Mitä teen? Melkeen kolmen kuukauden vuokra rästissä?
tiedän, että saan kuulla vastaukseksi haukkumista, koska ihmiset eivät tilanteestani tiedä mitään ja vaikka tietäisivätkin... Mutta nyt pyytäisin, että voisin saada jotain fiksuja neuvojakin siihen, että mitä kannattaisi tehdä, ettei lennetä pihalle...
Kommentit (111)
kysy ensin vuokranantajalta josko pääsette sopimukseen, eli rästivuokrista kirjallinen lyhennyssuunnitelma, ja jatkossaa vuokra suoraveloitukseen. Sos.toimistokin saattaa tulla vähän vastaan sillä asunto heidän on kuitenkin sulle hommattava koska sulla on lapset ja esim. turvakotipaikka on tosi kallis ja heidän niskaan kaatuu maksut kuitenkin. Ja ei, lapsia sulta ei raha-asioiden huonon hoidon vuoksi voida viedä. voimahali :)
olet heidän lapsensa. mitä menetettävää sinulla on? näytä vaikka heille tämä ketju.
joka puskee mukuloita liukuhihnalta maailmaan. Viis siitä että ei ole töitä ja toimeentuloa haetaan, vähät välitetään että velkaa on joka puolelle jo valmiiksi..
Sitten syytetään masennusta kun taas eletään niinkuin ennenkin.. vittu mun puolesta sulta sais viedä mukulat ja saisit takas vasta kun saat työpaikan.. rupeis kiinostaavarmaan suakin itsesi elättäminen
Ja varsinkin jos lapsen isäkään ei ole kuvioissa?
Kerrot olleesi aina vähän masentunut ja velkaa on kertynyt. Lisäksi sossun olet ollut sossun elätti jo hetken..
Mikä saa sinut tekemään lapsen tälläiseen tilanteeseen? Ihmettelen..
Neuvoa en osaa antaa koska tuntuu ettet opi mitään vaikka olet kantapään kautta kokenut ja saanut parinkin mahdollisuuta! Hanki töitä!!
En nyt sanoisi, että se on liukuhihnalta, jos on kaksi lasta. Enkä ole töissä siksi, kun olen hoitovapaalla. Lapset ovat vajan vuoden ja vajaan kolmen vuoden ikäisiä. Ja et myöskään taida tietää mitä masennus on. Sinä taidat olla myös jonkin avun tarpeessa, kun latelet paskaa ihmiseille, joide3n elämästä et tiedä pierun vertaa, sinä sivistymätön moukka... :) ap
sossu on jo aikaisemminkin maksanut velkasi (ja tuskin ihan äskettäin) ja vanhempasikin ovat maksaneet velkasi.. ja lisäksi olet vieläkin sossun elätti.. Mutta lisää lapsia vaan..
että olen tyhmyyttäni yrittänyt selvitä itse, mutta olen pariin otteeseen huomannut, että en pysty siihen, joten olen hakeutunut hoitoon ja saanut lääkityksen ja terapia-apua. sitä paitsi en pyytänyt nyt apua muuhun, kuin tuohon rästiasiaan...
noita asioitasi, sen paremmin asiat lutviutuvat.
Eli sanoisin sulle, että tänään kirjoitat paperille ne tahot, joihin otat huomenna yhteyttä, ja pistät jo valmiiksi ylös oman ehdotuksesi tilanteen hoitamiseksi. Huomenna sitten soitat nämä tahot läpi, ja alat selvittää asioita.
Ja nyt lopetat sen yksin sinnittelyn. Hyvä äiti hoitaa itsensä kuntoon, et ole sellainen, jos laiminlyöt itsesi.
oli samanlainen tilanne..erosin miehestä ja yritin sinnitellä,mutta en masennukselta jaksanut hakea esim.asumistukea yms..vuokrat jäi 3kk rästiin ja sain jo häätöilmoituksen..sitten pakotin itseni sossuun ja maksoivat rästit ja sain jäädä asuntoon..tulot oli ollu joka kuukausi 300e miinuksella kun siellä laskivat..veivät myös lapset toiseen huoneeseen ja kyselivät niiltä onko ollut nälkä,juoko äiti mitä yms..
toista kertaa en tuohon tilanteeseen halua...
kun on pieniä lapsia. Olin viimeksi töissä ennen esikoisen syntymää...
vaikka et kirkkoon kuluisikaan, en vain tiedä, onko heillä tapana antaa noin suurta avustusta, diakoneillakin on budjetit joiden sisällä on pysyttävä.
Ensin nyt oat yhteyttä sinne sosiaalitoimeen. Heti huomenna. Etsi puhelinnumero jo valmiiksi tänään ja laita puhelimeen herätys soimaan.
Heti sen jälkeen vuokranantajaan.
Sitten sinne diakoniin yhteyttä.
Ja vanhemmiltasi voit yrittää sitten kuitenkin pyytää lisää lainaa.
Etsi kaikki leipäjonot ym vastaavat ja niin säästät muutaman euron syömisissäsi.
Syöt niitä masennuslääkkeitä, etkä enää yritä parannella mielialaasi tuhlaamalla.
Ja ne lehdet, tv ym pois.
Ja sinne huutonettiin tavaraa.
Mitä ruoka-aineksia sinulla on kotona? Nyt syötte pelkästään kaurapuuroa, kaalipataa, linssikeittoa ym pari kuukautta.
olin myös pahan masennuksen vallassa ja kolme vuokraa jäi maksamatta, mies pitkäaikaistyötön ja minä pätkätöissä. Sossusta lastensuojeluihminen otti yhteyttä, koska oikeudelta oli tullut häätöpäätös. Menin juttelemaan sinne, ja itkin helpotuksesta, kun päättivät maksaa rästimme pois. Nyt lyhennämme velkaa heille. Tosin meiltäkin oli useammalta kuukaudelta tulotaso jäänyt reilusti minimitason alle, joten se otettiin huomioon.
Missään vaiheessa lapsilta ei onneksi kysytty mitään. Ja saimme siis jäädä tuttuun ja turvalliseen kotiimme. Vuokranantajan ehtona tosin oli, että siitä eteenpäin vuokra oli suoraveloituksessa.
En nyt sanoisi, että se on liukuhihnalta, jos on kaksi lasta. Enkä ole töissä siksi, kun olen hoitovapaalla. Lapset ovat vajan vuoden ja vajaan kolmen vuoden ikäisiä. Ja et myöskään taida tietää mitä masennus on. Sinä taidat olla myös jonkin avun tarpeessa, kun latelet paskaa ihmiseille, joide3n elämästä et tiedä pierun vertaa, sinä sivistymätön moukka... :) ap
kyllä sen vuoden vanhan voi jo tarhaan viedä.
korkeintaan kaksi vuotiaana aion laittaa.
Reilu kolmen vuoden aikana, koska jouduin lääkärin määräyksestä johtuen lopettamaan työt raskauden aikana... Silloin se eka pahempi masennuskausi alkoi. Ja tiedoksi, että toka lapsi ei ollut suunniteltu, vaan ehkäisy petti, enkä suostunut tekemään aborttia. Se oli osasyy eroomme.
jos ulkopuolisen silmin ajattelen tilannettani, niin ei se minusta niin kamalan ihmeellistä ole, että on ollut niin pahoja masennuskausia... Ensinnäkin jos olen muutenkin taipuvainen masennukseen. (Lapsena kiusattiin yms.) Sitten oli se ensimmäinen raskaus, joka oli todella vaikea. Synnytyksen jälkeinen masennus ja ongelmat, jotka alkoivat lasten isän kanssa. Sitten tulin uudestaan raskaaksi ja uhkasi koko ajan erolla, ei auttanut paskaakaan ja lapsi meinasi koko raskauden ajan syntyä ja syntyikin vielä puolitoista kuukautta etuajassa. Sitten mies jätti. Ja jäin yksin vajaa kaksi vuotiaan ja keskosvauvan kanssa.
ja sossuun. Sössiihän ne alkkiksetkin asiansa vaikka kuinka monta kertaa, miksi ei tunneta sympatiaa masentunutta äitiä kohtaan. On varmasti ollut rankkaa päätyä eroon toisen lapsen ollessa pieni, pikkulapsiaika on muutenkin rankkaa. Toivottavasti saat nyt apua mielenterveystoimistosta ja lääkkeistä uuden paremman elämän alkuun.Onko vain rikkailla oikeus hoitaa lasta kotona 3 vuotiaaksi? Ymmärrän hyvin ettet halua viedä pientä hoitoon, kyllähän ne sen sinne ottavat, mutta lapsen persoonallisuuden kehityksen kannalta sen pitäisi olla se viimeinen ratkaisu, kun kuitenkin jaksat olla lapsille hyvä äiti, niin ole ehdottomasti kotona tukemassa lastesi kasvua. Älä välitä ilkeistä mielipiteistä, niitä esittävät yleensä ihmiset joilta itseltä puuttuu jotain ihmisyyteen oleellisesti kuuluvaa, jota voisi sitäkin pitää mielenterveyden häiriönä.
Kyllä olet luuseri jos ajattelet, pitää lapsesi kotona kaksi vuotiaaksi vaikka sinulla ei ole siihen varaa. Noloa lainata rahaa vanhemmilta, olet kai kuitenkin aikuinen ihminen?
kuin nro. 18. Mutta ei se minua lannista.