Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se vaan kauheen vaikeeta maksaa osa bensasta, mutta ilmanen kyyti kyllä kelpaa.

Vierailija
28.07.2009 |

Tän olen huomannut. Nyt varsinkin ottaa yks pummi päähän ihan urakalla.

Samaan paikkaan ollaan menossa, n. 300 kilsan päähän. Kysy pääseekö kyydissä? sanoin että "pääsette, mutta kai nyt otatte bensakuluihin vähän osaa"?

Toiselle kaverille oli sitten tilittänyt sitä miten mä kehtaan pyytää rahaa vaikka kuitenkin itse ajan sinne jokatapauksessa!

Tekis mieli jättää koko akka ja sen ukko pois kyydistä, menköön bussilla, ei sekään ilmasta ole.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois kyydistä ja valehtele että sait jonkun maksavan kyytiin.

Vierailija
2/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olit joka tapauksessa menossa samaan paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa ihan yhdeltä tuttavaperheeltä. Ne kans ei maksaisi ite mistään mutta muistavat kyllä välittömästi pyytää jos itse mitenkään jeesaavat.

Kyllähän se asia on niin, että autos vie enemmän bensaa, mitä enemmän sulla on porukkaa kyydissä. Tottakai laitat ne myös maksaan. Sitäpaitsi nehän kaksistaa kuluttaa enemmän löpöä kuin sä yksin, eli ne maksaa 2/3 bensasta ja sä 1/3.

Niin se on.

Vierailija
4/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa osa bensasta jos tulet kyydissä touhua!

Ihan omituista! Siis jos kerran olet jokatapauksessa menossa johonkin niin miksi siitä on vaivaa jos joku tulee kyydissä??

Ärsyttävää, en minä ainakaan mitän maksua kehtaisi pyytää...

Vierailija
5/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksetaan osa bensakuluista, jos tullaan kyydissä.

Luin muuten just jostain lehdestä, et netissä on sellaisia saitteja, joissa voi etsiä kyytiä tai tarjota kyytiä jollekin, eikä tarvi liftaa/poimia liftareita.

Vierailija
6/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pitää bensarahoja käydä pyytelemään. Kai se kaverisi osaa matkalla vaikka tarjota sulle kahvit ja paakkelsit? Eiköhän se riitä.

Vierailija
7/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos suunniteltaisiin matka yhdessä niin sitten menis kustannukset puoliks.

Vierailija
8/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa osa bensasta jos tulet kyydissä touhua!

Ihan omituista! Siis jos kerran olet jokatapauksessa menossa johonkin niin miksi siitä on vaivaa jos joku tulee kyydissä??

Ärsyttävää, en minä ainakaan mitän maksua kehtaisi pyytää...

no kyllä se kuuluu tapoihinkin, antaa edes pieni maksu.

Ellet ole sitten joku pummi muutenkin...

Vierailija
9/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän autolla, kun sun autoon tuli joku juttu tms. Katsoppa sitten pyytääkö ne sulta bensoja, "kun kuitenkin ovat menossa sinne"

Vierailija
10/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toisen kyytiin on änkeämässä kuuluu kohteliaisiin käytöstapihin tarjoutua maksamaan osa bensasta. On sitten kyyditsijän oma asia, jos ei ota rahaa. Itse jättäisi kyseiset siipiveikot rannalle ruikuttamaan ja hankkimaan ilmaisen kyydin jostain muualta.

Vierailija
11/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa osa bensasta jos tulet kyydissä touhua! Ihan omituista! Siis jos kerran olet jokatapauksessa menossa johonkin niin miksi siitä on vaivaa jos joku tulee kyydissä?? Ärsyttävää, en minä ainakaan mitän maksua kehtaisi pyytää...

Ei se, että yksi toimii ilmaisena taksina, koska "on kuitenkin menossa sinnepäin"! :oO Onko siinä jotain pahaa, että molemmat voittavat? Mitähän tuolla pariskunnalla maksaisi mennä sinne samaan paikkaan omalla autolla tai junalla? Eikö ole asiallista edes murto-osa maksaa matkan hinnasta myös kaverille? Se on kuitenkin fakta, että mitä enemmän painoa autossa, sitä enemmän vie bensaa. Ehkä ero on marginaalinen, mutta hulluahan se on, että yksi maksaa toisten ilmaisesta matkasta vielä ylimääräistä!

Vierailija
12/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sun pitää käydä reissullas jossain sukulaisella kylässä, niin ei tarvii ottaa kyytiin tai ajoita lähtö niin ettei sovi mukaan pyrkiville.

Vierailija
13/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa osa bensasta jos tulet kyydissä touhua! Ihan omituista! Siis jos kerran olet jokatapauksessa menossa johonkin niin miksi siitä on vaivaa jos joku tulee kyydissä?? Ärsyttävää, en minä ainakaan mitän maksua kehtaisi pyytää...

no kyllä se kuuluu tapoihinkin, antaa edes pieni maksu. Ellet ole sitten joku pummi muutenkin...

En maksaisi mistään kyydistä jos joku on jokatapauksessa menossa sinne, mutta en myöskään pyydä rahaa kyytiläiseltä jos itse olisin jokatapauksessa ajamassa johonkin. Ja jos on niin norsu että vaikuttaa polttoaineen kulutukseen niin että mulla lompsa tyhjenisi niin eipä sellainen mahtuisi autoonkaan...

Vierailija
14/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks tuttu, joka pyytää lähteä kaveriksi ostoksille n. 75 km päähän. Soittaa sitten, että: "Moikka! Kävelen tähän automaatille, niin tuu hakee mut tästä sit." Aha. Mennään siis meidän autolla. Eikä bensoista puhettakaan. Tapahtunut useamman kerran.

Vierailija
15/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kuitenkin Euroopan kalleimpia menovesiä ja eivätkä ne autotkaan vailla verotusta ole...

Hyviin tapoihin kuuluu tarjota korvausta matkasta. Kyllä AP:n kaverin olisi pitänyt funtsia kuinka paljon itse tulee säästäneeksi jos pääsee toisen kyydissä. Kimppakyydin idea on, että kaikki vähän säästävät, ei ainoastaan kyytiläinen.

Minä jättäisin moisen marisijan rannalle. Vuokratkoon auton jos ei satu olemaan omaa, menköön taksilla tai muulla kulkuneuvolla. Sanoisin, että täytyykin lähteä jo päivää aikaisemmin ja palatakin ihan omia aikojaan.

Valtaosa ihmisistä ei ymmärrä, kun heille tehdään palvelus.

Vierailija
16/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä se kuuluu tapoihinkin, antaa edes pieni maksu. Ellet ole sitten joku pummi muutenkin...

En maksaisi mistään kyydistä jos joku on jokatapauksessa menossa sinne, mutta en myöskään pyydä rahaa kyytiläiseltä jos itse olisin jokatapauksessa ajamassa johonkin. Ja jos on niin norsu että vaikuttaa polttoaineen kulutukseen niin että mulla lompsa tyhjenisi niin eipä sellainen mahtuisi autoonkaan...

niin miten katsotaan se kumpi maksaa matkan jos oletetaan että matka on esim. 400km niin bensiiniä kuluu jo melkoisesti..

Vierailija
17/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuliko mieleen, että voisit itse tarjota hänelle kyytiä? Miksi kummassa joutuu sitä pyytämään. Ja jos seisoo bussipysäkillä odottamassa bussia, niin ajatko ohi ja vilkutat, nähdään perillä : )

Voi olla raivostuttavaa, jos joutuu koko ajan kuskaamaan toista, mutta silloin tällöin kuljettelu voi olla ihan kivaakin. Minusta paras tapa palkata kuljettaja on se, että tarjoaa kahvit tai ruuat matkan aikana.

Vierailija
18/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat silti nämä autonlainailijat.

Vierailija
19/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten katsotaan se kumpi maksaa matkan jos oletetaan että matka on esim. 400km niin bensiiniä kuluu jo melkoisesti..

Jos esimerkiksi minä olen menossa johonkin omalla autollani ja sen olen sopinut aikaisemmin, ja sitten kaveri soittaa voiko tulla mukaan, niin en todellakaan oleta hänen maksavan mitään.

Jos suunnittelemme yhdessä lähtevämme johonkin, voi kyydissä tuleva tarjota vaikka lounaan tms ja siitä voi sopia etukäteen.

Kuitenkin perusajatuksena se ettei ystävien kesken tarvita rahaa koska se olisi inhottavaa. Kyllä ne palvelukset sitten palveluksina maksetaan takaisin.

Vierailija
20/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä kyytijuttuja molemmin päin, itse olen ollut kyydissä ja viimeksi tänään itse kuskina, matkaa oli noin 65km suuntaan, mun auto, mun bensat, eikä tullut kyllä mieleenkään mitään bensarahoja käydä pyytelemään.

Perillä shoppaillessa kaveri sponssasi sapuskat ja kahvit.

Siis onko teillä niin tolloja (köyhiä?) kavereita, että ne ei sitten perillä tai matkalla tajua tarjota sapuskaa tai kahveja?

Jotenkin vähän juttu haiskahtaa. Ainakin mulle on kyllä aina herunu sapuskat jos on vaikka shoppailemaan menty ja itse olen tietty tarjonnut, jos olen ollut kyydissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan