Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

eikö 5 v jo tekee aamupalaa itselleen jos on tarve?

Vierailija
30.06.2009 |

viikonloppuisin ja nyt kesäaamuisin tyttö herää n klo 8-8.30 ja rupeaa piirtämään tms, katselee teeveetä tai jonkun filmin laittaa pyörimään. Me noustaan n klo 9 enkä aina edes kuule että hän on herännyt. Joskus hän tulee keittiöön ja tekee kaakaota ja voileivän - siihen kyl herään. Kun muita ketjuja lukee saa välillä kuvan että 5v ei todellakaan saa laitettua suuhun aamupalaa jos nälkä iskee. Mielestäni on silloin jo vanhempien asia hieman katsoa peiliin. Ja meillä kolme teiniäkin talossa, nekin ovat aikoinaan saanut suuhun ruokaa jos on ollut tarve.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten odottaa kyllä meidät laittamaan aamupalaa. Nousee isoveljensä kanssa 1-2 tuntia ennen meitä, mutta leikkivät tai katsovat telkkaa sen ajan. Heillä ei edes ole heti aamusta nälkä, joten syödään kaikki vasta sit kun me aikuisetkin noustaan.

Vierailija
2/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää noita lapsia 6v ja 8v palvella.

Minusta on kiva syödä yhdessä se aamupala ja vähän passatakin välillä noita lapsukaisia.

Teidän lapsella jotenkin ikävän yksinäisen oloinen aamu. No meidän lapset nukkuukin yhdeksään asti aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v tyttö ottaa itsenäisesti hedelmiä pöydältä pieneen nälkään. Nyt on myös kovasti koko ajan kyselemässä, että mitä tarvitaan jääkaapista ja haluaa itse ottaa sieltä tavaroita esim. iltapalaansa. Eli meillä tyttö haluaa itse tehdä noita, mutta ei mene jääkaapille ilman vanhempia.

Vierailija
4/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän varmasti OSAISI jos haluaa leivän? meidän tyttö keitti meille kahvia kun oli 4,5v - se oli jo aika hyvä, hän tykkäsi siitä ja iskä näytti mallia kerran. Hi. ap ps. voi hyvinkin olla hereillä ilman aamupalaa yli tunnin jos on semmoinen päivä ettei tee mieli.

Vierailija
5/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jotenkin mieleen kaikki yksinäiset aamut omassa lapsuudessani:( Minusta on kiva syödä perheenä aamupalaa.

Vierailija
6/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä. Tosiaan 3 teiniä (+2 miehen lasta usein) jatkuvasti "määräämässä" iltaisin teeveestä ja pleikkarista ja hän on siitä niin vihainen välillä - että huomaan että hän oikein yrittää olla hiljaa et saa rauhassa katsoa/pelata kun ne nukkuu... se on hänen oma pikkuhetki ennen kun "isot" taas kuviossa. Näin on toiminut vaikka olen noussutkin (työpäivinä) ja haluaa syödä siinä samalla kun pelaa / katsoo filmiä. ap

Vierailija
7/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivät tekee itse nykyään itselleen.

Minusta 5v "kokkaustaidot" on tosi hyvä asia. Saa itse nukkua viikonloppuna tunnin pidempään sen ansiosta, ettei enää tule makkariin mankumaan aamiaista klo 7.30 aikoihin.

Ainut mikä pitää muistaa on jättää edes pari mukia alhaalle. Ei yllä tuolillakaan lasikaappiin, joten on sovittu että pistetään tiskipöydän laidalle lapselle pari mukia aina siltä varalta, että ottaa itse juotavaa. Jos siis koneessa likaisia astioita.

Vierailija
8/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osaa itse tehdä leivän jne, muttei ikinä oma-aloitteisesti tee. Herää joskus ennen muita, mutta touhuaa omiaan ihan rauhassa ja tulee sanomaan, jos tulee nälkä. Siihen yleensä herää pikkuvelikin, joten herättävä on äitinkin. :)

Kyllä mä olen ihan opettanut viisivuotiaalle muutamia "selviytymistaitoja", ettei olisi ihan kädetön. Esim. tekemään leivän, soittamaan puhelimella, huolehtimaan omista tavaroistaan jne. Olen aika passaava ja huolehtiva äiti, joten tämä opetus on muistutus mulle itsellenikin siitä, että lapset kasvaa ja niiden pitää osata asioita, vaikkei ihan juuri nyt niitä taitoja vielä tarvitsisikaan.

Vierailija
9/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3- ja 4- vuotiaat lapset jokka osaa tehdä voileivät, keittää kahviakin.. Mutta ei tosiaan tee niin keskenään!

Alakertaan tuli kielto ennenkö vanhemmat tai toinen tulee myös. Kaatoivat jääkaapin vahingossa. Olis rojahtanut päälle jos tiskipöytä ei olis pysäyttänyt kaatumista!

Joku lasinen säilytyspurkki hajosi ja onneksi kumpikaan ei astunut lasiin.

Ei koulua juuri aloittaneen tartte OSATA tehdä itsenäisesti paljoakaan. Se ei kuitenkaan tarkota etteikö voisi osallistua kanssasi keittiöpuuhiin.

Meillä kaikki syö samaan aikaan!

Telkkasri meinaa meillä mennä rikki, joten siinä on johdot pois ettei vaan syty palamaan. Ja lapset ei enää saa laittaa katsottaviakaan itse päälle. Puhumattakaan että AINA lapsi ei edes hoksaisi tulla herättämään että telkka palaa. Aikuinenkin voi mennä shokkiin ja olla ihan pihalla mitä tekee.

Josta tuli mieleen että onko teillä palohälyyttimet kunnossa, pattereita säännöllisesti painellaan? :D

Vierailija
10/10 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole aikaa hoitaa lasta niinko ap