Muilla jääräpääanoppeja/äitejä?
Anoppi oli viikonloppuna meillä käymässä. Anoppi on lihamestari ja oli keittänyt itse vauvalle lihasosetta. On höpöttänyt asiasta vauvan syntymästä saakka, että HÄN opettaa lapsen syömään lihaa, pitää heti alkaa vaan syömään lihaa, lihaa lihaa ja vielä kerran lihaaa. Aina jauhanut jotain asiaan liittyvää kun ollaan nähty.
No, lapsemme oli täysimetyksellä puolivuotiaaksi ja nyt pikkuhiljaa aloiteltu soseita, mutta lihoja ei vielä todellakaan ole otettu mukaan.
Olen sata kertaa sanonut anopille, että emme vielä anna lihaa. Tähän aina vaan tullut vastaukseksi, että kyllä pitää antaa jne.. eikä mitkään perustelut ole auttaneet.
Viikonloppuna tosiaan anoppi sit toi niitä omia keitoksiaan ja pakastin ne heti ja sanoin, että otetaan sit sieltä kun aloitetaan lihat.
Lähdettiin miehen kanssa käymään kaupugilla ja anoppi jäi hoitamaan vauvaa pariksi tunniksi. Näytin hedelmäsosepurkkia anopille ja sanoin, että syötä tämä kun on tarvis.
Ja arvaatte varmaan, että kun tulimme kotiin, oli anoppi kaivanut lihaa pakastimesta ja syöttänyt sitä vauvalle.
Miten voi olla olemassa näin pakkomiellemummoja, että ei pätkääkään kunnioiteta perheen omia sanomisia, vaan jääräpäisesti pitää sitä omaa asiaansa ajaa???!!
Kommentit (10)
Ton mun anopin mies on vähän samaa maata. Ei tosin raskausaikana mua määräillyt, mutta nyt antaa hirmuisesti kaiken maailman kasvatusvinkkejä ja yrittään neuvoa ja ohjata. Olisikin hyviä neuvoja, mutta suurin osa juuri sellaisia päähänpinttymiä ja pakkomielteitä vähän samaan tyyliin kun tuo anoppikin.
ap
Minäkin olen joutunut kestämään kaikenlaista. Minusta tuntuu että vanhuus tuo tällaisen häperyyden tullessaan. Ovat tottuneet siihen että määräävät lapsiaan (ja sitten siinä sivussa niitä miniöitäkin.)
Varaudu siihen että täältä palstalla saat niskaasi ilkkumista kuinka et pysty laittamaan anopille rajoja. Näin ne, joilla mukava, älykäs , ei suppea ja miniää kunnioittava anoppi.
vauvan pukemisesta vastaavia pakkomielteitä. Vauvan täytyy olla toppavaatteissa kesälläkin ja perunaa pitää antaa, että "vauva asettuu". Viis siitä, että vauva on rauhallinen.
Nykyisellä anopillani on vastaavia pakkomielteitä, mutta hän on sen verran aloitekyvytön ja hermoheikko, ettei hän ryhtyisi mihinkään toimenpiteisiin. Kunhan vain hokisi, että "ei lisäaineita, ei lisäaineita, ei väriaineita". Hän kun saa "burn outin" niin helposti, ts, jos hänen pitää tehdä jotain, hän väsyy ja sitten pitää levätä päiväkausia.
Joo mekin olemme mieheni kanssa saaneet ties mitä neuvoja ja kasvatusohjeita..ärkh! Appiukkoni mielestä isän tulisi kasvattaa poika ja äidin taas tyttö! En ymmärrä! Samoin minua ärsyttää se miten appiukko lässyttää lapsille ja puhuu niistä. Puhuu siis lapsista kun ne olis jotain olentoja/temppuörkkejä :D Lasta tulee kunnioittaa siinä missä muitakin ja kuunnella/keskustella ymmärtäväisesti :)
kunnioiteta niin olkoot poissa. Yksinkertaista. Paskaa niskaan tuollaiselle nynnylle, joka sitten selän takana ulisee.
Ja itsellä menossa jo neljäs anopiton vuosi(yhteistuumin miehen kanssa, miehen ehdotuksesta, päätetty), kun perheemme säännöt eivät ko. rouvalle sopineet. Ilmeisesti miehesi on vielä napanuorassa kiinni?
Minäkin olen joutunut kestämään kaikenlaista. Minusta tuntuu että vanhuus tuo tällaisen häperyyden tullessaan. Ovat tottuneet siihen että määräävät lapsiaan (ja sitten siinä sivussa niitä miniöitäkin.) Varaudu siihen että täältä palstalla saat niskaasi ilkkumista kuinka et pysty laittamaan anopille rajoja. Näin ne, joilla mukava, älykäs , ei suppea ja miniää kunnioittava anoppi.
lapsella ei ole nyt mummua ollenkaan. Oletpa fiksu.
Joskus on parempi ulista seläntakana ja purkaa paha olo siellä. Harvoin päin naamaa kannattaa kaikkea sanoa mitä ajattelee. Niin se vaan menee.
lapsella ei ole nyt mummua ollenkaan. Oletpa fiksu. Joskus on parempi ulista seläntakana ja purkaa paha olo siellä. Harvoin päin naamaa kannattaa kaikkea sanoa mitä ajattelee. Niin se vaan menee.
Miehen kanssa keskusteltiin, että anopilleni ja miehen äidille on todella vaikea sanoa mitään negatiivista. Kerroimme anopille saaneemme kutsun häihin ja anoppi alkoi heti hösöttämään että ostaa vauvalle sinne mekon ja että semmoinen ja semmoinen mekko ja hattu pitää olla. Kun sanoin, että minulla on jo tiedossa mitä vauvalle puetaan, niin anoppi möksähti eikä appikaan enää sinä päivänä juuri puhunut.
Joten ennemmin ulisen selän takana. MUTTA tästä liha-asiasta kyllä mainittiin anopille ja harmittaa etten sanonut, että lasta on turha kuvitella saavansa hoitoon, jos meidän sääntöjämme ei kunnioiteta.
Ja pelkäänpä, että niin joudutaan vielä sanomaan.
mutta lapsesi parhaaksi ajattelin tämän sanoa, että tiesithän, että nykyään ei suositella, että 6kk:n ikään asti imetettäisiin pelkästään lasta, vaan aloitettaisiin viimeistään 5kk:n ikäisenä maistattamaan soseita. Jos olet imettänyt 6kk:n ikään asti, niin silloin täytyisi kiireesti opetella soseita syömään ja 7kk:n iässä mielellään söisi jo lihaa. Tämä uudistus on tehty siksi, koska on tutkittu, että allergiariski lisääntyy, mitä myöhempään lapsi saa kiinteitä.
Saattaa esimerkiksi olla tunkemassa meille kassillista seuraavana päivänä pilaantuvaa ruokaa kun lähdemme hänen luotaan kotiin, ja kun kieltäydymme siitä, niin tuputtaa ja tuputtaa. Tapanamme on nykyään vaan lähteä kävelemään pois ja anoppi jää huutelemaan perään. Kerran jopa lyllersi meidän perään bussipysäkille sen säkkinsä kanssa. Ei siis usko mitään mitä sille sanotaan. Meillä ei onneksi ole vielä lapsia, koska tiedän, että sitten anoppi vasta sekoaakin...
Itse odotan esikoistani rv 34+5 ja minua pelottaa jo valmiiksi mitä appiukkoni keksii :/ Anoppi on mitä ihanin, mutta appiukkoni yrittää hallita jopa minun syömistäni(siis yrittää pakottaa syömään kaikkea mistä en pidä) niin entäs sitten kun lapsi syntyy! Mitä on luvassa??