Miksi sekin on jokin meriitti nykyään
että sulla on paljon kavereita?
Jos ei ole, oletko täysin 0?
Pitää olla hyvä ammatti, koulutus, talo, mökki, auto, perhe ja mies ja paljon kavereita.
Kommentit (34)
ennen kuin aletaan korjailla, jookos?
sosiaalinen kompetenssi = sosiaalinen kyvykkyys
Ei kaikkien kanssa tietysti voi olla sydänystävä mutta vain AV:lla voi joku olla sitä mieltä, että on paha asia tulla toimeen monien erilaisten ihmisten kanssa...
joka pitää yllä isoa sosiaalista verkostoa ei voi olla kovin stabiili. Siksi, että jokaisella ihmisellä on oma persoona joka joutuu koetukselle kun ihminen joutuu tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Ja jos niitä toisia ihmisiä on vielä paljon, en jaksa uskoa, että ihminen aidosti olisi niiden kanssa ystävä koska nykypäivän ihmissuhteet on niin pinnallisia ja väkisinkin niihin liittyy joku hyötymistarkoitus tai sitten ihminen vaan jaksaa mielistellä hyvin paljon toisia.
ymmärtää väärin. En sanonut etteikö ihminen voisi tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa mutta kyse oli kavereista, siis sellaisista joiden kanssa ollaan oikeasti vapaa-ajallakin. Ja aikuisilla ihmisillä on kaikilla se oma, vakiintunut luonne ja persoona joten en voi uskoa, että jotain hyviä kavereita on hyvin paljon aikuisella ihmisellä. Toimeen toki voi tulla useammankin ihmisen kanssa.
että kun jokaisella on varmasti ne omat arvot ja elämänvalinnat joista tietenkin jokainen pitää kiinni ja aikuisten elämässä kun kaikki eivät ole samaa mieltä asioista kuten av:lla saa huomata. Äidit voivat olla nuoria, vanhoja, keski-ikäisiä yms. niin väistämättä tulee ongelmia jos toisen valinnat riitelevät niiden omien kanssa. 7
on parempi kuin kymmenen vähemmän hyvää.
miksi kavereita pitäisi olla monta?
tietysti jotkut ovat oikeasti hirveän sosiaalisia ihmisiä, tutustuvat ja ystävystyvät kaupoissa, kaduilla, puistossa..
esimerkkinä veljeni ja hänen vaimonsa.
minullakin on paljon tuttuja, läheisimpiä kavereita sitten muutama.
minusta mitään ei ole pakko olla ja omistaa, kunhan on itse onnellinen.
ettei löydy kuin yksi ihminen tai korkeintaan kaksi jonka kanssa ne eivät riitele?
Ei sinänsä ihme, ettei sulla ole kavereita jos kaveruuden edellytys on mielestäsi se, että kaikesta on oltava aina samaa mieltä.
että kun jokaisella on varmasti ne omat arvot ja elämänvalinnat joista tietenkin jokainen pitää kiinni ja aikuisten elämässä kun kaikki eivät ole samaa mieltä asioista kuten av:lla saa huomata. Äidit voivat olla nuoria, vanhoja, keski-ikäisiä yms. niin väistämättä tulee ongelmia jos toisen valinnat riitelevät niiden omien kanssa. 7
ettei löydy kuin yksi ihminen tai korkeintaan kaksi jonka kanssa ne eivät riitele? Ei sinänsä ihme, ettei sulla ole kavereita jos kaveruuden edellytys on mielestäsi se, että kaikesta on oltava aina samaa mieltä.
No ei mun mielestä tarvitse olla mutta väitätkö, että moni ihminen EI halua olla tekemisissä kaltaistensa kanssa, esim. urheilulliset harvoin ovat naimisissa lihavan sohvaperunan kanssa tai rasisti on harvoin naimisissa mustalaisen tai afrikkalaisen kanssa. Ihminen on laumaeläin ja laumaan kuuluu yleensä niitä samankaltaisia koska samankaltaiset ihmiset tulevan parhaiten toimeen keskenään. Ei tähän nyt omia mielipiteitäni kannata vetää, vaan ihan tosiasioita, että ihmisten välillä on aina ollut erimielisyyksiä. 7
että mulla ei ole kavereita? hohhoijaa
7
haluaisin enemmän kavereita, mutta en siksi, että olisin sitten jotenkin parempi ihminen. Mutta todennäköisesti kuitenkin olisin sosiaalisesti taitavampi ja avoimempi ja karismaattisempi jne., mitä nyt laajan kaveripiirin saamiseen tarvitaan. Jotkut tosiaan ystävystyy joka paikassa nopeasti, minä tarvitsen hirveästi aikaa, ennen kuin voin lähestyä ketään tai luottaa kehenkään.
että pystyy olemaan yhdessä perheensä kanssa, tekemään perheenä juttuja, ilman että aina tarvitsee ison kaveripiirin siihen ympärille.
Tietenkin ystävät ovat hyvä olla olemassa, mutta pitää tulla toimeen myös ilman niitä. Perhe on tärkein.
vain suorapuheiselta ihmiseltä?
Totta on että aika usein ystävyyssuhteissa on jokin "hyötymistarkoitus". Sitä ei vaan tule ajatelleksi.
Eikä se välttämättä ole huono asia. Kunhan vain toinen ei ole se antava osapuoli, vaan kumpikin saa jotain.
Oli sitten kyseessä lastenhoito, tavaroiden lainaus ym.
Tai siis onhan se varmaan enemmän positiivista kuin negatiivista, mutta tarkoitan että en minä tiedä minkä verran kavereillani on kavereita, paitsi nyt ihan sydänystävistä tietysti. Muista ei ole harmainta hajua.
Kukaan ei ole koskaan tullut esim. kehuskelemaan minulle sillä miten paljon kavereita hänellä on, tai ylipäänsä ottanut lukemaa puheeksi.
urheilullisia afrikkalaisia tai sohvaperunavalkoihoisiako on niin vähän, ettei kellään voi olla enempää kuin kaksi kaveria?
Useimmissa ihmisissä ei ole mitään niin erikoista että heidän laumaansa ei voisi kuulua monia ihmisiä.
ettei löydy kuin yksi ihminen tai korkeintaan kaksi jonka kanssa ne eivät riitele? Ei sinänsä ihme, ettei sulla ole kavereita jos kaveruuden edellytys on mielestäsi se, että kaikesta on oltava aina samaa mieltä.
No ei mun mielestä tarvitse olla mutta väitätkö, että moni ihminen EI halua olla tekemisissä kaltaistensa kanssa, esim. urheilulliset harvoin ovat naimisissa lihavan sohvaperunan kanssa tai rasisti on harvoin naimisissa mustalaisen tai afrikkalaisen kanssa. Ihminen on laumaeläin ja laumaan kuuluu yleensä niitä samankaltaisia koska samankaltaiset ihmiset tulevan parhaiten toimeen keskenään. Ei tähän nyt omia mielipiteitäni kannata vetää, vaan ihan tosiasioita, että ihmisten välillä on aina ollut erimielisyyksiä. 7
kovin monia ystävyys-suhteita kerkeä vaalia. Moni tinkii sitten parisuhteesta ja lasten kanssa olosta, että kerkeää pitää yllä näitä sosiaalisia kuvioitaan.
Minulle perhe tulee ykkösenä
olisit muita mielistelevä vastenmielinen tyyppi joka yrittää vain hyötyä toisista, ja sinähän olet hyvä ihminen.
että mulla ei ole kavereita? hohhoijaa 7
ystävyysmäisiä suhteita sisaruksiinsa tai muihin sukulaisiin, tai työtovereihin. Silloin, jos ystäviä on vähän, se on ok.
Mutta jos oikeasti ainoa ystävä on oma puoliso, on aika heikoilla, jos jotain tapahtuu. Hyvät, läheiset ystävät muodostaa turvaverkon.
Sellaisia taas en usko kellään voivan olevan yli 10. Kyllä ne enemmät on paljon pinnallisempia ihmissuhteita. Jos joku nautii siitä että hänellä on 300 tuttua, niin mikäs siinä. Minusta se kuulostaa rasittavalta.
mutta sitten kun otetaan kaikki muut persoonallisuuden vivahteet kuten koulutus, varallisuus, perheellisyys, perheettömyys, tietyt harrastukset ja sitten kun itse on perheellinen ja viettää aikaa perheen kanssa ja käy töissä. Kuka muka pystyy ylläpitämään nykypäivänä laajoja kaveriverkostoja jos ei lasketa jotain facebook-kirjoittelua yms..? 7
joka pitää yllä isoa sosiaalista verkostoa ei voi olla kovin stabiili. Siksi, että jokaisella ihmisellä on oma persoona joka joutuu koetukselle kun ihminen joutuu tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Ja jos niitä toisia ihmisiä on vielä paljon, en jaksa uskoa, että ihminen aidosti olisi niiden kanssa ystävä koska nykypäivän ihmissuhteet on niin pinnallisia ja väkisinkin niihin liittyy joku hyötymistarkoitus tai sitten ihminen vaan jaksaa mielistellä hyvin paljon toisia.