Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä pidätte ihmisistä, joilla pitää aina olla "kivaa"?

Vierailija
30.07.2009 |

esimerkki kaverini ja hänen mies. Heillä pitää aina olla "kivaa" ja he tekevät monia asioita"kivuuden" vuoksi. Esimerkiksi vaikkapa, että olin erään kolmannen kaverimme kanssa käymässä kaverimme luona,kun mies tuli kotiin. Hän kysyi kaveriltamme siinä että mitä tehtäisiin viikonloppuna ja kaverini sanoi, että vois tehä jotain kivaa. Johon mies oli, että joo tehdään vaan. Ja sitten he alkoivat suunnittelemaan ties mitä telttaretkeä tai mökkisaunomisia. En oikeasti tajua.

Samoin, he käyvät tosi usein matkoilla eivätkä edes ole mitään rikkaita. Esimerkiksi kaverini sanoi, loppukesästä kun heillä on yhteistä lomaa muutama päivä, he lähtevät viikon lomalle jonnekin missä on "kivaa ja kaunista ja hyvää ruokaa" (näin kaverini ilmaisi).

Siiskuulostaa kummalliselta, että ärsyynnyn tällaisesta,mutta kun se on aina niin. Lisäksi, he asuvat kerrostalossa vuokralla, vaikka ovat molemmat ihan töissä. En tiedä, meneekö matkustamiseen ja "kivaan" sisutamiseen ja ruokaan niin paljon rahaa, ettei voi ostaa omaa? Heillä ei myöskään ole lapsia, mitä en tajua koska ovat olleet naimisissakin jo pari vuotta.

Meillä on miehen kanssa kivaa keskenään oloa ihan tavallisetkin asiat, ei me tarvita mitään romanttisia hotelleita tai sellaista. Mielestäni on todella outoa, jos aikuisten ihmisten pitää aina saada tehdä jotain "kivaa".

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi nauraa tai hymyilee niin siitä saa jäähyn. Missään ei käydä ja jos jossain olisikin hauskaa niin toiste ei mennä.

nih.

Kyllä me sentään kerran vuodessa käydään Lintsillä, tosin kyllä ajoitetaan käynti niin, että sataa kaatamalla ja lapsilla on päiväuniaika. Niin, ja tietty ei käydä missään laitteissa.

t. 13

Vierailija
2/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana aloitus! Tän takia mä jaksan käydä melkein joka päivä tsekkaamassa av-palstan, että josko siellä olis jotain hassua ja ainahan täällä on;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me sentään kerran vuodessa käydään Lintsillä, tosin kyllä ajoitetaan käynti niin, että sataa kaatamalla ja lapsilla on päiväuniaika. Niin, ja tietty ei käydä missään laitteissa. t. 13

ja tsekkaamassa että aha, meni eilen kiinni. Säästyy nekin rahat.

Vierailija
4/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitää aikuistua ja ottaa vastuuta? matkustavatko jonkun muun rahoilla?

Mitä pitäisi olla vanhana?

ja mukava, jos heillä on kivaa:). Heistä elämä ilman lapsia, vuokralla ja matkustellen on just sitä mitä he haluavat. Hanki elämä ja tee jotain kivaa sinäkin!

mulla on perhe! Ja lapset! Ja teen heidän kanssaan kaikkea kivaa.

Ja tottakai ymmärrän ettei kaikki halua/voi saada lapsia. En vain ymmärrä, että luuleeko kaverini että hänellä voi vaan aina olla kivaa? Eikö joskus pidä aikuistua ja ottaa vastuuta? Mitä sitten kun he ovat vanhoja eikä heillä ole mitään?

Vierailija
5/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Särkänniemeen me mennään aina vuoden ruuhkaisimpana hellepäivänä, ettei varmasti olisi kivaa, kun mihinkään laitteeseen ei pääse ilman tuntien jonotusta auringonpistosvaarassa.

Vierailija
6/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras tapa säästää vanhuuden varalle. Lainanhoitokulut ja vastike menevät turhaan ja ne saattaa joskus sijoittaa paremminkin kuin omistusasuntoon.

Mutta ap, tutustuttaisitko minut kaveriisi; haän osaa nähtävästi saada kivaa aikaiseksi pienelläkin budjetilla, vrt telttaretki ja saunominen? haluaisin hänet ystäväpiiriini!

Vierailija
7/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varoja masennuksen takia sairaslomalle! Ottavat siis vastuun mielenterveydestään ja fyysisestä kunnostaan(telttaretki).Lisäksi maksavat veroja, jotta minäkin voin olla hoitovapaalla! Miten on ap:n laita?

Vierailija
8/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukava, jos heillä on kivaa:). Heistä elämä ilman lapsia, vuokralla ja matkustellen on just sitä mitä he haluavat. Hanki elämä ja tee jotain kivaa sinäkin!

mulla on perhe! Ja lapset! Ja teen heidän kanssaan kaikkea kivaa. Ja tottakai ymmärrän ettei kaikki halua/voi saada lapsia. En vain ymmärrä, että luuleeko kaverini että hänellä voi vaan aina olla kivaa? Eikö joskus pidä aikuistua ja ottaa vastuuta? Mitä sitten kun he ovat vanhoja eikä heillä ole mitään?

Ottaa vastuuta? Ovatko he nyt jotenkin vastuuttomia? Onko vastuutonta esimerkiksi olla ottamatta asuntolainaa, vaikka voisi, vai mitä sinä tarkoitat?

Vierailija
9/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoo vastuuntunnottomat, jotka haluavat oppia "otsa kurtussa"vastuuntuntoa

Vierailija
10/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:n oma elämä on lähinnä samojen tylsien rutiinien pyörittämistä, eikä hän enää edes osaa pitää hauskaa. Tekosyynä lapset. Siksi ap kadehtii ihmisiä, jotka ovat osanneet jättää ne elämästä kaiken ilon ja rahan nielevät lapset tekemättä, ja toivoisi, että muutkin pian hommaisivat pallon jalkaansa.

Vierailija
11/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla asuva isä on sellainen: koko vapaa-aika ylibuukattua ja aina rahat loppu

kun lapsi palautuu sieltä, on niin ylikierroksilla että pakko elää huipputylsästi muutama päivä (ei mennä edes kylään tms), että saa olonsa tasaantumaan. Eli isä = hauska vekkuli, minä = tylsä rutiinimölli

Vierailija
12/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tarkoittaa sellaista hedonismia ja levottomuutta, joka ei itse asiassa kerro positiivisesta elämänasenteesta, vaan rauhattomuudesta, kykenemättömyydestä pysähtyä ja syventyä kun pelkää 'tylsyyttä' yli kaiken?

Vierailija
13/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap:n kaverit ovat lapsettomia. Ei kärsi yh:t eivätkä lapset

muualla asuva isä on sellainen: koko vapaa-aika ylibuukattua ja aina rahat loppu

kun lapsi palautuu sieltä, on niin ylikierroksilla että pakko elää huipputylsästi muutama päivä (ei mennä edes kylään tms), että saa olonsa tasaantumaan. Eli isä = hauska vekkuli, minä = tylsä rutiinimölli

Vierailija
14/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tarkoittaa sellaista hedonismia ja levottomuutta, joka ei itse asiassa kerro positiivisesta elämänasenteesta, vaan rauhattomuudesta, kykenemättömyydestä pysähtyä ja syventyä kun pelkää 'tylsyyttä' yli kaiken?

Vierailija
15/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen ihminen ei saisi pitää kivaa :D Ja saattahan tämä 'kivaa' olla vain yksi sanonta pienelle reissulle ja yhteiselle ajalle ja tekemiselle. Jotkut ihmiset vain ovat aktiivisia ihmisiä ja tykkäävät käydä eivätkä joka iltaa olla kotona, mielestäni on upeaa tässä on pariskunta joka tuntuu olevan samoilla linjoilla 'kivoissaan'.

Kyllä mäkin eilen miehen tultua töistä kotiin kysäsin että mitäs kivaa me viikonloppuna keksittäis. No se meidän kiva on pieni piknikki jos ilmat sallii ja illalla hyvä leffa, viimeksi se oli tallinnan reissu. Ja tällä kivalla juuri tarkoitin että yhdessä tehtäisiin jotain muuta kuin sitä että istutaan ilta tv:n ääressä ja aikaisin nukkumaan, kuten joka ilta.

Tunnut oikeasti vain olevan kateellinen kaverillesi joka tykkää reissailla(pääsee reissailemaan).

Ja olen varmasti myös täysin vastuuton koska minulla ei ole minkäänlaista lainaa ja tätä ennen asunut aina vuokralla(nyt miehen luona, asunto hänen). En ole yksinkertaisesti halunnut ottaa lainaa edes autoon.

Uhh, meenpä häpeemään nurkkaan tästä koska olen niin vastuuton.

Vierailija
16/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ap tarkoittaa sellaista hedonismia ja levottomuutta, joka ei itse asiassa kerro positiivisesta elämänasenteesta, vaan rauhattomuudesta, kykenemättömyydestä pysähtyä ja syventyä kun pelkää 'tylsyyttä' yli kaiken?

Meillä on ystäväperhe joka haluaa koko ajan tehdä jotain "kivaa". Olemme hyviä ystäviä vaikka jo vuosia sitten olemme todenneet tapamme vapaa-ajan vieton suhteen täysin erilaisiksi. Silti ajoittain tämä teema nousee pintaan.

Aivan hengästytti kun kuuntelin heidän kesälomasuunnitelmiaan, joihin ei kuulunut kuin yksi kotonaolopäivä. Heistä taas oli kummallista kun emme taaskaan tehneet kesälomallamme mitään. Minusta lomamme oli oikein onnistunut ja vietimme lähes puolet lomasta mökillä, erilaisissa huvittelupaikoissa ja matkustellen kotimaassa. Yhtään enempää tekemistä en olisi kaivannut. Nautin siitä että välillä saa vaan löhötä kotona, tai maalata aitaa tai pestä saunaa tai järjestää vaatekaapit.

Tuntuu että "kiva" on kokenut heillä inflaation. Aina pitää olla enemmän ja enemmän tekemistä ja mihinkään ei jaksa pysähtyä. Kun he tulevat meille kylään (usein, koska eivät halua viettää viikonloppujaan kotona) heti ovensuussa he pohtivat että lähdetäänkö rannalle, kylpylään, shoppailemaan vai kahville näkötorniin. Pelkkä kyläily ei riitä. Kun olimme yhdessä kylpylässä piti heidän toki lähteä sieltä 1,5 t jälkeen tekemään jotain muuta kivaa. Meidän perhe lillutteli siellä koko rahalla ja rauhassa.

Tuntuu että heillä ei edes ole kovin kivaa sitä kivaa tehdessään. Meidän lapsille harvinainen huvipuisto- tai sirkusreissu on elämys. Heidän lapsilleen tavallista arkea.

Joskus tuntuu että mikä siinä kotona olossa heitä pelottaa kun sitä vältetään kuin ruttoa. Miksi ei voi olla kivaa lasten kanssa rauhassa lomaillen ja vaikka miehen kainalossa telkkaa tuijottaen.

Vierailija
17/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin pitää hävetä, teenhän koko ajan kivaa, kun olen av:llä. ja vuokrallakin asun. Säästän kyllä omaa eläkettä.

aikuinen ihminen ei saisi pitää kivaa :D Ja saattahan tämä 'kivaa' olla vain yksi sanonta pienelle reissulle ja yhteiselle ajalle ja tekemiselle. Jotkut ihmiset vain ovat aktiivisia ihmisiä ja tykkäävät käydä eivätkä joka iltaa olla kotona, mielestäni on upeaa tässä on pariskunta joka tuntuu olevan samoilla linjoilla 'kivoissaan'.

Kyllä mäkin eilen miehen tultua töistä kotiin kysäsin että mitäs kivaa me viikonloppuna keksittäis. No se meidän kiva on pieni piknikki jos ilmat sallii ja illalla hyvä leffa, viimeksi se oli tallinnan reissu. Ja tällä kivalla juuri tarkoitin että yhdessä tehtäisiin jotain muuta kuin sitä että istutaan ilta tv:n ääressä ja aikaisin nukkumaan, kuten joka ilta.

Tunnut oikeasti vain olevan kateellinen kaverillesi joka tykkää reissailla(pääsee reissailemaan).

Ja olen varmasti myös täysin vastuuton koska minulla ei ole minkäänlaista lainaa ja tätä ennen asunut aina vuokralla(nyt miehen luona, asunto hänen). En ole yksinkertaisesti halunnut ottaa lainaa edes autoon.

Uhh, meenpä häpeemään nurkkaan tästä koska olen niin vastuuton.

Vierailija
18/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että katsotaan telkkaria, pestään sauna ja siivotaan vaatekaapit.

Vierailija
19/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö sinulla pistänyt silmään ap:n kirjoituksessa että telttaretki ja saunominen mökillä ovat aika halpaa puuhaa ja tavallistakin näin kesällä?

Ap kummaksui, kun pariskunnalla ei ole lapsia?

Vuokralla ei saisi asua? Mistä ap tietää heidän muista säästöistään?

Kesän lopussa muutama päivä lomaa matkustusta varten, jos on samaa hintaluokkaa kuin telttaretki, niin työttömänäkin pystyy( puhun itsestäni)

ehkä ap tarkoittaa sellaista hedonismia ja levottomuutta, joka ei itse asiassa kerro positiivisesta elämänasenteesta, vaan rauhattomuudesta, kykenemättömyydestä pysähtyä ja syventyä kun pelkää 'tylsyyttä' yli kaiken?

Meillä on ystäväperhe joka haluaa koko ajan tehdä jotain "kivaa". Olemme hyviä ystäviä vaikka jo vuosia sitten olemme todenneet tapamme vapaa-ajan vieton suhteen täysin erilaisiksi. Silti ajoittain tämä teema nousee pintaan.

Aivan hengästytti kun kuuntelin heidän kesälomasuunnitelmiaan, joihin ei kuulunut kuin yksi kotonaolopäivä. Heistä taas oli kummallista kun emme taaskaan tehneet kesälomallamme mitään. Minusta lomamme oli oikein onnistunut ja vietimme lähes puolet lomasta mökillä, erilaisissa huvittelupaikoissa ja matkustellen kotimaassa. Yhtään enempää tekemistä en olisi kaivannut. Nautin siitä että välillä saa vaan löhötä kotona, tai maalata aitaa tai pestä saunaa tai järjestää vaatekaapit.

Tuntuu että "kiva" on kokenut heillä inflaation. Aina pitää olla enemmän ja enemmän tekemistä ja mihinkään ei jaksa pysähtyä. Kun he tulevat meille kylään (usein, koska eivät halua viettää viikonloppujaan kotona) heti ovensuussa he pohtivat että lähdetäänkö rannalle, kylpylään, shoppailemaan vai kahville näkötorniin. Pelkkä kyläily ei riitä. Kun olimme yhdessä kylpylässä piti heidän toki lähteä sieltä 1,5 t jälkeen tekemään jotain muuta kivaa. Meidän perhe lillutteli siellä koko rahalla ja rauhassa.

Tuntuu että heillä ei edes ole kovin kivaa sitä kivaa tehdessään. Meidän lapsille harvinainen huvipuisto- tai sirkusreissu on elämys. Heidän lapsilleen tavallista arkea.

Joskus tuntuu että mikä siinä kotona olossa heitä pelottaa kun sitä vältetään kuin ruttoa. Miksi ei voi olla kivaa lasten kanssa rauhassa lomaillen ja vaikka miehen kainalossa telkkaa tuijottaen.

Vierailija
20/54 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka mies lähtisi lasten kanssa mökille ja minä jäisin kotiin pariksi päiväksi katsomaan telkkaria ja siivoamaan. Olisi varmasti loman kohokohta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän