Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi IHMEESSA opetajia ei voida lomauttaa kesalla tai syyslomaviikolla????

Vierailija
06.10.2009 |

Kun ne kerran ne loma-ajat ovat toita taynna, niin miksei lomautuksia jarjesteta niille ajoille, kun lapset ei ole koulussa?????? Jotain jarkea paattajat ja OAJ! Ihan jo lasten perusturvallisuus vaarantuu, kun yksi ope hoitaa montaa luokkaa, ja oppimisesta nyt ei ainakaan tule yhtaan mitaan.

Voisiko joku vaantaa mulle rautalangasta, miksi jarkea ei voi kayttaa. Miten opettajat puolustautuvat?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. syysloma on mielestäni täysin vastikkeeton ylimääräinen loma, jota kenelläkään muulla ammattiryhmällä ei ole."

Hohhoijaa. Liitot ovat neuvotelleet erilaisia etuja. Esim. paperiliittolaiset saavat saunarahaa, jos ovat töissä vkloppuna sauna-aikaan. Viestintäalan liittolaisille työnantaja maksaa silmälasien linssit ja puolet kehyksistä. Aika moni saa työpaikalla ilmaiset kahvit työnantajalta.

Liity liittoon, joka neuvottelee sinulle hyvät edut.

Vierailija
2/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun kaverini on muutaman kerran tunnustanutkin, et oppitunnit on mukavaa nettailu aikaa."

Olisiko välitunti vai hyppytunti menossa;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et edes tauolla ei ehdi edes istua ja kahvia juoda, kun aina on seuraavan tunnin valmistelua, puhelinsoittoja, valvontaa jne. :)

Tuntuu vaan, et ovat aina nurisemassa jostain, ihan oikeesti. Ja edut/palkkaus on tunteihin suhteutettuna kiistatta kunnossa.

Vierailija
4/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku muuta ajattelee, niin on niin kateuksissaan, ettei lapsensa parasta osaa ajatella.

Vierailija
5/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo enää normaalia tuo sun kateus opettajia kohtaan. Ai niin, yritä välillä tehdä niitä aloituksia jostain muusta aiheesta, jooko!

Vierailija
6/40 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA kun kysellään tätä kesä-lomautusta, niin opet huutaa kuorossa, että se on LOMAA, eikä sillon saa muitakaan lomauttaa.

Ei ketään saa lomauttaa loman aikana, opettajille kuuluu loma siinä missä muillekin.

kesä ei ole lomaa vaan opetuksetonta aikaa...

Koska on päätetty, että oppilailla pitää olla 10 viikon mittainen kesäloma, niin opettajille se on silloin tietysti opetuksetonta aikaa.Pitäisikö siis mielestänne myös lasten kesälomaa (opetuksetonta aikaa) lyhentää?

Vierailija
7/40 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoma, rettä täällä ei ole töissä käyviä. Lomaa kertyy tehdystä työstä. Vain työssä olevan voi lomauttaa.

Lyhennetään opettajien ja oppilaiden loma 5 viikkoon, sopii minulle.

Vierailija
8/40 |
08.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sut lomautettais kesälomallasi ?

Tämä on laitonta, sillä selvä.

Jos kiinnostaa pitkät lomat, kesällä on taas haku OKL.ään. Sinne itse asiassa ei ole mikään täysin mahdoton päästäkään, mitä nyt sovellustestit pitää läpäistä.

Vierailija
9/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lyhennetään tosiaan ne oppilaiden kesälomat viideksi viikoksi ja samoin myös vähenee opettajien opetukseton aika (tai kesäloma). Sitten tämä ylimääräinen 5 viikkoa voidaankin lomauttaa opettajat ja oppilaiden oppiminen ei kärsi lainkaan kun voivat olla poissa koulusta kun opettaja on lomautettu.

Jesh! Hyvä ratkaisu, kaikki tyytyväisiä =D

AINA kun kysellään tätä kesä-lomautusta, niin opet huutaa kuorossa, että se on LOMAA, eikä sillon saa muitakaan lomauttaa.

Ei ketään saa lomauttaa loman aikana, opettajille kuuluu loma siinä missä muillekin.

kesä ei ole lomaa vaan opetuksetonta aikaa...

Koska on päätetty, että oppilailla pitää olla 10 viikon mittainen kesäloma, niin opettajille se on silloin tietysti opetuksetonta aikaa.Pitäisikö siis mielestänne myös lasten kesälomaa (opetuksetonta aikaa) lyhentää?

Vierailija
10/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teistä huhkii tulevan viikon (ainakin Keski-Suomessa on kokonainen viikko syyslomaa, koska koulu alkoi JO 11.8) töissä 40 h vai kuinka moni matkaa Teneriffalle tai mökille sieneen? Ainakin n. 10 opettajasta, jotka itse tunnen, suuntaavat juuri Teneriffalle tai sieneen. Kenenkään en tiedä viettävän minuuttiakaan töissä perjantain jälkeen

Yksityisellä sektorilla toimiva mieheni on lomautettuna ko. viikon ja juu, tyhmyyttään varmaan, pitää mukanaan sekä kännykkää että tietokonetta ja "kantaa huolta asiakkaistaan" kuten jossain aiemmin väheksyttiin. Palkatta tottakai. Vuosilomma hänellä on ruhtinaalliset 5 viikkoa vuodessa ja nyt lomailee lasten kanssa palkata viikon, jotta opet saavat rentoutua palkallisena (=opetuksettomana aikana) saman viikon.

Vierailija
11/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen opettajilla on syysloma? Uskotko?

Terveisin opettaja, joka on lähdössä Teneriffalle sieneen

Vierailija
12/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihmettelen tosiaan miksi opettajilla on muista poiketen esim. oikeus palkalliseen syyslomaan - jota siis miehelläni tai minulla ei ole. Yhtälailla korkekoulutettuja ja jopa paljon koulutetumpia olemme kuin opettajat.

Esim. syysloma on mielestäni täysin vastikkeeton ylimääräinen loma, jota kenelläkään muulla ammattiryhmällä ei ole.

Vierailija
13/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten kysymys palkasta tai lomasta tai opetuksettomasta ajasta tai hoitovapaalta kesäksi "töihin" palaamisesta saa yleensä täältä vastaukseksi, että

- Kun minäkin olin sijaisena palkatta niin nyt otan kaiken mitä saan

- En minä mutta kun Eki-setä on halunnu

- Tulkaa taatana itse opettajakouluun, ette pääse kuitenkaan, daijut

- Ei kuulu teille

- Virkamiehelle pitää maksaa aina palkkaa

- Kaikki open palkka on ansaittu jo etukäteen

Vierailija
14/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Ope, joka on ensi viikon ihan normaalisti töissä

Vierailija
15/40 |
09.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajilla on aikaa surffata vauva-palstalla kouluaikana...

Mun kaverini on muutaman kerran tunnustanutkin, et oppitunnit on mukavaa nettailu aikaa.

Vierailija
16/40 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tarpeeksi selkeästi sanottu?

Vierailija
17/40 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensäkään säästetään opetuksesta?

Opettajien palkka määräytyy pidettyjen OPETUStuntien mukaan, joten lomautuksenkin (josta ei saa palkkaa) tulee kohdistua OPETUStunteihin.

Vierailija
18/40 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ketään. Jos sais, niin työnantajahan lomauttaisi kaikki lomien ajaksi.

Vierailija
19/40 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luet ne vanhat ketjut läpi. Tästä asiasta on keskusteltu täällä todella kattavasti jo aiemmin.

Vierailija
20/40 |
06.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oaj ei vaan suostu siihen. Meil on vahva ammattiliitto.

Ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan