummolassa. Useimmiten itse mummi soittaa tytölle, että tuletko. Siinä naapurissa kun asuu ihan samanikäinen tyttö ja heillä on tosi kivaa yhdessä, koska siellä on paljon tekemistä (eläimiä jne). Tuosta ei kai kauheasti vaivaa ole, koska ei tarvi mitenkään katsoa perään tai syöttää, nukuttaa jne.

1-3x kuukaudessa pyydämme mummia ja/tai pappaa meille hoitamaan kuopusta, jolloin käymme 3-vuotiaan kanssa uimahallissa /luistelemassa tmv + hampurilaisella. Laatuaikaa keskimmäiselle. Nuo reissut kestävät 2-3t.

Lisäksi pari kertaa vuodessa viemme koko kolmikon mummolaan yökylään, viipyvät n. vuorokauden. Silloin soitamme ja kysymme mikä ilta sopisi.

Nyt kysynkin, onko tämä teidän mielestänne liikaa? Olen myös miettinyt, että kohta varmaan vois jättää esikoisen ja kuopuksen keskenään noiden uimahalli-yms reissujen ajaksi, vai mitä olette mieltä?

Anoppi on ihan terve, hyväkuntoinen ja työelämässä vielä mukana. Ikää 52v. Appiukko samoin terve ja touhukas, ikää myös 52v.

Ja sanottakoon vielä, että kysyn mielipiteitä, koska eräs miehen sukulainen oli puhunut selän takana, että säälittää miehen vanhemmat kun jatkuvasti ovat lastenvahteina.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isovanhemmat haluavat hoitaa lapsianne ja jaksavat hyvin niin ei minusta tuo ole ollenkaan kohtuuton määrä.

Vierailija
2/6 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten mummo asiaan suhtautuu. Kysy suoraan, kaipaako hän enemmän omaa aikaa tai rasittaako jatkuvat lasten hoito häntä. Toiset nimenomaan haluavat hoitaa lapsenlapsiaan koko ajan. Ikää hänellä ei vielä kauheasti ole, mutta jos on työelämässä, voisi ajatella, että hauaisi joskus vapaan viikonlopun vain itselleen.

3-vuotiaan kanssa voi käydä uimassa myös niin, että toinen vanhemmista menee uimaan ja toinen hoitaa 1 v. Miksi 1v. ei voi ottaa mukaan uimahalliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun vanhempani ovat kumpikin eläkkeellä, ja silti hoitava veljeni lapsia päivittäin vanhempien ollessa töissä...(ovat 2 ja 3v) minusta se on aika kohtuutonta!!

tykkäsivät huonoa kun menin sanomaan asiasta.

ja vielä kehtaavat pyytää vkl voisiko lapset tulla hoitoon?!? ja kun olisi heillä muitakin lapsen lapsia mutta eivät ehdi/ halua "hoitaa" ja pitää yhteyttä heihin ja eivät kyllä millään ehdikkään kun yhden perheen lapsissa on niin kiinni.

ei sillä että minua harmittaisi mutta joskus miettii lapsia kun eivät saa tasavertaisesti isovanhenpien seuraa ja tietysti heidän jaksamistaan miettii useaminkin.

Vierailija
4/6 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni parasta olisi ottaa asia suoraan puheeksi ja kysyä, mikä määrä lastenlasten hoitoa isovanhempien mielestä olisi parasta.

Omalla kohdalla olen koittanut aina jotenkin nuuskia ilmapiiriä, on vaikea ottaa asioita puheeksi suoraan, vaikka se onkin oma neuvoni. Joskus suoraan kysynkin, mutta vastaus voi olla vähän kaunisteltu, joten siksi koitan vähän toistakin kautta ottaa selvää, onko mummot jo väsyneitä vai mikä on tunne ollessa lapsen kanssa. Meillä tyttö 1,5v ja asumme anopin ja apen kanssa samalla paikkakunnalla. Omille vanhemmilleni on matkaa 200km, eli käymme sielläkin suht usein, mutta aina olemme useita öitä kun menemme. Anopin ja apen kanssa lapsi on usein muutamia tunteja, joskus koko päivän, silloin tällöin yökylässäkin (ehkä 4 kertaa ollut elämänsä aikana). Haluaisin, että mummot kertoisivat suoraan, jos joskus on hankala ottaa hoitoon. Anoppini on sanonut, että x on aina tervetullut mummolaan. Erään kerran sitten kysyin, niin vähän vaivaantuneena toisti tuon lauseen, näki selvästi, että ehkä tällä kertaa ei olisi ollut niin hyvä, mutta halusi pitää aikaisemmista sanoistaan kiinni. Oma äitini taas joutuu mielestäni aivan liikaa huolehtimaan isästäni ja siksi tuntuu välillä vaikealta antaa oma lapsi siihen vielä taakaksi. Vaikka hänkin kyllä mielellään hoitaa.

Vierailija
5/6 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isovanemmat itse ovat tyytyväsiä.

Vierailija
6/6 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen töissä, enkä mitenkään katso olevampi sen "heikompi" kun 30 vuotta sitten. Jos ei olisi enää pieniä perheessä, hoitaisin mielelläni lastenlapsia, vaikka kuinka paljon! Lapset ovat ihanin asia elämässä, ja niiden kanssa saa elää uudestaan tuhansia hauskoja hetkiä, ja nähdä maailmaa uusin silmin. Mumminne on varmaan hyvin onnellinen kun on mahdollisuus olla lapsen kanssa, sinuna en huolehtisi asiasta.