Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko rikkoa rutiineja? Viikonloppuna häät...

Vierailija
27.07.2009 |

Vietämme viikonloppuna kaverimme häitä. Meillä 5kk vauva. Yhden toisen kaverin kanssa juttelimme häistä ja hän oli aivan, siis kerrassaan järkyttynyt kun kerroin, että aiomme kyllä jäädä koko illaksi häihin. Olen ajatellut, että vauva laitettaisiin yöunille vaunuihin ja sitten kun lähdetään kotiin, niin sitten lähdetään. (tuskin nyt aamuun asti oltaisiin, mutta ehkä johonkin puolilleöin?)

Tällä kaverilla 7kk poika ja aikovat lähteä seitsemältä kotiin, kun lapsi käy kahdeksalta yöunille.

Meneekö lapsen maailma nyt sekaisin, jos yhtenä iltana teemmekin eri lailla?

Jos lapsi siis ei suostu sitten kuitenkaan nukkumaan vaunuihin, niin sitten emme tietenkään jää häihin.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasit minun viesteihini. Kun teidän lapset on vasta NIIN pieniä ja meidän on aina olleet niin isoja jne...

Vierailija
22/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit rikkoa rutiineja, mikäs sen estää? Meillä on kolme lasta, kaikki ovat vauvasta lähtien nukkuneet unensa milloin missäkin. Esikoisen kanssa ehkä vähän oltiin vielä tarkempia, mutta nuorimmainen ei ole menoja "haitannut", mukana on ollut kaikessa alusta lähtien.

Kaikista on kasvanut hyvin sosiaalisia ja sopeutuvaisia, joiden kanssa on voinut lähteä reissuun ihan mihin tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasit minun viesteihini. Kun teidän lapset on vasta NIIN pieniä ja meidän on aina olleet niin isoja jne...

Mielestäni tämä yksi vastaaja kirjoitti tosi ystävällisesti toiselle ja pohti vaan omien lastensa erilaisuutta. Ja sitten joku aaveemammanen iskee ketutusvaihteen päälle. Tsemiä!

Vierailija
24/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä yksi vastaaja kirjoitti tosi ystävällisesti toiselle ja pohti vaan omien lastensa erilaisuutta. Ja sitten joku aaveemammanen iskee ketutusvaihteen päälle. Tsemiä!

Vierailija
25/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti onnistuu sitten, kun heidän lapset ovat yhtä isoja kuin meidän, vaikka olin juuri yrittänyt selittää, että olemme toimineet näin vauvasta saakka...

Vierailija
26/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti onnistuu sitten, kun heidän lapset ovat yhtä isoja kuin meidän, vaikka olin juuri yrittänyt selittää, että olemme toimineet näin vauvasta saakka...

Eikö se toinenkin ollut kertonut että olivat tehneet noin paljonkin?

Vierailija
27/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia, mutta en sitä, että heistä tulee samanlaisia kuin meidän lapsistamme saatuaan vähän ikää lisää. Hänhän ei edes tiedä, minkä ikäisiä meidän lapsemme ovat. Vain sen, että koko seurueen 9 lasta ovat tänä päivänä alle 5-vuotiaita.

Vierailija
28/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä joku on saanut päähänsä että tuo kirjoittamani lista on SUUNNITELMA, joka minulla oli iltaa varten. Sitä se ei ollut, sillä meidän vauvat, molemmat, ovat aina nukkuneet hyvin, mitä enempi meteliä, ei ole koskaan ollut nukkumaanmenoaikoja tms. Vaan se oli KERTOMUS siitä mitä tapahtui kun lähdettiin vauvan kanssa häihin.

Eli aika moni näyttää ymmärtäneen tuon listan niin, että meillä oli joku tarkka suunnitelma miten illan aikana toimitaan, mutta ei tuo tosiaan ole mikään lista, joka meillä oli valmiina, vaan kuvaus siitä miten iltamme sujui. Sitähän ap kysyi?

Juu, ei olla curling-vanhempia, lapset ovat olleet päivähoidossa jo 1v ikäisenä ja olen mennyt töihin (curling-mamma kai pitää muksunsa visusti kotona ainakin 3-vuotiaaksi, ettei tule traumoja) ja lapsemme ovat matkustelleet ulkomailla, jota voin suositella. Ainakaan meidän lapset eivät nuku missään niin hyvin kuin lentokoneessa! Meillä tuo samainen häävauva vetäisi muutamaa kuukautta myöhemmin kaupunkilomamatkalla lähes 3h tirsat lentokoneessa.

Mutta takaisin asiaan, siitä ei pääse mihinkään, että 2kk on vastasyntynyt, 5kk ei sitä enää ole.

Ehkä jonkun 5kk ikäisen kanssa olisi pärjätty häissä paremmin, mutta 2kk on tosiaan aika pieni, ei edes osaa vielä kannatella päätään, eli on aivan avuton.

Kuten mainittua, emme olleet kesähäissä, vaan kevättalvihäissä, joissa sää jo asettaa ehtoja sen suhteen missä voi olla ja missä ei.

Vauvamme myös piti yöllä aika tehokkaasti äitiä hereillä, kai sekin tekee äidistä "vaikean" jos vauvalla on koliikki ja yöllä saa nukkua max 2h erissä, kun vauvaa on itkettävä. Kyllä siinä vaan kummasti hääfiilis menee, jos on muutaman viikon valvonut öisin koliikkivauvan kanssa.

Ja vain morsiuspari oli meille tuttu, emme tunteneet ketään vieraita. Varmaan häissä olisi ollut rennompaa, jos olisi tuntenut vieraita, mutta siellä ei ollut meille muita tuttuja kuin hääpari.

En minä nyt tied mikä tuossa kuvauksessa tekee minusta "vaikean" äidin? Jos kuvaukseni kuulostaa hankalalta, ehkä kannattaa jättää se vauva kotiin... Kuvaukseni nimittäin oli rehellinen! Monella näyttää olevan aika ruusuisia kuvitelmia vauvan kanssa juhlimisesta, jos vauvan hääpäiväkirjan lukeminen saa näkemään punaista, mutta sellaista se on. Kun se vauva on, sitä on vaan hoidettava :)

Vierailija
29/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yksin häissä 5 kk:n ikäisen vauvan kanssa 150km:n päässä. vauva söi kirkossa hetken sormeani, mutta jaksoi koko ajan, perillä hääjuhlapaikassa imetin ja laitoin vauvan nukkumaan vaunuihin, söin ruuan, kakkua, join kahvit ja nautin hääjuhlasta ja keskustelin, vauva heräsi ja vaihdettiin vaipat ja imetin vähän syrjemmässä. Sitten istuskeltiin vauvan kanssa ja koska tuttuja oli paikalla, niin joku halusi välillä pidellä vauvaa (ihan kysymättä), välillä kävin imettämässä. Katsottiin tanssia ja ajeltiin kotiin jotain 10ltä, jolloin vauva nukkui koko matkan.

Olen ajatellut, että vauva laitettaisiin yöunille vaunuihin ja sitten kun lähdetään kotiin, niin sitten lähdetään. (tuskin nyt aamuun asti oltaisiin, mutta ehkä johonkin puolilleöin?)

Meneekö lapsen maailma nyt sekaisin, jos yhtenä iltana teemmekin eri lailla?

Se teidän hääjuhlanne on nimittäin seuraavan pituinen:

- kotona omat valmistelut juhlaan

- vauvan tavaroiden valmistelu

- vauvan juhlapukeminen

- kirkossa vauvan hiljaa pitäminen

- kirkosta poistuminen, jos tämä ei onnistu

- juhlapaikalle saapuminen ensimmäisten joukossa, jotta ehditte saada vauvaystävälliset paikat

- teidän on myös varattava vauvalle huone, jossa voitte levätä, sillä joudutte tosiaan olemaan sen vauvan kanssa aika paljon pois sieltä vieraiden keskeltä

- syötte vuorotellen

- käytte seisovassa pöydässä vuorotellen

- mietitte missä lämmitätte maidon jos pullossa

- mietitte missä syötät vauvan, jos imetät

- toivot että vauva syö vieraassa ympäristössä

- vauva kuitenkin hermostuu, ja huutaa, sinä sitä sitten lepyttelet

- jos vauva nukkuu vaunuissa ulkona, jompi kumpi teistä koko ajan vahtii sitä (juu ei voi jättää ilman vahtimista, ties mitä kännikäiset vieraat saavat päähänsä, ottavat vauvan syliin tms)

- sittenkin jos vauva suostuu jäämään sinne, iltanne on erittäin raskas

Meillä oltiin vauvan kanssa häissä pari vuotta sitten ja päivä oli tosi pitkä ja hankala, lapsi väsyi. Meillä hääreissu kesti klo 14-20 valmisteluineen päivineen ja matkoineen, ja me emme edes ehtineet nähda hääkakun leikkausta tai saada jälkiruokaa... Ei häätanssia eikä mitään.

Vaikka olisitte siellä vain osan iltaa, päivä on silti erittäin työläs teille. Sinä kuitenkin hoidat siellä koko ajan sitä vauvaa. Jos seurustelet jonkujn kanssa, se vauva on sylissäsi. Jos joku tulee puhumaan sinulle jotain, se puhe kääntyy vauvaan. Vaikka sinä odotat häitä, häitä ja häitä, niin iltasi tulee olemaan yhtä vauvaa, vauvaa ja vauvaa!

Tuon ikäinen on jo tarpeeksi iso ollakseen muutaman tunnin vieraskorea. Niin kauan menee hyvin, mutta sitten kun ei enää jaksa esittää, on kahta kauheampi.

En suosittele olemaan koko iltaa ainakaan, nimim Kokemusta on

Vierailija
30/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kyllä liikkuneet paljonkin lasten kanssa iltaisinkin jos on ollut tarve ja rattaissa on nukuttu mutta meillä kyllä lapset ovat joka ikinen kerta heränneet kunnolla viimeistään siinä vaiheessa kun on otettu lapsi turvaistuimesta kodin päässä pois ja otettu syliin.

Voi kun olisikin lapset jotka nukkuisivat kuin tukit tuollaisen läpi. Ei ikinä onnistu meillä!

tosin hän nukkuu senkin ajan, kun vedän rattaat kerrostalon portaita pitkin ylös kolmanteen kerrokseen.

Vierailija
31/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjee miten vaikeaa sun elämä on!!!

Itse mentiin naimisiin, pidettiin isot häät/ristiäiset ja juhlat kun vauva oli 5viikkoa. Järjestettiin myös ne juhlat kaason ja bestmanin avulla, ei esim. valmista ravintolatilaa vaan tehtiin koristelut kattaukst yms itse. Lisäksi kaksi vanhempaa alle kolme vuotiasta lasta.

Vierailija
33/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVE! Keskimmäisen kanssa valvottiin ekat 7kk puolen tunnin välein ja juhlittiin häät ja tehtiin muutkin hommat ihan ilman tuollaisia ongelmapesäkkeitä!

Vierailija
34/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikonloppuna on kesä, joten parikuisen voi laittaa ulos vaunuihin, kun pukee lämpimästi.

Etkä puhunut aiemmin mistään koliikkivauvasta, eikä puhunut ap:kaan. Joten tietenkin vastasin tavallista vauvaa ajatellen.

Koliikkivauvan kanssa kaikki on raskaampaa, se on selvä. Mutta silloinkaan tilanne ei ole se, että nimenomaan häissä olisi sen vauvan kanssa hankalaa, vaan sitähän se on kotonakin, missä vauva huutaa aivan yhtä lailla.

Et ole tainnut olla 2 kuukauden ikäisen kanssa häissä, vai mitä?

Minä oon kuvitellut olevani vaikea tapaus, mutta en sitten taida ollakaan. Vauvan kanssa nauttii hääjuhlasta vallan hyvin. Vaikka juhlassa ei olisi edes auttavia käsiä, niin kaikki hoituu kyllä, eikä niistä kannata tuollaista stressiä tehdä. Ja ihan normaaleissa häissä voi vaunut jättää pihalle.

Juu, sen kun sinä jätät kahdeksanviikkoisen pakkaseen nukkumaan vaikka koko yöksi, mutta minua ei kiinnosta. Varmaan on normaalia sinulle, mutta ei minulle. En tehnyt mistään stressiä, se stressi kehittyi ihan luonnostaan sen illan aikana (sinä olisit varmaan ollut kyllä ihan onnesta mykkänä ja muutenkin rentona, kun koliikkivauva huutaa suoraa huutoa, kun muut syövät hääateriaa - minusta tämä oli enemmänkin noloa, mutta minäpä olenkin tiukkis... Ja arvaapa mitä? Siellä oli joku vielä minuakin tiukkiksempi, vauvan äiti, joka oli jättänyt 3kk ikäisen poikansa kotiin ja katsoi minua nenänvartta pitkin, että minkä takia te tuon tänne tuotte, nyt iltanne menee pilalle. Joten en edelleenkään suosittele vastasyntyneen viemistä talvihäihin, sitten 5kk ja kesähäät vois kyllä olla eri juttu, sen ikäisethän jo osaa olla syömättä jopa 5-6 tuntia illasta varsinkin, mutta muutaman viikon ikäisiä saa olla syötämässä alvariinsa.

Vierailija
35/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä huomannut siinä listassa mitään vaikeaa, vaan siinä oli kuvaus kuinka vauvan kanssa homma sujuu ihan kitkatta.

Mutta sehän juuri kuvaa kohta kohdalta miksi sen vauvan kansas ON vaikeaa!

joka kommentoi kohta kohdalta tuota vaikean ihmisen kirjoitusta... Olisin itse voinut vastata samalla tavalla, vaikka ne ensimmäiset häät on edessäpäin vasta... ap

Olen aivan samaa mieltä. t. se vaikea ihminen

Vierailija
36/66 |
28.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt meidän ikkunassa ainakin on täysin kesäinen ilma.

Vai oliko ap:n mainitsemat häät Grönlannissa vai Huippuvuorilla?

Nyt on kesä, ei tähän kuulu talvihääongelmat.

Vierailija
37/66 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltu välillä poissa kotoa iltaisin. Usein se on enemmän perheen aikuiset joita rutiinien rikkoutuminen häiritsee.

Vierailija
38/66 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on turvassa ja massu täynnä maitoa. En tajua sitä että jotkut elävät elämäänsä kokonaan vauvan ympärillä, kun aivan hyvin vauva voi kulkea mukana varsinkin nykyään, kun on olemassa kaikenmaailman matkaratasta, kantokoppaa ja liinaa ja lapsen kaikista tarpeista voi hyvin huolehtia.

Vierailija
39/66 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noin kuin sinäkin! Jos vauva kerran asettuu vaunuihin nukkumaan niin miksi ei voisi jäädä.

Vierailija
40/66 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene viiden kuukauden ikäisen maailma mitenkään sekaisin tuollaisesta. RELATKAA HYVÄT IHMISET!!

Terveisin 37-v viiden lapsen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän