Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄHATUT viikko 31

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossa piti lukee että parempaa hoitoa ei voi enää toivoa ja saada.

Täytyy varmaan oikoa lukee tekstinsä ennenku lähettelee :D

Miinnu

Vierailija
22/39 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi tyttö tiistaina 28.7 klo 00:25. 3735 g, 50 cm. rv 40+2.

Sunnuntai-aamuna siis meni lapsivedet, mutta säännölliset ja kunnolliset supistukset eivät alkaneet, joten jouduin sairaalaan yöksi ja maanantai-aamuna käynnistettiin. Kaksi käynnistystablettia sain ja sitten viiden maissa alkoivat säännölliset ja tuntuvat supistukset. Pitkän vedenmenon takia sain antibioottia suoneen.

Kymmeneltä synnytyssaliin, jossa puhkaistiin kalvot. Vettä oli siis tullut vain lorahdellen. Tuosta alkoivatkin todellisen kipeät supistukset. Otin ilokaasua ja kun olo alkoi olla tuskallinen ja olin vihdoin 3 cm auki, tilattiin epiduraali. Tuosta tilanne rävähtikin sitten todellisesti. Puolen tunnin sisään avauduin loput 7 cm. Supistukset olivat järjettömiä eikä niillä ollut ollenkaan taukoa. Puoli tuntia tauotonta supistusta, luulin kuolevani. Epiduraali laitettiin, mutta ei ehtinyt vaikuttaa. Juuri, kun se oli laitettu, alkoi ponnistuttamaan. Ponnistaminenkin sujui vauhdilla, se kesti vain 5 minuuttia. Tyttö syntyi käsi poskella, joka oli osasyynä siihen, että yhtä pahat repeämät tuli kuin esikoisestakin. Kaksi lääkäriä kävi tutkimassa, että onko kolmannen asteen vai toisen asteen. Onneksi oli sulkijalihas säilynyt ehjänä, mutta läheltä piti. Suurimmat pelkoni siis toteutuivat, yhtä pahat repeämät enkä ehtinyt saada kivunlievitystä. Aika hurja kokemus oli.

Tyttö on aivan ihana, olen aivan rakastunut. Tällä kertaa on vaikeaa sopeutua tuohon kiukuttelevaan esikoiseen, kun tekisi mieli vain olla vauvan kanssa ja esikoinen oikuttelee pahan kerran vauvan tuloa. Eiköhän sekin siitä tasaannu ja arvet parane. Tällä hetkellä tuskaillaan maidonnousun tuskissa. Kyllä raskaus ja synnytys on oikea tuskien taival! Hurjaksi on tehty naisen osa.

T. Kaikesta huolimatta tyttärestään ikionnellinen Pötkö ja vauva 3 vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tapahtunut! Mulla tänää laskettu päivä...

Koko eilisen päivän ollu maha kovana ja menkkajomotuksia, tänää sama et masu pinkeenä ja nyt tuntuu tosi inhottavia menkkakipuja mahassa ja selässä.. Jospa tää jotaki meinais. Maanantaina taas neuvola...

Cheryll 40+0

Vierailija
24/39 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa äsken isompien sisarusten synntyskertomuksia hieman kauhun sekavin tuntein...ja minun oletettu laskukaavio olikin päin honkia eli tyttö syntyi 40+6 ja poika synty 40+1 eli se siitä, tosin eihän tuo toteutunut kuitenkaan, oli miten tahansa. Yli nämä näköjään minullakin aina mennee, voe voe.

Olo alkaa näin iltaa kohen muuttua taas kärsimättömäksi. Päivällä kun puuhastelua isompien kanssa riittää niin ei kerkeä pohtimaan tulevaa synnytystä ja tätä mammuttimaista oloaankaan koko aikaa , mutta nämä illat ja yöt on kyllä tosi ahistavia, etenkin kun välillä jomottelee ja sitten tuas ei mittään.

Pötkön kanssa olen kyllä samoilla linjoilla, ettei tämä naisten elämä kovin helppoa aina ole. Suattas maailmassa olla yksi lapsisia perheitä aika tavalla jos miehetkin "saisi" kokea raskauden ja synnytyksen "ihanuudet".

Onnea vielä kertaalleen vauvansa jo saaneille :) kaipa täällä perässä tullaan, vaikka se ei siltä tunnukkaan.

Juuliska69 ja Rypäle 40+1

Vierailija
25/39 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä Cherylille, että sinulla lähtis synnytys käyntiin viikonlopun aikana, kuullostaa nuo sinun oireet lupaavilta =)

Juuliska69 ja Rypäle 40+1

Vierailija
26/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau Pötkö, hieno nainen! Symppaan täysillä. Itsellänkinään kun ei mikään piknik-synnytys ollut. Toipuiluja!

t.fairytale ja tyttömyttö (6 vrk)

Vierailija
27/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvasta ja hienosta tsemppaamisesta synnytyksessä! Melko vauhdikkaalta tosiaan kuulosti loppyrytinä, vau.

Täällä olo entisellään noin fyysisesti, henkisesti...plääh. Kaipaus kasvanut ihan mahdottomaksi saada jo vihdoin nähdä vauva, ei oikein tiedä miten päin olisi. Eilen illalla sain bongattua pari yksittäistä supistusta mutta ei kerrassaan mitään, mikä pistäisi edes vähän huokailemaan ja enteilisi synnytystä.

Kiitos Emmi rohkaisuista, ei se Sf-mitta kai tosiaan kerro välttämättä vauvan koosta kaikkea.. Etenkin jos epeli viihtyy suht ylhäällä masussa.. Kokoarviota ei varsinaisesti ole tehty, pari viikkoa sitten arvioi neuvolakätilö käsikopelolla vauvelin painoksi 3,7kg. Ultrassa en ole käynyt viikon 18 RU:n jälkeen.

Mites Cheryll, ovatko tuntemukset jatkuneet? Mä olen kateellinen! Mut ei auta, josko tästä laittautuisi reippaalle kävelylenkille tuonne ulkoilmaan..

vee-lan 41+0

Vierailija
28/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakki ja makkara sentäs! Kyllä nämä viimoset päivät on yhtä kituuttamista. Kun sais edes yöt nukuttua, mutta ei. Viime yönä tuli muutama napakka supistus, mutta ne jäikin sitten siihen. Epätoivosena immeisenä ehotin jo miehelle yöllä sitä terkkarin ehottamaa seksilommaa, johon mies vuan totesi, että menehän nukkumaan takaisin ;) ilmeisen epätoivoista täällä siis! Tosin aamusella herättyäni tajusin itekkin ajatuksen hulluuden, että näin meillä. Hilpeyttä tämä ajatus kuitenkin aamuun sai aikaa, kun ajattelin mielessäni, että mitähän tuo minun anoppini (häveliäs sellainen) mahtaisi ajatella, jos miniä soittais ja kysys lapsia sinne hoitoon, että piästäs miehen kanssa lomailemaan, heh heh :)

Mitenkä Vee-lan sinulla on sen käynnistys ajan kanssa, joko terkkari on puhunut päivämääristä?

Rentouttavaa lauantaipäivää kaikille!

Supistuksia supsistuksia supistuksia supsituksia kaikille niitä kaipaaville =)

Juuliska69 ja Rypäle 40+2

Vierailija
29/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken heräsin vasta.. Kyllä yöllä kääntyminen vain sattuu aivan mahottomasti!:(

On kyllä nii oksettava olo koko ajan, ei pal mikää oikee maistuis.. Juu toivotaa et nuo oireet jatkuis vain vkl yli jospa se kohta alkais tuleen ulos :D

Eilen koko päivä siis kans maha pinkeenä ja jomotuksia niinkuin toissapäivänäkin..

Mulla yks huolen aihe tullu lisää :( Osaattekohan auttaa? eilen huomasin et mulle on tullu peräaukon suulle taas sellanen kutiava "patti", kun sitä ei oikein näy mut tuntuu ja kutiaa..

Mulla oli näitä ekan kerran joskus toukokuussa, otettiin herpes koe ja se oli negatiivinen. Neuvola lääkäri sanoi että voi huoletta jättää asian sikseen koska koe tulos oli neg.. Mulla on aikasemminki epäilty stä ja neki on ollu negatiivisia vastauksia..

Mut viimeks nuo kutiavat patit levis ja niitä oli tosi monta peräaukon suulla ja yks emättimen puolella.. Niihi ei ollu mitn rasvaa tai mitää.. Sit ne lähti iteksee poies..

Onko kellään muulla koskaa ollu samaa? Ku sit ajattelin että voi tulla stressistä, koska oon nyt stressannu aika huolella tätä synnytystä ja mulle on aikasemminki tullu pelkästä stressistä esim. aftoja suuhu aina! Maanantaina on kuitenki neuvola et voin sit neuvola tädin kans jutella.. Mut nyt en saa mielenrauhaa yhtää!

Cheryll 40+1

Vierailija
30/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitku saa nukahdettua ni eikös puhelin soi.Noo, kohta jos koettas viel torkahtaa, ku ei toi neitikää näytä viel heräämisen merkkejä.

Cheryll:ille tulin kommentoimaan.Mä veikkaisin tolla sun kuvailulla että olis herpestä.Mulla itelläni on sillon tällön ja puhkee stressistä.Viimesimmät kerrat mitä on ollu niin tullu juurikin peräaukon suulle.(luojan kiitos on todella harvoin!kopkop, puuta koputtaen)

Mun käsittääkseen herpeekseenki on nykyään joku estolääkitys.Vähänkin kun tuntuu että ois tulossa (kutiaa tms) niin ottaa tabun tms.En tosin oo ihan varma, kannattaa tosiaan neuvolassa jutella.

Mulla ei oo tota ikinä sen kummemmin testattu, joskus monta vuotta sitten ku menin lääkäriin kutinan ja rakkulan takia, ni siel lekuri totes näkemältä että herpeshän tuo.Olin kyl ihan ällikällä lyöty.

Mulla muutenku alko synnytys oleen liki, siis viime sunnuntai-iltana/maanantaina päivällä, oli oksettava olo eikä mikään maittanu.Muu sakki veti mäkkäriruokaa ja herkkuja (joita jäi mun velipojan rippijuhlista) ni mä en vaa saanu mitään alas.Ja yleensä en herkuista kieltäydy :D

Miinnu

Vierailija
31/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo lääkärit sitä aina epäilly, mutta joka kerta kun on siitä koe otettu se on ollu negatiivinen. Ja mulla aikasemmin tullu noita emättimen suulle jos on tullu, tosi harvoin tulee kans..

Ja neuvola lääkäri kans sano et kun ne on ollu negatiivisia ni ei tartte alottaa estolääkitystä, mut varmaa nyt täytyy ku kerta on taas yks tommone.. Viimeks kyl ku sanoin lääkäris et ne on siel peräaukon suulla nii se ei muka huomannu niitä missää sielä, ja ne mitä mul aikasemmin on ollu nii ne on ollu erilaisia.. Nyt niis on sellane valkone pieni pää ollu...

En tiiä, ottaa päähä ku ei nuo terv. keskuksen lääkäritkää sit tienny mitä ne on....... Mut niinhän nuo kaikki on sanonu et herpekseltä kuulostaa...... Ärsyttää ku näit tulee aina sillonku ei tarttis!!

Vierailija
32/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpeksessä on juuri noita pieniä valkosia päitä, niissä näpyissä.Mulle tulee eka sellanen vähä isompi kutiava "paise", johon puhkee sitten noita valkopäisiä rakkuloita.

Pelkäsin ite kans että puhkee just synnytyksen aikaa, mutta onneks pysy poissa.Ehdottomasti otat asian puheeks neuvolassa nyt kun menet.

Miinnu

Vierailija
33/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuh voi että.. :/ Toivotaa et pysyis poika sitte mahassa nii kauan et menis ohi tää.. :(

Soitin äitiyspoliklinikalle ja sano et odottaa maanantaihi ku meen neuvolaan. Toivotaa ettei synny enne sitä, en nimittäin halua leikkauksee :( Eikös se ole ainoa vaihtoehto jos herpes on. Mutta se nainen sano et ku testit ollu negatiivisia nii ne on jotain muuta sitte...

Vierailija
34/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pikaisesti!

Juuri kotiuduttiin sairaalasta, jossa sain torstaina iltapäivällä hienon tytön. Kaikki on upeesti. Hyvää vointia kaikille ja palstaillaan vauvat-osioissa.

Vierailija
35/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiuduttiin tänään. Meille syntyi 27.7 klo 10.39 kiireellisellä sektiolla maailman kaunein tytön tyllerö. Hänen mitat oli 4360g ja 52 cm, py 35 cm.

supistukset siis alkoi 26.7 klo 6 ja käytiin klo 10 synnärillä lapsivesiepäilyn takii. sit tultiin kotii ja illalla mentii 22,30 takaisin jolloin olin auki 3 cm. Klo 4 halusin et kalvot puhkaistaan et synnytys nopeutuis hieman silloin olin auki 5 cm. Silloin laitettin myös oksitosiini. Klo 4,30 alkoi tulla sydänkäyrän laskua ja saliin alkoi tupata lääkäriä ja laitettin stan ja otettiin hapetusarvo vauvan päästä joka oli hyvä. Laskut jatkui ja alettiin väläyttelemään sektion mahdollisuutta. Mä kuitenkin pyysin että sitä ei tehdä ennen kuin on aivan pakko. 4 eri lääkäriä tutki mua siinä aamun aikana ja koska laskut jatku ja oksitosiinia ei voinu käyttää kun silloin laskuja tuli enemmän klo 10 lääkärit päättivät tehdä sektion joka oli silloin jo kiirrellinen ku vauva oli silloin vaarassa saada hapenpuutteen. Mä oli aivan hysteerinen ku oli jo synnyttäny 12 tuntia ja säännöllisiä supistuksia oli ollu 28 h. Epiduraalia oli aamun aikana lisätty 3 kertaan ja se ei enää puuduttanu mun vatsaa joten mut sitte vielä nukutettiinkin. Olen siitä kyllä tyytyväinen. Vauva ei kerennyt onneksi kärsimään hapenpuutteesta mutta oli minuuteista kiinni. Hän on muutenki terve ja erittäin jäntevä tyttö ja syö hirmuiseti ja oli saavuttanut tänään jo syntymäpainonkin. Vauvan puolesta olis päästy ke kotiin mut mä oon ollu todella kipeä ja saanu koko viikon pistoksina petidiiniä ja oxynormia. Ma ja ti on sumun peitossa mut onneks mies on ottanu kuvia paljon. Ja hoitanut vauvaa täysin.

Mä jatkan myöhemmin vaava haluaa syödä. Maitoa tulee kyllä tosi runsaasti.

Vierailija
36/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä yksin kotona, miehen piti lähtee sit kaupungille en tiiä juoko ainaki autolla lähti... Saa nähä kuin kestää tulla takas kotiin.. :/ Yksin täälä pillitin ku piti just nyt lähtee.. ei sen puolee ei ole mitää oireitakaa...

Hurja synnytys oli isosmurffilla, mut onneks vaavilla kaikki hyvin! Mä niin pelkään kans et joutuu leikkaan, en yhtää tykkää...

Vierailija
37/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä viime hetken jaksamisia vauvaansa vielä odottaville.

Rankkoja synnytyskertomuksia täällä, toipumisia siis äideille, vauvat näyttävät äitien kokemuksista huolimatta onneksi voivan hyvin!

nimba ja pikku ukko 2 vkoa 1 pvä

Vierailija
38/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä alkanut ja edelleen yhessä koossa, hitto miten turhauttavaa. Eilisen illan supisteli jo ihan mukavan napakasti, mutta sitten ne tuas hävisivät, kylläpä on odottavan aika tosiaan aika piiiiiitkä.

Lapset joka ilta arvelee, että ens yönä äiti lähtee vaavia hakemaan. 7-vee poika, joka tykkää nukkua alasti on ruennut nukkumaan pikkareissa, että jos yöllä tiällä onkin mummo heitä hoitamassa niin ei sitten mummo nää aamusella hänen sukukalleuksiaan :)

Onnea vauvansa jo saaneille! Ja tsemppiä meille kaikille viimosille kärvistelijöille. Lähdenpäs tästä litkimään vadelmanlehtiteetä, josko siitä olisi apua.

Juuliska69 ja Rypäle 40+3

Vierailija
39/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvatuneita eli Elluralle ja Isosmurffille paljon onnea! IS:llä ollutkin rankka reissu mutta onneksi nyt kaikki hyvin ja vauva voi hienosti!

Täällä, kuten Juuliskakin, on tervehditty uutta päivää turhautuneina ja pettyneinä tapahtumaköyhään yöhön.. Miten voikin aika madella näin?! Itsepäinen vauva on potkinut napakasti kylkiluihin tässä aamupäivän mittaan, tuntuu että se vain puskee itseään ylöspäin vaikka suunnan pitäisi olla päinvastainen.

Käynnistyspäiväksi meille väläyteltiin sunnuntaita viikon päästä mutta lopullisesti siitä sovitaan seuraavalla neuvolakäynnillä torstaina. Saas nähdä. Viikko armonaikaa :).

Vee-lan ja pikkumörkö v 41+1