mitä pidätte ihmisistä, joilla pitää aina olla "kivaa"?
esimerkki kaverini ja hänen mies. Heillä pitää aina olla "kivaa" ja he tekevät monia asioita"kivuuden" vuoksi. Esimerkiksi vaikkapa, että olin erään kolmannen kaverimme kanssa käymässä kaverimme luona,kun mies tuli kotiin. Hän kysyi kaveriltamme siinä että mitä tehtäisiin viikonloppuna ja kaverini sanoi, että vois tehä jotain kivaa. Johon mies oli, että joo tehdään vaan. Ja sitten he alkoivat suunnittelemaan ties mitä telttaretkeä tai mökkisaunomisia. En oikeasti tajua.
Samoin, he käyvät tosi usein matkoilla eivätkä edes ole mitään rikkaita. Esimerkiksi kaverini sanoi, loppukesästä kun heillä on yhteistä lomaa muutama päivä, he lähtevät viikon lomalle jonnekin missä on "kivaa ja kaunista ja hyvää ruokaa" (näin kaverini ilmaisi).
Siiskuulostaa kummalliselta, että ärsyynnyn tällaisesta,mutta kun se on aina niin. Lisäksi, he asuvat kerrostalossa vuokralla, vaikka ovat molemmat ihan töissä. En tiedä, meneekö matkustamiseen ja "kivaan" sisutamiseen ja ruokaan niin paljon rahaa, ettei voi ostaa omaa? Heillä ei myöskään ole lapsia, mitä en tajua koska ovat olleet naimisissakin jo pari vuotta.
Meillä on miehen kanssa kivaa keskenään oloa ihan tavallisetkin asiat, ei me tarvita mitään romanttisia hotelleita tai sellaista. Mielestäni on todella outoa, jos aikuisten ihmisten pitää aina saada tehdä jotain "kivaa".
Kommentit (54)
totte, ettei ap:n viestin tekstistäö tullut tätä ilmiötä - ehkä avstasin avin otsikon kysymykseen? Minusta on ihan sama miten kaksi aikuista elää elämäänsä ja jos molemmilla on sama vauhti päällä, niin sehän toimii hyvin.
Mutta lapsiperheiden pitäisi minusta myös ajatella sitä, että lapsille pitää tarjot vapaa-aikana myös rahoittumisen js hiljentymisen mahdollisuuksia, lepoa on muukin kuin nukkuminen!
lapsivapaille yritämme ensisijaisesti keksiä jotain "kivaa" yhdessä :)
ja sen tähden yritän keksiä joka päiväksi lapselleni jotain "kivaa". Sen ei tarvitse olla suurta ja ihmeellistä, mutta haluan hänen oppivan nauttimaan elämästä enemmän kuin äitinsä tekee. Uskon hänen silloin myös kunnioittavan muita hieman enemmän, kuin vain taipumuksellani ruikuttaa...
ja kusipää raskaanaoleva yh vammaisen lapsensa myyvä sossun elätti mutsi ei ole lähettänyt pitkään aikaan viestejä...
tahtoo provoja...
Telttaretkeily on halpaa ja helppoa huvia, mutta pitää saada itsestään aikaiseksi lähteä sellaiselle. Jos aina möllöttää kotona, voi kadehtia niitä reippaita ihmisiä, jotka käyvät telttailemassa edes kerran kesässä.
Tuo esimerkkipariskunta kuulosti oikein mukavalta, voisin tutustua heihin mielelläni. :)
kyllä mä yritän meidän pienillä rahavaroilla keksia koko ajan kivaa. Onneksi Helsinki on täynnä kaikkea ilmaista, joten ei tarvi liikaa miettiä.
Tänäänkin otettiin mehua mukaan, mentiin taloyhtiön nurmikolle syömään ja ylläri ylläri, laukusta löytyi pannaria. Poika oli ihan täpinöissä pannaria, pannaria ja niin kävi että nukahti viltille.
Ihan pienellä yrittämisellä aikaseksi vaikka mitä.
Kun olimme kaksin, me matkustettiin jatkuvasti, paras vuosi oli 8 krt Euroopan ulkopuolelle. Me asuttiin omassa asunnossa, josta ei ollut lainkaan lainaa.
Kyllä mekin yritämme käydä viikonloppuisin jossain. Viime viikonloppuna oltiin Valkeakoskella musiikkitapahtumassa, sitä edellisenä käytiin mun vanhempien mökillä. Kesällä on kiva mennä ja touhuta. On jotain mitä talvella pakkasissa sitten muistelee.
Itse lapsettomuushoidoissa olleena mua suunnattomasti vaan ÄRSYTTÄÄ kommenttisi :
Heillä ei myöskään ole lapsia, mitä en tajua koska ovat olleet naimisissakin jo pari vuotta.
En voi sanoa muuta kuin jos täällä sivuilla pyörit, en ymmärrä miksi jotain noin nuijaa suustasi päästät.
Tai ehkä tämä on sitä sun kivaa.
Kiva että olet tyytyväinen omaan elämääsi.
tyylillään.Joku osaa nauttia elämästään,toiset haluavat mädäntyä kotonaan.Taidat olla meidän naapuri...niillä ei ole mitään elämää
Joku osaa nauttia elämästään,toiset haluavat mädäntyä kotonaan.Taidat olla meidän naapuri...niillä ei ole mitään elämää
Jos joku ei halua koko ajan olla menossa matkoilla tai telttaretkillä niin hänellä ei ole mitään elämää. Niillä tuntemillani ihmisillä joilla pitää koko ajan olla kivaa se "kiva" tarkoittaa jotain suurta. Ei missään nimessä eväsretkeä kotipihalle tai kävelyä Kauppatorilla. Loma ei ole loma jos ei vähintään käy Virossa.
Tämän loman parhaat hetket olen kokenut ihan tavallisissa tilanteissa. Miehen kanssa illalla jutustellen tai lasten iloa katsellen.
todella kiva ja positiivinen ihminen. Sinä taas vaikutat enemmän sellaiselta valittajatyypiltä.
Kuulostat kateelliseselta! Miksi heidän pitäisi ostaa asunto ja tehdä lapsia vain koska te olette niin tehneet?
"Heillä ei myöskään ole lapsia, mitä en tajua koska ovat olleet naimisissakin jo pari vuotta"
Kaikki eivät halua lapsia, tajuatko sitä? Toiset eivät voi saada lapsia, edelleen mukana?
Kun tätä palstaa lukee en kyllä halua lapsia enää minäkään. Uskomattoman tylsä elämä teillä.
Terv. naimisissa kaksi vuotta
se ongelma on, eikä kaverillasi. Olisin mielelläni kaverisi ystävä ja tekisin hänen kanssaan kaikkea kivaa=)
ja mukava, jos heillä on kivaa:). Heistä elämä ilman lapsia, vuokralla ja matkustellen on just sitä mitä he haluavat.
Hanki elämä ja tee jotain kivaa sinäkin!
Ihmnisilla on kaikilla hieman eri kasitykset "kivasta" ja erilaisia prioriteetteja elamassa. Toiset elaa erilailla kuin itse koska nyt vain haluavat elaa omalla tyylillaan ja tehda asioita, jotka heidan mielesta on kivoja ja mukavia. Itse en jaksaisi lahtea arvostelemaan muiden tekemisia tai tekematta jattamisia, mitas se minulle kuuluu? Itsellani on myos omaa sisaltoa omassa elamassani, joten aikaa ei juuri jaa muiden elaman ihmettelemiseen. Joten, anna kavereideskin tehda kaikkea kivaa ja koita olla arsyyntymata!!
ainakin TOIVON että on. Ei voi olla noin kärttyisää ja ahdasta suhtautumista omiin ystäviin, jotka vaikuttavat kerrotun perusteella tosi hyviltä tyypeiltä!
Mitä ihmeen vikaa voi kenenkään mielestä olla siinä, että joku pariskunta/perhe koettaa elää itselleen sopivaa ja miellyttävää elämää? Okei, valinnat eivät ole tismalleen samat kuin itse olet tehnyt tai tekisit, mutta mistä kummasta se nyt sulta on pois?
Sun mielestäsi "kuuluisi" olla oma talo tai asunto ja "kuuluisi" olla jo lapsia. Ei saisi tehdä mitä tahtoo, vaan sitä mitä "kuuluu". Oletkos miettinyt sitäkään, että pari saattaa olla tahattomasti lapseton ja päätynyt elämään niin hyvää elämää kuin saattaa ilman kaipaamiaan lapsia?
Tulipa ahdistava olo tuosta aloituksesta!
ja mukava, jos heillä on kivaa:). Heistä elämä ilman lapsia, vuokralla ja matkustellen on just sitä mitä he haluavat. Hanki elämä ja tee jotain kivaa sinäkin!
mulla on perhe! Ja lapset! Ja teen heidän kanssaan kaikkea kivaa.
Ja tottakai ymmärrän ettei kaikki halua/voi saada lapsia. En vain ymmärrä, että luuleeko kaverini että hänellä voi vaan aina olla kivaa? Eikö joskus pidä aikuistua ja ottaa vastuuta? Mitä sitten kun he ovat vanhoja eikä heillä ole mitään?
En vain ymmärrä, että luuleeko kaverini että hänellä voi vaan aina olla kivaa? Eikö joskus pidä aikuistua ja ottaa vastuuta? Mitä sitten kun he ovat vanhoja eikä heillä ole mitään?
Sulla on joku ongelma.
Olisko se parempi jos olisivat vaan kotona ja pimeässä ja nälissään, että olisi mahdollisimman vittumaista. Eikös elämän ole tarkoitus olla mukavaa?
pakko olla provo.
olla lapsia? Oletko oikeasti noin rajoittunut?