Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla tummilla naisilla vaikeuksia löytää meikkejä?

Vierailija
30.07.2009 |

Mä olen sekä hiuksilta, silmiltä että ihonsävyltä tumma nainen (ihan suomalainen kyllä, mutta tumma). Olen oikeastaan vasta viime vuosina alkanut ihan tosissani meikkaamaan (muuta kuin peruskajalit ja ripsarit, jotka on mulla mustat, kun muut värit ei erotu :) ), mutta ongelmana on oikeiden sävyjen löytyminen. Erityisesti kulmakynien, puutereiden ja kivojen huulipunien löytäminen on tuskan takana. Mun välimerellisille väreilleni ei tunnu löytyvän oikeita meikkisävyjä.

Muilla samoja ongelmia? Millä merkeillä, missä kaupoissa löytyy tummia, lämpimiä sävyjä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko pienellä paikkakunnalla jossa rajoitetut valikoimat? Ns. markettimeikeissä (Lumene, Maybelline...) ei ainakaan meikkivoiteita ole suurta valikoimaa tummissa sävyissä, mutta jos menet isompaan tavarataloon kuten Stockmannille tai Sokokselle, niin johan alkaa löytyä! Lisäksi näissä on yleensä koulutetut kosmetiikkakonsultit käytettävissäsi, eli ei kun rohkeasti kysymään neuvoja. Ja ainakin pääkaupunkiseudulla on myös ihan erikoistuneita kosmetiikkamyymälöitä, niin kuin esim tuo Kicks.

Itse olen siis arabi, mutta ei ole ollut mitään ongelmia meikkiostoksilla Suomessakaan!

Vierailija
2/4 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen niin tottumaton ostamaan meikkejä. Jotenkin vaan kaupassa tuntuu, että siellä on rivi rivin perään vaaleita, kuulaita sävyjä eikä ollenkaan vaikka jotain herkullista luumuun vivahtavaa huulipunaa tms.! Täytyy varmaan mennä Stokkan konsultilta kysymään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen niin tottumaton ostamaan meikkejä. Jotenkin vaan kaupassa tuntuu, että siellä on rivi rivin perään vaaleita, kuulaita sävyjä eikä ollenkaan vaikka jotain herkullista luumuun vivahtavaa huulipunaa tms.! Täytyy varmaan mennä Stokkan konsultilta kysymään. :)

Siinä olet oikeassa että vaaleita/kuulaita sävyjä löytyy moninkertainen määrä tummiin verrattuna. Mutta nyt kun syksy alkaa tehdä tuloaan, niin takuuvarmasti kuultopunien rinnalle alkaa tulla rikkaampia sävyjä kuten luumua, punaruskeaa jne jotka sopii tummille hyvin. Ja toinen kikka mitä itse käytän usein on levittää tumma huulipuna pohjalle, ja päälle sipaisen vähän vaaleanpunaista, korallinpunaista tms. joka sattuu väriin sopimaan. Se pehmentää huomattavasti ilmettä, koska Suomessa tummat huulet herättää paljon huomiota.

Ja kannattaa tosiaan kysyä kosmetiikkakonsulteilta neuvoja. Oma siskonikin on sellainen ammatiltaan, ja koska on itsekin tumma niin neuvoo aina mielellään muita "kohtalotovereita" löytämään omat sävynsä!

Vierailija
4/4 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen saanut suuren hyödyn "kosmetiikkaneuvojista" joita yleensä on anttilassa, sokoksella, stokkalla ym. he ovat valinneet sopivat meikkivoiteet, poskipunat ja muut vastaavat nii nyt ostan aina saman uuden. kun ainakaan vielä ei ole tarvetta vaihtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme