Helsingissä VESALA
millaista aluetta?millaiset palvelut?onko kaupat kaikki mellunmäessä ja kontulassa
Kommentit (29)
uskaltaako tuolla enää iltayhdeksän jälkeen liikkuakkaan?
Eli ei Tuukkalantieltä pitkä matka. Myös länsimäessä Alepa ihan hollilla.
Henk.koht kehtottaisin ottamaan asunnon. Narkkareita yms. asuu nykyään joka puolella stadia ja muuta maatakin.
... Kontula, Mellunmäki, Myllypuro (eli melkein koko Itä-Helsinki), Jakomäki ja aika huonoja Malminkartano, Kannelmäki, Malmi, Pihlajamäki... Suuri osa helsinkiläisistä asuu näillä alueilla. Varmastikaan ei ole niin rauhallista kuin jossain perähikiällä, mutta eivät nämä alueet nyt mitään Bronxia ole. Itse olen asunut muutamilla mainitsemillani alueilla ja nyt asun Vesalassa, Rekipellontiellä. Rauhallista on, rauhallisempaa kuin muualla, missä olen asunut. Tosi paljon riippuu kadunpätkästä, talosta, rapusta ja ihan siitä lähinaapurista, että kuinka viihtyisää on asua. Meidän hiekkalaatikollamme ei ole huumeruiskuja näkynyt, mutten toisaalta missään päin Helsinkiä laskisi kovin pientä lasta yksin pihalle.
En ole nähnyt poliisien täällä ikinä menevän useamman partion voimin minnekään, sen sijaan Malminkartanossa tehtiin useinkin vastapäiseen taloon iskuja usean partion voimin.
Jos pärjäsit siellä, etköhän pärjää Vesalassakin ainakin jonkin aikaa.
Itse olen asunut 4v Aarteenetijänkujalla ja mitään valittamista ei ole ollut, tuntuu Aarrepuiston toisella puolella olevan eri meininki..
kehottaisin välttämään tuukkalantietä. 3 kaveria asunut siellä ja kukaan ei ole viihtynyt kovin kauan. Varhelantie on myös täynnä roskasakkia ja mustalaisia, tai ainakin oli vielä muutama vuosi sitten.
Kyllä ainakin täällä länsimäessä on saanut kulkea ihan rauhassa. Mieheni sisko on myös asunut "vesalan slummissa" ikänsä ilman ongelmia.
Kontulan ostari nyt on epäsiisti ja mustalaisia pörrää, mutta eipä nekään vaivaa jos niihin ei kiinnitä huomiota.
Koti on siellä minne kodin luot:)
jonkin aikaa asuttu tuukkalantiellä.Ei mitään ongelmia rauhallista on ollu ja siistiä.Roskia ei oo pihoilla eikä töhryjä.Siisti asunto,rauhallinen ja siisti rappu.katsotaan mimmoinen meno kesällä on...ja yhtään pollariautoa en ole vesalassa nähnyt
Kivaa omakotitalo aluetta. Kerrostalot lähellä Mellunmäkeä ja niistä en osaa sanoa, onko miten levotonta aluetta.
Olen lapsesta saakka Vesalassa asunut ja viihtynyt. Ennen oli Kontulassa Vesalan lähellä kauppa, nykyään pitää käydä ostarilla asti ostoksilla.