Varokaa McDonaldsia
Tultiin juuri mäkkäristä ja en ihan heti uudelleen ole menossa.
Niittykummun mäkki:
Asiakas palautti myyjälle ranskikset pöydästä, jossa ne oli ollut jo reilu 15min, sillä oli ostanut aterian yhteydessä isommat ranskikset, mutta saanut pienet.
Myyjä nappasi palautetut ranskikset ja viskasi laariin, jossa oli myyntiin meneviä valmiita ranskalaisia, hän sekoitti kasaa ja rupesi annostelemaan niitä muille asikkaille. Siis siellä seassa oli satsi PÖYDÄSTÄ PALAUTETTUJA jo asiakkaalla olleita!!!
Mielestäni ne olisi kuulunut roskiin, eikä kiertoon muille ihmisille! Ties mitä tauteja olisi voinut levitä H1N1, rotavirus tai ties mitä!
Kysyin myyjältä, että mitä ihmettä, teitkö oikesti noin. Vastasi erittäin ylimielisesti, että "Tietty!". Ihan kuin minä olisin ollut se idiootti, joka ei tajua mistään mitään!
Joten jos joku haluaa tauteja ja kivoja ruokamyrkytyksi, niin mäkkäriin! Ne vie kierrätyksen ihan uudelle tasolle!
Kommentit (55)
Laitoin juuri säköpostia asiasta Espoon kunnan elintarvikevalvontaan/terveystarkastajalle.
#ap
että olivat olleet niin kauan pöydässä?
Ne ranskalaiset olisi pitänyt heittää roskiin.
itse seisoin jonossa reilu 20min, ja näin kyseisen ostotapahtuman ja palautuksen yms.
#ap
Laitoin palautetta myös suoraan ravintolaan, että saa nähdä mitä ne vastaa ja onko tuo heidän normaali käytäntö...
Hyi kamalaa! Eikö niillä pitäisi olla hygieniapassi, että tietää miten ruokaa käsitellä? Tai edes älyä päässä?
Yök! Silloin kun olin töissä mäkissä niin hygienia oli hyvin tarkkaa, mutta tiedän toisista mäkeistä vastaavia tapauksia kylläkin..
vuosia sitten yksi poikaystäväni oli töissä hesellä ja kertoi että jos esim. pihvi putosi lattialle siinä hampurilaista tehdessä niin jos ei asiakkaat nähneet tilannetta ni sinne se pihvi sujahti hampurilaisen väliin.Veikkaanpa et aika mones hampurilaispaikas on sama tyyli,lattian kautta vaan asiakkaalle.
aamulla kun nuo alipalkatut pellet olivat tekemässä salaatteja!
Tuollasissa paikoissa on töissä välinpitämättömiä teinejä (tietysti myös kunnollisia), jotka eivät osaa ajatella asioita loppuun asti.
Ties kuinka moni tuostakin olisi voinut taudin saada, varsinkin nyt näin influenssakauden alkaessa! Yksi aivastus riittää.
Oli kyseessä kuinka pieni kioski tahansa, niin kyllä sitä perushygieniaa kaikilta olettaa ja pitäisikin vaatia!
Ei noi voi vaan tehdä!!! Roskiskamaa ruuaksi!
seurueesta eräs sai siinä Linnanmäen keskellä olevassa hampurilaispaikassa ateriaansa väärän hampurilaisen (avatiin siis paperi ja käänneltiin sitä hetki). Se palautettiin takaisin tiskille, jossa myyjä taitteli paperin takaisin kiinni ja lykkäsi sen takaisin sinne hyllyyn odottamaan seuraavaa asiaksta! Eli tapahtuu vastaavaa muuallakin.
Minulle ainakin opetettiin, että aina heitetään tuote roskiin, jos se on ollut asiakkaalla (oli sitten ollut puoli minuuttia tai puoli tuntia).
Työntekijä on siis tehnyt täysin väärin, ja hyvä, että laitoit palautetta ravintolaan!
Miten tälläistä voi Suomessa tapahtua? Ja eikö työntekiöiden pitäisi nyt ihan perus käyttäytymis/ ruuan käsittelytaidot omata?
Ei noin vain voi tehdä.
Niillä pitää olla hygieniapassi ja noin ei saa toimia ihan virallisestikaan!
ja sit ne nostetaan takas lautaselle.
Mä jonotin junan ravintolassa kahvia ja eräs asiakas halusi santsikupin kahvia, hänellä oli kupissaan jäljellä vähän jäähtynyttä kahvia.. myyjä kaatoi pannusta lisää kahvia kuppiin ja asiakas sanoi et tulipa paljon... myyjä pokkana kaatoi kahvia takas pannuun...
hyi yrjö!
Eikös elintarvikkeiden käsittelyyn ole jotain säädöksiä?
Ei kukaan halua syödä toisten jämiä!