Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmi 2010 vko 31

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Katjalah ja Enkelinäiti. Itsekin tiedän karvaan pettymyksen km:n kokeneena ja toivon tärppiä ja raskausmenestystä jatkossa.

Väsymyksen takia olen ollut sairauslomalla muutaman päivän, nyt taas töissä. Kerroin raskaudesta toisaalla asuvalle parhaimmalle ystävälleni ja miten sitten puistattikin "uutisen" kerrottuani =0 Väsymyksen lisäksi maha on pullahtanut esiin, mutta ainakin työtakin alle piiloutuu vielä. Kolmantena ikävänä oireena on, että hyvin herkästi tulee pää kipeäksi: ei tällaista minulla ennen ole ollut. Ei kovasti pysty rasittamaan, kun jo päähän tulee pantamainen tunne ja pitäisi olla muuttovalmiudessa jo huomenna =(

1. lääkärineuvola ensi viikolla...

Martta, rv 13+3

Vierailija
22/39 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni keskenmenon kokeneille.

Meillä oli tänään kauan odotettu np-ultra. Laskettu aika vaihtui 9.2.2010. Neuvolantäti oli laittanut 14.2. ja nettilaskurit oli 11.2. puolesta. Mutta nyt siis virallinen on tuo 9. päivä. Niskaturvotus oli 1,5mm, joka on normaalin rajoissa. Pääperämitta 56mm. Verikokeessakin kävin. Kätilö ei oikein saanut sikiötä liikkumaan ultrassa vaikka koitti vähän vatsaakin tökkiä. Siitä heräsikin sitten pieni pelko, että kai kaikki on kuitenkin ok, vaikkei heilutellutkaan raajoja ja ollut vilkas. Sydän kyllä näkyi lyövän. Seuraa tyhmä kysymys kolmannen odottajalta: olisiko sikiö voinut esim. nukkua jo tässä vaiheessa ja sen takia olla liikkumaton? En saanut kysyttyä kätilöltä, olisi pitänyt. Tai kyllä kätilö sanoi, että ihan normaalilta näyttää, mutta ei sitten enempää puhunut tuosta liikkumattomuudesta.

Marttapantteri 12+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tulin np-ultrasta :)

Oli kauhean vilkas liikkumaan ja kaikki pikkuisella hyvin! Saatiin kolme kuvaakin kotiin matkaan ja selvästi näkyy sivuprofiilissa piirteet.

np oli 1.1 ja pää perämitta 59mm ja normaalit olivat :)

Seuraava neuvola tosin vasta ensikuun 20.päivä, että sinne seuraavaksi sinnitellä, mutta oli kyllä mahtava nähdä pikkuista, kun viime kerrasta jo aikaa.

Ai niin sanoivat että olisi rv12+3 mutta laskettu aika pysyy samana 11.2

Vierailija
24/39 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttapantteri: Meidänkin pikkuista piti vähän aluks herätellä ennenku rupes liikkumaan =). Eli kyllä mä uskoisin että teilläkin on pikkuinen ollut untenmailla ja kaikki on ok! Ja jos jotain epäilyttävää ois ollu ni kyllä se ultraaja ois varmaa kertonu asiasta =).

Täällä kaikki on menny samalla tavalla kuin tähänkin asti. Oireita ei ole..paitsi väsymys.

Eilen oli lääkärineuvola ja sydänäänet kuului hyvin =). Nyt tuntuu jo siltä että odotus voi vihdoin alkaa kunnolla.

Jaaha! kaippa sitä täytyy mennä syömään!

Mansikka83 rv. 12+4

Vierailija
25/39 |
30.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan ihan haltioissaan. Terve ja hyvin vilkas ihmisenalku siellä viuhtoi menemään...

ja siis oli tosi vilkas, kätilö naureskeli että taitaa olla jumppatuokio menossa;)

ja suureksi yllätykseksi ultrasi pitkään 4d:nä...aivan käsittämätöntä miten hienosti kaikki rakenteet ym. piirteet jo näkyi. Saatiin todella tarkkoja 4d kuvia kotiin viemisiksi.

kaikki oli hyvin ja laskettu aika pysyi samana. Pituutta oli n.5cm ja näkyi aivolohkot, kallo oli ehyt, selkäranka ehyt, mahalaukku löytyi ja sydän löi oikein hienosti rytmissä.

niskaturvotus oli 0.87mm eli tosi pieni ja seerumiseulan, iän ym. seikkojen kanssa tietokone laski sellaisen down-riskiluvun kuin 1:100000 :)

saatiin jo rakenneultra-aika ja se on syyskuun lopussa. Silloin näkee sitten sukupuolenkin kun myös siellä ultrataan 4D:nä...kysyin muuten kätilöltä, että voiko tässä vaiheessa noin tarkalla laitteella nähdä jo sukupuolen. Ei kuulemma voi vaan kaikki sikiöt näyttävät tässä vaiheessa vielä pojilta;)

nyt on aika levollinen mieli odotuksen suhteen. Seuraavaksi sitten odottelemaan lääkärineuvolaa ja syyskuun ultraa...

jiina ja rv 11+6

Vierailija
26/39 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrauutisia kamalien keskenmenojen jälkeen! Kunpa ne olisikin nyt jo mennyttä täällä helmien joukossa. Onneksi jo aika pian me kaikki ollaan voiton puolella :)

Päivät sen kuin hupenee ja ihan kohta istutaankin jo lentsikassa kohti lämpöä. Ihanaa!! Tänään hain meidän lääkkeet + kaikkea muuta mahdollista "tätävoiehkäjoskusjossaintarvita"-tarvikkeita matka-apteekkia varten :D Huomenna kai tarttis alkaa sitten se ikävin homma, eli pakkaaminen.. Kunpa oliskin vaan mies niin ei kuulemma tarttis mukaan kuin vaan parit vaihtokalsarit ja t-paidat + uimahousut :D:D:D

Mies on edelleen vakaasti sitä mieltä, että tää uusi tulokas on tyttö ja kovasti se tuossa jo yksi päivä kyselikin että mikäs sille tytölle sitten laitetaan nimeksi :) Itse en osaa sanoa edelleenkään juuta enkä jaata sukupuolesta (välillä olen satavarma, että se on poika ja välillä taas on jotenkin ihan sellainen tyttötunne), mutta eiköhän me sitä sitten syyskuun ultrassa kysästä jos vaikka selviäisi silloin.

*huh* että tää jatkuva p***alla ravaaminen on raivostuttavaa!!! Ja painokin oli siellä lääkärissä käydessä vaan kilon verran miinuksella (plussaa kyllä sekin!), olin kuvitellut tippuneen enemmänkin kun sen verta läheinen kaveri tuosta pöntöstä on viime kuukausina tullut.. ;)

Pitäis kai tästä lähteä yöpuulle. Mukavaa viikonloppua (ja ensi viikkoa) kaikille, jos en tässä enää ehdi piipahtaa kun vklopulle on vielä paljon hommia.

evian, rv 13+1

Vierailija
27/39 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelut ultrassa käyneille. Np-kutsu saapui tännekin, 12.8 aika. Mahtavaa tosiaan että alkuraskaus on ollut lomaa, töissä salailu on raskasta. Onneksi voi laittaa aluksi grilliruokien piikkiin, mulla kun on yleensä vartalonmyötänen mekko tai joku liivihame johon en nyt halua ängetä.

4D ultrasta meille suositeltiin, että viiko 24 on hyvä siinä mielessä, että sikiö on jo vauvamainen, muttei liian iso niin, että kaikki paikat saa katsottua. Meillä kun päätehtävä olisi sukupuolen selvitys. Myöhemmin ei välttämättä näy, jos vauva sellaisessa asennossa.

Jos kunnassa ei ole rakenneultraa, niin sitten suositus on mennä aiemmin. Ja jos vaan haluaa esim. pikkusisaruksille ja sukulaisille näytettävän dvd:n, vasta myöhemmin on sellainen kuvauksellinen vauvanpyöreys. Eli tarpeiden mukaan.

Kyllä sitten odotan sitä aikaa, että on kunnon vauvamaha eikä sitä tarvii piilottaa :)

Hania 9+6

Vierailija
28/39 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, minut voi poistaa listalta,. raskaus meni kesken niinkuin arvelinkin jo parivkoa sitten. jotenkin vaan oli sellainen tunne. Raskaus oli mennyt kesken jo rv 6+2 kun nyt olis pitänyt olla jo rv10+...

9vuotta sitten mulla oli samanlainen keskeytynyt km. Eilen olin lääkkeellisessä tyhjennyksessä.

Mutta kaikesta huolimatta onnellista odotusta kaikille helmimasuille ja käyn lukemassa teidän juttujanne välillä.

t.nia

Vierailija
29/39 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nialle :( Voimia ja onnea uuteen yritykseen!

T:Lauris, edelleen lapissa lomaillen...

Vierailija
30/39 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viikko on minulla ollut todella hiljais eloa enkä ole tännekkään jaksanut kirjoitella, mutta tietoja olen muokannut tuohon listaan.

Maanantai iltan tuli pieni päänsärky joka kestikin sitte yli 2vrk ja siihen sisältyi niska kipua ja 4 mega migreeniä kera panadolien eli tiistai ja keskiviikko päivä oli ihan turhia. Lopulta viimeisen ison migreenin jälkeen helpotti ja nyt on hyvä olla vaikka raskaus pahoinvointia on vielä silloin tällöin! Yleinen ällötys on päivittäin tuttua mutta oksentelusta olen päässyt eroon.

Nyt tyttö 2 yötä mummulla ja tänään lähemmä mieheni kanssa vietään laataikaa hyvän musiikin merkeissä kuopioon. Ja ensi viikolla muumimaailmaan.

Maanatain on se np-ultra joten aika voisi kulua noppeempaa =)

Mieheni viimein suostui että mennään naimisiin mutta siihen menee vielä aikaa kun ensi kesänä en itse vielä haua kun vauva on niin pieni mutta kesällä 2011 se sit tapahtuu. Tarkempi päivä on mietintä myssyssä. Onpahan aikaa tehdä häistä juuri sellaiset kun haluaa eikä tarvii kiirettä pitää.

Mutta nyt aamupuuro odottaa joten palailenpa maanataina ultran jälkeen onneksi se on jo puol 11 se aika ei tarvii herättyään kauan ootella =)

Nemotus rv 12+3

Vierailija
31/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistakaan millon olen viimeksi tänne kirjoitellu. On ollut niin epävarma olo koko raskaudesta että en oo uskaltanu edes ajatella koko asiaa. Tai väistämättähän se on mielessä :)

No kävin nyt torstaina sitte neuvolassa ensimmäistä kertaa ja viikkoja piti olla 10+2. Sydänääniä ei saatu kuulumaan mutta onneksi ultra oli varattu samalle päivälle.

Siellä olo helpottui ihmeesti kun lääkäri näytti kuinka pikkunen siellä potki ja heilui! :)

argh, kirjoitin taas paljon lisää mut se pätkäs poikki tässä kohtaa. nyt on silmät niin harillaan että pakko mennä nukkuun ja jatkaa huomenna :D

Vierailija
32/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista nikkiä, mut oliko joku vuotanut tässä vaiheessa??

meinaan minä aloin vuotamaan TAAS eilen.. :,(

testi pvstähän vuosin 1,5vkoa..tai tiputin..

ultrissa kaikki ok ja sykkeet kuuluu.

eilen sitten lorahti 2 ruokalusikallista tumman tumman punasta, punaruskeaa.. :(

sain doppleriin sydän äänet kuiteskin..

PELOTTAA!!

Alkava km??!! mitä tämä on...

hitsi kun on vielä sunnuntaikin.. :,(

nemotus, minäkin olin vko sitten la:na tiputuksessa migreenistä..

stinna rv 11+2

Vierailija
33/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stinna: Kovasti peukuttelen täällä sun puolesta, toivottavasti kaikki on hyvin!! Mutta eikö se punaruskea vuoto yleensä ole vaaratonta, ja sellainen kirkas sitten hälyttävämpää??

Nialla osanotot keskenmenon johdosta, toivottavasti pääset pian mukaan odottajien listoille!!

Ja onnitteluja kaikille ihania ultrauutisia saaneille, nythän meissä helmikuisissa on jo kaksostenkin odotaja!! :)

Sitten vähän omia kuulumisia, niitä ei tosin kauheasti ole näin keskiviikon lääkärineuvolaa odotellessa.. Selkä on viimeinkin alkanut taipua ja kipulääkkeitäkin olen ollut syömättä jo monta päivää.. Nyt pystyy pikkuhiljaa palaamaan normaaliarkeen, ihanaa!! Toivottavasti se ei tykkää kyttyrää huomisesta töihin menosta. Samoin alkaa paino pikku hiljaa palautua tästä oksentelurumbasta, viime viikolla vain kertaalleen jouduin halailemaan pönttöä.. Kunnon ruoka ei vieläkään meinaa upota, mutta onneksi sentään kaikki muu, pitäisi vain pikku hiljaa alkaa kiinnittämään huomiota terveellisyyteenkin..

No, jos muut kohdat eivät kasva, nin maha ainakin. Se on pullahtanut jo sangen selkeästi näkyville, esim tiukat paidat paljastavat kyllä heti. Eilen ostinkin sellaisen housuihin laitettavan pidennyssysteenmin, ihanaa, kun voi pitää muitakin housuja kuin yksiä farkkuja!!

Ja pikku hiljaa olen aloittanut myös kestovaippojen ostelun, enkä malttaisi odottaa, milloin ne ensimmäiset saapuvat kotiin asti.. Lähinnä villiksiä ja sitten s-koon taskuvaippoja ja sisävaippoja olen hankkinut, käytettyinä, saa sitten kokeilla, mikä passaa parhaiten.. Ajattelin, että ihan aluksi villikset ja harsot voivat olla helpoin ratkaisu, varsinkin kun sitä ei tiedä, minkäkokoinen ja mallinen vauveli on tulossa.. Eikös täällä ollut muitakin, jotka haaveilevat kestoilusta?? Millaisin "välinein" olette aikaisempien lastenne kanssa aloitelleet kestoilun??

Vierailija
34/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on normaalia! ne on ne ns. valemenkat mitä se pukkaa sullekin :) olen täällä varmaan 3-4 kertaa tästä sanonut aikaisemmin mut kerron nyt taas kerran sen oman juttuni.

Hieman ennen juhannusta itselläni alkoi vuoto kesti 3vko:a joista 4pvä silloin tällöin tuli ihan verta ja lorahti housuun tai pönttöön se rukalusikka tai kaksi.

Soittelin paniikissa neuvolat ja lääkärit ja kaikki et mitä tämä on, mut ne sano että niin pitkään kun vuoto on vähäisempää kuin oikea menkkavuoto ja oireisiin ei kuulu todella kauheat alavatsakivut niin se on normaalia.

Kolmen viikon päästä vuoto lakkasi, mutta pari viikkoa sen jälkeen taas alkoi ja tuli pari päivää..sitten taas viikko taukoa ja tuli pari päivää ruskeaa vuotoa.

Nyt olen saanu olla onneksi ilman mutta joillakinhan saattaa olla kuukautiset ihan normaalisti koko raskauden ajan ilman että tietää olevansa edes raskaana, joten niin pitkään ku sulla tuo vuoto on niukempaa kuin kuukautisten aikana ja siihen ei kuulu kovia kipuja niin ei syytä huoleen :)

Rv12+3

Vierailija
35/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni keskemenon saaneille! Tällä mennään viikoilla 10 + 4, kai? Huomaa kun odottaa jo kolmattaan niin ei todellakaan oikein muista tarkalleen näitä lukemia, jotka ekaa odottaessa oli aina selkeenä mielessä...Niskapoimu-ultra on tiedossa 10.8. Jos asiat kunnossa, niin sitten odotuksemme on julkinen uutinen. Nyt ei vielä tiedä kuin muutamat lähimmät sukulaiset ja ystävät. Ajattelin sitten skannailla ultrakuvaa vaikka Facebookkiin, niin äkkiä olisi odotukseni julkista....

Mulla ei kauheesti muita oireita ole ollut kuin megamaaninen väsymys - jos oisin työelämässä niin olisin varmaan sairaslomalla väsymyksen takia. Mutta kotiäidin on paha ottaa saikkua! Iltasin vähän äklöttää, mutta syön jotain niin se helpottaa. Tomaatteja tekisi mieleni syödä kilokaupalla ja syönkin...Eilen ja tänään on päätä jomottanut, otin jo vähän lääkettäkin mutta takaraivossa yhä vähän jyskyttää. Koko viikonlopun olen lähinnä vain maannut ja ottanut rennosti - mies on hoitanu muksut ja arjen. Jos jaksaisi ensi viikolla taas paremmin?

Vierailija
36/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria84: Mä olen kestoillut kakkosen kanssa, mutta en ihan vastasyntyneestä vaan jostain parin kuun ikäisestä. Luulen että toi sisävaippa/harso ja villahousu yhdistelmä on ehkä paras ihan pikkuselle =). Vaikka kyllä mä olen ommellu muutaman pul-taskuvaipankin ihan pientä kokoa. Katotaan nyt sitte mikä on hyvä!

Onko muilla lähes "varmaa" tunnetta kumpi on tulossa? Mulla on vaan pidemmän aikaa ollu "poikaolo". Vai onkohan vaan toiveajattelua, kun kaksi tyttöä jo on. No pääasia on että tuli tyttö tai poika niin olis terve =). Ja toivottu on oli kumpi tahansa.

Mansikka83 rv.13+0

Vierailija
37/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mulla on olo että se olisi tyttö, mutta mies on varma että se olisi poika :)

Ottaapa siitä nyt sitten selvää..

Vierailija
38/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIPPURI:Hykertelin tässä äsken ääneen kun luin sun kirjoitusta..:) Me mennään tasan samoilla viikoilla eli l.a on 24.2, np-ultra mullakin 10.8, kolmatta odottelen minäkin ja intohimona tällä hetkellä tomaatit:D Aika hauska yhteensattumien summa!

ON:Tulin tänään Tallinnasta tyttöjen reissulta..kyllä on voimat tällä nyt lopussa, sen verran tuli käveltyä ja shoppailtua korollisissa kengissä...kuitenkin vielä väsymys ja pahoinvointi on aika pahoja. Onneksi en sentään oksenna enää ja mikä 'parasta', kahvi maistuu taas hyvältä:) Pakko vaan yrittää rajoittaa sitä siihen 3 kuppiin/pvä, vaikka tälläselle kahvikissalle se onkin vaikeeta.

Huomenna alkaa meidän arki, muksut pk:n ja mies töihin. Itse päätin aloittaa kuntokuurin, jumppaan ja lenkkeilen nyt ahkerasti. Opintoja aloittelen taas minäkin pikkuhiljaa, teen muutaman kurssin alta pois nyt elokuussa, onpahan pois sitten ensi keväältä, kun kuitenkin sitten vauva on jo kainalossa..jos kellään kokemusta opiskelusta vauvan kanssa, let me know! Itse ajattelin ottaa vaavin mukaan yliopistolle, JOS tyyppi on rauhallista sorttia, terve ja minä hyvissä sielun ja ruumiin voimissa...se jää nähtäväksi!

Massu senkun kasvaa...olo on lähinnä vielä LIHONUT, ei tästä osaisi ulkopuolinen sanoa, onko vauvamahaa vai vaan läskiä. Monella mun ikäisellä kun on tällänen pömppis ihan normaalistikin...;)

ultraa odotellen,

ihmetys rv 10+4

Vierailija
39/39 |
02.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kauheeta, Nia SUURET PAHOITTELUT keskenmenosta.. :(

anteeksi hitauteni!

*halaus

Soitin synnärille ja lääkäri käski näytille tulehdus vaaran vuoksi..

otti verenpaineen, pissa näytteen, kuumeen, verikokeet ja ultras..

Vauva oli ainakin nyt ihan kunnossa, liikuskeli kovasti ja touhusi omiaan :,)

vuodolle ei löytynyt syytä..huoh..pelkään, et vuotelen vähän väliä ja hermot tässä menee riekaleiksi..

ei siis helppo raskaus näköjään..

Kiitos hallitus ja muut zempeistä!

Juuri pe:na olin ekan kerran tajunnut raskauden todellisuuden ja tuntenut ilon tunteen (taustalla siis lapsettomuushoidot ja siksi nämä onnen kahleet)

niin saman tien alkaa sitten vuotamaan..

tais ne kahleet palata..:(

Stinna rv 11+2(ultran mukaan 3, mut ainahan ne heittää)