Mitä teen? Melkeen kolmen kuukauden vuokra rästissä?
tiedän, että saan kuulla vastaukseksi haukkumista, koska ihmiset eivät tilanteestani tiedä mitään ja vaikka tietäisivätkin... Mutta nyt pyytäisin, että voisin saada jotain fiksuja neuvojakin siihen, että mitä kannattaisi tehdä, ettei lennetä pihalle...
Kommentit (111)
En tiedä sitten onko se kunta vai kaupunkikohtaista. Siis jos kunta on vuokranantajana.
Nyt sulla on kaksi asiaa tehtävänä. Ihan selvähän on, että rahat eivät riitä elämiseen, jos nyt on vuokrat rästissä ja vielä edellistenkin rästejä makselet ja elät ilmeisesti lähinnä tuilla. Rahaa on saatava lisää joka kuukaudelle, ei tuo tilanne itsestään parane.
Asuntoasiaan pitää tarttua mahdollisimman pian, koska kohta olet kadulla kahden lapsen kanssa ilman asuntoa ja silti on nuo velat. Asuntolasta on paha hakea mitään töitä.
Huomenna tehtävälistalle
1) yhteys vuokranantajaan
2) yhteys sosiaaliviranomaisiin
3) päivähoitohakemukset kehiin
4) sovit työvoimatoimistoon neuvotteluajan ja alat hakea töitä
Onhan nyt hyvä ihminen paljon parempi tilanne se, että olet töissä ja lapset päivähoidossa kuin se, että asut asuntolassa lasten kanssa. Sullahan vaan velat kasvaa jos et saa tuloja lisää.
Sitä paitsi, ku ei ole koulutusta, niin tällä hetkellä töihin meno ei parantaisi mitenkään rahallisesti elämänlaatuamme...
Sitä paitsi, ku ei ole koulutusta, niin tällä hetkellä töihin meno ei parantaisi mitenkään rahallisesti elämänlaatuamme...
Millaisia vinkkejä haluaisit, niitähän on tullut tässä vaikka kuinka? Meinaat siis jättää koulut käymättä ja jatkaa samaan malliinko?
Vai odotatko että joku täällä tarjoaa rahaa?
jos mahdollista esim. vanhemmillesi? menisit töihin ja makselisit vanhoja vuoksiasi ja kun saisit ne hoidettua voisit taas katsoa itsellesi asuntoa jos olet siinä kunnossa että jaksat..
Lisäksi vanhempien luona asumisessa on se etu että sinulla on apua lasten hoidossa ja aikuisen seuraa. Edellyttäen että tulet toimeen vanhempiesi kanssa.
Itse muutin takaisin kotiin ollessani 25- vuotias kahden lapsen äiti. En olisi selvinnyt näinkäänn täysjärkisenä masennuksestani jos oisin joutunut olemaan yksin. Onneksi vanhempani ovat ihania ja kultaisia ihmisiä. En koskaan tule unohtamaan tuota. S
Sanoin, että odotan vähintään vuoden vielä, että laitan lapset tarhaan, koska koen, että pieni yksi vuotiaani ei ole vielä valmis tarhaan tallottavaksi. Ja tarkoitus oli alun perin tiedustella, että mitä ja missä järjestyksessä kannattaisi nyt toimia, että saisi tuon rästin maksettua. Olen edelleenkin nyt hakeutunut hoitoon, jotta voisimme elää normaalia elämää ja, että pystyisin hoitamaan asiat, kuten terveet ihmiset.
Ei se elämänlaatu rahallisesti parane ikinä jos et ala oikeesti tekemään niitä töitä ja kouluttamaan itseäsi.. mutta mikäs siinä kun sossu maksaa ja rahat vahingossa shopaillaan kolmannen kerran kaikki rahat.. ei jeesus..
oliko ensimmäinen sitten suunniteltu? kun sinulla ei työpaikkaa mieskin niin dorka ettei osaa hoita raha-asioita ja sinulla masennusta takana..
Oikeasti olet ollut aika kovassa prässissä koko lastesi olemassaolon ajan. Saatko hoitoapua, pääsetkö juttelemaan kenellekään?
Mun mielestä on hienoa, että olet alkanut hoitamaan asioitasi kuntoon, jatka samalla radalla!
Tekeekö se minusta selvän tapauksen, joka elää loppuelämänsä sossun rahoilla, jos olen ollut kolme vuotta alle kolme vuotiaiden lasten kanssa kotona ja olin sitä ennen töissä???????????? HÄH????
jos et pysty lainaamaan erittäin pitkällä maksuajalla rahaa noihin vuokrarästeihin, niin pakkohan sun on töihin mennä ja lapset hoitoon. Ei ne velat mene pois sen takia, että et ajattele niitä.
Sulta menee asunto ihan kohta alta, jos et pysty maksamaan kolmen kuukauden vuokrarästiä. Mistä sä uuden saat? Kunta voi todellakin osoittaa teille asuntolapaikan. Ja siellä samassa asuntolassa on esimerkiksi juopot ja narkkarit.
josta saisin enemmän rahaa, kuin nyt saan. Enkä laita vuoden ikäistä tarhaan prkl.
Pankista tuskin saat jos et pysty edes asumista maksamaan?
Pankista saattaa alkaa saamaan siinä vaiheessa rahaa kun alkaa itse tienaamaan.
Pakkohan se on tehdä vaikka kahta työtä tuollaisessa tilanteessa.
Tietenkin olen mieluummin kotona vauvan kanssa, kuin laitan tarhaan, jos tulot ovat samat, olin sitten töissä, tai en... Voi herranen aika sentään.
josta saisin enemmän rahaa, kuin nyt saan. Enkä laita vuoden ikäistä tarhaan prkl.
Edelleen, tuloja on saatava lisää. Jos et yhdestä työstä saa riittävästi liksaa, niin sitten kahdesta. On se nyt kai todellakin parempi, että lapset on päiväkodissa kuin kodittomina?
Eihän sulta tietenkään kaikki tuet lopu, jos menet töihin. Lapsilisät nyt ainakin tulevat kuin manulle illallinen.
niin vaihtoehdot ovat
1. lisäät tuloja -> teet kahta työtä esimerkiksi, tai
2. pienennät menoja -> muutat esim. pienempään asuntoon ja kauemmaksi.
Miltäs tällainen kuulostaa? Toisen pussilla ei voi elellä, sehän on selvää. PLUS: mielestäni jokaisen työkkyisen velvollisuus on hommata itse ne tulonsa jos siihen on mahdollisuus, vaikka sitten käteen jäävä summa olisi samaa luokkaa kuin tukien varassa elely. Kummallinen tämä nyky-yhteiskunta.
Siinä se ongelma onkin.
löydy yhtään vinkkiä?
Aika vaikea keksiä muuta kun työnteko(näin kai suurinosa tekee?).
Oletko ajatellut kouluttautua jossain vaiheessa?
Onneksi lääkkeiden aloittamisen jälkeen en ole ottanut ilkeyksiä enää niin pahasti itseeni...