Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi haluaa päättää lapseni koulun!

Vierailija
22.12.2008 |

Anoppi on kuulemma päättänyt, että lapseni pitäisi ehdottomasti käydä koulua SYK:ssä eikä mukavassa lähikoulussaan. Tyttö on nyt toisella luokalla, menestyy koulussa hyvin ja varmasti pärjäisi SYK:ssä. Itse en näe mitään järkeä siinä, että tyttö lähtisi mukavasta lähikoulustaan, johon on matkaa 500m ja jonka opetuksen tasoon olemme olleet tyytyväisiä. Myös kavereita siellä on. Anopin mielestä sillä ei ole mitään väliä, koska SYK:ssä on kuulemma kiistatta paras opetuksen laatu ja SYK:n käymällä tyttö pääsee elämässään mihin haluaa. Hohhoijaa...

Tästä on nyt puhuttu koko syksy ja väännetty kättä. Anoppi vaan ei tajua, että hänellä ei ole mitään sanomista lapsemme asioihin, varsinkin kun on kyse näin isosta asiasta. Hänen mielestään on, koska on auttanut meitä rahallisesti silloin kun meillä on olut tiukkaa, eikä ole suostunut ottamaan lainaamiaan rahoja takaisin nyt kun meillä on maksukykyä. Miten saamme anopin ymmärtämään, että tämä ei todella käy!?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ketkä ylivertaiset ihmiset on tuon sykin käyneet?

Mielestäni lahjakkaita lapsia on pitkin maata samoin erinomaista opetustakin.

Vierailija
22/24 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat eivät osallistu. Nykyään kaikissa kouluissa luokkakoot ovat niin isoja, että jos haluaa lapselleen hyvän perusopetuksen, niin tekee lapsen kanssa läksyjä ja on muutenkin mukana. Vaikka koulu olisi miten hieno, mutta lasta ei auteta, eikä kannusteta, on hieno koulu yhtä tyhjän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
22.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa kuorma-autolasteittain pihaanne.

Jos olette kouluun tyytyväisiä ja lapsi myös ei ole mitään syytä vaihtaa koulua.

Vierailija
24/24 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ketkä ylivertaiset ihmiset on tuon sykin käyneet?

Mm. Olli Mustonen, Arto Noras, näyttelijä Petteri Sallinen, oopperalaulaja Petteri Salomaa, ohjaaja Laura Ruohonen, Tuomari Nurmio ;-), vähemmistövaltuutettu Johanna Suurpää, kansainvälisen politiikan professori ? asiantuntija Tuomas Forsberg, Helsingin Veden johtaja Veli-Pekka Vuorilehto... Listaa voisi jatkaa pitkäänkin, eli lisäksi tietty kokonainen liuta isopalkkaisia akateemisesti koulutettuja hemmoja, osa "silmää tekeviä" osa ei, mutta hyvin toimeentulevia.;-)

Itse olen tosiaan myös sykkiläinen ja yksi harvoista, sillä EN ole akateemisesti koulutettu... Ihan kunnon kansalainen silti ja olen kyllä tyytyväinen, että ole Sykkiä "saanut" käydä. Monestakin syystä Toki omasta kouluajastani on jo PITKÄ aika enkä tiedä, millainen koulu SYK nykyisin on, mutta ennen se ainakin oli oikeasti *hyv'ä* koulu... Vaan siltikin olen sitä mieltä, että oma lähikoulu on varmasti ihan hyvä vaihtoehto!! Tosiaan, lukioonkin voisi SYKkiin mennä, ei ollenkaan hullumpi idea! Akateemista uraa ajatellen ne ovat ne tärkeät vuodet kuitenkin. Omassa ähikoulussa on toki paitsi ne arkea helpottavat käytännön puolet, siihen liittyen myös pientä ihmistä ajatellen se hyvä puoli, että kaverit säilyvät kotikulmilla. Itselläni ei lapsuuskavereita juurikaan ole juuri siitä syystä, että aloin matkata bussilla Hgin puolelle kouluun jo 9-vuotiaana...

Mitä muuten siihen tulee, että anoppisi sanelee koulut, niin anna sille piutpaut! Te vanhemmat sen asian kuitenkin päätätte ja sen päätöksen kanssa *oikeasti* elätte, myös sitä arkea. Tarjotkaan anopille tosiaan se "kompromissi", että lapsenne sitten "menee" SYKkiin lukioon...;-) Anoppi on omat lapsensa kasvattanut ja nyt on teidän vuoronne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän