Vaikuttaako raskaus hampaiden kuntoon?
Oon jostakin tuollaista kuullut, ja mulla itselläni on ollut nyt melkein 3v ajan (raskauden jälkeen) jatkuvasti ongelmia hampaiden kanssa. Siis ne melkeimpä lahoaa suuhun.
aiemmin ei ole tälläistä ollut.
Kommentit (4)
en siis ole ainoa :) ei vaan oo ollenkaan kivaa olla päälle parikymppisenä aivan harvahampainen :O noo ei multa oo ku 1 hammas otettu pois,Mutta 2 on siinä tilassa ettei niillä voi purra mitään.nämä + lukuisat paikkaukset, säryt ym.
Juu, et ole ainoa. Koita kestää. Mulle tuli vielä tässä tohinoissa hermovaurio ja saan syödä nyt sitten hermokipulääkkeitä, jee.
mutta saattaa aiheuttaa. Ei itse raskaus vaan siitä seuraavat napostelut, oksentelut jne. Kyllä se on selvää että ne reiät ei itsestään sinne suuhun jostain vain pompsahda. Reikiintyminen on TARTUNTATAUTI, joten te varmaan olette niin fiksuja ettette ole tartuttaneet sitä lapseenne esim. saman lusikan välityksellä ja sitten valita kun lapsen hampaat ovat reikiä täynnä että "hän vain peri minun huonon hammasluun". Sellainen on täyttä tarua.
Mulle ainakin kävi. En tiedä oliko joku syljen erityksen väheneminen, mun kortisonilääkkeet vai se, että raskaana ollessa oksensin 5x päivässä ja saatoin syödä vain happamia elintarvikkeita. Lopputulos on, että olen kohta hampaaton. Mut ei auta, kaipa sitä tekarit voi joskus sitten hommata ;-)