Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morsian, jolla jo lapsia - minkä värinen hääpuku?

Vierailija
25.07.2009 |

Juttelin tänään äitini kanssa morsiuspuvusta (häät tulossa). Sanoin, että pitää käydä morsiuspukuliikkeessä, johon äitini parahti, Mutta ethän sinä nyt valkoista häämekkoa voi laittaa!

Avioliitto on sekä minulle ja miehelleni ensimmäinen, lapset ovat meidän yhteisiä, aivan pieniä...

Miten te muut morsiamet, joilla on ollut häissä jo lapset tehtynä, minkä värisiä pukuja teillä sitten on ollut jos valkoinen ei käy?

Onko isokin moka pukeutua valkoiseen pukuun? Mitään prinsessaunelmaa en halua, enkä huntua, vaan ihan jotain hillittyä. Mutta eikö muka sekään käy? Minkä värinen puvun pitää olla, jos valkoinen ei käy morsiamelle joka on äiti?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea hääparille!

Vierailija
2/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ei ole munaa saanut.

Aika harvassa on tälläset morsiammet!

Omat lapset ei tietty huijaa enää ketään.. :D

Jos lähdetään perinteisiin niin pue mustaa: merkki että muutat pois suvusta.

Taustalle hankit itkijöitä vollaamaan. AVOT!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kohta naimisiin toista kertaa. Ei tulisi mieleenikään hankkia kermakakkupukua (ei ollut ekallakaan kerralla, kun en tykkä krumeluureista). Valitsin kullanvärisen. Sopii mieheni asuun.

Sekään ei ole tavallinen, vaan itse suunniteltu ja TAIKissa teetetty.

Summa summarum. Minusta tokalla kierroksella olevat voivat vähän miettiä vaatetustaan. Ekalla kierroksella pukeudut, miten sinua huvittaa - oli lapsia TAI ei.

Vierailija
4/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kylläpä menisivät hääpuvun myyjät konkurssiin aika pian :D

Sehän on nykyään vaan tapa pukeutua valkoiseen hääpukuun, eräänlainen rooliasu kun mennään naimisiin. Eli valkoista vaan ylle, takuulla kukaan ei ajattele että on sopimatonta. Ellei häissäsi sitten ole joku nipottava av- mamma :) Mutta ei se ääneen sitä sano, puhisee sitten täällä palstalla vaan :)

Vierailija
5/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä kuin nro 26!

me ollaan menossa ens vuonna naimisiin ja olemme olleet 7v yhdessä ja kaksi lastakin jo saatu mutta miten ihanaa oman talon pihalla juhlia!!

aikaisemmin ei ole ollut semmoinen fiilis eikä rahaakaan.

ei todellakaan mennä sen takia että on pakko kuten joku voisi luulla vaan minun puolesta ainakin rakkaudesta. ainakin on todistettu että haluamme olla yhdessä, kun kaikki on jo yhteistä. ;)

ensin virallinen maistraatissa ja sitten kirkolliset jotka minulle tärkeät. en tiedä onko suuret häät sitten, kun 50 kutsutaan?

Ihan valkoisen puvun (ei röyhelöisen kun en niistä tykkää) ja sen hunnunkin haluan. ajatelkoon kukin mitä tahansa omassa pienessä päässään!!

Vierailija
6/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte pitäneet ne häät ennen lapsia. Tässä tilanteessa riittänee se siviilivihkiminen ja sitten vaikka ravintolaillallinen lähipiirille.

Olen ollut muutamissa häissä, joissa on jo avoliittoa ja lapsia takana ja kieltämättä häiden pitämisen motiivi on hieman mietityttänyt...

Miks pitäis pitää siviilivihkiminen jos on jo lapsia? Tai ei kai kovin moni oikeesti mene nykyaikana naimisiin ennen avoliittoa? Miksi ei saisi juhlistaa ja virallistaa suhdetta kunnolla? Ymmärrän, jos joku vetää rajan tohon neitsyt-hommaan, että ei sais sitten kirkossa mennä naimisiin, mutta toisaalta siinäkään se tuomitsija ei oikein itse noudata uskontonsa ohjeita. Ei saisi tuomita ja kristinusko tuntee myös anteeksiannon. Miksi on pahempi, että on asunut yhdessä tai että on jopa lapsia kuin se, että ei ole neitsyt (jota varmaan aika harva morsian on)? Ei siinä sen enempää olla mitään rikottu.

Itse olen esim. aina halunnut häät kotikirkossani. En ole kamalan uskovainen, vaikka uskonkin Jumalaaan. Mutta en usko kirkon antamalla tai jonkun muun sanelemalla tavalla. Kuulun silti ihan ev. lut. kirkkoon, mutta eikös aika suuri osa jäsenistä ole tapauskovaisia? Mä en osaa Raamattua ottaa ihan kirjaimellisesti, kun sitä ovat vielä ajansaatossa kirkot muuttaneet mieleisekseen. Perusajatuksena pidän, että tee muille niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän. Jos elää satuttamatta muita, jne ja uskoo Jumalaan, niin minkä takia sitä pitäis jonkun tuomita? Ainakaan muun kuin Jumalan. Mä en tajua, että ketä mä satutan sillä, että päätettiin hankkia lapsi ennen avioliittoa, kun tiedettiin, että vähään aikaan ei kunnon häihin ole rahaa, mutta aika tuntui hyvältä lapselle? Kihloissa oltiin kyllä, sehän on lupaus avioliitosta. Miksi tämä toiselle omistautuminen ja lupaus avioliitosta ei sitten riitä siihen, että voisi hankkia lapsia ja sen jälkeen mennä naimisiin? Miksi silloin pitäisi siviilivihkimisen riittää? Mä en vois kuvitellakaan meneväni naimisiin maistraatissa, tuntuis jotenkin tosi tyhmältä ja siltä, että tämä tehtiin nyt vain laillisten juttujen takia. Haluan ihan kunnon kirkkohäät, enkä nää niille mitään estettä, vaikka lapsemme syntyykin pian ja häät pidetään luultavasti vasta muutaman vuoden päästä.

Mä en nyt ymmärrä, että millä tavalla tätä lainattua kirjoittajaa on häiden pitämisen motiivi mietityttänyt? Eikös se motiivi yleensä ole se, että pari rakastaa toisiaan ja haluaa virallistaa ja juhlistaa suhdettaan? Saada Jumalan siunauksen sille? Kun en edelleenkään ymmärrä, että ketä ihmistä siinä loukataan jos harrastaa seksiä vakiintuneessa parisuhteessa ennen avioliittoa? Sen kyllä ymmärrän, että sängystä sänkyyn hyppiminen voi aiheuttaa paheksuntaa, eikä kauhean kunnialliselta toiminnalta vaikuta. Mutta silti: se on jokaisen oma asia, jos hän ei toiminnallaan muita ihmisiä vahingoita.

Ja pukuasiaan pieni kommentti, kun sitä tässä kysyttiin! :D Eli en tajua miksei äiti voisi pitää valkoista pukua siinä kuin kukaan muukaan ei-neitsyt? Tosiaan, jos on kyse toisista tai viidensistä häistä, niin ehkä sitten jo sen historian kannalta olisi tyylikkäämpää pukeutua muuten kuin valkoiseen.

Vierailija
7/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähjän ei vieraita, ei kirkkohäitä tuputukseen. Jos ei halua vieraita, kysy ystävällisesti että haluaako hän tulla häihin ollenkaan. Hänhän on myös sukulainen. ja kerro, että miehesi sukulaiset ovat aivan innoissaan tulemaan häihin(toivottavasti ovat)

Itse olen uskis, enkä ymmärrä äitisi käytöstä. Älä siis liitä sitä uskovaisuuteen.

Puvun saat laittaa minkä tahansa. Jos todella vain neitsyet pukeutuisivat valkoiseen, niin ei niitä nykypäivänä monta olisi.

Vierailija
8/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet suorastaan mahdottomien edellytysten edessä äitisi osalta. Et voi todennäköisesti miellyttää häntä lainkaan tässä asiassa, joten en lähtisi (jos siis itse olisin sinun silkkisiin hääkenkiin pujottautumassa) miellyttämään äitiä myöskään hääpuku-asiassa. Eli osta nainen juuri se puku, joka sinusta parhaiten sopii suureen juhlaasi ja kanna pukuasi iloiten ja ylpeänä!

Onnea ja menestystä!

Vierailija
9/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempi sukupolvi kyllä ajattelee noin.

Ne häät ovat teidän omat, jossa juhlitaan teidän liittoa ja lapsia. Minusta tyyllikkäästi tämä hoidettaisiin niin että lapset kuuluisivat mukana ohjelmaan.

Linkki ei toiminut minulle, mutta valkea asu sopii minusta kyllä.

Huntu on minusta vähän liikaa, mutta jos haluat niin tottakai sen teet.

Vierailija
10/38 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea mekko!

ala anna aitisi latistaa teidan juhlia. Pidatte just niin isot ja teidan nakoiset kun haluatte.

Vahan tyyliin wow renewals, kaksi aikuista ihmista joka kaiken jalkeen silti haluaa olla yhdessa. Onnea ja pitakaa ihanat haat.

Ja kaikki sukulaiset kutsutte ja toivotatte tervetulleeksi 2000 luvulle.

Vierailija
11/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se ole vähän jo jäänyt vanhanaikaiseksi tuo ajattelu, ettei valkoista hääpukua voi laittaa, jos on lapsia. ja alunperinhän se oli jopa niin, että valkoinen hääpuku vain neitsyelle.

Vierailija
12/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kakkonen sanoikin jo, alunperin vain neitsyille valkoinen hääpuku, mutta jos vaan neitsyeenä valkoisissa vaan saisi avioitua niin morsiusliikkeet saisi laittaa valikoimansa uusiksi aika tehokkaasti.

Vierailija
13/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikilla meilkein on valkoinen puku, ei mitään väliä neitsyydellä tai lapsilla. : )

Vierailija
14/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voit laittaa! Ennen vanhaan valkoinen oli neitsyen väri, sillä logiikalla ei valkoisia hääpukuja juuri enää nähtäisi... Meillä kun ei ollut kirkolliset tai muutenkaan ihan perinteiset häät, niin olin pukeutunut punaiseen. Antaa mennä vaan, hae äitilles vaikka tän kesän julkkishäistä muutamia kuvia, niissä on useampaan kertaan naineita ja synnyttäneitä morsiamia valkoisissa. Onneksi olkoon!

Vierailija
15/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos romanttista haluat niin vaaleanpunainen tai kullan/shamppanjan värinen.

Tai ihan mikä väri sattuu mielyttämään. Onhan noita paljon valkoisiakin pukuja joissa on yhdistetty esim. punaista.

Kyllä siellä morsiusukuliikkeissä löytyy muiakin, kuin valkoisia pukuja, että sinne vaan tukailemaan vaihtoehtoja.

Vierailija
16/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin leskillä. eikä huntua tietenkään

Vierailija
17/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Isäs ei voi sua luovuttaa, koska olet jo toisen oma!

* Valkosta et voi laittaa, eikä huntua kun et ole neitsyt.

Sää sanot että haluat tavalliset häät. Punasta varten sun tarttee olla muutenkin vähän räväkämpi tapaus! Ei sovi joka maikulle.

Laita mustaa päälle ja itkijäitä taustalle: se vasta on perinnettä!

Ihan oikeesti: nää on sun häät.

Vierailija
18/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntemani lesket ovat olleet 60+ avioituessaa uudelleen ja kyllä ne hääpuvut on enempi väriä tummansininen tms. Mutta tässä ei kai ollut leskestä kysymys.

Ei se valkoinen ole neitsyyden symboli, vaan valkoinen huntu. Ja sekin oltava kasvoilla. Eli jos on huntu, mutta ei kasvoilla, niin kirkkovieraat voivat siitä päätellä että on jo tuota seksiä harrastettu.

Vierailija
19/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli puna-musta, mutta siihen ei vaikuttanut se, että minulla oli muksu ennen avioon astumista.

Vierailija
20/38 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia saaneella on joku muu väri kuin valkoinen. Itse jos menisin vielä naimisiin, en missään tapauksessa laittaisi valkoista hääpukua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi