Muita joita harmittaa ettei nainut miestä rikkaasta suvusta?
Mieheni on ihan ihana ihminen, mutta sen palkka on aika surkee. Sillä on ihan kivat vanhemmat, mutta ne on suht köyhiä, eikä mieheni, vaikka on ainoa lapsi, tule siis perimään kuin yhden asunnon. Mieheni ei ole tottunut mihinkään "hienoon", esim. rapujuhlat olivat hänelle uppo-outo asia. Olemme olleet yhdessä jo kymmenen vuotta ja minua on nyt alkanut harmittaa että mieheni ei ole "kokenut" , herrasmiestapoihin kasvatettu ja rikas. Ei haittaisi vaikka olisi suomenruotsalainenkin ;-) .
Olenko ainut joka katuu valintaansa ainakin jollain tasolla? Tuntuu että elämäni olisi niin paljon helpompaa kun miehellä olisi varallisuutta ja/tai hyvät tulot ja hän osaisi olla niin kuin "kunnon miehen" kuuluu (ajaa venettä, grillata lihaa, ajaa autoa, pelata golfia, olla isäntänä kun meillä vieraita). Oma isäni on sekä varakas että osaa kaiken em. vaikkei olekaan suomenruotsalainen :) .
Kommentit (46)
Ainoa millä rikastuu, on bisnesäly. Kaikki muu on rahan kannalta turhaa.
Eli kyllä ne rikkaat miehet on sitten ihania! Tietävät ainakin, miten tehdä rahaa! Saapahan vaimo kylpeä rahassa - tuntuu olevan monen naisen onnen tae.
etten aikoinaan kohdannut AP:n kaltaista naista...
Olisi imenyt ja hukuttanut kaiken rahallisen omaisuuden joka olisi ollut "näkyvillä"
Onneksi nykyinen osaa säätää kulutuksen määrää sentän inhimillisesti jotta on aina kivaa kun voi valita.
Tuskin monikaan fiksu, hyvätuloinen, kunnollinen (köyhempikin voi tietysti olla fiksu!) mies ottaa jotakin räikeästi rahanahnetta naista itselleen. Ainakaan pitkäksi aikaa. Siis jos raha on ollut se suhteen aloittanut tekijä.
Kyllä vakka kantensa valitsee. Pitkissä kestävissä suhteissa sillä henkisellä puolella on mitä suurin merkitys.
Ei muuta kuin tsemppiä ap:n miehelle, kiva vaimo hänellä "ei peri kuin asunnon..." :( Hyi hitto, sori vaan.
Varmasti harmittaisi, jos olisin nainut jonkun tyhjätaskun juntin. Olen varakkaasta suvusta ja itsekin tienaan kuusinumeroisen summan vuodessa. Minulle on ollut tärkeää, että puolison elämäntapa ja elintaso on suurinpiirtein sama kuin omanikin. Lika barn läka bäst.
Mua harmittaa mun rikas ja itsekäs mies
Valitsin puolison vahvalla tunteella yhteenkuuluvuudesta ja luottamuksesta. Valinta on kantanut lähes 30 vuotta. Rahaa hommataan tarvittava määrä yhdessä, on riittänyt hyvään elämään. Ulkoisilla pelletempuilla ja sukujuurilla ei mitata sydämen sivistystä.
[quote author="Vierailija" time="25.07.2009 klo 21:46"]
ja opetin sille ravunsyönnin ym. Kannustin kouluttautumaan, etenemään uralla, uhrasin oman urani miehen uran takia ym. Nyt ollaan rikkaita.
Kannattaa hieman siis vilkaista sinne peiliin.
Voi luoja :D Sen sijaan että kannustaisit naisia kouluttautumaan hankkimaan varallisuutensa itse, olet sitä mieltä naisen tulee uhrata uransa yhteisen hyvän nimeen... Millä vuosisadalla tällä palstalla eletään?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2009 klo 21:30"]Mieheni on ihan ihana ihminen, mutta sen palkka on aika surkee. Sillä on ihan kivat vanhemmat, mutta ne on suht köyhiä, eikä mieheni, vaikka on ainoa lapsi, tule siis perimään kuin yhden asunnon. Mieheni ei ole tottunut mihinkään "hienoon", esim. rapujuhlat olivat hänelle uppo-outo asia. Olemme olleet yhdessä jo kymmenen vuotta ja minua on nyt alkanut harmittaa että mieheni ei ole "kokenut" , herrasmiestapoihin kasvatettu ja rikas. Ei haittaisi vaikka olisi suomenruotsalainenkin ;-) .
Olenko ainut joka katuu valintaansa ainakin jollain tasolla? Tuntuu että elämäni olisi niin paljon helpompaa kun miehellä olisi varallisuutta ja/tai hyvät tulot ja hän osaisi olla niin kuin "kunnon miehen" kuuluu (ajaa venettä, grillata lihaa, ajaa autoa, pelata golfia, olla isäntänä kun meillä vieraita). Oma isäni on sekä varakas että osaa kaiken em. vaikkei olekaan suomenruotsalainen :) .
[/quote]
Mun mies on kuvailemasi kaltainen. Mua välistä lähinnä harmittaa se hienostelu. Tulen suvusta, jossa lähimmäisen huomiointi on tärkein arvo, ei hienosteluilla ja tavaroilla pröystäily. Suvussani on varakasta ja koulutettua väkeä.
Miksette arvon rouvat itse ole rikkaita? Olisitte hakenu vaikka kauppikseen tai oikikseen, tyhmäkin pääsee sinne lukemalla. Itse pääsin juuri tänä keväänä yliopistoon opiskelemaan alaa jossa on valmistuttuani erinomainen työllisyys, hyvä alkupalkka ja etenemismahdollisuuksia. Kiva tietää jo nyt etten tule koskaan olemaan taloudellisesti riippuvainen aviopuolisosta :) -N20
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:13"]Miksette arvon rouvat itse ole rikkaita? Olisitte hakenu vaikka kauppikseen tai oikikseen, tyhmäkin pääsee sinne lukemalla. Itse pääsin juuri tänä keväänä yliopistoon opiskelemaan alaa jossa on valmistuttuani erinomainen työllisyys, hyvä alkupalkka ja etenemismahdollisuuksia. Kiva tietää jo nyt etten tule koskaan olemaan taloudellisesti riippuvainen aviopuolisosta :) -N20
[/quote]
Valmistuttuasi erinomainen työllisyys? Sinähän puhut kuin puunjalostusteekkari vuosituhannen vaihteessa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:13"]
Miksette arvon rouvat itse ole rikkaita? Olisitte hakenu vaikka kauppikseen tai oikikseen, tyhmäkin pääsee sinne lukemalla. Itse pääsin juuri tänä keväänä yliopistoon opiskelemaan alaa jossa on valmistuttuani erinomainen työllisyys, hyvä alkupalkka ja etenemismahdollisuuksia. Kiva tietää jo nyt etten tule koskaan olemaan taloudellisesti riippuvainen aviopuolisosta :) -N20
[/quote]
Tätä minäkin ihmettelen. Yksi sijoittaa kaiken miehen koulutukseen ja unohtaa oman uransa. Olisiko kuitenkin kannattanut itse kouluttautua vai onko helpompaa loisia miehen rahoilla ja kupata avioerossa?
[quote author="Vierailija" time="25.07.2009 klo 21:57"]
Kyllä niin kadehdittaa kaverit, jotka tajus naida jonkin Nokian insinöörin, ei ole taloushuolia ja voi olla kotona vuositolkulla! [/quote]
Tuossa useampi opiskelukaveri jotka menivät Noksulle töihin ovat eronneet noin nelikymppisenä. Kun rouva on tullut siihen tulokseen ettei jeppe ollutkaan elämän rakkaus. Asiallahan ei ole mitään sen kanssa tekemistä että heput ovat joutuneet työttömiksi ja +5 kE liksat ovat pahimmillaan vaihtuneet peruspäivärahaan...
No ei sinänsä harmita..Mutta...Mies tienaa ihan ok,ja käyn kyllä itsekkin töissä,mutta miehellä ei ole sitten yhtään"pelisilmää" rahalle,vaan törsää suurimman osan rahoistaan johonkin aivan käsittämättömään,sekä polttaa ja juo melko paljon.Asumme omakotitalossa,ja rahasta on jatkuvasti pulaa.Mies ei osaa yhtään miettiä tai suunnitella tulevaa tai säästää,vaan elämme kädestä suuhun.Kyllä sitä välillä miettii,kuinka helppoa elämä olisi,jos olisi etsinyt rikkaamman puolison tai ylipäätään miehen joka ymmärtää rahan perään ja olisi sivistynyt ja huomaavainen sekä hyvä isä.En kaipaa mitää rapujuhlia,tai golfclubeja,mutta olisihan se mukavaa,jos elämässä olisi muutakin sisältöä,kuin lapset ja riitely rahasta/alkoholista..
Aina jaksaa ihmetyttää nämä naiset, jotka eivät panosta yhtään omaan koulutukseensa ja omaan työntekoon, kaiken pitäisi tulla ilmaiseksi :D
Meillä kotona painotettiin koulun ja opiskelun tärkeyttä.
Kyllä mä siinä Gullichsen-ketjussa hetken mietin, että kannattiko niistä veneretkistä saaristoon luopua, kun mieskin vaikutti ihan kunnolliselta...
Siis tämä lainattu pätkä:
"Ennen mentiin vanhalla puuveneellä saaristoon suvun vanhaan paikkaan ja nyt "kokataan" jotain hemmetin makaronimössöä suoraaan Keravalta! Joka varmasti sopii Hannalle paremmin kuin suomenruotsalaisen kulttuurisuvun meno."
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="25.07.2009 klo 21:57"]
Kyllä niin kadehdittaa kaverit, jotka tajus naida jonkin Nokian insinöörin, ei ole taloushuolia ja voi olla kotona vuositolkulla! [/quote]
Tuossa useampi opiskelukaveri jotka menivät Noksulle töihin ovat eronneet noin nelikymppisenä. Kun rouva on tullut siihen tulokseen ettei jeppe ollutkaan elämän rakkaus. Asiallahan ei ole mitään sen kanssa tekemistä että heput ovat joutuneet työttömiksi ja +5 kE liksat ovat pahimmillaan vaihtuneet peruspäivärahaan...
[/quote]
Mäkin tiedän noita tapauksia! ;)))
Inhottaa kun kaikki laskelmoivat hanhet vie kunnon miehet. Ja sit vielä kehtaa halveksia niitä.
En tarkoita, että fiksu mies on automaattisesti rikas :D Mutta sanoisinko, että tuskin ihan tyhjätaskukaan, eli kohtuullisesti toimeentuleva. Onhan sitä toki kaikenmaailman "luovia neroja", jotka oikeasti ovat ihan pulassa raha-asioiden kanssa ja sotkevat taloutensa, mutta heillä se fiksuus sitten ei ulotukaan kaikille osa-alueille.
Tarkoitin, että jos mielii koskaan saada rikasta miestä, kannattaisi keskittyä älykkääseen ja eteenpäinpyrkivään mieheen silloin, kun on nuorehko. Pointtini oli, että keski-iässä rikas mies on paljon, paljon todennäköisemmin ollut nuoruudessaan eteenpäinpyrkivä ja älykäs heppu, kuin "rikkaan perheen vesa". Fiksu mies osaa rakentaa tulevaisuuttaan halutessaan myös siten, ettei tarvitse ainakaan köyhyysrajalla elää.