Mitkä ovat autokulunne/kk
-bensa vai diesel?vai joku muu
-malli ja merkki
-kulutus
-mihin käytätteautoa(työmatkat,kauppakassi,jne..)
-velaton vai ei
Kommentit (46)
-bensa
-Ford Ka 1.3
-No ei paljoa, en tiedä tarkkaan.
-No minä olen kotona ja se on mulla kauppakassina ja jos tarvii käydä jossain muualla.
-velaton.
Bensaa tosiaan menee käytöstä riippuen, mutta se syö tosi vähän. Ehkä minun ajolla kuukaudessa 40-50e menee bensaan. Vakuutusmaksuihin menee vuodessa n.650e kun minulla ei ole vielä yhtään bonuksia joten se on n.55e/kk.
Eli siis noin satasella kuussa selviän.
-diesel
-Peugeot 308 Sport
-5.4/100 km
-työmatkoihin, vapaa-aikana ja kauppakassina
-velaton
vakuutukset vuodessa 250e, täydet bonukset.
Autokulut ovat kuukaudessa 250,- Mutta vastavuoroisesti saan vähentää verotuksessa maksimityömatkavähennykset, joka on tänä vuonna 7500,-
bensat+vakuutukset n. 100e/kk.
viime viikolla meni 1100e korjaukseen:DD
Bensa-auto,500-sarjan bemari. Ajotietokone löytyy mutta en oo katellu mitä kuluttaa. Ajaa pitää joka tapauksessa. Tällä hetkellä en ole töissä. Ajan päivittäin kauppaan. Kohta alkaa taas lasten harrastukset ja kuskaan niitä sinne. Pidemmät kyläily matkat myös ajan autolla. Velaton auto vuodelta -04.
-bensa
-2005 Ford Mondeo farmari
-kulutus jotain 9l/100km kaupungissa, maantiellä vähemmän
-Auto käytössä päivittäin paljon. Kaikki kulkemiset sillä, kuskaan miestä töihin, välillä ajaa itse ja sit kaikki kauppareissut yms. ajo.
-Velkaa jäljellä 3000, vuoden päästä maksettu.
Vakuutukset vuodessa n. 600 euroa. Täyskasko löytyy.
-bensa
-2005 Ford Mondeo farmari
-kulutus jotain 9l/100km kaupungissa, maantiellä vähemmän
-Auto käytössä päivittäin paljon. Kaikki kulkemiset sillä, kuskaan miestä töihin, välillä ajaa itse ja sit kaikki kauppareissut yms. ajo.
-Velkaa jäljellä 3000, vuoden päästä maksettu.
Vakuutukset vuodessa n. 600 euroa. Täyskasko löytyy.
Meillä kolme autoa. Kaikki laskelmat, jotka on alle 400-500 e kuussa autosta, niin ovat epärealistisia tai sitten kannattaa ajaa mieluummin taksilla, tulee halvemmaksi.
Juoksevia kuluja olen meille laskenut noin 800 euroa per kolme autoa, loput on sitten arvonalenemaa. Eli juokseviksi kuluiksi sanoisin, että 250 e per kuu on aika lähellä totuutta tai sitten kannattaa taas ajaa taksilla, jos ajoa on vähän.
Kannattaa huomioida, että monet jättää laskuista pois osan kuluista. Autosta tulee monenmoista laskua.
kannattaako autoa pitää?tuleeko liian kalliiksi.Mies on tällä hetkellä,mutta en tiiä kauanko,eikä hän osallistuisi kuluihin luultavasti?on määräaikaisessa työssä,jatkosta ei tietoa
on neljä autoa ja kulut autoista ovat yhteensä noin 3500 - 4000 euroa kk.
en tarvitse enää autoa,koska asumme Helsingissä
että muutan vuodenvaihteessa hieman pienempään,halvempaan vuokra-asuntoon,mutta lapset tuskin saavat hoitopaikkaa uutta heti..niin tähän tarkoitukseen tulisi auto
palkka+elarit+lapsilisät nettona 1700-1800e
on neljä autoa ja kulut autoista ovat yhteensä noin 3500 - 4000 euroa kk.
Miten voi olla melkein 1000,-/auto ?
kuluihin lasketaan vakuutukset, autovero+mahdollinen käyttövoimamaksu, polttoaineet ja kaikki mikä tulee auton omistamisesta. Myös mahdolliset autotallivuokrat, huollot ja lainat.
-diesel -Peugeot 308 Sport -5.4/100 km -työmatkoihin, vapaa-aikana ja kauppakassina -velaton vakuutukset vuodessa 250e, täydet bonukset. Autokulut ovat kuukaudessa 250,- Mutta vastavuoroisesti saan vähentää verotuksessa maksimityömatkavähennykset, joka on tänä vuonna 7500,-
Yhteensä 400,-/kk. Tämä pitää kaikki auton korjauksetkin sisällään.
Halvemmaksi tulee taksi! Velattoman auton kk kustannus 100-400, eikä auto vielä liiku metriäkään. Päälle vielä ajamiskulut.
- Bensa
- Toyota Corolla 1,6
- kulutus noin 7,4 ilmastoinnilla ja sekalaista ajoa
- sekalaista ajoa
- velaton
- bensat noin 200 €/kk
- huollot noin 25 €/kk
- pesut noin 25 €/kk
- pissapoika noin 15 €/kk
- vakuutukset noin 80 €/kk (kaskossa noin 50 %)
- rengaskulut noin 35 €/kk
- pääoma noin 270 €/kk
- muut 10 €/kk
Tulikos siitä nyt sitten noin 660
Tätä kokoluokkaa ovat kustannukset
-bensa vai diesel?vai joku muu
-malli ja merkki
-kulutus
-mihin käytätteautoa(työmatkat,kauppakassi,jne..)
-velaton vai ei
- osamaksu 200 e / kk ( vielä muutama kk) sitten kyllä jo pian vaihdettava eli sama kulu varmaan jatkossakin
- autovero 11 e/kk
- vakuutukset 55 e/kk
- katsastus 8 e/kk
- korjaukset yms tarvikkeet (renkaat, nesteet, öljynvaihdot), noin 30-60 e /kk
- bensat ajon mukaan, ajoa työmatkoista noin 1000 km/kk
Tai no "peltoautoon" menee bensaa korkillinen silloin tällöin.
Diesel on meidän varsinainen kakkosauto, mutta en tiedä mitä maksaa, verot, vakuutukset yms.
Löpöä ei paljon syö.
- bensa
- Chrysler PT Cruiser
- vie n 13l/100km kaupunkiajossa
- käytän sekä työ- että vapaa-ajalla
- velaton
- ja vakuttuksista ei tietoa, mies maksaa