Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-vuotiaani oli just viikon isällään, koko viikon aikana

Vierailija
27.07.2009 |

eivät KERTAAKAAN käyneet suihkussa, pesseet hampaita jne.. Veikkaan että ruokakin ollut pelkkää leipää, makkaraa ja limua. kaikki vaihtovaatteekin tietenkin jäivät sinne...

Isälle on ihan turha puhua, mitä voisin tehdä. Nyt rähjäsin pojalle hampaiden pesusta, voisi 8-vuotiaskin jo kuitenkin vähän huolehtia itse..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa ottaisivat isän puhutteluun?

Vierailija
2/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapset eivät tosiaan itse pidä huolta siisteydestään, syömisistään eikä nukkumaanmenostaan...

otin asian puheeksi uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, nyt sujuu jo jotenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lapsia tehnnyt?

Vierailija
4/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perushoiva aika puutteelliselta vaikuttaa. Toisaalta lastensuojeluun yhteyden ottaminen voi aiheuttaa monenmoista riitaa ja ihan kiusantekoa riippuen siitä, miten riitaisa ero oli jne. Tosi tutulta kyllä kuulostaa, valitettavasti. Miten usein lapsi isällään on, miten pitkiä aikoja kerrallaan?

Vierailija
5/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvella vain viikonloppuja. Uusi avokkikin siellä on, mutta ei hänkään komenna hammaspesulle..

Vierailija
6/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita joka ilta pojalle ja kysy esim. joko pesit hampaat.

Vierailija
7/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte kuitenkin varmaan kuvitella, miten se ärsyttää isää, en mäkään tykkäisi jos isä soittelisi tänne päivittäin..

Vierailija
8/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hunsvontti" jo yhdessä ollessanne? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
9/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä hoidin vauvan. Mutta kyllä hän hunsvotti oli, tuskin muuten olisin 1-vuotiaan kanssa häipynytkään hänen luotaan..

Vierailija
10/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten todellakin pidettävä jonkinlainen puhuttelu tuosta hygieniasta ja ruokailusta isälle. Ei 8-vuotiaan niskoille voi koko vastuuta sälyttää.

Vierailija
11/11 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselta, että pitäisi itse huolehtia hampaiden peseminen, kun isän mielestä on turhaa. Tai sanotaan, että se on väärin lasta kohtaan, kun vanhemman kumminkin pitäisi olla se inhottava nalkuttava olento... Mutta kaipa se satunnaisiin tapaamisiin sopii, että yrittää tolkuttaa asioita etukäteen lapsen päähän. Luulisin, että soittaminen voi herättää ärtymystä isässä, ja se kostautuu.

Isillä on joskus se käsitys, että lapset kasvavat itsestään. Missään asioissa ei tarvitse käytännössä itse vaivautua. Joskus mua vähän ihmetyttää valitus, että isät määrätään liian harvoin lähivanhemmiksi. Kyllä tällaiseen valtaan jotain vastuutakin kuuluu. Ja siis ihan käytännön toimia, ei hurskaita juhlapuheita lasten tärkeydestä ja huvipuistoretkiä.