Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hääkutsu, ei varaa mennä

Vierailija
24.07.2009 |

Just nyt ei ole varaa mennä häihin, matkat, uudet vaatteet ja lahja maksavat liikaa.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneella on paskainen loppu, oletko kuullut sellaista sanontaa?

24 taitaa itse pitää kohta häät ja sen takia AHNEUTTAAN vaahtoaa täällä, että on muka tapojen puutetta, jos ei lähetä lahjaakaan, kun ei itse pääse paikalle. Hohhoijaa, kyllä tuollaiset rajatonta ahneutta ilmentävät lahjalistat (joissa mainitut lahjat yleensä ovat jotain sikakalliita merkkituotteita yms yms.) osoittavat niitä huonoja tapoja.

Usein täytyy oikein ihmetellä, että miten ko. hääparit KEHTAAVAT vaatia tuollaisia lahjoja.

Vierailija
22/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista ja kolme lasta olisi tullut liian kalliiksi. Kahdelle pienemmälle olisi ehkä ollut vaatteet, mutta ei juhlakenkiä, isommalle olisi pitänyt ostaa puku ja mustat kengät. Matkat ja kaksi yötä hotellissa tällä porukalla + lahja vielä päälle, niin ei pystytty mekään osallistumaan häihin. Harmi. Mietittiin että olisi lähdetty ilman lapsia, mutta ei sekään onnistu kun ei saatu lastenvahtia koko viikonlopuksi kun ovat menossa samoihin häihin.

Menee nyt vähän ohi aiheen, mutta kamalinta mitä juhlissa tiedän (häät, hautajaiset, ristiäiset, 60-v juhlat) on, että pienet lapset (ehkä alle teini-iän) puetaan aikuisten vaatteisiin. Pojille tummat suorat housut, valkoinen paita, mahdollisesti liivi ja solmio ja mustat kiiltonahkakengät. Yäk. Lapset puetaan nätisti, värikkäästi ja tietty lasten iän mukaisesti. Lasta ei pueta mustiin edes hautajaisiin. Eli jokaiselta löytyy lapsille vaatteet häihin, ne samat joissa käydään esim. synttäreillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 taitaa itse pitää kohta häät ja sen takia AHNEUTTAAN vaahtoaa täällä, että on muka tapojen puutetta, jos ei lähetä lahjaakaan, kun ei itse pääse paikalle. Hohhoijaa, kyllä tuollaiset rajatonta ahneutta ilmentävät lahjalistat (joissa mainitut lahjat yleensä ovat jotain sikakalliita merkkituotteita yms yms.) osoittavat niitä huonoja tapoja.

Usein täytyy oikein ihmetellä, että miten ko. hääparit KEHTAAVAT vaatia tuollaisia lahjoja.

joten perustavarat on jo tullut hankittua. Kerätkää kaveriporukka ja yhdessä hankkikaa yksi kalliimpi lahja. Jo se tosiaan on toivelista, ei käskylistä. Ja hyvien tapojen mukaan on sopivaa muistaa hääparia jollakin lahjalla, vaikka ei itse juhlaan osallistuisikaan.

Vierailija
24/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määritteletkö sikakalliin? OK; joku 350eur on sikakallis, mutta kai nyt jokainen tajuaa laittaa listalle myös alle 100euron halpoja lahjoja?

En minä ole ainakaan laittanut listalta mitään lahjaa! Jos postissa laittaa, niin aika harva lahja listalta sopii postitettavaksi. Voi laittaa myös listan ulkopuolelta. Ei se lista ole vaatimuslista, vaan toivelista.

Minä laitoin serkkuni häihin lahjan listan ulkopuolelta, maksoi noin 50 euroa. Ei ole pakko ostaa mitään sikakallista.

Mutta toisaalta en ymmärrä sitäkään, että esim 3 tuttavaperhettä ostaa kimpassa jonkun 100 euron lahjaa, siis haloooo! Parempi jättää menemättä jos ei ole varaa laittaa häälahjaan kuin jotain 30 euroa!

Vierailija
25/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hautajaisiinkaan saa lasta pukea mustiin!

Miksi sitten tarttee ostaa kengät jos ei omista niitä? Käyttää kerran ja meni pieniksi.

Kukaan ei kenkiä tuijota juhlissa, mutta lapset on juhlissa aina ihania.

Hiiteen kaikki lahjatoiveet! Pistä 20 e rahaa kortiin ja pitäkää hauskaa. Siistit vaatteet päälle: tsekkaa kaapista (sukulaisen/ystävän kaapista myös sopivaa) tai tee vanhaan mekkoon jotain söpöä lisää tai hanki uusi asuste? Miehelle uus kraka.

Vierailija
26/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. työttömälle tai kotihoidontuella kituuttavalle se 50 egeäkin on liian kallista (johonkin 20 euron lahjaan siinä tilassa ehkä voisi olla varaa, mutta sitten ainakin kaikensorttiset av-mammojen tyyppiset eukot kohkaisivat täällä, että miten kehtasi niiiin halvan lahjan ostaa..)

Vierailija
27/47 |
24.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu oltiin laitettu lahjatoivelistalle kaikenlaista meille tarpeellista tavaraa ja monelle kukkarolle sopivia. Lisäksi kerroimme että häämatkakassaakin saa kartuttaa.

Kummisetäkin tuli vaimon ja kolmen lapsen sekä kahden lapsen avopuolison kanssa. Päivittelivät sitä että listalla oli enää jäljellä vain edullisia lahjoja. Kehtasivat vielä suureen ääneen kuuluttaa että on hianoo ku pääsi näin halvalla ja on vielä hääparin toivoma lahja.

Vierailija
28/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menivät naimisiin samaan aikaan, kun heidän ensimmäinen lapsensa kastettiin. Olivat alkaneet keräämään erästä (kallista) astiastoa ja kaikki mahdollinen tuosta sarjasta oli lahjalistalla kutsun välissä. Erikseen vielä oli listattu, että vauva ilahtuisi näistä ja näistä ja siihen oli listattu ko. astiaston lapsille sopivat astiat. Oli siinä sukulaiset ja tuttavat ihmeissään, kun kutsu oli vielä muotoiltu niin, että vain tuosta lahjalistasta pystyi päättelemään, että kysymyksessä on myös häät. Mutta heidän kannalta erittäin fiksua, yhdet julat ja tarjottavat, mutta kahdet lahjat!

Vierailija
29/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listan halvin lahja taisi olla 5e ja kallein n. 150e.

Onneksi vieraat olivat niin fiksuja että tajusivat lahjalistan olevan vain toivelista eikä mikään käskylista. Saimme nimittäin aivan ihania lahjoja myös listan ulkopuolelta :)

Lahjalista on tosiaan toivelista, joten näistä kalliista listoista ruikuttaminen kuulostaa naurettavalta.

Vierailija
30/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun itse menen naimisiin, minulla ei ole aikomustakaan laatia mitään listaa. mielestäni se on vaan niin töykeää.. aivan kuin häät järjestettäisi vain sitä varten, että voitaisiin sukulaisilla ostattaa kaikki roinat mitä "tarvitaan".

itse kutsun häihini vain sellaisia ihmisiä, jotka tietävät mitä ostaa meille lahjaksi, ilman lahjalistaakin. tai vaikka tulevat ilman, kunhan nyt vaan tulevat!! meidän häihin tulee miehen kummisedän perhe saksasta, kaksi aikuista ja viisi lasta. olemme hommanneet heille majoituksen sukulaisten luolta, hotelli olisi hieman kallis :)

Vierailija
31/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät olivat ystävän ystävän, joten siksi en odottanut itse kutsua. Viime hetkellä he kuitenkin päättivät kutsua minutkin. Siinä sitten nopeasti täytyi keksiä lahja ja juoksimme ystäväni kanssa kauppaan, ostin vaaleansinisen ja vaaleanpunaisen saippuarasian.

Yli kymmenen vuotta myöhemmin ja kolmen lapsen jälkeen tämä pariskunta kertoi, että he käyttävät edelleen niitä saippuarasioita.

Ei sen lahjan tarvitse kallis olla. Joskus pieni käytännöllinen lahja voi olla parempi kuin kallis vaasi, joka seisoo koristeena kirjahyllyn päällä.

Vierailija
32/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille tosiaan voi löytää edullisestikin jonkun mekon, mutta pojan kanssa ei edullisesti pääse millään.

juhlavaatteista ja kengistä sen verran, että eipä niiden mitään kalleinta tarvitse olla. Itse kävin eilen Prismassa ja sielä oli paljon kesävaatteita sekä kenkiä -40-50%. Alevalikoimasta olisin löytänyt omalle tyttärellemme kauniin mekon ja häihin sopivat sandaalit! Käy ihmeessä itsekin kurkkaamassa, jos lähimmästänne Prismasta löytyisi

Vierailija
33/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin nuori ja rakastunut, ja ainoa, mitä häihin liittyen ajattelin, oli se, että pääsisin elämäni miehen kanssa naimisiin. Äitini, joka häitä järjesteli, kyseli vähän toiveitamme lahjoista, mutta itse en osannut edes ajatella, että mitään lahjoja kaipaisimme. Saimme kuitenkin vierailta lahjoja, jotka olivat kaikki ihania, eikä tullut mieleenkään miettiä minkä arvoisia olivat.

Minusta on tosi surullista, jos joillekin häät ovat sellainen juhla, missä lahjoilla oikeasti on merkitystä, eikä häihin ole tervetulleita ihmiset, joilla ei ole varaa lahjaan. Mutta jotenkin vaikea uskoa, että sellaisia ihmisiä oikeasti on edes olemassa, joille lahja on tärkeämpi, kuin läheisen kanssa jaettu tärkeä hetki.

Vierailija
34/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pukeko lapsia juhliin kuin pikkuaikuisia

.

että hääpukeutuminen erottuu muusta pukeutumisesta? Kun kuitenkin mun mielestä synttäripukeutuminen on hääjuhlaan liian arkista, ja miellä synttäreillä pojilla on esim. farkut ja kauluspaita.

Mikä olisi siitä juhlavampi pukeutuminen, joka ei sitten olisi pikkuaikuistyylinen? Minusta vaatteiden löytäminen pojille on ihan äärettömän vaikeaa.

Vierailija
35/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaa ja joskus jopa sitä seuraavaa kokoa. Aina niille vähintään se yksi käyttökerta tulee, vaikkei ostohetkellä tietoa juhlista olekaan. Hinta ei päätä huimaa, Kinderitin juhlavaatteitakin löytää hyvin jopa -70% ja -80% alella.

Vierailija
36/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta en ymmärrä sitäkään, että esim 3 tuttavaperhettä ostaa kimpassa jonkun 100 euron lahjaa, siis haloooo! Parempi jättää menemättä jos ei ole varaa laittaa häälahjaan kuin jotain 30 euroa!

Tää pomppas :(. Kyllä mä mielelläni ottaisin kaikki kutsumani henkilöt paikalle vaikka ilman lahjaakin! Ei ole mitään minimihintarajaa! Jokainen tuo varojensa mukaisen tai haluamansa hintaisen lahjan ja se on siinä.

Meillä ei lahjoja ja lahjojen antajia arvoteta. Kaikki ovat toivottuja vieraita.

Vierailija
37/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten on vaikeaa käsittää, että todella ollaan nyt tiukoilla. Meen elokuussa takaisin töihin ja olen ollut kotona 6 v (3 lasta). Nyt oli siskoni tytön rippijuhlat viikonloppuna ja ei ollut rahaa mennä. Ovat 300 km:n päässä, meillä ei oo autoa, joten täytyisi mennä junalla + bussilla loppu 20 km, + lahja, niin liikaa meille nyt... Ikävä kyllä. Laitoin vain kortin.

Perjantaina tulleet lapsilisät menivät ihan laskuihin & ruokaan ja yhdelle lapsista piti ostaa uudet lenkkarit, kun toukokuussa ostetut jäivät pieneksi.

Juhlavaatteet meillä olisi kyllä ollut valmiina, olen kyllä löytänyt hyviä & edullisia lapsillekin, ja ostan aina niitä joka kokoon jos näen kirpparilla, koska joka koossa niitä tarvitaan. Meillä 2 tyttöä, 1 poika.

Vierailija
38/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee nyt 10v-hääpäivä pian. Saatiin yksiltä vierailta lahjaksi sellaiset Miranda-mukit (tavarataloissa myynnissä sellaisissa telineissä, jotkut pahvikoteloissa vielä) eli ei ollut kallis lahja. Mutta tiedättekö... ne mukit on olleet tämän 10 vuotta joka päivä käytössä, aina kun kotona kahvia juomme. =0) Aivan ihana lahja.

Tosin, meidän listalla oli ihan halpoja, hassujakin lahjoja tyyliin, paistinlasta, reikäkauha jne... sellaisia, mitä meidän keittiöstä puuttui ja joku halutessaan voi sellaisenkin tuoda, eikä tarvii nolostella, että halpa lahja.. listalta kuitenkin.

Vierailija
39/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ainakin lainattiin kavereilta ja niiden kavereilta esim tytölle juhlakengät. Turha on ostaa uusia kun ne on niin vähällä käytöllä. Kerro minkäikäisiä sulla on laoset niin me kaikki lähetetään teille juhlavaatteita ja pääsette menee jos haluatte.=)

Itse kutsuin tosiaan häihin vaan todella läheisimmät ja ilmoitin että järjestän yöpymisen ja niin sekin järjestyi ilmaiseksi. ( tosin yksi pariskunta vain) Siskon naapuri majoitti heidät omaan tyhjillään olevaan vuokrahuoneistoon. Näin meillä maalla vielä hommat hoidetaan .Nyt vain tuttava verkosto käyttöön. Aurinkoista kesää teille !

Vierailija
40/47 |
25.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiselle ostelette esimerkiksi pukuja? Olemme menossa häihin, ja lapsille on varattu seuraavat vaatteet:

- 1 v tyttö: isosiskonsa aikoja sitten Pariisista tuliaisena saama kukallinen puuvillamekko, kaunis ja suomalaiseen kesäjuhlaan sopiva, valkoiset polvisukat ostin alesta ja sandaalit on Citymarketin kupongilla keväällä ostetut, mutta käyttämättömänä tätä juhlaa odottavat (tytöllä kesällä pihaleikeissä ja rannalla ollut veljensä vanhat sandaalit, eli nämä uudet tulevat sitten häiden jälkeen arkikäyttöön)

- 3 v poika: paljon käytetyt (kahden lapsen jäljiltä), mutta hyväkuntoiset Name Itin tummansiniset farkut, puhtaat ja silitetyt, L&B:n lyhythihainen kauluspaita (veljen vanha), kenkinä kesäiset kävelykengät, ihan normaalikäytössä olevat, ei juhlakengät (puhdistettuna toki)

- 5 v poika: uudet 50 % alella ostetut Name Itin tummansiniset farkut sekä Seppälästä 60 % alella löytynyt lyhythihainen kauluspaita (kuosi sopii kivasti pikkuveljen paitaan vaikka onkin eri merkkinen, eli pojat samantyylisinä kuitenkin, eikä mitään kamalia printtejä, kuten kaikissa muissa ale-kauluspaidoissa tuntui olevan!), uudet pari vkoa käytössä olleet tummat lenkkarit puhdistettuna

- 7 v tyttö: kevätjuhlavaatteet eli H&M:n juhlamekko ja siihen kuuluva bolero sekä juhlasukkikset, täsmälleen mekon väriset kengät löysin nyt kesällä Stockalta hintaan 19,90 eli oli niin halvat, että ostin, vaikkeivät olleet alessa

Mielestäni en ole maksanut liikoja lasten juhlavaatteista, enkä ikinä ostaisi mitään pukuja ja krakoja näin pienille lapsille, enkä myöskään erillisiä kalliita juhlakenkiä.

Kaikille lapsille otamme mukaan siistit neuleet siltä varalta, että illemmalla on kylmä. Muttei niitäkään ole tätä varten kalliilla ostettu.

Hiukset laitetaan siististi niin pojilla kuin tytöilläkin.

Olen myös morsiamelta kysellyt, mitä mieltä on näin juhliin pukeutuvista lapsista, ja sanoi että oikein hyvä, hänenkin poikansa on puvussa vain siksi, että äiti ja isä menevät naimisiin.