Miksi sekin on jokin meriitti nykyään
että sulla on paljon kavereita?
Jos ei ole, oletko täysin 0?
Pitää olla hyvä ammatti, koulutus, talo, mökki, auto, perhe ja mies ja paljon kavereita.
Kommentit (34)
koulutus, varallisuus, siviilisääty, samat harrastukset, muuten ei tule mitään?
Saanen epäillä, että tolla asenteella saa ystäviä edes niistä jotka ovat täydellisiä kloonejasi.
mutta sitten kun otetaan kaikki muut persoonallisuuden vivahteet kuten koulutus, varallisuus, perheellisyys, perheettömyys, tietyt harrastukset ja sitten kun itse on perheellinen ja viettää aikaa perheen kanssa ja käy töissä. Kuka muka pystyy ylläpitämään nykypäivänä laajoja kaveriverkostoja jos ei lasketa jotain facebook-kirjoittelua yms..? 7
"pitääkö" olla paljon kavereita. Mä olen kai aika epäsosiaalinen, hiljainen ja rauhallinen, eikä mulla ole kuin muutama ystävä joiden kanssa ollaan yhteyksissä vapaa-ajalla. Lisäksi mulla on 2 siskoa, joiden kanssa vietän paljon aikaa. Työkaverit on vaan työkavereita. Olen itse ihan tyytyväinen tähänkin, mutta enemmänkin kamuja vois olla. En vaan saa ystäviä helposti, kaikki uudet tuttavuudet jää "moikataan kun nähdään"-asteelle.
koulutus, varallisuus, siviilisääty, samat harrastukset, muuten ei tule mitään? Saanen epäillä, että tolla asenteella saa ystäviä edes niistä jotka ovat täydellisiä kloonejasi.
mutta sitten kun otetaan kaikki muut persoonallisuuden vivahteet kuten koulutus, varallisuus, perheellisyys, perheettömyys, tietyt harrastukset ja sitten kun itse on perheellinen ja viettää aikaa perheen kanssa ja käy töissä. Kuka muka pystyy ylläpitämään nykypäivänä laajoja kaveriverkostoja jos ei lasketa jotain facebook-kirjoittelua yms..? 7
Laskelmoituja heittoja facebookissa, että saadaan pidettyä oma pää pinnalla.
Järjestäväthän äiditkin lapsilleen mitä ihmeellisempiä taikatemppusynttäreitä, että saavat nostettua lapsen häntää ja statusta kaveripiirin silmissä.
Oletko sä oikeasti noin tyhmä vai ymmärrätkö kaikki tahallasi väärin?
jos perheellisellä ihmisellä on 300 kaveria niin ne kaikki ovat sellaisia tosi hyviä kavereita joiden kanssa käydään kalassa ja ollaan tosi hyvää pataa vai? Ei ole kyllä mahdollista.
jos perheellisellä ihmisellä on 300 kaveria niin ne kaikki ovat sellaisia tosi hyviä kavereita joiden kanssa käydään kalassa ja ollaan tosi hyvää pataa vai? Ei ole kyllä mahdollista.
Kukahan tässä se väärinymmärtäjä on.
Ei kaikkien kanssa tietysti voi olla sydänystävä mutta vain AV:lla voi joku olla sitä mieltä, että on paha asia tulla toimeen monien erilaisten ihmisten kanssa...
Ei kaikkien kanssa tietysti voi olla sydänystävä mutta vain AV:lla voi joku olla sitä mieltä, että on paha asia tulla toimeen monien erilaisten ihmisten kanssa...
tajusitte, että joku kavereistanne hyötyykin teistä;) Ja sanoin, että voi kyllä tulla toimeen vaikka kaikkien kanssa jos itse haluaa:)
tarkoitukseni on ainakin olla auttavainen ja kiva
Joo, toki annoit ymmärtää, että on mahdollista tulla toimeen monien erilaisten ihmisten kanssa, jopa *glup* ihmisten kanssa, jotka edustavat eri rotuja, eri ammatteja, eri varallisuustasoja, eri siviilisäätyä, lapsilukumäärää ja erilaisia harrastuskiinnostuksia, mutta jos joku epäonnekseen on tämmöinen sosiaalisesti kyvykäs persoona niin se tarkoittaa sitä, että on persoonallisuudeltaan epästabiili ja pinnallinen ihminen joka mielistelee muita ja laiminlyö perhettään, työtään ja kaikkia muita velvoitteitaan, jotta saisi kehua että mullapa on monta kaveria.
mutta mulla on vaan kaksi, enkä niitäkään paljoa näe.
ja sillä että omistaa 300 ystävää, joiden kanssa käy kahvilla, elokuvissa, kutsuu kotiinsa iltaa istumaan jne. Siis noita juttuja joita kavereiden kanssa yleensä tehdään. Minäkin ajattelen, että ihminen jolla on esim. just 300 kaveria, tai vaikka ihan vaan 100, ei millään ehdi jäämään aikaa perheelle. Ja vaikka olisi ihan sinkkukin, ei mitenkään pysty luomaan noihin 100 kaveriin kovin syvällisiä suhteita. Eikö silloin ihmissuhteet ole aika pinnallisia? Ja jos on perheellinen, ja haluaa ylläpitää kaverisuhteita noihin 100 kaveriin, niin missä välissä jää aikaa perheelle? Väitän, että tällaisessa tilanteessa perheelle ei jää aikaa ollenkaan. Mikä on tärkeintä?
Joillekin kaveri tarkoittaa samaaa kuin sydänystävä jota tavataan monta kertaa viikossa ja joillekin vaan sitten ihminen joka on ihan kiva ja jonka kanssa jutellaan joskus ja tullaan ihan hyvin toimeen.
Ei kellään voi olla aikaa kestittää kotonaan 300 ihmistä eikä uutuuselokuviakaan tule niin paljon että niiden kaikkien kanssa kerkiäisi leffaan. Mulle tällaiset ihmiset ovat ystäviä.
Jos joku kertoo että hänellä on 300 kaveria, niin pidän ihan itsestäänselvyytenä että silloin puhutaan melko pinnallisista ihmissuhteista ainakin joidenkin näiden kavereiden kanssa. Joku facebook-kaveruuden tasoinen, tai työkavereita joiden kanssa rupattelee kahvihuoneessa, entisiä koulukavereita joiden kanssa on ihan kiva heittää läppää kun nähdään sattumalta jossain.
Ei mulle tullut edes mieleenkään, että tässä kinataankin nyt siitä, voiko ihminen olla syvällinen sydänystävä 300 ihmisen kanssa joita tapaa kaikkia säännnöllisesti kahden kesken vähintään muutaman kerran kuussa.
Okei... jatkakaa vaan jos se on mielestänne jotenkin kinaamisen arvoinen kysymys.
kyllä vanhat ystävyyssuhteet voi pysyä elossa vaikkei ehdittäisi pitää yhteyttä kuin pari kertaa vuodessa. Minulla on muutama tällaista, ollaan tunnettu 15-20 vuotta. Heillä sama tilanne pienet lapset, joten ymmärrystä löytyy ajanpuutteelle.