Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaa tämän äidin ammatti ja sosiaalinen asema:

Vierailija
27.07.2009 |

Sai lapsensa (2) neljänkympin tietämillä. Kun nuorempi oli 4kk (!) lähti kahdeksi viikoksi miehensä kanssa ulkomaille ja jätti lapset parille erinäiselle hoitajalle (siis yksi ihminen ei hoitanut koko aikaa). Kun vanhempi lapsi (eli siis esikoinen) oli taapero, jätti äiti hänet puoleksi vuodeksi (!) isovanhemmilleen hoitoon, joista vaari alkoholisti. Oli tuolloinkin ulkomailla. Nyt kun lapset ovat hiukan isompia käyvät vanhemmat 2-4 krt vuodessa ulkomailla eivätkä ole ottaneet lapsia kertaakaan mukaan. Lapset ovat myös päiväkodissa vaikkei äiti ole tällä hetkellä töissä.

Eli arvatkaas mikä on äidin ammatti?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa jonkun isokihon kanssa jolla on jo isompiakin lapsia. On nyt kotiäitinä mutta suurin osa ajasta menee edustamiseen.

Ammatti voi olla mikä vain koska sillä ei ole väliä. Enemmän on sillä että miehellä on statusta ja fyffeä.

Vierailija
2/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ihmisen ammattia alkaa arvailemaan? Hänhän voi olla mitä vaan opettajan, keittäjän ja kirurgin väliltä. Miten se, miten lapsensa hoitaa korreloi ihmisen ammattiin?!?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on AV, äiti on varmaan ylilääkärin kanssa naimisissa oleva lähihoitaja. Eikös kaikki äidit, joissa on jotain vikaa, ole AV:n mukaan lähihoitajia?

-lh itsekin, tämä ei siis ole oma mielipiteeni..

Vierailija
4/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan joku ns. 'parempi ihminen'

Vierailija
5/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edustusrouva

Vierailija
6/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti on sairaanhoitaja ja isä opettaja

Vierailija
7/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja. Työskennellyt lastenneuvolassa (kunnes tapasi varakkaan miehen eikä ole tarvinnut). Mietin vaan ettei ilmeisesti ole kuullut tätä suuntaa-antavaa ohjetta "yö per ikävuosi", vaikka lastenhoidon ammattilainen onkin.

Vierailija
8/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sama ihminen jonka tunnemme?

Kaikista typerintä tässä on se, että k.o äitiä ei arvostella sillä perustein että "kyllähän terveydenhoitaja tietää mitä tekee". Toista se olisi jos minä jättäisin lapseni tuolla tavoin hoitoon (ei tulisi kyllä mieleenkikään!).

Vierailija
9/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin että synttärivieraita saa olla yksi per ikävuosi. Joku on vain keksinyt mukavan yleistyksen.

Vierailija
10/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se, että "yö per ikävuosi" on hölynpölyä. Miettikää nyt, vanhempien pitää siis odottaa 7 vuotta ennen kuin pääsevät kahdestaan viikoksi lomalle? Kaikki eivät tietenkään tunne tarvetta lomailuun ilman lapsia, mutta minulle moinen ajatuskin on kauhistus.

Tietenkään ihan pientä lasta ei voi jättää pitkäksi aikaa, mutta parivuotiaan voi aivan hyvin jättää viikoksi esim. mummolaan tms. tutuille hoitajille. Mielestäni paljon traumatisoivampaa on joutua elämään jatkuvasti loman tarpeessa olevien venhempien kanssa.

Olen itse elänyt ns. lintukotolapsuuden, jossa vanhempani eivät koskaan "hylänneet" minua. Vaihtaisin sen milloin vain siihen, että vanhempani olisivat olleet onnellisia ja riittävän levänneitä edes joskus, vaikka se sitten olisikin tarkoittanut lomia mummolassa...

Vierailija
11/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yö/ikävuosi on suuntaa-antava. Tietenkään sitä ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti, mutta rajansa kaikella. Taaperoa ei todellakaan ole hyvä jättää puoleksi vuodeksi eikä imeväisikäistä kahdeksi viikoksi (kuten ap:n jutussa)!

Vierailija
12/12 |
27.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Sinä et kestä lapsesi seuraa lomallasi.

Siis se, että "yö per ikävuosi" on hölynpölyä. Miettikää nyt, vanhempien pitää siis odottaa 7 vuotta ennen kuin pääsevät kahdestaan viikoksi lomalle? Kaikki eivät tietenkään tunne tarvetta lomailuun ilman lapsia, mutta minulle moinen ajatuskin on kauhistus.

Tietenkään ihan pientä lasta ei voi jättää pitkäksi aikaa, mutta parivuotiaan voi aivan hyvin jättää viikoksi esim. mummolaan tms. tutuille hoitajille. Mielestäni paljon traumatisoivampaa on joutua elämään jatkuvasti loman tarpeessa olevien venhempien kanssa.

Olen itse elänyt ns. lintukotolapsuuden, jossa vanhempani eivät koskaan "hylänneet" minua. Vaihtaisin sen milloin vain siihen, että vanhempani olisivat olleet onnellisia ja riittävän levänneitä edes joskus, vaikka se sitten olisikin tarkoittanut lomia mummolassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan