Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoispoikani 11kk huomenna päiväkotiin. Tsemppausta...

Vierailija
30.07.2009 |

Niin...äiti kaipaa tsemppausta. Kaikki mahdollinen kauhistuttaa:(

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette varmasti alkuun vain tutustumaan taloon? Äidin tai isän kanssa on turvallista tutustua kavereihin ja hoitajiin. Sitten kun jättää yksin kannattaa alkuun tehdä mahd. lyhyitä työpäiviä.

Nuo pienimmät jää yleensä helpommin hoitoon, sillä vanhempia on vielä vaikea pitää mielessä pitkää päivää (siksi valokuva mukaan lohduksi voisi nolla hyvä juttu pienelle). Kyllä siellä äkkiä touhut vie mukanaan. Toivotan mukavia hoitopäiviä! t. Äitiyslomalla oleva lh

Vierailija
2/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin pienenä jo tarhaan? Minulla saman ikäinen

poika, enkä voisi kuvitellakaan laittavani vielä tarhaan... Siis ei millään pahalla. Ihmettelin vaan... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös on ap:n eikä hän kysynyt mielipiteitä päätöksen teosta, vaan ihan muuhun.

Vierailija
4/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten tarvitsee tehdä töitäkin!

Itsellä sama tilanne edessä. Tosin ajatelitiin miehen kanssa olla osittaisilla hoitovapailla niin, että lapsi on 3 päivää viikossa hoidossa ja kumpikin käydään sitten 4 päivää viikossa töissä.

Vierailija
5/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on vaan niin älytöntä. Eikä ole todellakaan hyväksi lapselle. Kyllä ihan varmasti pärjää, vaikka ei molemmat vanhemmat olisikaan töissä...

Vierailija
6/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman viikon kuluttua se on teille ihan rutiinia :)

En aina voi pitää Pia-Noora Kauppia äitiyden esikuvanani, mutta kerran luin hänen haastattelustaan kuinka hänestä tuntui aina pahalta lähteä päiväkodin pihasta töihin. Sitten hän oli kerran oivaltanut, että juuri samalla hetkellä tuhannet ja taas tuhannet vanhemmat tekevät samoin ja varmaan myös tuntevat samoin kuin hän. Ajatus siitä, että on kohtalotovereita auttoi. Olen pahoina aamuina käyttänyt itsekin tätä ajattelumallia.

Vierailija
7/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma tyttäereni meni saman ikäisenä hoitoon perhepäivähoitajalle eikä mitään ongelmia ollut. Kaikki sujui oikein hyvin. Nuorimmainen oli puolestaan 1 1/2 v kun meni päiväkotiin. Hän aluksi hieman protestoi, mutta kahden viikon kuluttua kaikki sujui hyvin. Eli älä masennu vaikka muutama eka viikko olisi vaikeaa, kyllä se sitten lähtee sujumaan...

Vierailija
8/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, jos joskus haluaa lapsia, niin kyllä jossain vaiheessa vain on tehtävä. Ja töihin on mentävä, että asuntolainat saa maksettua. Jos odottaa sinne 40 vuotiaaksi, kun lainat on maksettu, niin vähän heikkoa varmaan on tuo hedelmällisyyspuoli silloin enää...

t. # 6

Vierailija
9/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä ennen tekee töitä, että on rahaa hoitaa myös ne lapsensa.

Vai meinaatko, että ne vaan hankitaan, mutta jatkolla ei ole niin väliä?

Vierailija
10/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta joku tulee vinkumaan, että materia menee lasten edelle esim. asuntovelallisilla.. hohhoijaa..

kyllä musta on parempi laittaa lapsi vuoden ikäisenä hyvään hoitopaikkaan ja mennä ITSE tienaamaan OMALLE perheelleni rahaa.

Mikä ihmeen ajattelumalli tää on että yhteiskunnan varoilla hillutaan kotona vuosia ja tehtaillaan niitä lapsia??

aika selkärangatonta..

Tietysti hyvä juttu jos on oikeesti varaa olla lapsen kanssa kotona, eikä tarvii sossua kuormittaa. Itse pidän pitkän hoitovapaan koska olen SÄÄSTÄNYT ihan itse hyvän summan rahaa ihan tähän tarkoitukseen =)

nonii, antaa tulla!

Vierailija
11/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kohta joku tulee vinkumaan, että materia menee lasten edelle esim. asuntovelallisilla.. hohhoijaa.. kyllä musta on parempi laittaa lapsi vuoden ikäisenä hyvään hoitopaikkaan ja mennä ITSE tienaamaan OMALLE perheelleni rahaa. Mikä ihmeen ajattelumalli tää on että yhteiskunnan varoilla hillutaan kotona vuosia ja tehtaillaan niitä lapsia?? aika selkärangatonta.. Tietysti hyvä juttu jos on oikeesti varaa olla lapsen kanssa kotona, eikä tarvii sossua kuormittaa. Itse pidän pitkän hoitovapaan koska olen SÄÄSTÄNYT ihan itse hyvän summan rahaa ihan tähän tarkoitukseen =) nonii, antaa tulla!

Mielelläni minäkin lorvisin kotosalla vaikka lapsen ensimmäiset 10 vuotta, mutta oma moraali ei anna myöten jäädä yhteiskunnan elätiksi.

Vierailija
12/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sitä ennen lapsia tekee töitä, mutta ei meillä ainakaan niin paljoa ole jäänyt säästöön, että sitä vuositolkulla voisi olla kotona.

Tällä hetkellä on säästössä ehkä joku 6000 euroa, mutta äkkiä siitä jo kuluu osa vauvan hankintoihinkin ja ei siitä kovin pitkäksi aikaa muutenkaan riitä, jos ajattelet, että normaalisti tulosi käteen olisivat n. 1700 euroa ja nyt saisit jonkun 300 euroa sitä kotihoidontukea. Eli jos vaikka olisi 5000 euroa säästässä kun hoitovapaa alkaisi niin se vastaisi suunnilleen kolmen kuukauden palkkaa.

Ja itse olen menny hoitoon ollessani 9 kk ikäinen ja ihan tervepäinen minusta on kasvanut :D

Vierailija
13/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvasin, että lynkkaus alkaa heti, kun näin aloituksesi! muista, että suomi on miltei ainoa maailman kolkka, jossa lapsia hoidetaan kotona edes 11kk ikään saakka. lapset aloittavat miltei kaikkialla muualla hoidossa jo paljon ennen tätä ja ihan kunnon sakkia on kasvanut esim. keski-euroopassa. näihin verrattuna lapsesihan menee myöhään hoitoon! kyllä lapset viihtyvät hyvässä hoitopaikassa, toisin kuin agressiiviset superäidit tällä palstalla toitottavat. tsemppiä!

Vierailija
14/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vaan, että saattaa mennä pitkä aika, kun lapsi protestoi kotona. Mutta sekin aika menee ohi. On ihan käsittämätöntä seurata, kuinka paljon pieni oppii kaikenlaisia taitoja, kun menee päiväkotiin. Sitä on ihana seurata.

Suomessa äitiysloma kestää todella pitkään verrattuna esim. jenkkeihin, missä on palkaton 3 kk loma. Eli älä sure, et todellakaan ole ainoa pienen lapsensa hoitoon laittava.

Vierailija
15/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö meni 12 kk päiväkotiin. Tutustuimme parin viikon ajan ja mukavasti lähti hoito rullaamaan.

Iltaisin kotona oli väsynyt pieni neiti, tämän kun huomioit ja rauhoittelet, jos et nyt kaikkia iltoja, niin vaikkapa joka toisen :)

Äläkä välitä syyllistävistä viesteistä. Sinä tiedät faktat niin kuin me muutkin työssä käyvät vanhemmat.

Kolmeen ikävuoteen on lapseni jo ehtinyt ja vielä ei näy merkkejä perusturvallisuuden järkkymisestä, vaikka varhain aloittikin päivähoion ;)

Vierailija
16/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, tai sitten voi töitään sovitella tai vaikka opiskella samalla kun on yhden kanssa kotona. Sitten voi tehdä toisen lapsen, olla kotona edelleen vähän aikaa, minkä jälkeen voi palkata kotiin hoitajan ja työllistää vielä jopa yhden ihmisen lisää.

Hölmöintä on kökkiä joutilaana yhden kanssa vuosi kotona ja hönkiä sitten töihin.

Vierailija
17/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hölmöintä on tehdä liikaa lapsia jos niihin ei ole varaa.

Vierailija
18/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, aika ronskia palautetta. Onneks mulla on niin hyvä itsentunto (äitinä myös), etten viitsi kuin hymähtää sinulle.

18

Vierailija
19/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitaus viestiini: "odotahan vain 10 vuotta" :) Saatko kiinni?

Vierailija
20/46 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen ja asun Etelä-Ranskassa. Kauhistuneena luen tätä Suomessa jyräävää päivähoitokeskustelua. Suomen reissuilla hyvä kun uskallan suuni aukaista hoitoasioista. Ranskassa lapset menevät hoitoon keskimäärin 3-6 kk iässä ja kouluun 3-vuotiaina. Kotiäidit ovat harvassa. Kukaan ei puhu tämän vahingoittavan lapsia, päinvastoin, vaikka selvää on, että äidin ja lapsen kannalta muutama lisäkuukausi äitiyslomaa olisi tarpeen. En huomaa myöskään omissa lapsissani "traumoja" tai "turvattomuutta". Suomessa asuviin serkkuihinsa verrattuna ovat hyvinkin reippaita. Miltei jokainen 70-luvulla syntynyt on mennyt varhain hoitoon. Olemmeko me sen takia turvattomia?

Vie esikoisesi vaan hyvillä mielin hoitoon! Kyllä hän siellä pärjää!