Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joiden vauva ei ole suostunut juomaan pullosta

Vierailija
28.07.2009 |

minkä ikäisenä olette siirtyneet nokkamukiin ym? Tai parempi kysymys varmaan olisi minkä ikäisenä vauva on siitä osannut juoda? Meillä tyttö on moniallergikko ja sen myötä oma ruokavalioni on tosi suppea ja sen takia olen laihtunut niin paljon, että olen jo alipainoinen ja lääkärin mukaan en saisi enää laihtua yhtään. Tyttö ei kuitenkaan ole pulloa huolinut monista yrityksistä huolimatta. Tarkoitus olisi jatkaa osittaisimetyksellä. Aiemminkin painoni on imettäessä laskenut, mutta sillon olen saanut syödä normaalisti eikä se ole laskenut näin paljon kun nyt. Tyttö on nyt 2,5kk ja muiden lasten kanssa oon joutunut laihtumiseni takia siirtymään osittaisimetykseen vasta 4-5kk iässä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut 2 "tissihirmua" jotka eivät ole huolineet pulloa vauvana. Molemmat ovat lopulta oppineet tuttipullosta syömisen 8 kk iässä ja tiedän että on idioottia enää tuossa vaiheessa antaa pulloa, mutta kun eivät nokkamukia huolineet ja olin molempien kanssa aivan hajoamispisteessä sen imetyksen kanssa otin riemuissani vastaan tuon pienenkin helpotuksen. n. 1-vuotiaana ovat sitten alkaneet juoda nokkamukista ja ihan tavallisesta lasistakin.

Varsinkin noista toisen kanssa laihduin rajusti ja huomaan vanhoista kuvista että mulla myös lähti hiuksia tämän lapsen kanssa todella paljon, hiusraja on suorastaan ohimoiden kohdalta karannut ylöspäin. Kaikkien kanssa on hiuksia lähtenyt, mutta ei noin paljon.

Vierailija
2/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään huolittu tuttipulloa ja vähän ennen 5kk aloin antamaan nokkamukista vettä. (maitoa ei huolinut ihan vaan kiukuttelun vuoksi) Sitten kun oppi kunnolla juomaan nokkamukista, niin myös maito kelpasi nokkamukista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi ehkä 3-4kk iässä syömään pullosta. Tyyli ehkä hieman hankala mutta muutaman kerran jälkeen kelpasi myös pullo. Eli Otin lapsen rinnalle ja pullon toisen käteen. Kun lapsi imi rintaa vaihdoin äkkiä pullon tilalle. Alussa lopetti heti imemisen mutta kärsivällisesti kun vuorotteli (samalla kerralla useaan otteeseen) niin alkoi myös pullo kelpaamaan. Sitten kun pullo kelpasi niin ei kelvannut kun äidin sylissä, mutta siinäkin pikku hiljaa alkoi muidenki syli kelpaamaan. Ehkä tosiaan hankalaa, mutta meillä toimi ja helpotti kun pystyi "hankalissa" tilanteissa antaa pulloa tai jättää vähäksi aikaa hoitoon.

Vierailija
4/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään ole pullo kelvannut koskaan. Nyt ikää reilut 7kk. 5kk:n iästä asti on hörppinyt nokkamukista vettä --> maito ei kelpaa. Tissi on tärkeä ja tissille aina nukahtaa. Nyt mietityttääkin tuo nukkumaanlaitto, kun olisi kiva että mieskin saisi joskus lapsensa nukahtamaan...oisko tähän jollakin hyviä vinkkejä??

Vierailija
5/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullo ei siis kelvannut. Meillä oli kuitenkin pakko alkaa antaa vauvalle maitoa jostain muusta kun tissistä hänen ollessaan 4kk kun minä menin leikkaukseen. Pulloa poika ei huolinut ei sitten millään, koitettiin kaikki mahdolliset konstit ja niksit. Sitten alettiin antaa nokkamukista maitoa, alkuun ei siitäkään tykännyt ja rinnalla pääasiallisesti poika oli aina leikkaukseeni saakka ja minä olin kauhuissani, että mistä poika sitten syö kun imetystä en voisi jatkaa. No, ensimmäiset 3päivää oli ollut tuskaa ja poika oli itkenyt tosi paljon, osin nälkäänsä varmasti. Sitten alkoi vähitellen mennä maito nokkamukista, vesi kyllä kelpasi siitä paremmin.

Vierailija
6/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan periaatekysymys. Meillä molemmat lapset saivat luovutettua äidinmaitoa vastasyntyneinä eikä heillä ollut mitään ongelmia juoda sitä pullosta. 2kk päästä pullo ei sitten kelvannutkaan. Isompi suostui juomaan nokkamukista vettä n. 6kk iässä mutta ei edes lypsettyä rintamaitoa. Pienemmän jouduin allergioiden takia vierottamaan n.8kk iässä ja erityiskorvike alkoi kelvata pullosta imetyksen lopettamisen jälkeen. Pari päivää eli vedellä ja riisillä. Kaikille tietämilleni allergisille vauvoille on lopulta korvike kelvannut. Moniallergisen imetys ei yleensä ole järkevää koska voi allergisoitua kaikelle mitä äiti syö.

Vierailija
7/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on saanut siitä sellaista korviketta, jolle on allerginen. Oma kuopukseni oli juonut pullosta äidinmaitoa, kunnes maitoaltistuksen jälkeen alkoi itkeä kun yritti tarjotakin pulloa.

Kannattaa yrittää löytää sopiva korvike. Meillä sopivaa syötävää ei meinannut millään löytyä, ja mun imetysdieetti meni jo aika överiksi. Sitten Neocate-korvike sopi ja lopetin imetyksen - sopivia kiinteitä alkoi löytyä hurjaa vauhtia.

Vierailija
8/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin häntä 1v. 1kk. Hän opetteli juomaan vettä nokkamukista kun aloitin kiinteiden tarjoamisen 6kk iässä. Ei oppinut juomaan mukista jossa venttiili eli venttiili pois ja vesi tuli ihan kaatamalla. Maitoa joi vasta vuoden ikäisenä eli ei juonut lainkaan korvikkeita.

Vierailija
9/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin tavallisen lasin reunasta korvikkeen noin 4 kk iästä alkaen. Oppi juomaan siitä nopeasti, n. 6 kk iässä joi tavallisesta lasista tai mukista itse.

Vierailija
10/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tytöllä korvikkeena juuri tuo neocate ja siitä ei ole oireita saanut kun muutamia kertoja ollaan lusikalla annettu, mutta tuo lusikalla syöttäminen on tosi hidasta ja siksi haluais, että tyttö oppis pulloon ja jos ei siihen niin nokkamukiin tai ehkä lasiin, kuten joku kertoi oman lapsensa juoneen lasista 4kk iästä alkaen.

Vierailija
11/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neocate maistuu aika kitkerältä, eli makukin voi aluksi jumittaa. Pienet kyllä oppivat tykkäämään sen mausta :)

Vierailija
12/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti ei kelvannut missään muodossa.

Ikää oli tuolloin 5 kk.

Vierailija
13/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. 4 kk:n iässä.

Vierailija
14/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sekoittaa äidinmaitoon, tuota ei oltu testattukaan tai en osannut tuota ajatella kun tyttö syö kyllä lusikasta tuota neocatea vaikka miten paljon kun vaan jaksaa antaa, mutta se on hidasta ja esim. pullosta juonti olisi nopeampaa tai nokkamukista, mutta ei tuosta varmasti haittaakaan ole, jos niitä sekottaa ja koittaa antaa pullosta ja jos ei onnistu niin nokkamukista.

ap

Vierailija
15/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostui vasta yhdeksänkuisena ottamaan mitään muuta kuin rintaa. Auttoi että vaihdoimme yrittämämme pullon Tommee Tippee -malliin (rinnanmuotoinen tutti). Siinäkin kesti aika kauan totuttaminen, alle kymmentä milliä meni viikkokaupalla... Leikkaus oli mullakin tulossa, siksi oli pakko keksiä jotain ja onneksi tuo erikoispullo toi vihdoin avun.

Tutti ei kelvannut koskaan, mikä tietysti säästää vieroittamisen vaivan - mutta kyllä se tuttilohtu joskus olis aika tervetullut tietyissä tilanteissa... ;)

Vierailija
16/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ainoa hyvä nokkamuki oli Tommyy Tippee tai jotain sinne päin, mutta Lastentarvike myy sitä. Tuossa mukissa on se hyvä puoli, että juomaa virtaa kun imee (pienikin imu riittää) tai kun puree nokasta! Tuolla mukilla tyttö olisi varmaan oppinut juomaan nokkamukista jo aiemminkin, mutta en älynnyt kokeilla.

Tuttipullo ei ole kelvannut ikinä. Tyttö on nyt 1 v 3 kk ja juo nykyään mieluiten itse tavallisesta lasista. Oppi sen alle vuoden ikäisenä. Lasissa ei tosin saa olla paljon maitoa tai sitten kastuu kaikki vaatteet. Pari kolme senttiä pohjalla on sopiva määrä.

Vierailija
17/18 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullot ja mukit eivät käyneet. ohutreunaisesta lasista molemmille kelpasi. Sitten välillä meni pullosta jonka tuttin reikä oli leikattu isommaksi. Ei tarvinnut varsinaisesti imeä, joten se kelpasi välillä. Esim vellituteissa on jo valmiiksi isompi reikä....sotkuahan siitä seuraa! :D

Vierailija
18/18 |
29.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lypsettyä äidinmaitoa+korvikesekoitusta, eikä myöhemminkään ollut mitään ongelmaa juottaa tuttipullosta lysettya maitoa, jos olin vähän kauemmin pois. Nokkamukista alkoi opettelemaan juomaan vettä kiinteiden ruokien yhdeydessä 6 kk, imetin vuosikkaaksi. Tuttia käytti 1v4kk ja eroon päästiin tosi helposti.

Seuraava mukula sitten onkin ollut harmin aiheuttaja. Ikää nyt tosin jo 2 v eli nuo ongelmat jo onneksi takanapäin. Tuttia ei suostunut käyttämään ollenkaan, kokeilin varmaan kaikki merkit. Tuttipullosta ei myöskään suostunut juomaan ikinä, mileluummin itki nälkäänsä. Eli ensimmäisen 6 kk aikana pääsi itsekseen käymään max 3 h reissun. Kiinteiden kanssa taas nokkamuki käyttöön, imetystä jatkoin saman vuoden. Paino oli tuossa vaiheeessa tosi matala (BMI 17) vaikka lapsella ei mitään allergioita ollutkaan ja olin koko ajan syömässä jotakin.

Sori, apua ei tullut tältä suunnalta, mutta symppään tosi paljon sua ton ongelman kanssa. Stemppiä ja jaksamista.