Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Paljonko saat elatusapua?

Vierailija
26.07.2009 |

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta , toi kelan maksama eli yht n. 400e...

ja ne menee lasten elämiseen:)

Vierailija
22/59 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tultiin lastenvalvojalta, sovittiin että isä maksaa kolmesta lapsesta yhteensä 150 e/kk. Lapset ovat vuoroviikoin kummankin luona, mutta kirjoilla minun kanssa. Uusi tapaamisaika sovittiin puolen vuoden päähän, miten musta nyt tuntuu siltä et tätä olis pitänyt miettiä vähän paremmin... Tosin lapsilisät tulee mulle, mutta myös 3 lapsen päivähoitomaksut+kaikki hankinnat (tietty ruokia ym. lukuunottamatta). Mitä ootte mieltä?

Tarkoitan, että eikö isä muka ikinä mieti että jaa nyt pirkko-liisa tarttee uudet housut ja mene ostamaan? Tai että isä ei osallistu vaikka fillarin ostoon tms.? Onko niin, että todellakin sinä ostat KAIKEN mitä lapset tarvitsee juuri noina kahtena viikkona kuukaudesta kun lapset ovat sinun luonasi? Vai mitä tarkoittaa ruokia ym. lukuunottamatta?

Mun mielestä teidän tilanteessa pitäisi mennä vain, että päivähoitomaksut maksetaan puoliksi ja se ostaa vaatetta ym kumpi ehtii. Vai maksatko sinäkin miehelle elareita? Ovathan lapset puolet ajasta hänellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tarkoitan, että eikö isä muka ikinä mieti että jaa nyt pirkko-liisa tarttee uudet housut ja mene ostamaan? Tai että isä ei osallistu vaikka fillarin ostoon tms.? Onko niin, että todellakin sinä ostat KAIKEN mitä lapset tarvitsee juuri noina kahtena viikkona kuukaudesta kun lapset ovat sinun luonasi? Vai mitä tarkoittaa ruokia ym. lukuunottamatta? Mun mielestä teidän tilanteessa pitäisi mennä vain, että päivähoitomaksut maksetaan puoliksi ja se ostaa vaatetta ym kumpi ehtii. Vai maksatko sinäkin miehelle elareita? Ovathan lapset puolet ajasta hänellä!

[/quote]

Ei ole pelkoa siitä, ihan olen ite saanut kaiken muksuille hankkia yhdessäolovuosienkin aikana. Että sikäli tämä on mielestäni perusteltua. Eikä kyse ole siitä että mulla olis jotenkin isot tulot tms. vaan miehen rahat nyt on vaan yksinkertaisesti kuluneet omiin huvituksiinsa. Siksi tämä sopimus kun en yhtään jaksa uskoa että tilanne jatkossakaan muuttuisi, päinvastoin. Että siis isin mielestä pirkko-liisa pärjää vallan hyvin vanhoillakin pöksyillä... =) En pidä mitenkään kummallisena sitä että hommaan KAIKEN mitä lapset tarvii, näinhän se menisi ilman sopimustakin. Tuo ruokia ym. lukuunottamatta tarkoittaa tietty sitä etten nyt ehkä pesutarvikkeita ym. välttämättömiä juttuja (ja sitä ruokaa...) roudaa miehelle silloin kun lapset on hänen luona. Mikä tästä nyt niin outoa tekee?

Vierailija
24/59 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

150€ + lapsilisät 350€ + yksinhuoltajakorotus muka riitä lasten menoihin? Eikö noista tule äkkiseltään jo jotain yli 600€? Tästä pois päivähoitomaksut, mitkä tuskin ovat ylimmät niin kyllähän muuhun kulutukseen jää ihan mukavasti rahaa.

Miksi isän pitäisi osallistua menoihin puoliksi jos lapsilisätkin menevät äidille?

Just tultiin lastenvalvojalta, sovittiin että isä maksaa kolmesta lapsesta yhteensä 150 e/kk. Lapset ovat vuoroviikoin kummankin luona, mutta kirjoilla minun kanssa. Uusi tapaamisaika sovittiin puolen vuoden päähän, miten musta nyt tuntuu siltä et tätä olis pitänyt miettiä vähän paremmin... Tosin lapsilisät tulee mulle, mutta myös 3 lapsen päivähoitomaksut+kaikki hankinnat (tietty ruokia ym. lukuunottamatta). Mitä ootte mieltä?

Tarkoitan, että eikö isä muka ikinä mieti että jaa nyt pirkko-liisa tarttee uudet housut ja mene ostamaan? Tai että isä ei osallistu vaikka fillarin ostoon tms.? Onko niin, että todellakin sinä ostat KAIKEN mitä lapset tarvitsee juuri noina kahtena viikkona kuukaudesta kun lapset ovat sinun luonasi? Vai mitä tarkoittaa ruokia ym. lukuunottamatta?

Mun mielestä teidän tilanteessa pitäisi mennä vain, että päivähoitomaksut maksetaan puoliksi ja se ostaa vaatetta ym kumpi ehtii. Vai maksatko sinäkin miehelle elareita? Ovathan lapset puolet ajasta hänellä!

Vierailija
25/59 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkoa siitä, ihan olen ite saanut kaiken muksuille hankkia yhdessäolovuosienkin aikana. Että sikäli tämä on mielestäni perusteltua. Eikä kyse ole siitä että mulla olis jotenkin isot tulot tms. vaan miehen rahat nyt on vaan yksinkertaisesti kuluneet omiin huvituksiinsa. Siksi tämä sopimus kun en yhtään jaksa uskoa että tilanne jatkossakaan muuttuisi, päinvastoin. Että siis isin mielestä pirkko-liisa pärjää vallan hyvin vanhoillakin pöksyillä... =) En pidä mitenkään kummallisena sitä että hommaan KAIKEN mitä lapset tarvii, näinhän se menisi ilman sopimustakin. Tuo ruokia ym. lukuunottamatta tarkoittaa tietty sitä etten nyt ehkä pesutarvikkeita ym. välttämättömiä juttuja (ja sitä ruokaa...) roudaa miehelle silloin kun lapset on hänen luona. Mikä tästä nyt niin outoa tekee?

Vierailija
26/59 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvisin, kun näköjään tuli (melkein) sama viesti kahteen kertaan..

Pakko kommentoida noihin päivähoitokuluihin sen verran, että meillä on tähän asti maksettu kolmesta lapsesta reilu 450 egee. Pitää tietty hakea alennusta nyt, saa nähdä mitä tulee. Mutta, 3 lapsen kokopäivähoito EI ole halpaa...

Vierailija
27/59 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutimme lapsen kanssa ulkomaille ei kukaan maksa enaan mitaan. Eli exan maksuvelvoite "lakkasi"?!

Vierailija
28/59 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvisin, kun näköjään tuli (melkein) sama viesti kahteen kertaan..

Pakko kommentoida noihin päivähoitokuluihin sen verran, että meillä on tähän asti maksettu kolmesta lapsesta reilu 450 egee. Pitää tietty hakea alennusta nyt, saa nähdä mitä tulee. Mutta, 3 lapsen kokopäivähoito EI ole halpaa...

itsellänkin 3 päivähoitoikäistä lasta ja suoraan sanottuna olen sitä mieltä, että ihme jos et elareilla + yhteiskunnan tuilla pysty lastesi kuluja hoitamaan. Eipä noin pienet vielä paljoakaan kuluta.

Vierailija
29/59 |
21.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälukutaidon kursseille olisi ilmeisesti myös tarvetta... =D

Ihmettelin vain noita muiden saamia tukia kun itse olen laskenut tuon 150 e riittävän lasten hankintoihin kyllä, siis tietenkin niin että maksan itse puolet. Ei ne lapset nyt niin paljon syökään että niiden kuluihin monta sataa euroa kuussa tarvitsisi.

Vierailija
30/59 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olenko ainoa joka ajattelee että ainakin täällä Helsingissä mulle tulee tosi paljon kuluja siitä että likalla on oma huone. Eli kaikki ei ole vain ruoka ja vaatteet tyyppisiä kuluja. Jos asuisin yksiössä niin vuokra olisi 800, kaksiossa 1200 kolmiossa 1500. Iskän kelpaa asustella yksiössä pienellä vuokralla, me ei haluta asua ihan kopissa tytön kanssa.. Siitä tulee myös kulua.

Vierailija
31/59 |
14.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan esikoisen elatukseen kelalta minimin eli 155e/kk, mieheni maksaa omalle lapselleen(hänen äidilleen siis) elareita 255e/kk.

Vierailija
32/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 euroa. Varmaan miehen tuloilla olisi enemmän, mutta sovimme minimistä yhteisymmärryksessä.

Vierailija
33/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa mainita siitä indeksikympistä

Vierailija
34/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusapua yhdestä lapsestaan 250,-

Vierailija
35/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen isä muka työttömänä eikä siksi maksa penniäkään, kelalta saan

Vierailija
36/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusapu 176 euroa

Vierailija
37/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minä saan sen elatustuen eikä lapseni jolla ei ole edes tiliä eikä he elätä itseään vaan minä.

Elari= Tuki äidille. Lapsen elättämiseen.

Vierailija
38/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiseen kyselyyn tyulee näin hiljaisena ajankohtana noin monta vastausta?

Vierailija
39/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äidin pitää rahoja käyttäessään muistaa se.

Vierailija
40/59 |
26.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsen menot ovat 250 + päiväkoti 200 + asuminen 200 = 650 / 2 = 325! Teitä on narutettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä