Miten kannattaisi toimia?(asiaa lapsien kummeista)
Mua on jo pidempään ärsyttänyt että molempien lapsien kummit eivät muuten ole lapsien kanssa tekemisissä paitsi synttäreinä ja jouluna. Olen jo kummiksi kysyttäessä sanonut että en mitään lahja automaattia lapsille halua vaan toivon että lapselle ja kummille kehittyy kunnon suhde. Samalla olen sanonut että tiedän tehtävän olevan iso ja siitä voi ihan hyvin kieltäytyä enkä asiasta nokkiini ota.
nyt tuli mieleeni että jos lähettäisin kummeille sähköpostia missä kirjottaisin tuntemuksistani.Siis ystävällisesti ja kirjottaisin että jos eivät syystä tai toisesta halua/jaksa panostaa kummiuteen voidaan se purkaa.Koska ite en todellakaan halua vaan sitä että muistavat pelkästään lahjoin synttäreinä ja jouluna.
Tiedän että kummeilla on omakin elämä. osalla itselläkin lapsia enkä tarkoita että heidän tarvis joka päivä tai edes joka viikko kummilastaansa muistaa mutta olis kiva että edes kuulumisia välillä kyseltäis. edes vaikka tekstarin muodossa jos ei soittaa viitsisi.
onko ajatus ihan tyhmä että kirjottaisin heille? Pitäiskö vaan pitää suu supussa ja olla tyytyväinen tilanteeseen?
Kummit ovat minun hyviä ystäviäni että periaatteessahan tälläisesta asiasta voisi keskustella mutta jotenkin tuntuu aika aralta aiheelta.
Kommentit (22)
jouluna ja syntymäpäivänä. En mä oikein muuhun kykene oman arjen pyörityksen lisäksi, kun lapsi asuu sen verran kaukana.
Mä olisin himppasen verran ihmeissäni, jos saisin pojan äidiltä jotain ton tyylistä postia...
ap ei käy töissä ja hän on yksinäinen.
Sitä tyyppiä joka asettaa muille vaatimuksia ja suuttuu verisesti kun nämä eivät lue hänen ajatuksiaan, eivätkä ole kerran viikossa kummilapsensa kanssa yhteyksissä.