Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se vaan kauheen vaikeeta maksaa osa bensasta, mutta ilmanen kyyti kyllä kelpaa.

Vierailija
28.07.2009 |

Tän olen huomannut. Nyt varsinkin ottaa yks pummi päähän ihan urakalla.

Samaan paikkaan ollaan menossa, n. 300 kilsan päähän. Kysy pääseekö kyydissä? sanoin että "pääsette, mutta kai nyt otatte bensakuluihin vähän osaa"?

Toiselle kaverille oli sitten tilittänyt sitä miten mä kehtaan pyytää rahaa vaikka kuitenkin itse ajan sinne jokatapauksessa!

Tekis mieli jättää koko akka ja sen ukko pois kyydistä, menköön bussilla, ei sekään ilmasta ole.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. auton omistaja, en ottaisi maksua vastaan.

Vierailija
22/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa osa bensasta jos tulet kyydissä touhua! Ihan omituista! Siis jos kerran olet jokatapauksessa menossa johonkin niin miksi siitä on vaivaa jos joku tulee kyydissä?? Ärsyttävää, en minä ainakaan mitän maksua kehtaisi pyytää...

no kyllä se kuuluu tapoihinkin, antaa edes pieni maksu. Ellet ole sitten joku pummi muutenkin...

En maksaisi mistään kyydistä jos joku on jokatapauksessa menossa sinne, mutta en myöskään pyydä rahaa kyytiläiseltä jos itse olisin jokatapauksessa ajamassa johonkin. Ja jos on niin norsu että vaikuttaa polttoaineen kulutukseen niin että mulla lompsa tyhjenisi niin eipä sellainen mahtuisi autoonkaan...

niin miten katsotaan se kumpi maksaa matkan jos oletetaan että matka on esim. 400km niin bensiiniä kuluu jo melkoisesti..

Jos esimerkiksi minä olen menossa johonkin omalla autollani ja sen olen sopinut aikaisemmin, ja sitten kaveri soittaa voiko tulla mukaan, niin en todellakaan oleta hänen maksavan mitään.

Jos suunnittelemme yhdessä lähtevämme johonkin, voi kyydissä tuleva tarjota vaikka lounaan tms ja siitä voi sopia etukäteen.

Kuitenkin perusajatuksena se ettei ystävien kesken tarvita rahaa koska se olisi inhottavaa. Kyllä ne palvelukset sitten palveluksina maksetaan takaisin.

että toinenkin on menossa.. ja sitten ruikkaat kyytiä sen vuoksi ettet joudu itse maksamaan, mitä luulet että se toinen tälläisestä ajattelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa osa bensasta jos tulet kyydissä touhua! Ihan omituista! Siis jos kerran olet jokatapauksessa menossa johonkin niin miksi siitä on vaivaa jos joku tulee kyydissä?? Ärsyttävää, en minä ainakaan mitän maksua kehtaisi pyytää...

no kyllä se kuuluu tapoihinkin, antaa edes pieni maksu. Ellet ole sitten joku pummi muutenkin...

En maksaisi mistään kyydistä jos joku on jokatapauksessa menossa sinne, mutta en myöskään pyydä rahaa kyytiläiseltä jos itse olisin jokatapauksessa ajamassa johonkin. Ja jos on niin norsu että vaikuttaa polttoaineen kulutukseen niin että mulla lompsa tyhjenisi niin eipä sellainen mahtuisi autoonkaan...

niin miten katsotaan se kumpi maksaa matkan jos oletetaan että matka on esim. 400km niin bensiiniä kuluu jo melkoisesti..

Jos esimerkiksi minä olen menossa johonkin omalla autollani ja sen olen sopinut aikaisemmin, ja sitten kaveri soittaa voiko tulla mukaan, niin en todellakaan oleta hänen maksavan mitään. Jos suunnittelemme yhdessä lähtevämme johonkin, voi kyydissä tuleva tarjota vaikka lounaan tms ja siitä voi sopia etukäteen. Kuitenkin perusajatuksena se ettei ystävien kesken tarvita rahaa koska se olisi inhottavaa. Kyllä ne palvelukset sitten palveluksina maksetaan takaisin.

että toinenkin on menossa.. ja sitten ruikkaat kyytiä sen vuoksi ettet joudu itse maksamaan, mitä luulet että se toinen tälläisestä ajattelee?

Mutta minulla on aina ensimmäisenä ajatuksena mennä omalla autollani jos olen johonkin pakolliseen menossa. Jos taas ystävä kertoo olevansa menossa käymään vaikka lähikaupungissa lääkärissä tai muussa vastaavassa pakollisessa/tärkeässä/ennalta määrättynä ajankohtana niin saatan kysyä voinko lähteä mukaan vaikka shoppailemaan. Tai toisinpäin.

Minulla ei ole niin tiukkaa että pyytäisin kyytiä johonkin rahan vuoksi, vaan lähinnä mukavan matkaseuran. Eikä ystävillänikään ole niin tiukkaa tilannetta, ja jos olisikin niin kyllä minä heidät silti kyytiin ottaisin, hehän ovat YSTÄVIÄNI. En tietenkään mitään liftareita tien laidoilta kyytiin ota.

Sinusta saa sen kuvan että ystävyyssuhteesi ovat aika kylmiä kun mitään ei tehdä ystävänpalveluksena ilman että siitä itse jotenkin hyötyy...

Vierailija
24/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menisi hermot noin epäloogisen ihmisen kanssa.

Ainoa reilu tapa on tietysti, että kustannukset lasketaan noin 0.25 €/km mukaan (verohallinon sivulta voi tarkistaa) ja kustannukset jaetaan tasan matkustajien kanssa. Eli 0,08 €/km ja koska matkaa kertyy 300 km, niin se on 24 €/naama. jos siis otat kaksi mukaan niin se tekee yhteensä 48 €.

Mukaanmenijänä minä tarjoaisin bensarahaa, mutta jos olisin..

Vierailija - 28.07.09 07:01 (ID 8994776)

.. auton omistaja, en ottaisi maksua vastaan.

Vierailija
25/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkarahan. 300km junalla tai bussilla tulisi aika kalliiksi.

Ja vielä oletettavasti haet heidät ja viet päätepisteessa perille ajaen erillisen kiekuran.

Vierailija
26/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljetatteko esim. työkavereitanne aamuin illoin kyydissänne - ja ilmaiseksi tietenkin? Menettehän joka tapauksessa töihin itsekin..?

Vierailija
27/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla eikä sen miehellä ole autoa. Joo, ja kyllä minä useinkin otan kyytiin ilman että tarvitsee maksaa bensoista, tääkin kaveri on ollut monesti mun kyyditettävänä.

Ja oikeesti, pullaa ja kahvia, just joo..tuskin tulen saamaan edes sitä. Eiköhän toi pidä ukkonsa kanssa huolen vaan siitä omasta nestetasapainosta, ja se neste on muuten ihan varmasti kalja. Tupakkataukojakin varmasti kerjää, mun autossa ei nimittäin polteta, siitä en tingi yhtään.

Mä en itse kehtais ikinä ilmatteeksi ajella toisen kyydissä 600 kilometriä, onhan ne kuitenkin tulossa poiskin varmaan mun kyydissä.

No, joko ottaa osaa bensaan tai sitten maksakoon edestakaisen bussimatkan itselleen ja ukolleen. Ihan saavat itse päättää.

Vierailija
28/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla eikä sen miehellä ole autoa. Joo, ja kyllä minä useinkin otan kyytiin ilman että tarvitsee maksaa bensoista, tääkin kaveri on ollut monesti mun kyyditettävänä. Ja oikeesti, pullaa ja kahvia, just joo..tuskin tulen saamaan edes sitä. Eiköhän toi pidä ukkonsa kanssa huolen vaan siitä omasta nestetasapainosta, ja se neste on muuten ihan varmasti kalja. Tupakkataukojakin varmasti kerjää, mun autossa ei nimittäin polteta, siitä en tingi yhtään. Mä en itse kehtais ikinä ilmatteeksi ajella toisen kyydissä 600 kilometriä, onhan ne kuitenkin tulossa poiskin varmaan mun kyydissä. No, joko ottaa osaa bensaan tai sitten maksakoon edestakaisen bussimatkan itselleen ja ukolleen. Ihan saavat itse päättää.

Vierailija
29/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota mitään. Mutta suurin syy siihen että useimmiten haluan ajaa yksin on se että pidän oman auton tuomasta vapaudesta. Haluan lähteä ja mennä oman aikatauluni mukaan, ilman että täytyy soitella, venttailla ja sopia toisten menemisiä ja tulemisia... Siksi kimppakyyti sucks.

Vierailija
30/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kehtaisi toisten kyydissä matkustaa pummillam 600 km, junalla ja bussilla sellaiseen matkaan menee aikaa ja aika paljon rahaa. Kohtuullinen korvaus on edes puolet bensoista, onhan siinä autossa muitakin kuluja. Nää jotka on sitä mieltä että ei tarvii mitään maksaa kun kerran muutenkin olet menossa on varmaan itse just niitä kivoja pummeja.

Mulla on yks kaveri joka on parin vuoden ajan kulkenut aika usein mun kyydillä työmatkaa, säästää siinä 1/2 tuntia aikaa ja muutaman euron. Ostin häneltä hieman heidän lasten pieniä kamppeita ja laski niille eka aika karmean summan, alesta olisin saanut uusiakin. Mutta sitten päättikin antaa ne mulle korvaukseksi matkoista. No ihan ok.

Mutta tässä kesällä piti pari lasta viedä leirille 150 km päähän. Meidän lapsen kaverin vanhemmat ei tarjoutuneet hoitamaan kumpaakaan suuntaa vaan arvelivat että menköön bussilla. No se olisi maksanut n. 30 euroa ja 10v pojat olisi kyllä eksyneet matkalla, kun ei siellä toisessa päässä ollut ketään vastaanottajaa. Me sitten vietiin ja haettiin eikä vieraan lapsen kuljettamisesta tarjottu edes tuota 30 euron maksua.... Se ei musta ollut enää ok.

Vierailija
31/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he ovat niin ärsyttäviä, niin pidä välimatkaa heihin, katkaise vaikka välit. Miten tietävät sinun menoistasi?

En minä omia menojani ilmoittele kenellekään hyvän päivän tutuille. Koskaan ei ole ollut ongelmaa jatkuvista pummeista. Kaverit ovat sitten erikseen, heitä auttaa ilomielin.

Sääli, jos sulla on kavereina ei kivoja-ihmisiä.

Vierailija
32/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos he ovat niin ärsyttäviä, niin pidä välimatkaa heihin, katkaise vaikka välit. Miten tietävät sinun menoistasi? En minä omia menojani ilmoittele kenellekään hyvän päivän tutuille. Koskaan ei ole ollut ongelmaa jatkuvista pummeista. Kaverit ovat sitten erikseen, heitä auttaa ilomielin. Sääli, jos sulla on kavereina ei kivoja-ihmisiä.

Kouluajoista lähtien. Aika lähekkäin asutaan edelleen. Ei niitä välejä niin vain katkaista, meillä on yhteisiä kavereitakin vaikka kuinka paljon. Ja vaikka se onkin ärsyttävä, niin osaa myös olla ihan mukavakin, sen itsekkäästä puolesta en pidä.

Ollaan menossa samoihin juhliin, yhteisen kaverin luokse.

Sääliä saa ihan vapaasti, en estä.

Vierailija
33/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon sairaita pummeja tälläkin palstalla.

Normaali ihminen tajuaa kyllä tarjota bensarahaa, jotta auton omistaja hyötyy myös siitä, että kuskaa minut, vaikka olikin samaan suuntaan menossa.

Itselläni on kokemusta lapseni harrastukseen viemisestä, lapsen kaverin äidin mukaan kimppakyydillä, joka sitten ilmeisesti tarkoitti sitä, että minä olisin vastannut yksin lapsiemme harrastuksiin viemisistä, siinähän se nyt samalla menee...ja täällä kun marisin, niin olin paska ihminen :). En ole paska, vaan ihminen, joka ei IKINÄ kehtaisi pummata keltään.

Vierailija
34/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelettekö sitäkin, että bussissa pitää maksaa, kun se bussi joka tapauksessa menee sinne minne itsekin ajattelit mennä?

Vierailija
35/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelettekö sitäkin, että bussissa pitää maksaa, kun se bussi joka tapauksessa menee sinne minne itsekin ajattelit mennä?

Juuri näin. Ilmaiset lento- ja junaliput kans! Sinnehän ne ovat kuitnekin menossa, samaan paikkaan kuin minä.

On paljon ihmisiä jotka eivät tajua, että maaiman ei pyöri heidän napansa ympärillä.

Vähävaraisen ystävän veisin ilman muuta ilmaiseksi. Luulen kyllä, että juuri ne vähävaraisimmat ystäväni osaisivat myös ajatella minun talouttani ja tarjoaisivat matkarahaa.

Vierailija
36/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon sairaita pummeja tälläkin palstalla. Normaali ihminen tajuaa kyllä tarjota bensarahaa, jotta auton omistaja hyötyy myös siitä, että kuskaa minut, vaikka olikin samaan suuntaan menossa. Itselläni on kokemusta lapseni harrastukseen viemisestä, lapsen kaverin äidin mukaan kimppakyydillä, joka sitten ilmeisesti tarkoitti sitä, että minä olisin vastannut yksin lapsiemme harrastuksiin viemisistä, siinähän se nyt samalla menee...ja täällä kun marisin, niin olin paska ihminen :). En ole paska, vaan ihminen, joka ei IKINÄ kehtaisi pummata keltään.

Ajoin omia lapsia kouluun ja otin sitten myös naapurin tenavan kyytiin. Ei mennyt kuin muutama viikko, niin kiitoksen asemasta alkoivat maukua, että pitäisi lähteä 10 min myöhemmin. Sopisi paremmin heidän aikatauluunsa...

Turha kai sanoa, että nykyisin ajan vain omia lapsia. Etenkin sen jälkeen, kun naapurustossa minut leimattiin "kellokalleksi".

Vierailija
37/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljetatteko esim. työkavereitanne aamuin illoin kyydissänne - ja ilmaiseksi tietenkin? Menettehän joka tapauksessa töihin itsekin..?

Vierailija
38/44 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin omia lapsia kouluun ja otin sitten myös naapurin tenavan kyytiin. Ei mennyt kuin muutama viikko, niin kiitoksen asemasta alkoivat maukua, että pitäisi lähteä 10 min myöhemmin. Sopisi paremmin heidän aikatauluunsa...

Minä olen tuo, joka oli mukana "kimppakyydissä". Kun sitten meillä alkoi aina olemaan oikeastikkin muuta menoa, että en kerta kaikkiaan päässyt enää toiselta puolelta kaupunkia noutamaan kaverin lasta, niin nyt tämä on sitten suuttunut minulle. OIKEASTI, hävyttömyys on maailman palkka.

Vierailija
39/44 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuo, joka oli mukana "kimppakyydissä". Kun sitten meillä alkoi aina olemaan oikeastikkin muuta menoa, että en kerta kaikkiaan päässyt enää toiselta puolelta kaupunkia noutamaan kaverin lasta, niin nyt tämä on sitten suuttunut minulle. OIKEASTI, hävyttömyys on maailman palkka.

Jos hyvän hyvyyttäsi teet toisille palveluksia he yleensä pyytävät vain lisää. Sitten suututaan ja murjotetaan jos järjestely jostain syystä muuttuu.

Olen huomannut tämän esim. tavaroita lainatessa. Jos lainaan jollekulle ompelukoneeni ja käyn sen muutaman kuukauden kuluttua hakemassa pois, niin jo ollaan äkäisiä ja suututaan. Vaikka ihan selkeästi on sovittu, että kone on LAINASSA kunnes sitä itse tarvitsen.

Vierailija
40/44 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä pummaamista kyllä. Jos kerta hekin ovat menossa sinne 300 km päähän niin miksi sinä et menisi heidän kyytiin, kerta ovat kuitenkin sinne päin menossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi