Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen? Melkeen kolmen kuukauden vuokra rästissä?

Vierailija
29.07.2009 |

tiedän, että saan kuulla vastaukseksi haukkumista, koska ihmiset eivät tilanteestani tiedä mitään ja vaikka tietäisivätkin... Mutta nyt pyytäisin, että voisin saada jotain fiksuja neuvojakin siihen, että mitä kannattaisi tehdä, ettei lennetä pihalle...

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ppärjäät nykyisillä tuloillasi.

Kyllä tämän hetkisillä tuloilla pärjäisi. kyse ei nyt rakas pieni ole yhtään siitä...

Vierailija
2/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niitä lapsia tehdä tuossa olotilassa.

Mistä näitä neropatteja oikein tulee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee tilanteesi tällä hetkellä?

Valitettavasti näitä tilanteita tulee tänä päivänä sosiaalitoistoihin paljon. Lapsiperheet ovat erityisessä asemassa siksi että lapsiperhe ei voi kadulla asua joten huomattavasti kalliimaksi tulee asuttaa perhe johonkin hätämajoitukseen ja sen jälkeen yrittää etsiä asuntoa perheelle jolla on vuokrarästejä niskassa. Varsinkin sinne kunnan vra-asuntoon (mikäli siis nyt jo asut kunnan asunnossa) johon muutoin voisi perheen asuttaa.

Ehdottomasti sosiaalitoimistoon yhteys, samoin vuokranantajaan. Siksi vuokranantajaan jotta tietää missä mennään. Yleensä 2 kk rästin jälkeen esim. Sato laittaa asian menemään oikeuteen ja hakee häätöpäätöstä. Häätöpäätöksen jälkeenkin tilanne voidaan vielä pysäyttää.

Ihmisillä on erilaisia tilanteita ja emmekä me kaikki ole yhtä vahvoja. Varsinkin masennus/maanisdepressiivisyys tms. ovat sairauksia jolloin ihminen ei kykene toimimaan niinkuin pitäisi.

Ehdottomasti siis sosiaalitoimistoon yhteys. Tee selväksi mikä on tilanteesi. Ota yhteyttä uudestaan mikäli ensimmäinen vastaanotto on tyly. Sosiaalitoimiston työntekijällä, mikäli on ammattilainen on lastensuojelun ja sinun kanssasi velvollisuus pohtia miten tästä eteenpäin ja miten tulevaisuudessa estää nämä tilanteet.

Vierailija
4/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille on ehdotettu töitä ja opiskelua.. ei kelpaa, kun "ei kannata" rahallisesti.. ja lasta ei voi laittaa hoitoon.

Oisit miettiny ennen kun aloit vääntään sen urvelon äijäs kanssa lapsia että onko ihan viisasta masentuneena ja ilman koulutusta tehdä muksukin maailmaan.

Vanhemmille "en viitti" muuttaa kun on niin ahdasta jäkäyi jäkäti..

Tajuatko että mä en sun sijassas olis kovin valikoiva kun ei oo varaa olla!!!!!!

Mutta odottele ihmeessä omenapuun alla josko rahasäkki tippuis päähän kun et oo mistään valmis tinkiin. Ja minat vielä vuoden elellä loisena!!

Lapset sais ainakin viedä.

Vierailija
5/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet esim. joustoluottoa. Jos olet osuuspankin asiakas niin voit hakea sitä itse pankin sivuilta. Sinne täytät tiedot, katot paljon saat mania, siirrät rahat tilille ja toivottavasti se riittää vuokrien maksuun ja maksat pois.

Vierailija
6/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tosiaan sossuun, työkkäriin ja vuokranantajan puheille, MARS!

kaikki irtoava huutikseen, uutta voit ostaa sitten kun oikeasti jotain tarvitset, ei tavara kaupoista lopu..

Vierailija
7/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset vietäisiin ap:ltä. Aikamoista rahanmenoa tulisi.

Sille on ehdotettu töitä ja opiskelua.. ei kelpaa, kun "ei kannata" rahallisesti.. ja lasta ei voi laittaa hoitoon.

Oisit miettiny ennen kun aloit vääntään sen urvelon äijäs kanssa lapsia että onko ihan viisasta masentuneena ja ilman koulutusta tehdä muksukin maailmaan.

Vanhemmille "en viitti" muuttaa kun on niin ahdasta jäkäyi jäkäti..

Tajuatko että mä en sun sijassas olis kovin valikoiva kun ei oo varaa olla!!!!!!

Mutta odottele ihmeessä omenapuun alla josko rahasäkki tippuis päähän kun et oo mistään valmis tinkiin. Ja minat vielä vuoden elellä loisena!!

Lapset sais ainakin viedä.

Vierailija
8/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn ite töissä ja maksan ulosoton kautta ex mieheni velkaa.Kun ex muutti kämpästä pois jäi mulle velat kämpästäkin.(Vuokra)

Sosku ei maksanu,vaikka itelle tuli sama tilanne eteen,ei ole varaa maksaa!

Soskun päätöksessä sanottiin,että ne maksaa mulle ihan normi ttt:n,mutta ei vuokravelkaa,vaikka virkailija itse sanoi,ettei mun palkalla elä,eikä siitä vuokravelkoja makseta.Virkailija totesi,että pakkohan ne on maksaa,koska muuten tulen enskuussa vielä isomman vuokravelkalapun kanssa sinne...Mutta ei,päätöksessä luki,ettei velkaa makseta.

Kämpää en voi vaihtaa pienempään,koska velat pitää ensin maksaa pois.Ulosottovelka kasvaa,koska mulla ei oo varaa maksaa melkein sadan euron hoitoa.

Ja mistään en apua saa.Ja tän helvetin kruunasi vielä se,että sain potkut työpaikalta.

Vierailija
9/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn ite töissä ja maksan ulosoton kautta ex mieheni velkaa.Kun ex muutti kämpästä pois jäi mulle velat kämpästäkin.(Vuokra)

Sosku ei maksanu,vaikka itelle tuli sama tilanne eteen,ei ole varaa maksaa!

Soskun päätöksessä sanottiin,että ne maksaa mulle ihan normi ttt:n,mutta ei vuokravelkaa,vaikka virkailija itse sanoi,ettei mun palkalla elä,eikä siitä vuokravelkoja makseta.Virkailija totesi,että pakkohan ne on maksaa,koska muuten tulen enskuussa vielä isomman vuokravelkalapun kanssa sinne...Mutta ei,päätöksessä luki,ettei velkaa makseta.

Kämpää en voi vaihtaa pienempään,koska velat pitää ensin maksaa pois.Ulosottovelka kasvaa,koska mulla ei oo varaa maksaa melkein sadan euron hoitoa.

Ja mistään en apua saa.Ja tän helvetin kruunasi vielä se,että sain potkut työpaikalta.

Vierailija
10/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hän auttaa? Onhan kyse hänen lapsistaan ja heidän elinoloistaan. Lisäksi voisit myydä tuota ostamaasi tavaraa nettikirppiksillä tai lähikirppiksillä. Ja jatkossa neuvona , niinkuin monilla muillakin, aina ensin vuokra pois kun rahaa tulee.

Voimia sinulle , pyydä apua mut toimi jatkossa toisin.

Vierailija
11/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia on näin! Voihan olla ettei irtoa kuin 1000e, mutta kuitenkin..

Vierailija
12/111 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kausittain tehnyt näin, parhaimmillaan sain 1500e keikasta. ja oon siis opsikelija-yh, eli vähävarainen. ei ollu yhtään niin kamalaa kuin vois luulla ..

Vierailija
13/111 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia on näin! Voihan olla ettei irtoa kuin 1000e, mutta kuitenkin..

ihan tosta vaan 1000e. Op tekee luottopäätöksen ja ap tapauksessa se on hylkäävä.

Vierailija
14/111 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kausittain tehnyt näin, parhaimmillaan sain 1500e keikasta. ja oon siis opsikelija-yh, eli vähävarainen. ei ollu yhtään niin kamalaa kuin vois luulla ..

Älä ap hyvä tähän neuvoon lähde mukaan.

Kukaan, joka itseään arvostaa ja itsestään pitää, ei myy itseään.

Mieluummin köyhä ja kadulla, kun myisin itseäni.

Itseinho on varmasti suuri, jos hoksahtaa ammateista vanhimpaan.

Vierailija
15/111 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minusta hyvälaittaa vuoden ikäistä korkeintaan kaksi vuotiaana aion laittaa.

Vaikka rahatilanne on tuo ja olet itse masentunut, niin koet ettei vuoden ikäistä kannata laittaa tarhaan. TEKOSYY!!!!!!!!!!!

Vierailija
16/111 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä menot?

Vierailija
17/111 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä missään työelämässä kykene olemaan... Kyllä se nyt vaan on niin, että ap:n pitäisi saada ensin asiansa kuntoon ja sitten ruoveta opiskelemaan/töihin. Muuten hän luultavasti sairautensa takia epäonnistuu ja saa potkut työnantajalta ja ottaa taas takapakkia parannuksessaan. Näin se vaan on.

Vierailija
18/111 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä missään työelämässä kykene olemaan... Kyllä se nyt vaan on niin, että ap:n pitäisi saada ensin asiansa kuntoon ja sitten ruoveta opiskelemaan/töihin. Muuten hän luultavasti sairautensa takia epäonnistuu ja saa potkut työnantajalta ja ottaa taas takapakkia parannuksessaan. Näin se vaan on.

tai opiskelemaan kun kotona makaamalla saa enemmän rahaa

Vierailija
19/111 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin sanoa, että silloin ei todellakaan pysty välttämättä nousta, edes sängystä ylös. Se on oikeasti hyvin vakava sairaus ja se on todellinen. Ihmiset, jotka sitä eivät itse ole sairastaneet, eivät sitä voi tietää. Itsellänikin oli samanlaisia ajatuksia masentuneista ihmisistä: Laiskoja, saamattomia, loisia ja "menisivät itseensä". Mutta sitten, kun itse olin syvässä kuilussa, tajusin miten lamaannuttavaa se voi olla. Älä välitä ap. Ihmiset ovat tuollaisia, koska eivät tiedä. Tsemppiä sinulle ap. Muista, että sinun on vain aloitettava purkamaan tuota sotkua. Tässä ei nyt muu auta.

Vierailija
20/111 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kykene töissä olemaan, niin ei kyllä kykene täyspainoisesti lapsistaankaan huolehtimaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme