Alkuraskauden pahoinvointi, tai oikeastaan sen puuttuminen
Olen yrittänyt rekisteröityä vauva-palstalle, mutta ei onnistu...ärsyttää!
No mutta asiaan. Olen hyvin alussa raskautta, viikkoja 5+1. Edellisissä raskauksissa on ollut hurjaa pahoinvointia, mutta en muista miten aikaisin se on alkanut. Nyt on vaan sellaista pientä "kuvotusta" jossain kurkun ja vatsan välillä. Vähän kuin olisi "pala kurkussa" kaiken aikaan. Mietin vaan onkohan kaikki kunnossa kun ei ole vielä oksennuttava olo tullut. Että toimiikohan istukka jne. Vai tuleeko se pahoinvointi sitten vasta myöhemmillä viikoilla?
Kommentit (6)
ja alkaako ollenkaan. Itselläni edellisessä raskaudessa alkoi vasta 8.viikolla ja nykyisestä raskaudesta jo 5.viikolla. Ole onnellinen, jos jää vain "pala kurkussa" asteelle =)
t. odottaja rv8+5 ja pahoinvointia 24h vuorokaudessa
ehkä viikolla 7 tai 8, ja vain sellasta pientä ellotusta.. ole huoleti.
Minulla ei koko raskausaikana ollut pahoinvointia pientä kuvotusta tai närästystä enempää. Eikä raskaudessa ollut mitään poikkeavaa ja terve lapsi syntyi.
eli ei pahoinvointia ollenkaan. Vain pientä kuvotusta viikolla 6 ja muuten ei mitään, ei edes kunnon närästystä.
Ja niin -- terve lapsi syntyi!
Se ei siis kuulu aina asiaan eikä ole mikään merkki istukan toimivuudesta tai toimimattomuudesta. Usein se pahin pahoinvointiaika on jossain rv 7-10, eli vielä edessäpäin jos on tullakseen.
t. kaksi kertaa "vain pala kurkussa"